Grappig, bij toeval zag ik dit: Diederik Jekel presenteert een wetenschappelijk programma en het eerste item in deze afl gaat over allergie voor honden.
Zijn hyopallergene honden wel zo hypoallergeen?
http://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/07-1 ... ON_1229355
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het raadsel van de hypoallergene hond
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Het raadsel van de hypoallergene hond

Groetjes,
Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Het raadsel van de hypoallergene hond
Interessant , zegt dus eigenlijk dat we er met zijn allen , voor en tegenstanders beide niet goed hebben. Hier gaan gelijk mijn poedles op MP.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Dat er evenveel allergenen op een poedel zitten als op elke andere hond (of zelfs meer zeggen ze hier) was wel te verwachten, het gaat er denk ik om hoeveel allergenen er vrijkomen. Door de gekrulde structuur van de vacht kan ik me voorstellen dat de allergenen minder snel in de lucht komen dan bij een hond met een "open" vacht als de labrador. dan zou je bij een kortgeschoren poedel dus meer last moeten hebben dan bij een met langere vacht.
Groetjes, Marjan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het gaat volgens mij om het verharen.Nawosh schreef:Dat er evenveel allergenen op een poedel zitten als op elke andere hond (of zelfs meer zeggen ze hier) was wel te verwachten, het gaat er denk ik om hoeveel allergenen er vrijkomen. Door de gekrulde structuur van de vacht kan ik me voorstellen dat de allergenen minder snel in de lucht komen dan bij een hond met een "open" vacht als de labrador. dan zou je bij een kortgeschoren poedel dus meer last moeten hebben dan bij een met langere vacht.
Kniprassen verharen niet, en daardoor komt er minder allergeen vrij.
Honden met een vettige vacht geven ook vaak minder reactie, dat komt dan weer door de vettige structuur denk ik.
Een meisje dat ik hier hebn gehad om te zien of ze tegen wetters kon, had daar niet heel veel tast van, nauwelijks eigenlijk.
Zij gaan nu voor een pup uit de outcross wetter x poedel, de F1 daarvan verhaart niet namelijk, maar heeft een knipvacht. Een vettige, hopen we dan maar