Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DEARSUM - Twee herdershonden zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag vastgebonden aan een hectometerpaal bij Dearsum.
Rond 3.00 uur zijn de dieren aangetroffen, meldt de Dierenbescherming.
De herders zijn gechipt. De Dierenbescherming heeft de dierenpolitie ingeschakeld.
Lemuria schreef:Als ze gechipt zijn, is de eigenaar snel genoeg te vinden lijkt me zo...
Hoeft niet. Het komt nogal eens voor dat de eigenaren de hond niet aanmelden bij een database of de persoonlijke gegevens zoals adres of telefoonnummer niet up to date houden. Dan kom je ook met chip niet ver.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
DEARSUM – Bij dierenopvang Nomadenhof zijn afgelopen weekend twee herders binnengebracht. De dieren waren vastgebonden aan een hectometerpaal langs de N354, dat is de weg tussen Sneek en Leeuwarden.
De honden werden ‘s nachts om om 3 uur gevonden in Dearsum. “De honden zijn gechipt de eigenaar heeft tot maandag ochtend om zich te melden, als dit niet gebeurt wordt de dierenpolitie ingeschakeld”, meldde het Nomadenhof.
Volgens berichten zou de eigenaar zich inmiddels hebben gemeld bij de opvang.
Ik denk dat na de staffordachtige en de chihuahua's dit toch wel de meest misbruikte type honden zijn. Wat is dat toch met de herders die overal aangebonden en losgelaten worden.
Mechelaars zijn werkhonden met hoge energielevel. Daar kunnen of willen de meeste mensen niet aan voldoen, en dan worden die honden `lastig`. Je ziet ze vaker in het asiel dan andere herdersoorten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones schreef:Mechelaars zijn werkhonden met hoge energielevel. Daar kunnen of willen de meeste mensen niet aan voldoen, en dan worden die honden `lastig`. Je ziet ze vaker in het asiel dan andere herdersoorten.
Ik denk eerder dat het afvallertjes zijn van de africhting en beveiliging. Voldoen niet, volgende.
Ik vind het prachtige honden alleen erg mager. Nu verdoezeld een vacht nog wel wat maar bij de ene hond kun je de ribben gewoon tellen door de dikke vacht een.
iones schreef:Mechelaars zijn werkhonden met hoge energielevel. Daar kunnen of willen de meeste mensen niet aan voldoen, en dan worden die honden `lastig`. Je ziet ze vaker in het asiel dan andere herdersoorten.
Ik denk eerder dat het afvallertjes zijn van de africhting en beveiliging. Voldoen niet, volgende.
Ik ben een beetje een leek bij herders maar dit zijn geen mechelaars toch? Lijken me eerder duitsers.
Ik ben een beetje een leek bij herders maar dit zijn geen mechelaars toch? Lijken me eerder duitsers.
Jawel x-mh
Ik heb er helaas nooit een gevonden wel allerlei andere rassen van husky tot frans bullen... maat gok dat die niet meer weg zou gaan als ik een mh zou vinden.
malinois schreef:
Jawel x-mh
Ik heb er helaas nooit een gevonden wel allerlei andere rassen van husky tot frans bullen... maat gok dat die niet meer weg zou gaan als ik een mh zou vinden.
Hier hetzelfde.
Zonde dat vooral de Mechelaars zo vaak worden gedumpt, je moet toch weten waar je aan begint voordat je een hond aanschaft? Helaas zijn sommige mensen niet zo wijs en zijn de honden daar de dupe van
Ben eigenlijk best wel benieuwd of de eigenaar ze zélf heeft vastgebonden.
Heavy schreef:Jemig weer al? Ik las laatst dat er al 7 waren gevonden de afgelopen 2 jaar? Allemaal dezelfde kleur .
Tja zeven vind ik nog mee vallen, zijn er vast veel meer in totaal.
Enne. Dezelfde kleur is vrij logisch bij mechels ,die zijn vooral deze kleur op enkele uitzonderingen na.
Daat stukje had ik op facebook ook voorbij zien komen heavy moest er gelijk aan denken.Alleen waren dat volgens mij echte mechelaren.Allemaal gevonden in het zelfde gebied.
Heel vroeger toen ik nog op het asiel werkte hebben we het eens met greyhounds gehad.Altijd in het zelfde stuk bos aan de grens met nederland werden grey's gevonden.Het plaatselijke verhaal daar ging ,dat ze van stropers kwamen.Maar de juiste eigenaren hebben we nooit gevonden
De rechter hond oogt grotendeels duits maar met een scheut mechelaar. De linker hond is grotendeels mechelaar als je het mij vraagt. Ik denk dat de honden afkomstig zijn van een opkoper. Aan de andere kant verwacht je dan dat oude eigenaars zich ook zouden melden.
Dit zijn in elk geval hele mooie dieren. Vraag me af of ze bij elkaar horen. Als ze duidelijk dol op elkaar zijn dan weet je in elk geval dat ze redelijk verzorgd zijn op sociaal vlak. Als ze als onbekenden op elkaar reageren dan komen ze uit aparte kennels.
Maar als je een hond hebt die niet aan de criteria voldoet voor de sport, is het dan niet voor bepaalde mensen toch een interessante hond omdat hij toch al heel veel geleerd heeft? Daar zouden toch nog liefhebbers voor moeten zijn?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones schreef:Maar als je een hond hebt die niet aan de criteria voldoet voor de sport, is het dan niet voor bepaalde mensen toch een interessante hond omdat hij toch al heel veel geleerd heeft? Daar zouden toch nog liefhebbers voor moeten zijn?
Ik snap ook niet waarom ze dat denken want er waren ook pups van 3 maanden bij nou daar kan je toch nog weinig van zeggen.
Karakter, misschien niet fel genoeg voor pakwerk. Ik noem maar wat. Maar voor een drie maanden oude hond moet toch zat belangstelling voor zijn....
Lam volk