Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omdat ik graag wil leren, deze vraag
Moderator: moderatorteam
-
Dinos
Omdat ik graag wil leren, deze vraag
Vandaag heerlijk gewandeld met roedel, Luna die lekker meerausd ,maar wel zo nu en dan laat zien aan nieuwkomer Roxy 9 maanden dat zij de teef is , dit overigens op een nette manier.
Phoenix van 6.5 maanden pikt dit signaal ook op en gaat dan beklikken bij Luna om spanning weg te halen. Dinos die bemoeit zich er niet direct mee of het moet zijn dat hij er even subtiel doorheen loopt.
Mijn vraag is eigenlijk waarom de ene puber het gedrag van ander probeert goed te maken, is dat om de spanning die zei op dat moment voelt te ventileren?
Overigens wordt Roxy geheel geaccepteerd door roedel alleen bij spel wil Luna dus wel eens laten zien door houding hee rustig aan.
Phoenix van 6.5 maanden pikt dit signaal ook op en gaat dan beklikken bij Luna om spanning weg te halen. Dinos die bemoeit zich er niet direct mee of het moet zijn dat hij er even subtiel doorheen loopt.
Mijn vraag is eigenlijk waarom de ene puber het gedrag van ander probeert goed te maken, is dat om de spanning die zei op dat moment voelt te ventileren?
Overigens wordt Roxy geheel geaccepteerd door roedel alleen bij spel wil Luna dus wel eens laten zien door houding hee rustig aan.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Omdat ik graag wil leren, deze vraag
Waarom denk je dat beklikken betekent dat ze de spanning wil weghalen?
Ik kan het niet beoordelen zonder het gezien te hebben, maar ik kom regelmatig jonge honden tegen die dit ook doen en ik vind het vaak vrij opdringerig.
Een 'pup' (nu een maand of 5-6) hier in de buurt doet het ook. Hij komt altijd heel enthousiast op iedereen af denderen en als hij daarvoor gecorrigeerd wordt gaat hij bij die hond de bek en oren likken. Hij zit pal voor hun neus, blijft heel hard kwispelen, etc.
Voor mij gevoel is het ook gewoon aandacht trekken.
Ik kan het niet beoordelen zonder het gezien te hebben, maar ik kom regelmatig jonge honden tegen die dit ook doen en ik vind het vaak vrij opdringerig.
Een 'pup' (nu een maand of 5-6) hier in de buurt doet het ook. Hij komt altijd heel enthousiast op iedereen af denderen en als hij daarvoor gecorrigeerd wordt gaat hij bij die hond de bek en oren likken. Hij zit pal voor hun neus, blijft heel hard kwispelen, etc.
Laatst gewijzigd door Irisz op 05 dec 2014 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ga met Iris mee, hier loopt een franse bulldog rond die ook bij iedere hond probeert te beklikken echt heel opdringerig. Nu is Loki een keer heel boos op haar geweest, hij was dat beklikken echt beu en sindsdien doet ze het nog maar heel af en toe bij hem totdat hij haar de Blik geeft dan smijt ze zich op haar rug. Dan staat ze daarna op en probeert ze het gelijk weer tot Loki haar weer corrigeert.
-
Dinos
Sorry Luna is b.d 3.5 jaarHeavy schreef:Wie is Luna de chi?
-
Dinos
Omdat de momenten die ik waargenomen heb Phoenix zich niet achtergesteld voelde of aandacht te kort had , het beklikken gebeurde als Roxy zich had laten corrigeren en pas daarna kwam Phoenix dit doen.Irisz schreef:Waarom denk je dat beklikken betekent dat ze de spanning wil weghalen?
Ik kan het niet beoordelen zonder het gezien te hebben, maar ik kom regelmatig jonge honden tegen die dit ook doen en ik vind het vaak vrij opdringerig.![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Meestal zijn dat soort hondjes de vredesstichters en bliksemafleiders .Inge O schreef:ik zie dat dan eerder als een (al of niet opdringerig) 'maar op mij ben je niet boos hè? niet, niet nietttt?'
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat het hondje het niet tot in het perfecte doet wil niet zeggen dat de intensie niet oprecht is.Hailfall schreef:Ik ga met Iris mee, hier loopt een franse bulldog rond die ook bij iedere hond probeert te beklikken echt heel opdringerig. Nu is Loki een keer heel boos op haar geweest, hij was dat beklikken echt beu en sindsdien doet ze het nog maar heel af en toe bij hem totdat hij haar de Blik geeft dan smijt ze zich op haar rug. Dan staat ze daarna op en probeert ze het gelijk weer tot Loki haar weer corrigeert.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Dinos
Alle honden waren gewoon aan het genieten en zelfs Tommy deed lekker mee, Roxy die in ogen Luna te opdringerig werd kreeg een correctie die ook direct opgevangen werd.Inge O schreef:ik zie dat dan eerder als een (al of niet opdringerig) 'maar op mij ben je niet boos hè? niet, niet nietttt?'
Op het moment dat het dus eigenlijk al opgelost is maar Luna nog wat spanning afgeeft komt Phoenix beklikken.
Ik wil dit graag begrijpen en sta voor alles open en ben zeker niet boos.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ook.Inge O schreef:ik zie dat dan eerder als een (al of niet opdringerig) 'maar op mij ben je niet boos hè? niet, niet nietttt?'
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ook.Miranda schreef:Ik ook.Inge O schreef:ik zie dat dan eerder als een (al of niet opdringerig) 'maar op mij ben je niet boos hè? niet, niet nietttt?'
Hoeft niet maar kans is groot van wel.
Maar dan had Dinos het eigenlijk beter kunnen filmen
-
Dinos
Ik heb er wel foto's van maar dan mis je natuurlijk veel je ziet Luna met gespannen houding en even later Phoenix likken, ik geloof dat ik dat allebei heb.
Maar een filmpje is tien keer duidelijker omdat je er dan veel beter beeld bij heb van oorzaak reactie.
Maar een filmpje is tien keer duidelijker omdat je er dan veel beter beeld bij heb van oorzaak reactie.