Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dwergpoedel: wat is redelijke prijs? (opgelost, tnx!)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Dwergpoedel: wat is redelijke prijs? (+ weet iemand nest

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Volgens mij is ze veel te druk met dr puppie om hier nog te reageren :mrgreen:
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): middenslag poedel: Zoeper
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Poedelvrouwtje »

Haha nee nee. Even de Sinterklaasstress en familiebezoek in het weekend :lekkerpuh:

Nou die pup ging dus niet door! Het was geen kwaad opzet maar ik was ook niet volledig/duidelijk geïnformeerd. Ik had gezegd serieus interesse te hebben en 99% zeker te zijn, maar de prijs was wat hoger dan begroot dus wilde ik het wel even overleggen thuis. Dat kon pas de volgende dag mailde ik 's avonds. Dat was prima. Een vriendin van mij kende haar toevallig en die sprak haar nog de volgende middag tijdens de lunch, die maakte uit dat gesprek ook op dat volgens de fokster de deal eigenlijk wel rond was met mij. In de vooravond werd ik gemaild dat de pup naar iemand anders ging.

Euh, huh? Kennelijk had ik niet gereserveerd en die andere was ook al een paar dagen aan het denken. Ik zei dat ik het wel tof gevonden had als ze me had verteld dat er uberhaupt 'een ander' was op dat moment maar ze wilde potentiele kopers ook niets opdringen door dat zo te melden. Nou ja, ik had het liever wel gehoord, ik zal het zo zeggen. Ik vond het zó zuur!

Ik heb niet het idee dat ze me bedonderd hebben maar ze had absoluut wat meer open mogen zijn daarover. Als zij zo werkt moet ze toch even terugmailen 'als je 99% zeker bent, zal ik hem dan reserveren? want wij werken zus en zo', zoiets. Maar goed. Dat ging dus zo niet..

Was wel even een tegenvaller hoor, jakkes. En toen vielen we toch nog voor een opvangpoedel. Ja we wilden een pup maar soms heb je een klik ofzo hè, we vonden dat we het moesten proberen. Dus de stichting gecontacteerd, intake formulier ingevuld etc etc. En toeoeoeoeoennn....bleek ook hij al weg te zijn.

Nou moe! :19:

Toen was ik wel even pissed. Wederom niet bedonderd hoor maar toch, grmf.

Maaaaaaar een dagje later toch maar weer gewoon verder gaan zoeken. We hebben vandaag een prachtige pup gevonden, we hebben gebeld en nog wat gemaild (wat extra foto's ed). Het is te ver om even te gaan kijken maar ik heb nu gemaild dat WIJ eruit zijn het willen. Nu nog antwoord... Spannend! Is de derde keer scheepsrecht of pas ik morgen niet meer in mijn schoenen omdat ze volzitten met mijn moed? :W:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ondanks dat het misschien wat verder weg is, zou ik toch eerst gaan kijken voor ik besliste hoor. Ik zou nog helemaal niks toezeggen en ook proberen goed kritisch en objectief te blijven. Het lijkt er nu een beetje op dat je het allemaal zo snel mogelijk wilt en een goede pup laat zich niet altijd op bestelling regelen....
Groetjes, Marjan
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Soms moet je gewoon veel geduld hebben. Ik sta al een jaar op de wachtlijst voor een poedel pup en dan hóóp ik maar dat het volgend jaar wel doorgaat.......
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nawosh schreef:Ondanks dat het misschien wat verder weg is, zou ik toch eerst gaan kijken voor ik besliste hoor. Ik zou nog helemaal niks toezeggen en ook proberen goed kritisch en objectief te blijven. Het lijkt er nu een beetje op dat je het allemaal zo snel mogelijk wilt en een goede pup laat zich niet altijd op bestelling regelen....
Exact mijn gedachte inderdaad. Een hond haal je in huis voor heel wat jaren, het uitzoeken hoeft in mijn ogen dan ook zeker niet in een paar dagen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

lets have fun schreef:Soms moet je gewoon veel geduld hebben. Ik sta al een jaar op de wachtlijst voor een poedel pup en dan hóóp ik maar dat het volgend jaar wel doorgaat.......
Precies!
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Nee hoor, zo zit het niet helemaal. Ik heb wel geduld, we hebben afgelopen zomer al besloten dat we een hondje willen dus als het om zo snel mogelijk ging dan hadden we al lang eentje in huis gehad.

Ik heb simpelweg niet de mogelijkheid om eerst te gaan kijken. Wel om alsnog nee te zeggen als ik er ben want dat heb ik als voorwaarde gesteld. En dat zal ik ook zeker doen als het me niet aanstaat. Ik neem de kinderen ook niet mee om die reden.
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

We gaan volgende week bij haar kijken (in Duitsland), als het er goed uitziet mag ze dan meteen mee. Ik heb er een goed gevoel over, ik ken iemand die hen kent dus heb ook achtergrondinfo. Ik heb goede hoop dat we binnenkort een gezinslid rijker zijn :I:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Poedelvrouwtje schreef:We gaan volgende week bij haar kijken (in Duitsland), als het er goed uitziet mag ze dan meteen mee. Ik heb er een goed gevoel over, ik ken iemand die hen kent dus heb ook achtergrondinfo. Ik heb goede hoop dat we binnenkort een gezinslid rijker zijn :I:
leuk, is het het pupje uit je avatar?
Afbeelding
gevni havanezers
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

blacky schreef:
Poedelvrouwtje schreef:We gaan volgende week bij haar kijken (in Duitsland), als het er goed uitziet mag ze dan meteen mee. Ik heb er een goed gevoel over, ik ken iemand die hen kent dus heb ook achtergrondinfo. Ik heb goede hoop dat we binnenkort een gezinslid rijker zijn :I:
leuk, is het het pupje uit je avatar?
Ja!, dat is ze :mrgreen:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Re: Dwergpoedel: wat is redelijke prijs? (opgelost, tnx!)

Ongelezen bericht door Habibi »

Leuk en spannend!

Voor wat betreft formaat, fietsmandjes etcetera:
Dit is Habibi, weegt ongeveer 9 kilo. Past prima in een klapkrat...

Achterop een "normale" fiets.
Afbeelding

Achterop de ligfiets van Adriaan.
Dit vindt Habibi echt leuk. Als Adriaan op de fiets thuiskomt, zit madammeke al op het zadel. Daarvandaan kan ze in de krat springen, als die krat op de fiets zit...
Ze gaat zo ook probleemloos grote afstanden mee. Stukjes waar het kan los naast de fiets, maar merendeels in de krat. Ze zit continue om zich heen te kijken. En ze is dan vaak ook echt moe als we thuiskomen, ook als ze fysiek niet veel gedaan heeft. Al die indrukken zijn zat, zeg maar...
Afbeelding
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Haha zo cool! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De fiets die ik het meest gebruik heeft niks achterop, geen spatbord en geen bagagedrager. Dus binnenkort maar eens aan de knutsel, heb er al zin in. Mijn vintage sportfiets heeft een rvs mandje voorop. Daar gaan we eerst even langzaam in opbouwen en aan wennen, met een laagje karton en wat doeken erin enzo. Kan ik wat voertjes en aaitjes geven.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Poedelvrouwtje schreef:Haha zo cool! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De fiets die ik het meest gebruik heeft niks achterop, geen spatbord en geen bagagedrager. Dus binnenkort maar eens aan de knutsel, heb er al zin in. Mijn vintage sportfiets heeft een rvs mandje voorop. Daar gaan we eerst even langzaam in opbouwen en aan wennen, met een laagje karton en wat doeken erin enzo. Kan ik wat voertjes en aaitjes geven.

Leuk!

Dit is ook zelfknutsel. Er is niets dat echt lekker op de ligfiets past.
En dit mandje hebben we ooit gekregen, toen we ongepland op geleende fietsen aan een fietstocht meededen.
Toen met Tie-ripjes. Later zijn we op zoek gegaan naar een geschikte fietsmand voor onszelf, maar we konden eigenlijk niets vinden dat beter functioneerde en handiger was dan die maffe klapkrat.
Dus daar zit nu een zelfgeknutseld bevestigingssysteem aan, aan de onderkant.

Makkelijk en snel op de fiets te zetten, en er af te halen. En bovenal: Muurvast. En een mooi formaat.
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Het wordt extra grappig als je hond Albert heet, maar dat is zeker niet zo? ;)
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Poedelvrouwtje schreef:Het wordt extra grappig als je hond Albert heet, maar dat is zeker niet zo? ;)

Had humor geweest...

Maar nee, ze heet Habibi.

Overigens levert dit uiteraard wel enig commentaar op, op straat.
"De nieuwste bezorgservice van de appie?"
"Wat mottie kosten?"
"Zit die ook al in het assortiment?'
etc.

Het levert uiteindelijk vaak geinige gesprekjes op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”