Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kosten
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Kosten
Ik heb 2 forse Goldens en die hebben amper iets gekost aan DA-kosten. De oudste is vorig jaar overleden, dik 13 jaar. De jongste is nu 12 en die heeft op haar 9e 600 gekost omdat ze een beginnende BMO had. Maar dan nog ben ik dus zonder verzekering heel veel goedkoper uit.
Je moet er ook mazzel mee hebben, maar je moet ook kijken naar de hond. Je kunt voor ieder wissewasje naar de DA, als je verzekerd bent. Maar daar zijn de premies ook op berekend, want het zijn allemaal commerciële bedrijven.
Het is goed om er over na te denken voor aanschaf, maar ik denk dat het plezier van je hond boven de kosten uit stijgt. Ik zeg, doen!
Je moet er ook mazzel mee hebben, maar je moet ook kijken naar de hond. Je kunt voor ieder wissewasje naar de DA, als je verzekerd bent. Maar daar zijn de premies ook op berekend, want het zijn allemaal commerciële bedrijven.
Het is goed om er over na te denken voor aanschaf, maar ik denk dat het plezier van je hond boven de kosten uit stijgt. Ik zeg, doen!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik heb de nylon band en riem van mijn vorige hond nog in de kast liggen. Ik heb haar en die halsband 5 jaar gehad.Cleva schreef: Op halsbanden beknibbel ik niet. Een goede leren halsband gaat een hondenleven lang mee. Goedkoop is duurkoop.
Is al gauw 1 euro per jaar, of 2 cent per week.
Mijn eerste 'hondenkussen' was een op maat gesneden stuk matras met een hoes eromheen die ik zelf had gemaakt. Was een heel mooi kussen. Verder heb je eigenlijk niets nodig. Mijn grootste 'kostenpost' momenteel zijn kauwbotjes, maar daar keek mijn vorige hond dan weer niet naar om en het hoeft ook niet als je het geld beter voor wat anders kunt gebruiken. Hondenspeeltjes kunnen ook zelfgemaakt zijn, knuffels van de kringloop, ballen kun je vinden bij de tennisbaan. In een zee van al dan niet dure aangeschafte hondenspeelgoed is haar favoriete ding nog steeds de stukjes aan elkaar geknoopte scheepstouw die ik heb gevonden.
Zo in theorie is het best een goedkope huisgenoot

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oh jee, ligt aan de naam zeker, ik heb de afgelopen periode zo'n 700 naar de dierenarts gebracht voor onze Suus. Ben wel verzekerd, maar de verzekering vergoedt de kosten nietRenee1966 schreef:Dierenartsenkosten kunnen onverwacht hoog zijn. Ik was voor Suus deze week bij elkaar meer dan 600 euro kwijt. Anti-braakmiddelen, ontstekingsremmers, antibioticum, consulten, echo en bloedonderzoeken en een zak speciaal vetarm voer voor 2 weken. In het verschiet liggen nog wat bloedonderzoeken en consulten, ik schat dadelijk zo'n 800 euro totaal kwijt te zijn. Is wel de eerste keer in bijna 8 jaar tijd, dat ze serieus wat mankeert, maar het hakt er wel even in. Het speciale (helaas dure dieetvoer) zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven moeten blijven krijgen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Oh dat is ook wel balen, wist je dat het niet gedekt was?Belle schreef:Oh jee, ligt aan de naam zeker, ik heb de afgelopen periode zo'n 700 naar de dierenarts gebracht voor onze Suus. Ben wel verzekerd, maar de verzekering vergoedt de kosten nietRenee1966 schreef:Dierenartsenkosten kunnen onverwacht hoog zijn. Ik was voor Suus deze week bij elkaar meer dan 600 euro kwijt. Anti-braakmiddelen, ontstekingsremmers, antibioticum, consulten, echo en bloedonderzoeken en een zak speciaal vetarm voer voor 2 weken. In het verschiet liggen nog wat bloedonderzoeken en consulten, ik schat dadelijk zo'n 800 euro totaal kwijt te zijn. Is wel de eerste keer in bijna 8 jaar tijd, dat ze serieus wat mankeert, maar het hakt er wel even in. Het speciale (helaas dure dieetvoer) zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven moeten blijven krijgen.
- Belle
- Zeer actief
Nee, en ik ben het er ook niet mee eens (heb al een brief geschreven), maar vrees dat ik toch aan het kortste eind zal trekken. Het is erg jammer, maar gelukkig al betaald en we kunnen nog etenRenee1966 schreef:Oh dat is ook wel balen, wist je dat het niet gedekt was?Belle schreef:Oh jee, ligt aan de naam zeker, ik heb de afgelopen periode zo'n 700 naar de dierenarts gebracht voor onze Suus. Ben wel verzekerd, maar de verzekering vergoedt de kosten nietRenee1966 schreef:Dierenartsenkosten kunnen onverwacht hoog zijn. Ik was voor Suus deze week bij elkaar meer dan 600 euro kwijt. Anti-braakmiddelen, ontstekingsremmers, antibioticum, consulten, echo en bloedonderzoeken en een zak speciaal vetarm voer voor 2 weken. In het verschiet liggen nog wat bloedonderzoeken en consulten, ik schat dadelijk zo'n 800 euro totaal kwijt te zijn. Is wel de eerste keer in bijna 8 jaar tijd, dat ze serieus wat mankeert, maar het hakt er wel even in. Het speciale (helaas dure dieetvoer) zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven moeten blijven krijgen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Wat een tegenvaller zeg. Sjon is ook verzekerd, tot nog toe geen problemen gehad met betalen (afkloppen)Belle schreef:Nee, en ik ben het er ook niet mee eens (heb al een brief geschreven), maar vrees dat ik toch aan het kortste eind zal trekken. Het is erg jammer, maar gelukkig al betaald en we kunnen nog etenRenee1966 schreef:Oh dat is ook wel balen, wist je dat het niet gedekt was?Belle schreef:Oh jee, ligt aan de naam zeker, ik heb de afgelopen periode zo'n 700 naar de dierenarts gebracht voor onze Suus. Ben wel verzekerd, maar de verzekering vergoedt de kosten nietRenee1966 schreef:Dierenartsenkosten kunnen onverwacht hoog zijn. Ik was voor Suus deze week bij elkaar meer dan 600 euro kwijt. Anti-braakmiddelen, ontstekingsremmers, antibioticum, consulten, echo en bloedonderzoeken en een zak speciaal vetarm voer voor 2 weken. In het verschiet liggen nog wat bloedonderzoeken en consulten, ik schat dadelijk zo'n 800 euro totaal kwijt te zijn. Is wel de eerste keer in bijna 8 jaar tijd, dat ze serieus wat mankeert, maar het hakt er wel even in. Het speciale (helaas dure dieetvoer) zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven moeten blijven krijgen.. Verder heb ik wel goede ervaringen met verzekeringen, maar nu een keer pech.
-
Jaspert
- geregistreerd lid
Kwam Stichting Aai tegen. Volgens mij een degelijke organisatie. De hond blijft alleen wel altijd eigendom van de stichting. Betaal je 225 euro en de hond is wel helemaal door de mangel gegaan......
Iemand ervaring met zoiets?
-
Dinos
Nooit van gehoord, betalen ze dan kosten als hond wat mankeert??, anders is dit een dure check upJaspert schreef:Kwam Stichting Aai tegen. Volgens mij een degelijke organisatie. De hond blijft alleen wel altijd eigendom van de stichting. Betaal je 225 euro en de hond is wel helemaal door de mangel gegaan......
- dagmar88
- Zeer actief
Dinos schreef:Nooit van gehoord, betalen ze dan kosten als hond wat mankeert??, anders is dit een dure check upJaspert schreef:Kwam Stichting Aai tegen. Volgens mij een degelijke organisatie. De hond blijft alleen wel altijd eigendom van de stichting. Betaal je 225 euro en de hond is wel helemaal door de mangel gegaan......
Zo gaat het bij alle stichtingen die ik ken. Je koopt niet, je adopteert. De kosten zijn voor het opvangen, vervoer, check up, entingen en soms castratie.
Maakt verder weinig uit. Zoals Cleva al zei, de verzorger is de eigenaar.
Er zijn goede en minder goede stichtingen. Voor mij is het belangrijk dat er geen/weinig zielige verhaaltjes aan gehangen worden en er een uitgebreide omschrijving van de hond wordt gegeven. RDE en ACE adverteren veel op marktplaats, valt niet omheen te kijken. Die zou ik beiden links laten liggen.
Verder kun je er voor kiezen een hond te nemen die al in NL in een gastgezin leeft. Dan weet je ook wat meer over het karakter en de gezondheid.
-
Achi
- Actief
Inderdaad een degelijke organisatie. Ik heb zelf 2 honden via AAI.Jaspert schreef:Kwam Stichting Aai tegen. Volgens mij een degelijke organisatie. De hond blijft alleen wel altijd eigendom van de stichting. Betaal je 225 euro en de hond is wel helemaal door de mangel gegaan......
Dat de stichting eigenaar zou blijven van de hond zie ik als een formaliteit.
Het voordeel is wel dat als je zelf ooit door omstandigheden niet meer voor de hond zou kunnen zorgen, de hond terug kan naar de stichting.

- Paisley
- Zeer actief
OK ff reclame maken voor de stichting waarvoor ik opvang
http://www.dogswithhope.nl/honden-in-he ... /NOMI.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dogswithhope.nl/honden-in-he ... /NOMI.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Paisley
- Zeer actief
Misha! Zit ook niet in het asiel en is sociaal opgegroeid bij een vrijwilliger in Rhodos. Zijn wel oude foto's, hij staat al een hele tijd op de site.

-
Jaspert
- geregistreerd lid
@Paisley Ik onthoud het.....weet je te vinden
Dank je.
- Hanneke2
- Zeer actief
Aai is volgens mij een goed bekend staande stichting, bestaat ook al heel lang.Jaspert schreef:Kwam Stichting Aai tegen. Volgens mij een degelijke organisatie. De hond blijft alleen wel altijd eigendom van de stichting. Betaal je 225 euro en de hond is wel helemaal door de mangel gegaan......
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
- Aantal honden: 1
Ik heb ook een uitkering, en ik moet soms dingen laten voor mijn pup. Ik heb het daarvoor over, de vraag is of jij dat ook hebt
Ik koop heel graag dingen voor haar omdat ze alles wel leuk vind
vaste kosten zijn;
- voer/trainings snoepjes/kluiven
- speeltjes, halsbandjes, riemen
- huisdieren verzekering (krijg veel vergoed incl entingen) met mijn financiële situatie ideaal
En daarnaast spaar ik elke maand wat geld voor onverwachte DA kosten. Op die manier is het voor mij haalbaar. Pas nog onverwachte kosten gehad, en toen was ik heel blij met mijn spaarpot en verzekering
Ik koop heel graag dingen voor haar omdat ze alles wel leuk vind
- voer/trainings snoepjes/kluiven
- speeltjes, halsbandjes, riemen
- huisdieren verzekering (krijg veel vergoed incl entingen) met mijn financiële situatie ideaal
En daarnaast spaar ik elke maand wat geld voor onverwachte DA kosten. Op die manier is het voor mij haalbaar. Pas nog onverwachte kosten gehad, en toen was ik heel blij met mijn spaarpot en verzekering

- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Ik betaal veel aan voeding want ik voer dure brokken namelijk Orijen.
Maar had ze net zo goed op goedkope smuldier kunnen zetten of de goedkopere variant purizon.
Dit is mijn eigen keuze en het kost me een godsvermogen elke maand, maar ze doen het hier IMO het beste op(mijn honden)
Wij hebben zelden dierenarts kosten alleen de entingen eigenlijk.
De fila hebben we op 10 maanden laten rontgen omdat hij wat lastiger liep,wat nu over is was groeipijn. Dit koste 120 euro ongeveer.
Ik heb geen verzekering voor de honden.
Vroeger heb ik een duitse herder gehad met zware allergie, en die hond heeft ons duizenden guldens gekost en is maar 7 geworden.
Soms zit het mee en soms zit het tegen, maar op DA koste word hier niet op beknibbelt, als het nodig is is het nodig.
Ik heb nog al een halsbanden verslaving.....dus daar gaan ook de nodige euro's in.
Maar dat heb je zelf in de hand, ik heb geen kinderen, ik ga nooit uit, nooit vakantie,heb verder geen hobbys buiten de honden.
Dus al mijn centen gaan in het huis en de honden
Ik betaal veel aan voeding want ik voer dure brokken namelijk Orijen.
Maar had ze net zo goed op goedkope smuldier kunnen zetten of de goedkopere variant purizon.
Dit is mijn eigen keuze en het kost me een godsvermogen elke maand, maar ze doen het hier IMO het beste op(mijn honden)
Wij hebben zelden dierenarts kosten alleen de entingen eigenlijk.
De fila hebben we op 10 maanden laten rontgen omdat hij wat lastiger liep,wat nu over is was groeipijn. Dit koste 120 euro ongeveer.
Ik heb geen verzekering voor de honden.
Vroeger heb ik een duitse herder gehad met zware allergie, en die hond heeft ons duizenden guldens gekost en is maar 7 geworden.
Soms zit het mee en soms zit het tegen, maar op DA koste word hier niet op beknibbelt, als het nodig is is het nodig.
Ik heb nog al een halsbanden verslaving.....dus daar gaan ook de nodige euro's in.
Maar dat heb je zelf in de hand, ik heb geen kinderen, ik ga nooit uit, nooit vakantie,heb verder geen hobbys buiten de honden.
Dus al mijn centen gaan in het huis en de honden
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Je lijkt me iemand met verantwoordelijkheidsgevoel dus dat moet goedkomen.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Met een hond aan je zij ben je rijk
Het is maar wat je belangrijk vind. Bijvoorbeeld een auto op de weg of elk jaar op vakantie of een hond. Ik heb geen auto en kan vakantie niet betalen. Boodschappen bij de Lidl zijn goedkoper en ik ben er sinds kort achter dat je eten wat volgens de verpakking over datum is best nog kunt eten
Ik mis niks, geniet elke dag van dat maffe beest. Ik heb jaren gewikt en gewogen voor ik aan een hond begon. Twijfelde omdat ik deeltijd werk (en dus regelmatig van huis) en omdat ik weinig verdien. Lotje was mijn meest onverantwoorde keuze en ook een van de beste. Had ik veel eerder moeten doen. Er is denk ik zowiezo maar weinig zeker in het leven. Iemand met een goed inkomen kan elk moment ontslagen of ziek worden. Er is altijd wel een 'wat als'. Waar ik vooraf veel mee heb zitten puzzelen waren de kosten voor de oppas. Achteraf gezien heb ik daar helemaal geen kosten van. Veel mensen vinden Lotje gewoon heel leuk. Er wonen hier hele aardige mensen waar ik haar voor mijn werk mag brengen en na mijn werk weer op mag halen. Ze passen heel goed op Lotje en ik hoef er niks voor te betalen. Er zijn gelukkig heel veel goede lieve mensen op de wereld (of ik heb vaak geluk). Maar vooraf was dat dus wel mijn grootste twijfel. Ik heb bewust een vangnet voor haar gecreëerd. Vrienden, buurvrouw en familie willen haar wel opvangen mocht ik eens geen oppas hebben. Ik heb vooraf ook met hun besproken naar wat voor type hond hun voorkeur uit zou gaan. Mijn ouders zijn het belangrijkste vangnet voor Lotje. Ze is daar altijd welkom. Ik wilde haar eerst ook verzekeren betreft de dierenarts. Maar mijn ouders boden aan om haar bij hun te verzekeren (ik mag geld van hun lenen mocht het nodig zijn)
Een pup heeft in het eerste jaar meer nodig en is in verhouding duurder (je betaald zo 70 euro elke keer voor een inenting). Een kleine middelmaat is in onderhoud goedkoper dan een grote hond. Je hebt bijv. minder voer kosten. Wat ik ook handig vind is dat Lotje mee op de fiets kan in een groot krat en dat ze prima met de trein of bus mee kan. Wat betreft belasting, dat is wisselend. Bij de ene gemeente hoef je niks te betalen en bij de andere ruim 100 euro. In de loop van tijd zijn er denk ik kosten bijgekomen waarvan ik me wel eens afvraag of ze echt allemaal nodig zijn. Ik ben opgegroeid met een hond op de boerderij. Deze kreeg het goedkoopste brok van de supermarkt, werd niet ingeënt, was niet verzekerd, hoefde je geen belasting voor te betalen. Zag er prachtig gezond uit, is 13 jaar geworden en heeft amper iets gekost. Er is met de tijd veel meer kennis beschikbaar gekomen over honden, voeding en gezondheid. Als je daar over gaat lezen en van alles weet dan gaat je geweten meespelen. Lotje krijgt best dure voeding (Haaks Barf), alle inentingen etc. Maar om nu te zeggen dat ze gezonder is dan onze hond van vroeger. Nee, onze stabij kreeg dat allemaal niet en was gezond en Lotje krijgt het wel en is gelukkig ook gezond.
Laatst kwam ik een mevrouw tegen met haar labrador. Deze was erg ziek geweest. Was geopereerd aan zijn hart en longen. Had een tijd op een soort intensive care gelegen. Kosten waren ruim 8000 euro. De hond loopt nu vrolijk rond alsof er niks gebeurd is, het is nu echt een hond van goud. Dat is mooi. Maar ik had het niemand kwalijk genomen om voor een spuitje (inslapen) te kiezen omdat je het niet kan betalen. Dan is het verrot en verdrietig dat het beest zo ziek word, maar niet iemands schuld dat hij niet meer beter wordt.
Als je wel besluit om voor een hond te gaan, deel je met ons dan nog een keer foto's van t beest
Laatst kwam ik een mevrouw tegen met haar labrador. Deze was erg ziek geweest. Was geopereerd aan zijn hart en longen. Had een tijd op een soort intensive care gelegen. Kosten waren ruim 8000 euro. De hond loopt nu vrolijk rond alsof er niks gebeurd is, het is nu echt een hond van goud. Dat is mooi. Maar ik had het niemand kwalijk genomen om voor een spuitje (inslapen) te kiezen omdat je het niet kan betalen. Dan is het verrot en verdrietig dat het beest zo ziek word, maar niet iemands schuld dat hij niet meer beter wordt.
Als je wel besluit om voor een hond te gaan, deel je met ons dan nog een keer foto's van t beest

-
Jaspert
- geregistreerd lid
Je kan misschien wel goedkope voeding kiezen maar is het niet zo dat het zout en suikergehalte dan veel te hoog kan zijn? Of iets anders. Of kijken jullie daar niet naar?
@Achi. Jij hebt dus twee honden van Aai? Alles helemaal naar wens begrijp ik? En je doet iets goed! Ik neig ook naar zoiets op dit moment.
@lotje&famke. Mooi verhaal. Ik zit 'in between jobs' en ook ik heb twijfel hoe dat moet als ik weer aan de slag ben......?!?! Heb wel een familielid die al jaren lang honden heeft. Woont niet zo ver weg...... Kan ik eens een balletje opgooien
Dat heb je netjes gedaan moet ik zeggen.......aan de helpers vragen wat voor hond het beste bij hen past. Hoe ben je uiteindelijk tot je besluit gekomen? Tsja, 8000 euro. Dat is dus wat ik bedoel. Ik zou de hond dan moeten laten inslapen. Helaas.
@Achi. Jij hebt dus twee honden van Aai? Alles helemaal naar wens begrijp ik? En je doet iets goed! Ik neig ook naar zoiets op dit moment.
@lotje&famke. Mooi verhaal. Ik zit 'in between jobs' en ook ik heb twijfel hoe dat moet als ik weer aan de slag ben......?!?! Heb wel een familielid die al jaren lang honden heeft. Woont niet zo ver weg...... Kan ik eens een balletje opgooien
Laatst gewijzigd door Jaspert op 12 dec 2014 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kijk eens op voerwijzer.com. Goedkoop voer is lang niet altijd heel slecht.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar weinig mensen die zich een operatie van 8000 kunnen veroorloven of zo gek zijn zich in de schulden te steken. Bij mensen houd het ook ergens op met de medische zorg en leven.Jaspert schreef:Je kan misschien wel goedkope voeding kiezen maar is het niet zo dat het zout en suikergehalte dan veel te hoog kan zijn? Of iets anders. Of kijken jullie daar niet naar?
@lotje&famke. Mooi verhaal. Ik zit 'in between jobs' en ook ik heb twijfel hoe dat moet als ik weer aan de slag ben......?!?! Heb wel een familielid die al jaren lang honden heeft. Woont niet zo ver weg...... Kan ik eens een balletje opgooien![]()
Dat heb je netjes gedaan moet ik zeggen.......aan de helpers vragen wat voor hond het beste bij hen past. Hoe ben je uiteindelijk aan je besluit gekomen? Tsja, 8000 euro. Dat is dus wat ik bedoel. Ik zou de hond dan moeten laten inslapen. Helaas.
Je hond zal het ook een zorg zijn een halsband van de kringloop te hebben of 1 van 1000 met diamanten of desnoods een stuk touw.
Brokken fabrikanten zijn ook allemaal redelijk netjes en onder moeten ergens aan voldoen. Smuldier bij de Appie in de vriezer kost je de kop ook niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Zoals al gezegd: Smuldier is best gezond en heel goedkoop. Je hebt ook verschillende 'smaken', dus kunt nog eens afwisselen. En dan af en toe een keer wat verse pens van de dierenwinkel. Mijn hondje doet het er prima op.Jaspert schreef:Je kan misschien wel goedkope voeding kiezen maar is het niet zo dat het zout en suikergehalte dan veel te hoog kan zijn? Of iets anders. Of kijken jullie daar niet naar?
Dit is wel lastig. Als je gaat solliciteren, blijf je dan niet denken: ik wil liever tijd voor mijn hond houden, dan deze baan?Jaspert schreef:Ik zit 'in between jobs' en ook ik heb twijfel hoe dat moet als ik weer aan de slag ben......?!?!
-
Jaspert
- geregistreerd lid
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, het is ook relatief goede voeding, gemakkelijk te verkrijgen (in de supermarkt), is erg betaalbaar en honden doen het er vaak uitstekend op.Jaspert schreef:Smuldier wordt wel erg vaak genoemd.
Smuldier valt onder de categorie kvv (kompleet vers vlees). Dat is rauw gemalen vlees waar alles inzit dat de hond nodig heeft. Je koopt het ingevroren, en bewaart het in de vriezer. Ik haal het 24 uur voor ik het geef uit de vriezer en laat het dan in een relatief koele kast in een plastic bak ontdooien. Overigens geef ik tegenwoordig een andere kvv (lotgering), maar dat geheel terzijde
Zoek maar eens op KVV in het subforum over voeding.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Neeltje
Lotje krijgt Rodi, kost ook zo goed als niks. De goedkoopste versie kost bij de Jumbo €0,89 voor 4 'hamburgers'. Lotje krijgt 1,5 hamburger per dag.Miranda schreef:Ja, het is ook relatief goede voeding, gemakkelijk te verkrijgen (in de supermarkt), is erg betaalbaar en honden doen het er vaak uitstekend op.Jaspert schreef:Smuldier wordt wel erg vaak genoemd.
Smuldier valt onder de categorie kvv (kompleet vers vlees). Dat is rauw gemalen vlees waar alles inzit dat de hond nodig heeft. Je koopt het ingevroren, en bewaart het in de vriezer. Ik haal het 24 uur voor ik het geef uit de vriezer en laat het dan in een relatief koele kast in een plastic bak ontdooien. Overigens geef ik tegenwoordig een andere kvv (lotgering), maar dat geheel terzijde
Zoek maar eens op KVV in het subforum over voeding.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Smuldier is inderdaad goedkoop en makkelijk te verkrijgen. Volgens mij is lotgering even goedkoop en heeft meer variatie. Afwisseling van spijs doet eten
Je kunt vaak op de markt ook restproducten krijgen als kippenruggen/nekken en wat visafval.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
In mijn omgeving zag ik een aantal mensen in een vergelijkbare situatie met vrolijke tevreden honden. Toen dacht ik, als het hun lukt, waarom zou ik dat dan niet kunnen? Voor mij waren het misschien niet eens zozeer de kosten waar ik me vooraf zorgen over maakte. Maar meer dat de hond niet teveel alleen zou zijn als ik naar mijn werk ben. Daar zijn gelukkig oplossingen voor. Ik ken mensen die de hond naar de oppas brengen (vaak familie of vrienden). En hier in de stad wordt ook gebruik gemaakt van goede uitlaatservices (deze kosten wel ongeveer 10 euro per keer). Het hangt van t type hond af wat deze fijn vind. Honden die bijv. graag rennen in een losloopgebied en met andere honden ravotten kunnen plezier hebben bij een uitlaatservice. Honden die het liefst de hele dag bij iemand zijn worden liever voor het werk naar de oppas gebracht en na het werk weer opgehaald. En er zijn ook weer honden die gewoon liever in hun eigen huis, in hun eigen buurtje en in hun eigen veilige mand blijven. Honden die goed alleen kunnen zijn, gedoe snel teveel vinden en tevreden zijn als de buurvrouw tussen de middag ze uitlaat. Een collega heeft een hoogbejaarde hond uit het asiel welke de 2 dagen dat ze werkt de hele dag thuis blijft en daar rustig ligt te slapen. Ik ben blij dat ik Lotje tijdens mijn werk naar de oppas kan brengen. Maar ze kan ook goed een ochtend of middag alleen zijn. Met een uitlaatservice waarbij meerdere honden in een bus mee gaan zou ik haar denk ik geen plezier doen. Ze neemt alles op, teveel indrukken, hersteld langzaam en raakt daar denk ik gestrest van (nog nooit uitgeprobeerd hoor). Mocht je in de toekomst afhankelijk zijn van oppas dan is dat misschien ook iets om mee te nemen bij de keuze voor wat voor type hond denk ik. Voor honden die vriendelijk zijn naar mensen/katten/honden is vaak makkelijker oppas te vinden. Dat ze even alleen kunnen zijn, zodat de oppas gewoon om boodschappen kan gaan. Dat ze niet gaan slopen bij de oppas etc. Voor een angstig en gespannen hondje zal het waarschijnlijk moeilijker zijn om naar de oppas te gaan dan voor een relaxt beest dat goed van vertrouwen is. Maar goed, ik dwaal afJaspert schreef:Hoe ben je uiteindelijk tot je besluit gekomen?

-
Achi
- Actief
Over de stichting ben ik heel tevreden, hebben jarenlange ervaring, geen massale transporten van honden, veel aandacht voor hulp en voorlichting ter plekke. Dit gecombineerd met een nuchtere aanpak, geen emotionele verhalen, zoals ik bij enkele andere stichtingen wel eens tegenkom, in de trant van "hond moet vandaag geadopteerd anders wordt hij morgen afgemaakt" etc.Jaspert schreef: @Achi. Jij hebt dus twee honden van Aai? Alles helemaal naar wens begrijp ik? En je doet iets goed! Ik neig ook naar zoiets op dit moment.
Realiseer wel dat je voor een hond kiest waarvan vaak de voorgeschiedenis onbekend is en ook de ouders onbekend zijn. Je kan dus wel eens voor verassingen komen te staan. Zo heeft mijn oudste hond een behoorlijk jachtinstinct en is nogal eenkennig. Mijn jongste hond is stuk makkelijker.
Misschien moet je hier eerst duidelijkheid over hebben voor je aan een hond begint. Want als je het over kosten hebt, een hond kost i.i.g veel tijdJaspert schreef:@lotje&famke. Mooi verhaal. Ik zit 'in between jobs' en ook ik heb twijfel hoe dat moet als ik weer aan de slag ben......?!?!
Nu is stichting AAI, en vele andere stichtingen, altijd op zoek naar mensen die tijdelijk een hond willen opvangen in afwachting van adoptie. Zou wellicht een mogelijkheid zijn om eerst eens te kijken hoe een hond in jouw situatie past.

-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb mij 10 jaar lang met hart en ziel ingezet voor stichting AAI. Leuke honden, stabiel bestuur. Ik stak mijn hand in het vuur voor AAI bij wijze van spreken. Helaas heb ik de dames dit jaar van een totaal andere kant leren kennen, toen ik een zieke opvanghond uit Corfu kreeg.
Honden die ziek zijn of gedragsproblemen hebben waar ze geen raad mee weten, worden gewoon op het vliegtuig terug naar het land van herkomst gezet. Wie het verhaal over Paxos wil lezen, die ik voor AAI heb opgevangen, zie:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0157126662" onclick="window.open(this.href);return false;
(en dan is dit een summiere samenvatting, waarbij ik veel details heb weggelaten).
Opvangen voor AAI? Als alles goed gaat, zoals met de eerste opvanghond, is het leuk. Als er problemen zijn, dan is het AAI-bestuur uitermate zakelijk en krijgt de slogan "Geef een hond met een verleden een toekomst" wel een hele wrange bijsmaak. Dus ik moet helaas zeggen, bezint eer ge begint.
Honden die ziek zijn of gedragsproblemen hebben waar ze geen raad mee weten, worden gewoon op het vliegtuig terug naar het land van herkomst gezet. Wie het verhaal over Paxos wil lezen, die ik voor AAI heb opgevangen, zie:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0157126662" onclick="window.open(this.href);return false;
(en dan is dit een summiere samenvatting, waarbij ik veel details heb weggelaten).
Opvangen voor AAI? Als alles goed gaat, zoals met de eerste opvanghond, is het leuk. Als er problemen zijn, dan is het AAI-bestuur uitermate zakelijk en krijgt de slogan "Geef een hond met een verleden een toekomst" wel een hele wrange bijsmaak. Dus ik moet helaas zeggen, bezint eer ge begint.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.