Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speekselkliercyste

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frolic

Speekselkliercyste

Ongelezen bericht door Frolic »

Toby kreeg een aantal weken na zijn kaakoperatie een zwelling links in de hals. Antibiotica gekregen en daarmee ging de zwelling niet weg. De dierenarts in Bosnië vermoedde dat het een speekselkliercyste was.
De dierenarts in Nederland bevestigde dat vermoeden. In zoverre, hij was het er mee eens.

Toen we Toby 19 oktober kregen was de bult een flinke handvol, week en los.
Vorige week begon ik het vermoeden te krijgen dat de bult veranderde en in de loop van de week leek hij harder te worden.
Nu weet ik zeker dat de bult verandert, hij wordt inderdaad harder en strakker. Maar hij wordt ook kleiner.
Kan een speekselkliercyste inderdaad weer wegtrekken?

Toby had een ongelofelijk slecht gebit en zijn tandvlees was ontstoken. We hebben het schoon laten maken en er zijn weer kiezen en tanden getrokken. Ongeveer 5 weken geleden.
Kan het anders ook een lymfeklier zijn, of wordt die niet zo groot?
Ben gewoon even benieuwd, als het niet zo raar is als ik denk dan niks en anders bel ik morgen toch de d'arts maar even. Ik houd niet van veranderende bulten.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Re: Speekselkliercyste

Ongelezen bericht door christina »

Ik heb zelf een speekselkliercyste en voor mij is het herkenbaar dat deze af en toe zwelt, hard strak en pijnlijk wordt. Misschien werkt het voor de hond ook zo.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Die van mijn hond werd niet strakker, eigenlijk alleen maar groter door de toename van vocht.
Dat vocht werd een paar keer gedraineerd maar hij ging al vrij snel onder het mes.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Mmm, ik denk dan toch dat de bult iets anders geweest is. In plaats van een hand vol zacht weefsel heb ik nu nog maar een compacte stuiterbal in mijn hand. Moet de halsband zelfs strakker zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”