Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokkers, f*ckers en oepsnestkrijgers: hoe staan jullie...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Fokkers, f*ckers en oepsnestkrijgers: hoe staan jullie...

Ongelezen bericht door Zamunda »

... die puppen af?

Dat lijkt mij dus echt verschrikkelijk... Vinden jullie dat niet ontzettend moeilijk? Je zoekt natuurlijk naar de allerbeste baasjes, maar daarna moet je ze toch echt overdragen en heb je geen reet meer over die beestjes te vertellen. Slijt dat? Of blijft dat een pijnpunt? Werd het makkelijker naarmate je meer nesten grootbracht?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Fokkers, f*ckers en oepsnestkrijgers: hoe staan jullie..

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh, het lijkt me enig om straks kleine Coda's en Nilo's te hebben, maar ik gok ook dat ik ze echt wel zat ben zodra ze een week of 8 zijn :mrgreen: Dan hebben ze ook eenmaal meer individuele aandacht nodig, dus ze moeten..en ik plaats ze alleen bij mensen die ik dat toevertrouw, als ik er nu geen goed gevoel over heb zeg ik dus gewoon nee :pffff: En dan moet het tegen die tijd gewoon goed komen. Hoop ik :mrgreen:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik lees mee.
Heb al een paar keer de vraag gekregen of Suske misschien pups zou kunnen krijgen.
Moet er niet aan denken, zou ze allemaal willen houden :D
Maar dan dus bloedbonje met de buurvrouw :Q:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een ander vertrouwd jou toch ook waar jij je honden vandaan hebt dus waarom zou jij een ander niet vertrouwen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief

Maeve schreef:Oh, het lijkt me enig om straks kleine Coda's en Nilo's te hebben, maar ik gok ook dat ik ze echt wel zat ben zodra ze een week of 8 zijn :mrgreen: Dan hebben ze ook eenmaal meer individuele aandacht nodig, dus ze moeten..en ik plaats ze alleen bij mensen die ik dat toevertrouw, als ik er nu geen goed gevoel over heb zeg ik dus gewoon nee :pffff: En dan moet het tegen die tijd gewoon goed komen. Hoop ik :mrgreen:
Haha, ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen :mrgreen: . Mij lijkt 1 pup al een hels karwei :engel: .
Maar ze zat zijn en ze daadwerkelijk 'wegdoen' zijn toch twee verschillende dingen. Je stelt je er natuurlijk ook op in dat je ze niet houdt en een normaal mens wíl ze ook niet allemaal houden, maarja, dat toevertrouwen zou ik wel moeilijk vinden. Vooral als je die mensen (de nieuwe bazen) niet al langer kent.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:Een ander vertrouwd jou toch ook waar jij je honden vandaan hebt dus waarom zou jij een ander niet vertrouwen.?
soms... heel soms kan je best wel wat zinnigs zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Een ander vertrouwd jou toch ook waar jij je honden vandaan hebt dus waarom zou jij een ander niet vertrouwen.?
Omdat ik mezelf vertrouw, maar de rest van de wereld niet :pffff: .

Nee, kijk hier van het forum zou ik er heel wat vertrouwen, maar die 'ken' ik dan toch een beetje. Je leest door de regels en door de tijd heen hoe ze over dingen denken en met hun honden omgaan. Mensen die echt vreemd zijn, daar kun je wel een paar keer mee spreken, maar dat vind ik toch minder vertrouwd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk dat het voor mij echt een mindset zou zijn, vanaf dag 1: we houden ze niet, ze gaan straks weg. En dan zou het wel gaan. Maar goed, het blijft toch wel een lastig moment denk ik. Het zou ook gek zijn als het je niets zou doen als fokker, denk ik?
Zamunda
Zeer actief

Suske schreef:Ik lees mee.
Heb al een paar keer de vraag gekregen of Suske misschien pups zou kunnen krijgen.
Hahaha, softie :engel: . Maar zou je dan alleen bonje met de buurvrouw krijgen of zou je het zelf toch ook een beetje teveel van het goede vinden, zoveel (even oude) honden?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Toch zijn ze tegen die tijd echt toe aan individuele aandacht en is dat van jou als fokker uit steeds minder realiseerbaar.
Zamunda
Zeer actief

crutz schreef:Toch zijn ze tegen die tijd echt toe aan individuele aandacht en is dat van jou als fokker uit steeds minder realiseerbaar.
Ja, dat snap ik wel. Maar kun je ze daarna ook (redelijk makkelijk) loslaten?
Ik bedoel, jouw honden lopen bijvoorbeeld al iets meer risico om te eindigen bij iemand die er niet bepaald lekker mee omgaat. Ik neem aan dat jij zelf bazen zoekt die ipo/knpv trainen op een manier waar jij achter staat, toch? Maar misschien kom je er later weleens achter dat de mensen toch hardhandiger trainen dan jij die honden toewenst. Laat je dat dan redelijk makkelijk achter je?
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:nee, het went niet integendeel, het wordt steeds moeilijker, meer dan één of twee nestjes zitten er hier dan ook niet meer in - jammer aan de ene kant en opluchting aan de andere.
Kun je daar wat meer over uitwijden? In welke zin vind jij het steeds moeilijker?
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Pupkopers komen pas na zorgvuldige selectie op de wachtlijst. Als de pups eenmaal geboren zijn, wil ik de a.s. baasjes een aantal keren op bezoek zien. Dit is natuurlijk leuk voor hen, om zo de pups op te zien groeien, maar ook voor mij om een goed beeld te krijgen van de pupkopers. Ik heb wel eens met 6 weken mensen afgezegd, omdat ik er gewoon geen goed gevoel bij had. Het geregelde contact met de a.s baasjes maakt het makkelijker om afscheid te nemen, omdat ik weet dat de pup goed terecht komt. Overigens zijn Tollerpups met 8 weken echt aan de nieuwe baasjes toe, want meestal vragen ze dan zoveel aandacht, ruimte en energie, dat ik ze dat niet optimaal meer zou kunnen geven. Natuurlijk scheelt het, of het een klein nest is, of een groot nest, want een klein nest is veel meer eigen, ontspannener en meer genieten. Een paar jaar geleden hadden we 9 pups en dat is echt veel intensiever. Inmiddels hebben we ons 10e nestje, nu 5 weken oud en we genieten volop van het 4-tal. Vlak voor Kerst mogen de pups naar hun nieuwe thuis en omdat ik weet dat op hen een gouden mandje wacht, is het afscheid een stuk makkelijker. Gelukkig mag het enige reutje in het nest een weekje langer blijven, en daar gaan we dan natuurlijk wel extra van genieten.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zamunda schreef:
crutz schreef:Toch zijn ze tegen die tijd echt toe aan individuele aandacht en is dat van jou als fokker uit steeds minder realiseerbaar.
Ja, dat snap ik wel. Maar kun je ze daarna ook (redelijk makkelijk) loslaten?
Ik bedoel, jouw honden lopen bijvoorbeeld al iets meer risico om te eindigen bij iemand die er niet bepaald lekker mee omgaat. Ik neem aan dat jij zelf bazen zoekt die ipo/knpv trainen op een manier waar jij achter staat, toch? Maar misschien kom je er later weleens achter dat de mensen toch hardhandiger trainen dan jij die honden toewenst. Laat je dat dan redelijk makkelijk achter je?
Laat ik het zo zeggen (en heeft overigens niks met hardhandig te maken) dat ik blij ben meer voor IPO, ring en export te verkopen dan in NL.
Contact met buitenland is ook beter en blijvender is mijn ervaring.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zamunda schreef:
Maeve schreef:Oh, het lijkt me enig om straks kleine Coda's en Nilo's te hebben, maar ik gok ook dat ik ze echt wel zat ben zodra ze een week of 8 zijn :mrgreen: Dan hebben ze ook eenmaal meer individuele aandacht nodig, dus ze moeten..en ik plaats ze alleen bij mensen die ik dat toevertrouw, als ik er nu geen goed gevoel over heb zeg ik dus gewoon nee :pffff: En dan moet het tegen die tijd gewoon goed komen. Hoop ik :mrgreen:
Haha, ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen :mrgreen: . Mij lijkt 1 pup al een hels karwei :engel: .
Maar ze zat zijn en ze daadwerkelijk 'wegdoen' zijn toch twee verschillende dingen. Je stelt je er natuurlijk ook op in dat je ze niet houdt en een normaal mens wíl ze ook niet allemaal houden, maarja, dat toevertrouwen zou ik wel moeilijk vinden. Vooral als je die mensen (de nieuwe bazen) niet al langer kent.
Nou precies. Een pup in huis vind ik enig maar ik ben ook altijd blij als ze wat ouder zijn :mrgreen: Zes tegelijk, ik moet er niet aan denken!
Wat jij zegt is wel de reden dat ik nu al op zoek ben naar pupkopers trouwens. Zodat het niet meer volslagen vreemden zijn als ze tegen die tijd hun pup komen halen. Ik wil eigenlijk alle pups verzegd hebben voor ze geboren zijn. En de potentiële kopers die ik tot nu toe heb vertrouw ik heel graag een pup toe. Dat gevoel is wel belangrijk denk ik.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Zamunda schreef:
Suske schreef:Ik lees mee.
Hahaha, softie :engel: . Maar zou je dan alleen bonje met de buurvrouw krijgen of zou je het zelf toch ook een beetje teveel van het goede vinden, zoveel (even oude) honden?
Als ik alle tijd en alle ruimte en al het geld van de wereld had?
Liepen er hier een stuk of tien :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ondanks dat ik wist dat het helemaal goed zat met de pupkopers had ik het er toch behoorlijk moeilijk mee toen het moment van afscheid nemen aangebroken was en hield ik het ook niet droog.
Groetjes, Marjan
Zamunda
Zeer actief

Maeve schreef:
Zamunda schreef:
Nou precies. Een pup in huis vind ik enig maar ik ben ook altijd blij als ze wat ouder zijn :mrgreen: Zes tegelijk, ik moet er niet aan denken!
Wat jij zegt is wel de reden dat ik nu al op zoek ben naar pupkopers trouwens. Zodat het niet meer volslagen vreemden zijn als ze tegen die tijd hun pup komen halen. Ik wil eigenlijk alle pups verzegd hebben voor ze geboren zijn. En de potentiële kopers die ik tot nu toe heb vertrouw ik heel graag een pup toe. Dat gevoel is wel belangrijk denk ik.
Ja, dat lijkt me inderdaad wel heel fijn, dat je die mensen toch al wat langer kent. En vooral dat je liefst alle pups verzegd hebt vóór de geboorte (ook al kun je alsnog afzeggingen hebben natuurlijk), geeft denk een wat geruster gevoel. Maar heb je nu ook al wat vaker contact met de mogelijke pupkopers dan, waardoor je de mensen wat meer leert kennen?
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
Inge O schreef:nee, het went niet integendeel, het wordt steeds moeilijker, meer dan één of twee nestjes zitten er hier dan ook niet meer in - jammer aan de ene kant en opluchting aan de andere.
Kun je daar wat meer over uitwijden? In welke zin vind jij het steeds moeilijker?
gewoon, gevoelsmatig, het zijn mijn puppen en daar moet een ander vanaf blijven :jank: . ik heb er bij het laatste nest echt weken last van gehad, wil de eerste dagen ook absoluut niet gebeld worden over de puppen, ik ben in staat om ze door de telefoonlijn te trekken :ugh: .
Lief wa(r)tje :knuffel: .
Heb je dat nu nog, dat idee dat jouw puppen ergens lopen en ze er met hun tengels vanaf moeten blijven, of is dat nu wel helemaal weggesleten?

Suske schreef:Als ik alle tijd en alle ruimte en al het geld van de wereld had?
Liepen er hier een stuk of tien :I:
Oh mijn god, je zou me weg kunnen dragen geloof ik :piew: :oeps: :help: .
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik vind het nog steeds moeilijk dat ik er 3 heb moeten verkopen... :(:

maar goed ik had dan ook echt een nestje gefokt voor vooral mijzelf...dus vandaar dat er hier ook nog 4 wonen... :I: :I:

maar ik kan nog steeds niet echt ermee overweg dat die andere 3 weg zijn,al weet ik dat ze alle 3 perfect terecht zijn gekomen en dat de nieuwe eigenaren er ook heel blij mee zijn....
Zamunda
Zeer actief

Kimmie schreef:ik vind het nog steeds moeilijk dat ik er 3 heb moeten verkopen... :(:

maar goed ik had dan ook echt een nestje gefokt voor vooral mijzelf...dus vandaar dat er hier ook nog 4 wonen... :I: :I:

maar ik kan nog steeds niet echt ermee overweg dat die andere 3 weg zijn,al weet ik dat ze alle 3 perfect terecht zijn gekomen en dat de nieuwe eigenaren er ook heel blij mee zijn....
Jeetje. Jij hebt toch al meerdere nestjes gefokt? En daar was je gevoel anders bij? Dat dit nestje vooral voor jezelf was, is dat omdat je graag deze kruising wilde?
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb toen ze weggingen heel hard gehuild
En toen mijn kleine mannetje , waar ik het meeste mee had wegging ( kan helaas geen 2e reu hier houden ) ben ik er echt een paar dagen ziek van geweest

Maar ze zitten goed en krijg regelmatig foto's en updates en dat geeft wel een goed gevoel

Enne zelfs ik riep met 7,5 week dat ze nu wel mochten verhuizen
Maar t waren dan ook 10 echte terroristen , ze braken hier de boel zo'n beetje letterlijk af
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Kimmie

Zamunda schreef:
Kimmie schreef:ik vind het nog steeds moeilijk dat ik er 3 heb moeten verkopen... :(:

Jeetje. Jij hebt toch al meerdere nestjes gefokt? En daar was je gevoel anders bij? Dat dit nestje vooral voor jezelf was, is dat omdat je graag deze kruising wilde?
neee,ik ben helemaaaaaal niet iemand die fokt....dit was mijn eerste nestje....

ik heb nooit enig behoefte gehad te fokken...
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:helemaal slijt het niet, nee, nu met het laatste nest van ruim een jaar is het er zeker nog. vooral als er dan zo eentje tussenzit zou ik hem zó weer meenemen naar huis.

het is geen kwestie van het niet vertrouwen van de nieuwe baasjes want dat doe ik wel maar gewoon het zonde vinden dat ik ze niet vaker kan zien. bij puppen die ik af en toe eens kan zien heb ik het veel minder.
Dat is toch wel een enorme band die jij met je puppen hebt dan. Bij jou is het dus meer een soort gemis (je wil ze graag zien/vervolgen?) dan evt. zorgen hebben om ze?
En qua vertrouwen, heb je dan nooit nieuwe baasjes gehad waarbij je vertrouwen misplaatst bleek en je dolgraag je 'pup' terug had willen halen?
Zamunda
Zeer actief

Kimmie schreef:neee,ik ben helemaaaaaal niet iemand die fokt....dit was mijn eerste nestje....

ik heb nooit enig behoefte gehad te fokken...
Oh, sorry, verkeerd gedacht! Bijzonder dat je die stap gezet hebt dan.

@angela: ja, het krijgen van updates en daardoor weten dat ze het goed hebben lijkt me inderdaad heel fijn.
Kimmie

niemand anders fokte de kruising die ik zo graag terug wilde,dus ja, het was of nooit meer deze kruising hebben óf zelf fokken...

en ik ben er blij mee hoor,zijn echt zo ongelooflijk de hondjes geworden die ik wilde hebben,alleen ik gun ze eigenlijk niemand anders :oeps: ...maar 7 houden was wel een beetje teveel van het goede... :U:
Zamunda
Zeer actief

Kimmie schreef:niemand anders fokte de kruising die ik zo graag terug wilde,dus ja, het was of nooit meer deze kruising hebben óf zelf fokken...

en ik ben er blij mee hoor,zijn echt zo ongelooflijk de hondjes geworden die ik wilde hebben,alleen ik gun ze eigenlijk niemand anders :oeps: ...maar 7 houden was wel een beetje teveel van het goede... :U:
Je had dus al eens eerder een dergelijke kruising gehad? Dapper hoor, dat je de stap gezet hebt om zelf te fokken. Had je vantevoren het idee om ze allemaal zelf te houden? Of wist je wel dat je er een paar zou plaatsen?
Kende je de mensen waar je puppen heen zijn gegaan allemaal al? Ik weet dat 1 van de puppen bij de buren zit, maar ik meen me te herinneren dat er ook eentje bij vrienden/kennissen zit, klopt dat?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dit dus.

Als geen enkele fokker hun pups af kunnen staan krijgen anderen nooit een hond.

Het is heel leuk een nest met pups, maar ik was altijd blij als ze een baasje kregen.

Behalve een keer, ik had een reutje terug gekregen en die was zo leuk, voordat de mensen die hem nu hebben kwamen kijken, zei mijn man dat we hem maar moesten houden, maar ik wilde liever geen reu houden bij mijn teven, toen de mensen kwamen kijken en hem gelijk meenamen heb ik toch even een traantje gelaten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zamunda
Zeer actief

@Inge: verre van 'uit het oog, uit het hart' dus.
Kimmie

Zamunda schreef: Je had dus al eens eerder een dergelijke kruising gehad? Dapper hoor, dat je de stap gezet hebt om zelf te fokken. Had je vantevoren het idee om ze allemaal zelf te houden? Of wist je wel dat je er een paar zou plaatsen?
Kende je de mensen waar je puppen heen zijn gegaan allemaal al? Ik weet dat 1 van de puppen bij de buren zit, maar ik meen me te herinneren dat er ook eentje bij vrienden/kennissen zit, klopt dat?
ja ik had al 2 honden van deze kruising...alleen daarvan is 1 overleden de ander leeft nog ( inmiddels 13+ ) ,en ze zijn eigenlijk alles wat ik in een hond zoek zeg maar :)

en ik heb heel hard gehoopt op een heel klein nestje...ook maar 1x gedekt omdat dat volgens mensen die al eerder gefokt hadden meer kans gaf op een klein nest...het werden er dus 10... :oeps:

ik was eigenlijk best bang dat ik puppen weg zou moeten doen,ik was ze ook helemaal niet zat na 8 weken....ze mochten van mij nog veel langer blijven...ik ben ook pas gaan adverteren met ruim 7 weken,gewoon omdat ik er geen afstand van kon doen...

maar goed,ik had 7 mensen in mijn omgeving die zo'n pup wilde hebben en uiteindelijk heeft maar 1 iemand dus een pup genomen,de andere mensen zagen er om allerhande redenen vanaf,geeft niets heb liever dat ze naar mensen gaan die er wél blij mee zijn,en zodoende zijn de andere 3 zijn naar 'vreemde' mensen gegaan.

krijg wel foto's hoor van de nieuwe eigenaren en hele leuke berichten ,en 1 woont in de buurt daar ga ik binnenkort eens langs...was 1 van mijn favootjes :I: :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”