Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen jullie aan jullie voeten in de herfst/winter?
Moderator: moderatorteam
- Marijkefons
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Wat doen jullie aan jullie voeten in de herfst/winter?
Hier ook ANWB laarzen en sinds kort heb ik er timberland half hoge waterdichte bij gehaald. Nooit koude voeten
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 3
Ik heb aigle laarzen en gevoerde leren laarzen van de ANWB . Gister een uur in sneeuwregen getraind en geen koude voeten gekregen , best uniek wat ik heb altijd koude voeten in de winter
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Inderdaad Hanwags! Helemaal goed, van binnen en buiten leer dus lekker warmblacky schreef:Gewoon mijn hangwag wandelschoenen. Warm tot zeker -20. Bij regen heb ik daar nog een paar regen chapes van de ANWB bij. Ook tijdens de wintersport draag ik niet anders zelfs bij sneeuwschoenwandelingen. Nooit koude voeten gehad.
De zelfde schoenen draag ik overigens in de zomer bij lange wandelingen en in de bergen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Gewoon op mijn gympie's of crocs 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb twee jaar geleden een stel halfhoge leren laarzen gekocht, van binnen gevoerd. Geen idee welk merk maar ze waren wel duur
Maar ik loop er heerlijk op en als ik ze goed blijf invetten zijn ze ook waterdicht. Ik koop schoenen altijd in een winkel omdat ik moeilijke kuiten heb, ik moet er echt even op lopen om te testen.
Maar ik loop er heerlijk op en als ik ze goed blijf invetten zijn ze ook waterdicht. Ik koop schoenen altijd in een winkel omdat ik moeilijke kuiten heb, ik moet er echt even op lopen om te testen.
- Bink2009
- Zeer actief
Ik heb van die super goedkope thermolaarzen bij de ruitersportzaak (35,-) voor als er sneeuw ligt, iet wat lomp maar lekker hoog en super warm!

En als het zoals nu alleen koud is dan heb ik Jack Wolfskin laarzen met een bontje of rubber laarzen van Ariat.

En als het zoals nu alleen koud is dan heb ik Jack Wolfskin laarzen met een bontje of rubber laarzen van Ariat.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Held(in)Gewoon op mijn gympie's of crocs
Die lijken me super fijn.Ik heb van die super goedkope thermolaarzen bij de ruitersportzaak (35,-) voor als er sneeuw ligt, iet wat lomp maar lekker hoog en super warm!
Ik loop nu op afgetrapte ANWB wandelschoenen (kan alleen bij droog weer
maar ik heb me bij de AVEVE "black-fox" laarzen gekocht en daar wollen inlegzolen ingestopt. Wauw, dat loopt prima voor ongeveer 37 E. Mijn klapkuiten passen er perfect in en van voren zijn ze wat lager zodat je niet steeds dat gekras over je scheenbeen krijgt wat ik dus wel had met gewone kaplaarzen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik heb verschillende thermolaarzen en daar loop ik nu op lekker warm
-
Kitsune
Als je koudbloedig zou zijn, zou je het nooit koud hebbenLunatic schreef:Ik loop op Lowa wandelschoenen of op aigle neopreen gevoerde laarzen die tot -40 kunnen hebben, dat schijnt bij iedereen te werken behalve bij mij, ik ben koudbloedig
Ik heb zelf goeie gevoerde wandelschoenen van vegetarian shoes (ethische bezwaren tegen leer) en dikke sokken. Zelden koude voeten...Alleen vorig jaar toen ik in Tsjechië bij -8 buiten sliep en zo dom was om mijn schoenen buiten te laten staan (= 's ochtends bevroren schoenen).
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Ik heb ook in alle schoenen en laarzen na een half uur buiten staan, ijskoude tenen. Ik wou vorig jaar al elektrische zooltjes en dit jaar gaan ze er komen.
- nachtvlinder
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij
Wandelschoenen van Hanwag en gympies.
Sinds vandaag waterdichte laarzen van adventure gekocht
en voor het eerst aangehad. Moet nog even kijken wat ik er
echt van vind, maar het eerste uurtje zaten ze heerlijk.
Sinds vandaag waterdichte laarzen van adventure gekocht
en voor het eerst aangehad. Moet nog even kijken wat ik er
echt van vind, maar het eerste uurtje zaten ze heerlijk.
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Ik heb nog altijd een paar nieuwe Lowa wandelschoenen staan, maat 43(5)
Voor de Lowa liefhebber.
http://link.marktplaats.nl/m875722954" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de Lowa liefhebber.
http://link.marktplaats.nl/m875722954" onclick="window.open(this.href);return false;

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Weet jij een goed merk?Kipper schreef:Ik heb ook in alle schoenen en laarzen na een half uur buiten staan, ijskoude tenen. Ik wou vorig jaar al elektrische zooltjes en dit jaar gaan ze er komen.
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Mijn vader heeft dat twee jaar geleden zitten uitpluizen en heeft ze uiteindelijk van de anwb genomen, die zullen dus wel goed zijn, heeft ze nu dus al twee seizoenen.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
josefientje schreef:Ik heb net deze besteld:
voor als de wintertrainingen weer beginnen, water en sneeuwdicht en met veters, zodat ik er met mijn hoge wreefjes makkelijker inkom.
En ze zijn binnen!!!!
Als pantoffeltjes
Het is alleen nu ineens niet koud meer

- cornelia
- Zeer actief
josefientje schreef:josefientje schreef:Ik heb net deze besteld:
voor als de wintertrainingen weer beginnen, water en sneeuwdicht en met veters, zodat ik er met mijn hoge wreefjes makkelijker inkom.
En ze zijn binnen!!!!
Als pantoffeltjes![]()
![]()
![]()
Het is alleen nu ineens niet koud meer
Had je vanmorgen hier moeten komen staan (had je mijn voorruit kunnen afbikkelen)
Ze zien er wel heel erg comfortabel uit.
- josefientje
- Zeer actief
Comfortabel in het kwadraat !cornelia schreef: Had je vanmorgen hier moeten komen staan (had je mijn voorruit kunnen afbikkelen)
Ze zien er wel heel erg comfortabel uit.
En tegen nattigheid helpen ze ook! En dat kwam gisteren wel van pas; het heeft de hele dag gegoten !

- josefientje
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:Geweldige laarzen Josefientje! Lopen ze nou ook acht alsof je op blote voeten loopt (minus de kou en de nattigheid)?
JA
De zool is weliswaar sterk, maar ook heel dun, dus je voelt zelfs de voegen tussen de straattegels!

-
Kitsune
Overigens vroeger altijd houten klompen met hooi erin. Lekker warm! 
- josefientje
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:Zo dan! En geen pijn in de voetjes?
Het lijkt mij aan de ene kant heel gezond en natuurlijk maar aan de andere kant (onder mijn voeten om precies te zijn) ietwat link. Ik heb hielspoor en dat wil nog wel eens stevig opspelen, dan kan ik eigenlijk alleen op juist hele dikke zachte verende zolen lopen.
Ik heb ook aan beide voeten hielspoor gehad. Ik kreeg daarvoor steunzolen, die in het begin goed hielpen, maar na verloop van tijd kreeg ik toch weer last. Ik merkte dat ik 's zomers bijna nooit last had (dan loop ik dagelijks met de honden op het strand, op blote voeten), dus toen ik van mijn collega de barefootschoenen zag besloot ik dat ook te gaan proberen. Sindsdien geen centje pijn meer.

- dagmar88
- Zeer actief
Lunatic schreef:Ik loop op Lowa wandelschoenen of op aigle neopreen gevoerde laarzen die tot -40 kunnen hebben, dat schijnt bij iedereen te werken behalve bij mij, ik ben koudbloedig
Het is jammer dat Xtratuf overgenomen is. Die maken die laarzen die ze ook gebruiken op vissersboten op de beringzee.
Maar met de overname is de productie verplaatst naar China en vallen die dingen van ellende binnen een paar weken uit elkaar.
- cornelia
- Zeer actief
Och shit, die fucking hielsporen. Ik heb ze ook. Vorig jaar een paar spuiten in mijn hielen gekregen. Bij mij helpt dus voortaan goede (lees; dure) schoenen dragen, vaker afwisselend plattere schoenen en hakken. Op blote voeten lopen of zo geeft bij mij juist klachten. Barefoot-schoenen ?josefientje schreef:Kruimel53 schreef:Zo dan! En geen pijn in de voetjes?
Het lijkt mij aan de ene kant heel gezond en natuurlijk maar aan de andere kant (onder mijn voeten om precies te zijn) ietwat link. Ik heb hielspoor en dat wil nog wel eens stevig opspelen, dan kan ik eigenlijk alleen op juist hele dikke zachte verende zolen lopen.
Ik heb ook aan beide voeten hielspoor gehad. Ik kreeg daarvoor steunzolen, die in het begin goed hielpen, maar na verloop van tijd kreeg ik toch weer last. Ik merkte dat ik 's zomers bijna nooit last had (dan loop ik dagelijks met de honden op het strand, op blote voeten), dus toen ik van mijn collega de barefootschoenen zag besloot ik dat ook te gaan proberen. Sindsdien geen centje pijn meer.En die gevoeligheid van je voetzolen, daar moet je even doorheen
- stefanie
- Zeer actief
Ik heb al een paar jaar laarzen van Bogs. Zijn gemaakt van neopreen dus waterdicht en houden je voeten ook in de sneeuw heerlijk warm.