Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kosten
Moderator: moderatorteam
-
Jaspert
- geregistreerd lid
Kosten
Hallo Forumbezoekers!
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren of ik een hond kan nemen.
Een belangrijk item voor mij zijn echter mijn financiën. Ik heb een uitkering en heb eigenlijk geen idee of ik goed genoeg voor een hond kan zorgen. Elke hond zal verschillend zijn en zal zijn eigen kostenplaatje hebben. Maar is er een indicatie te geven wat een hond maandelijks kost? 30 – 60 euro? Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen? Welke bijkomende kosten zijn er?
Groet, Jasper.
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren of ik een hond kan nemen.
Een belangrijk item voor mij zijn echter mijn financiën. Ik heb een uitkering en heb eigenlijk geen idee of ik goed genoeg voor een hond kan zorgen. Elke hond zal verschillend zijn en zal zijn eigen kostenplaatje hebben. Maar is er een indicatie te geven wat een hond maandelijks kost? 30 – 60 euro? Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen? Welke bijkomende kosten zijn er?
Groet, Jasper.
-
beatje
Re: Kosten
Nou jasper dan moet je beginnen met wat voor hond je zou willen en wat voor ras.
Aan de ene hond hangen meer kosten aan vast als aan een andere hond.
Ik heb er één waarbij we bij de dierenarts wonen en de rest komt er om de 3 jaar voor een enting.
Tegen dierenarts kosten kan je de hond ook wel verzekeren als je het geld zo niet hebt.
Aan de ene hond hangen meer kosten aan vast als aan een andere hond.
Ik heb er één waarbij we bij de dierenarts wonen en de rest komt er om de 3 jaar voor een enting.
Tegen dierenarts kosten kan je de hond ook wel verzekeren als je het geld zo niet hebt.
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Vaste kosten:
- voer
- speeltjes/riem/mand
- entingen
- hondenbelasting eventueel
Variabel:
- dierenarts
Voor wat betreft de vaste kosten kun je volgens mij aanhouden dat hoe groter de hond hoe hoger de kosten.
Je kan het met een heleboel zaken zo gek maken als je zelf wil
Hou wel rekening met t feit dat een verzekering ook niet echt goedkoop is als je een redelijke dekking wil, 20 a 30 euro ben je wel kwijt dan.
- voer
- speeltjes/riem/mand
- entingen
- hondenbelasting eventueel
Variabel:
- dierenarts
Voor wat betreft de vaste kosten kun je volgens mij aanhouden dat hoe groter de hond hoe hoger de kosten.
Je kan het met een heleboel zaken zo gek maken als je zelf wil
Hou wel rekening met t feit dat een verzekering ook niet echt goedkoop is als je een redelijke dekking wil, 20 a 30 euro ben je wel kwijt dan.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ligt er ook een beetje aan wat voor uitkering je hebt, he. Bijstandsuitkering is nogal een ander verhaal dan WAO of WW als je van een goede baan afkomt. Is er vooruitzicht op verbetering in je inkomsten of blijft het altijd zo, ook een belangrijk punt.
Ik zit zelf op zo'n 45 euro netto boven bijstand. Geen mogelijkheden m'n inkomen te verhogen en over drie jaar val ik waarschijnlijk terug naar bijstandsniveau. Ik heb nu een middelgrote hond van bijna 12 jaar oud, en zie het nog niet direct gebeuren dat er hierna nog een andere hond komt. 't Is dat ik nog wat spaargeld achter de hand heb, anders had ik schulden moeten maken vanwege de dierenartskosten. Vaste kosten zoals voer kun je meestal redelijk goedkoop houden, zeker als je voor een kleine hond kiest. Het zijn de onvoorziene zaken zoals inderdaad de dierenarts die problematisch kunnen worden met een beperkt inkomen. Je hond kan iets gaan mankeren waardoor hij de rest van z'n leven voor vijftig of honderd euro (of meer als je pech hebt) per maand aan medicatie verbruikt. Dat komt dan als vaste kostenpost bovenop de standaarddingetjes zoals voer. Beetje vervelend voor de hond als je dat dan niet kunt betalen. Nou is mijn huidige hond(je) best wel een pechgeval wat ziekten en aandoeningen betreft, maar ook m'n vorige hond die eigenlijk nooit echt ziek is geweest heeft me zo door de jaren heen toch wel enkele duizenden euro's aan dierenartsfacturen gebracht. Tot op de dag van vandaag ben ik ontzettend blij dat ik beide honden verzekerd heb en de verzekering dus de rekeningen grotendeels terugbetaalt. Daar betaal je dan wel iedere maand premie voor en die premie wordt ieder jaar een beetje hoger. Sommige ernstig verziekte rassen zoals de Cavalier King Charles Spaniel of de Engelse Bulldog worden door verzekeraars niet geaccepteerd of alleen tegen een idioot hoge premie. Met dit soort rassen mag je er vanuit gaan dat je je dierenarts heel vaak gaat zien, dus dergelijke rassen raad ik je sowieso af!
Ik zit zelf op zo'n 45 euro netto boven bijstand. Geen mogelijkheden m'n inkomen te verhogen en over drie jaar val ik waarschijnlijk terug naar bijstandsniveau. Ik heb nu een middelgrote hond van bijna 12 jaar oud, en zie het nog niet direct gebeuren dat er hierna nog een andere hond komt. 't Is dat ik nog wat spaargeld achter de hand heb, anders had ik schulden moeten maken vanwege de dierenartskosten. Vaste kosten zoals voer kun je meestal redelijk goedkoop houden, zeker als je voor een kleine hond kiest. Het zijn de onvoorziene zaken zoals inderdaad de dierenarts die problematisch kunnen worden met een beperkt inkomen. Je hond kan iets gaan mankeren waardoor hij de rest van z'n leven voor vijftig of honderd euro (of meer als je pech hebt) per maand aan medicatie verbruikt. Dat komt dan als vaste kostenpost bovenop de standaarddingetjes zoals voer. Beetje vervelend voor de hond als je dat dan niet kunt betalen. Nou is mijn huidige hond(je) best wel een pechgeval wat ziekten en aandoeningen betreft, maar ook m'n vorige hond die eigenlijk nooit echt ziek is geweest heeft me zo door de jaren heen toch wel enkele duizenden euro's aan dierenartsfacturen gebracht. Tot op de dag van vandaag ben ik ontzettend blij dat ik beide honden verzekerd heb en de verzekering dus de rekeningen grotendeels terugbetaalt. Daar betaal je dan wel iedere maand premie voor en die premie wordt ieder jaar een beetje hoger. Sommige ernstig verziekte rassen zoals de Cavalier King Charles Spaniel of de Engelse Bulldog worden door verzekeraars niet geaccepteerd of alleen tegen een idioot hoge premie. Met dit soort rassen mag je er vanuit gaan dat je je dierenarts heel vaak gaat zien, dus dergelijke rassen raad ik je sowieso af!
-
Sita
- Zeer actief
Allereerst super dat je dit eerst onderzoekt voordat je een hond aanschaft! Het is lastig om een kostenplaatje te geven, het hangt namelijk van heel veel factoren af. Wat ik gedaan heb, is eerst het soort hond bepaald en toen eens gaan kijken wat ik gemiddeld kwijt zou zijn aan voer en de eenmalige kosten zoals aanschaf hond, halsband/riem, mand en speeltjes op een rijtje gezet. Dierenarts kosten zou ik in jouw geval een verzekering voor afsluiten, dus die kosten zou ik dan ook meenemen in je berekening.
Met veel dingen kan je het zo duur maken als je zelf wilt/kunt betalen. Een mand kan je van marktplaats halen of een super dure bij de dierenwinkel. Riemen/halsband idem dito, je hebt ze voor 5 euro tot meer dan 100 euro. Voer heb je ook in verschillende prijsklassen, waarbij de goedkoopste niet eens de slechtste hoeft te zijn.
Heel veel succes met je beslissing!
Met veel dingen kan je het zo duur maken als je zelf wilt/kunt betalen. Een mand kan je van marktplaats halen of een super dure bij de dierenwinkel. Riemen/halsband idem dito, je hebt ze voor 5 euro tot meer dan 100 euro. Voer heb je ook in verschillende prijsklassen, waarbij de goedkoopste niet eens de slechtste hoeft te zijn.
Heel veel succes met je beslissing!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
hele goede vraag, mijn idee is eigenlijk: als je dit niet kan en dus geen potje hebt of mogelijkheid om in geval van nood te lenen bij familie/vrienden > dan is het wellicht beter om er niet aan te beginnen.Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen?

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat gaat mij dan weer wat te ver. Ik zou zoiets scharen onder 'komt tijd komt raad'.Sas schreef:hele goede vraag, mijn idee is eigenlijk: als je dit niet kan en dus geen potje hebt of mogelijkheid om in geval van nood te lenen bij familie/vrienden > dan is het wellicht beter om er niet aan te beginnen.Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen?
Ik vind de eventualiteit en de beperking niet in evenwicht
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jaap* schreef:Dat gaat mij dan weer wat te ver. Ik zou zoiets scharen onder 'komt tijd komt raad'.Sas schreef:hele goede vraag, mijn idee is eigenlijk: als je dit niet kan en dus geen potje hebt of mogelijkheid om in geval van nood te lenen bij familie/vrienden > dan is het wellicht beter om er niet aan te beginnen.Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen?
Ik vind de eventualiteit en de beperking niet in evenwicht
Je kunt het allemaal zo duur maken alsdat je wilt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Van chihuahua tot duitse dog, bonzo tot orijen en de basis aan medische zorg tot chemotherapie.
Een hond wordt niet blijer van 6 dure riemen of dekens met hondenpootjes.
Smuldier is (prima) goedkoop diepvriesvoer.
Ik heb niet altijd een potje gehad, de honden waren toen verzekerd.
Een hond wordt niet blijer van 6 dure riemen of dekens met hondenpootjes.
Smuldier is (prima) goedkoop diepvriesvoer.
Ik heb niet altijd een potje gehad, de honden waren toen verzekerd.
-
Neeltje
En een verzekering hoeft niet duur te zijn. Als je niet veel te makken hebt, ga je, lijkt mij, ook geen grote hond aanschaffen. Voer kun je zo duur en zo zuinig maken als je wilt en je hond heeft voldoende aan een halsband en een lijn. Speeltjes kun je ook heel makkelijk zelf verzinnen. Zo zijn hier lege wc rolletjes en keukenpapierrollen erg in trek, en die plastic potten van plantjes die je koopt, daar gaat ze van uit haar dak. Oftewel, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Aanschaf: ga naar het asiel en zoek daar een leuk hondje uit.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zoals gezegd kan je het zo duur maken als je zelf wil, kleine hondjes kosten minder
Ik persoonlijk vind een verzekering fijn, een veilig idee! Een potje kan leuk zijn, maar dat potje spreek je ook aan als je wasmachine kapot gaat o.i.d. dus dat vind ik link, maar daarover verschillen de meningen!
Ik persoonlijk vind een verzekering fijn, een veilig idee! Een potje kan leuk zijn, maar dat potje spreek je ook aan als je wasmachine kapot gaat o.i.d. dus dat vind ik link, maar daarover verschillen de meningen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Een grote of kleine hond scheelt al enorm in de kosten. (dierenartskosten en voeding)
Verder hoeft zoals hier ook al geschreven niet alles luxe. Een hond is blijer met een heerlijke lange wandeling en met de baas bezig zijn dan een met 6 halsbanden met diamanten steentjes.
Een verzekering is ook erg prettig. En dan ook weer, een kleine hond is goedkoper in de verzekering als een grote.
Verder hoeft zoals hier ook al geschreven niet alles luxe. Een hond is blijer met een heerlijke lange wandeling en met de baas bezig zijn dan een met 6 halsbanden met diamanten steentjes.
Een verzekering is ook erg prettig. En dan ook weer, een kleine hond is goedkoper in de verzekering als een grote.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Och, weet niet. Denk dat het overgrote deel niet direct ineens 1000-2000 euro heeft liggen. Ondanks dat worden de honden 9 van de 10x tóch geholpen. Hetzij doordat men ergens of van iemand geld leent. Hetzij door met de DA af te spreken in termijnen te betalen etc etc. Oftewel wat Jaap zegt. Komt tijd, komt raadSas schreef:hele goede vraag, mijn idee is eigenlijk: als je dit niet kan en dus geen potje hebt of mogelijkheid om in geval van nood te lenen bij familie/vrienden > dan is het wellicht beter om er niet aan te beginnen.Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen?
Persoonlijk vind ik dat wat je inkomen ook is, ruim boven bijstand of op bijstandsniveau het voor mij doorslaggevend zou zijn wat je kunt missen of wat je per maand overhoudt. Als je het nu zónder hond al niet of nauwelijks redt zou het voor mij geen optie zijn om een hond aan te schaffen. Houd je aan het einde van de maand nog over waarvan je redelijk zou kunnen sparen oid dan is het een ander verhaal. De 1 is de ander niet. Daar waar de 1 niet weet hoe de maand door te komen van een bijstandsuitkering heeft de ander er ruim genoeg aan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Sas
- Zeer actief
Volgens mij is dat precies wat ik zeg toch?smoekie schreef:Och, weet niet. Denk dat het overgrote deel niet direct ineens 1000-2000 euro heeft liggen. Ondanks dat worden de honden 9 van de 10x tóch geholpen. Hetzij doordat men ergens of van iemand geld leent. Hetzij door met de DA af te spreken in termijnen te betalen etc etc. Oftewel wat Jaap zegt. Komt tijd, komt raadSas schreef:hele goede vraag, mijn idee is eigenlijk: als je dit niet kan en dus geen potje hebt of mogelijkheid om in geval van nood te lenen bij familie/vrienden > dan is het wellicht beter om er niet aan te beginnen.Wat doe je als je plotseling hoge dierenarts kosten hebt (zeg 1000 – 2000 euro) en je kan dit niet betalen?
Persoonlijk vind ik dat wat je inkomen ook is, ruim boven bijstand of op bijstandsniveau het voor mij doorslaggevend zou zijn wat je kunt missen of wat je per maand overhoudt. Als je het nu zónder hond al niet of nauwelijks redt zou het voor mij geen optie zijn om een hond aan te schaffen. Houd je aan het einde van de maand nog over waarvan je redelijk zou kunnen sparen oid dan is het een ander verhaal. De 1 is de ander niet. Daar waar de 1 niet weet hoe de maand door te komen van een bijstandsuitkering heeft de ander er ruim genoeg aan.

- Sas
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zou opzoek gaan naar een da waar een regeling mee te treffen is. Of een verzekering aansluiten zodat je zelf niet voor hoge kosten in een keer komt te staan.
Je hebt maandelijks sowieso het eten en dat hangt af van de grote van de hond en van het voer wat je besluit te geven.
Sommige honden moeten getrimd/geknipt,geschoren worden dat zijn ook extra kosten.
Ik zou kijken of je iig een vast bedrag per maand kunt uitgeven voor voer. Maar ook voor iets extra's zodat je iets opzij kunt zetten dat je in nood iig een aanbetaling bij een da kunt doen.
Je hebt maandelijks sowieso het eten en dat hangt af van de grote van de hond en van het voer wat je besluit te geven.
Sommige honden moeten getrimd/geknipt,geschoren worden dat zijn ook extra kosten.
Ik zou kijken of je iig een vast bedrag per maand kunt uitgeven voor voer. Maar ook voor iets extra's zodat je iets opzij kunt zetten dat je in nood iig een aanbetaling bij een da kunt doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Jaspert
- geregistreerd lid
Dank voor jullie zeer nuttige adviezen en ideeën!
Zo duur maken als je zelf wilt.......ik hou niet van duur dus dat zit wel goed denk ik zo. Niet aan gedacht dat je met een DA wellicht afspraken kan maken. Goed advies!
Wat betreft grootte en ras. Ik vind middelgrootte honden erg leuk moet ik zeggen. Labradors bijvoorbeeld. Maar ja das weer een dure aankoop en ik heb wel eens gehoord dat die nogal wat gezondheidsklachten kunnen hebben. Een mixje is in dat geval wel beter ja. Een middelgrootte mix?
Die voorwaarden van verzekeraars zijn niet geheel zuiver is het niet? Je betaald netjes iedere maand en als het puntje bij paaltje komt vergoeden ze weinig?!
Daarnaast........komt tijd komt raad spreekt mij ook wel aan
Zo duur maken als je zelf wilt.......ik hou niet van duur dus dat zit wel goed denk ik zo. Niet aan gedacht dat je met een DA wellicht afspraken kan maken. Goed advies!
Wat betreft grootte en ras. Ik vind middelgrootte honden erg leuk moet ik zeggen. Labradors bijvoorbeeld. Maar ja das weer een dure aankoop en ik heb wel eens gehoord dat die nogal wat gezondheidsklachten kunnen hebben. Een mixje is in dat geval wel beter ja. Een middelgrootte mix?
Die voorwaarden van verzekeraars zijn niet geheel zuiver is het niet? Je betaald netjes iedere maand en als het puntje bij paaltje komt vergoeden ze weinig?!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Misschien kun je eens naar buitenlandse stichtinghondjes kijken. Die komen gechipt, ontwormd, ontvlooid en ingeënt voor rond de 240 euro als pup. Je helpt er een leuk hondje mee aan een goed thuis (in het buitenlandse asiel zijn ze kansloos) en je hebt er zelf een hartstikke leuke en goedkope hond aan, zonder je schuldig te maken aan het kopen van een broodfok pup.Jaspert schreef:Dank voor jullie zeer nuttige adviezen en ideeën!
Ik heb nooit een cent te makken en toch een hond. Ze komt niets te kort - het is maar waar je prioriteiten liggen!
Als ik nu een dure dierenartsrekening heb, heb ik geen spaargeld, maar wel mensen met spaargeld die weten dat ik ze altijd terug betaal als ik geld van ze leen.
Ik heb het altijd zo gedaan. Toen ik 17 was kocht ik een paard en verdiende ik 200 euro per maand waarvan 160 euro direct naar de boer ging die mijn paard stalde. De overige 40 euro spaarde ik voor de nodige spullen. Heb het eerste half jaar zonder zadel gereden

-
Jaspert
- geregistreerd lid
@Paisley: Dat is een goed idee, om eens te kijken bij Stichtinghonden. Leuk.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Dierenartsenkosten kunnen onverwacht hoog zijn. Ik was voor Suus deze week bij elkaar meer dan 600 euro kwijt. Anti-braakmiddelen, ontstekingsremmers, antibioticum, consulten, echo en bloedonderzoeken en een zak speciaal vetarm voer voor 2 weken. In het verschiet liggen nog wat bloedonderzoeken en consulten, ik schat dadelijk zo'n 800 euro totaal kwijt te zijn. Is wel de eerste keer in bijna 8 jaar tijd, dat ze serieus wat mankeert, maar het hakt er wel even in. Het speciale (helaas dure dieetvoer) zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven moeten blijven krijgen.
-
Jaspert
- geregistreerd lid
@Renee1966: Niet verzekerd begrijp ik?
- Renee1966
- Zeer actief
Nee, dit is een wat grotere hond (30kg)en de kosten per maand, vond ik toen niet opwegen, tegen wat er dan gedekt was. Daarbij hadden we wat spaargeld.Jaspert schreef:@Renee1966: Niet verzekerd begrijp ik?
Overigens kan je financiele situatie natuurlijk veranderen (hebben wij nu ervaren, faillissement werkgever, inkomensdaling) dus nu denk ik wel, misschien had een verzekering toch slimmer geweest.
Ik zou bij weinig inkomen, voor een kleinere hond gaan, goedkoper qua voer en DA en een verzekering nemen.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik moet ook van een uitkering op bijstandsniveau leven.
Heb gekozen voor een hondenverzekering, mochten er acute grote uitgaves zijn, dan krijg je het merendeel terug.
Ik hoor vaak klachten over het uitkeren van verzekeringen, Heb er nog nooit last van gehad.
Voorwaarden zijn heel duidelijk wat wel en niet vergoedt word.
En verder is het wat de anderen al zeggen, je kan het zo duur maken als je wil.
Heb gekozen voor een hondenverzekering, mochten er acute grote uitgaves zijn, dan krijg je het merendeel terug.
Ik hoor vaak klachten over het uitkeren van verzekeringen, Heb er nog nooit last van gehad.
Voorwaarden zijn heel duidelijk wat wel en niet vergoedt word.
En verder is het wat de anderen al zeggen, je kan het zo duur maken als je wil.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jawel , verzekerd van een lege knip.Jaspert schreef:@Renee1966: Niet verzekerd begrijp ik?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zou zeker ook je hondje verzekeren. Ik heb zelf ook niet veel geld en neem komend jaar een tweede hondje. De verzekering is voor mij best belangrijk, het heeft me denk ik al zo'n 1200 euro gescheeld in 2 jaar. Daarnaast kijk ik wel eens op Marktplaats, of hier en zo kun je heel goedkoop aan mooie spulletjes kopen. Laatst nog een nieuw Hurtta tuigje (10,-) en jasje (15,-) gescoord. Voor mijn verjaardag heb ik een Doggyride gekregen. Mijn hond krijgt meestal Smuldier, wat me zo'n 30 cent per dag kost. En tja, als ik zin heb koop ik ook weleens een duur speeltje voor hem. Ik ga amper uit, rook niet en koop weinig dure spullen, dus dat kan er wel vanaf 
- Renee1966
- Zeer actief
Hou op schei uit en dan schreef de DA nog niet eens met een vork en had redelijk vlot de diagnose. Moet er niet aan denken wat de kosten waren met een paar dagen opname en infuus (komt ook nogal eens voor met acute pancreatitis)bouvierpoedel schreef:Jawel , verzekerd van een lege knip.Jaspert schreef:@Renee1966: Niet verzekerd begrijp ik?
-
Neeltje
Ik zou gewoon naar asiels gaan en daar kijken. Neem er de tijd voor tot het bij jou passende hondje voorbij komt. Verzekering zou ik echt doen. Ik heb mijn hondje voor 11 Euro per maand verzekerd, hopelijk voor niets, maar mocht er echt iets gebeuren, dan scheelt het echt knaken. En ook ik heb alleen de ervaring dat er wordt uitbetaald en op tijd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou zelf ook niet snel voor een labradorachtige hond gaan. Die zijn gauw 35 kg en dat tikt snel aan bij een dierenarts.
Met stichtingen ook oppassen omdat veel honden toch ziek zijn. Niet dodelijk, wel ongeneeslijk. Als het zo goedkoop mogelijk moet zou ik eerder richting een poedelkruisinkje ofzo gaan. En nu alvast beginnen met sparen dan heb je al een lekkere buffer achter de hand voor je een hond hebt.
Een mand kun je makkelijk zelf maken en speelgoed ook. Soms als een hond overleden is geven mensen een complete uitzet weg. Ook kun je creatief worden en zeggen ik doe voor jou een klus en dan krijg ik die mooie halsband oid
de spullen zelf zullen het probleem niet zijn. De gevreesde dierenarts kan zo een extra auto kopen als je een beetje pech hebt.
Met stichtingen ook oppassen omdat veel honden toch ziek zijn. Niet dodelijk, wel ongeneeslijk. Als het zo goedkoop mogelijk moet zou ik eerder richting een poedelkruisinkje ofzo gaan. En nu alvast beginnen met sparen dan heb je al een lekkere buffer achter de hand voor je een hond hebt.
Een mand kun je makkelijk zelf maken en speelgoed ook. Soms als een hond overleden is geven mensen een complete uitzet weg. Ook kun je creatief worden en zeggen ik doe voor jou een klus en dan krijg ik die mooie halsband oid
-
Dinos
Ik ken zwervers die beter voor hun hond zorgen als menigeen hondenbezitter , als jouw hart op de goede plek zit komt alles goed.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nou ja je kunt in principe gewoon een oude deken oid neerleggen. Mijn hond beschouwt mijn bank als mand. Dat staat er toch al dus kost niets extra