Okee, het is een kletsverhaal, maar het was gewoon heel erg leuk om te zien.

Hanneke
Moderator: moderatorteam
Haha, ja, ik weet het eigenlijk ook niet. Je kan me nou gaan vertellen dat ik een muts ben omdat ik altijd bij voorbaat elk kind onder de 15 dat met een hond loopt veroordeel. :p:Eline* schreef:Waar moeten we over discusieren?Ik zit al klaar..is het een rozengeur en manenschijnverhaaltje!
Nou, zal ik dan maar? Kinderen behoren helemaal niet met honden te lopen zonder toezicht. Ik deed het zelf vroeger ook hoor...als 11 jarige achter de mastino van de buren aan..erg verantwoord allemaal!Sandro schreef:maar stel nou dat die kinders met een mega hond liepen? Zelfde karakter als het jackie maar dan 10 maten groter
Helemaal eens. En 99 van de 100 keer wordt het ook ellende als we in het park een kind met een hond tegenkomen. Kinderen schrikken zich vaak wezenloos als er een stuk of acht honden op hun hondje afrennen. Dan is er op zich nog helemaal niks aan de hand, die honden onderling regelen het meestal prima, maar als jij met je pup aan de lijn (en dan hoor je al niet in een losloopgebied) gaat gillen als er alleen al een Golden Retriever voor je staat te kwispelen heb je dus een probleem.Eline* schreef:Nou, zal ik dan maar? Kinderen behoren helemaal niet met honden te lopen zonder toezicht. Ik deed het zelf vroeger ook hoor...als 11 jarige achter de mastino van de buren aan..erg verantwoord allemaal!Sandro schreef:maar stel nou dat die kinders met een mega hond liepen? Zelfde karakter als het jackie maar dan 10 maten groter![]()
Een kind weet niet hoe te handelen als er wat gebeurd. Daarbij is een kindje van 10 gewoon geen baas over een hond, zeker niet een wat zelfstandiger type hond.
ik vind het toch altijd een eng idee, goed, die hond luisterde prima naar haar....maar voor hetzelfde geldt, klapt er een andere grote hond bovenop... tja wat gaat hij dan doen...ook knokken?? wat moet ze dan beginnen als de eigenaar van die andere hond niets doet? nee, ik zou het niet doen...Simone62 schreef: er lopen ook hier regelmatig kinderen met honden, mijn buurvrouw van 5 deuren laat haar dochter van 12 jaar regelmatig met haar hond lopen ook toevallig een rigdeback. Menig hondeneigenaar kan niet tippen aan haar dochter, de hond luistert perfect en zij kan heel goed de situatie inschatten. en ik denk dat dat heel erg belangrijk is.
Wat doe jij in zo een geval? Dat zou mijn dochter ook doenmalinois schreef:ik vind het toch altijd een eng idee, goed, die hond luisterde prima naar haar....maar voor hetzelfde geldt, klapt er een andere grote hond bovenop... tja wat gaat hij dan doen...ook knokken?? wat moet ze dan beginnen als de eigenaar van die andere hond niets doet? nee, ik zou het niet doen...Simone62 schreef: er lopen ook hier regelmatig kinderen met honden, mijn buurvrouw van 5 deuren laat haar dochter van 12 jaar regelmatig met haar hond lopen ook toevallig een rigdeback. Menig hondeneigenaar kan niet tippen aan haar dochter, de hond luistert perfect en zij kan heel goed de situatie inschatten. en ik denk dat dat heel erg belangrijk is.
ik zou ze proberen uit elkaar te halen (die honden) op wat voor manier dan ook...kan me voorstellen dat je als kind ziet dat je hond aangevallen wordt door een andere hond... dat je dan erg overstuur bent en niet weet wat je dan moet doen, zeker als de andere eigenaar niet helpt!chrico schreef:Wat doe jij in zo een geval? Dat zou mijn dochter ook doenmalinois schreef:ik vind het toch altijd een eng idee, goed, die hond luisterde prima naar haar....maar voor hetzelfde geldt, klapt er een andere grote hond bovenop... tja wat gaat hij dan doen...ook knokken?? wat moet ze dan beginnen als de eigenaar van die andere hond niets doet? nee, ik zou het niet doen...Simone62 schreef: er lopen ook hier regelmatig kinderen met honden, mijn buurvrouw van 5 deuren laat haar dochter van 12 jaar regelmatig met haar hond lopen ook toevallig een rigdeback. Menig hondeneigenaar kan niet tippen aan haar dochter, de hond luistert perfect en zij kan heel goed de situatie inschatten. en ik denk dat dat heel erg belangrijk is.
oh, maar dat geloof ik graag hoor... maar ik zou zelf het risico niet willen lopen denk ik ...chrico schreef:Scar heeft een keer een vechtpartij gehad terwijl zij met hem liep. Er dook een hond vanuit het niets bovenop hem. Toch heeft ze het voor elkaar gekregen om ze uit elkaar te halen en wat ik mooi vond is dat ze witheet was op die andere hond. Geen paniek maar kwaadheid omdat die hond losliep.
Niet elk kind is hetzelfde, dat wil ik aangeven
Even los van hoe of wat, maar ben je dan niet angstig voor je dochter zelf? Ik vind het namelijk nog niet al wat als een kind tussen twee vechtende honden moet springen.chrico schreef:Scar heeft een keer een vechtpartij gehad terwijl zij met hem liep. Er dook een hond vanuit het niets bovenop hem. Toch heeft ze het voor elkaar gekregen om ze uit elkaar te halen en wat ik mooi vond is dat ze witheet was op die andere hond. Geen paniek maar kwaadheid omdat die hond losliep.
Niet elk kind is hetzelfde, dat wil ik aangeven
Kijk dat is leuk en je kan de boel in de gaten houdenBrigitte schreef:Mijn nichtje wilde ook altijd Donar vasthouden, nu was dat absoluut geen hond die onverwachts iets zou gaan doen maar toch nam ik echt het risico niet dus we namen 2 lijnen mee, zij mocht een lijn vasthouden en ik had hem ook vast aan de lijn, haar lijn was langer als die van mij dus als Donar een keer iets trok dan voelde ik dat er trok hij haar niet omver
Nu doe ik dat nog steeds zo als ze willen mee lopen en vasthouden.