Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tjeeee wat is dat beest een lui varken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Tjeeee wat is dat beest een lui varken!

Ongelezen bericht door Mojuan »

En dan denk je een super actief 'ras' in huis te hebben gehaald, waarmee je moet spelen, wandelen, rennen, balletje gooien, fietsen enz enz... fout gedacht.
Beest ligt liever lui op de bank dan overeind te komen om iets leuks te doen met mij.
Zou het de kou zijn? Dat ze gewoon geen zin heeft om de kou in te gaan?
Zo lui was ze de afgelopen maanden nml niet! Echt ongelofelijk wat een saaie 'pup' pfff.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Re: Tjeeee wat is dat beest een lui varken!

Nou zijn de meeste Staffies en Pitjes ook wel koukleumpjes zover ik weet.
Zal wel zijn door de extreem korte vacht zonder ondervacht.
Maar dan nog... zo lui... en ze is echt niet vervelend in huis, ligt de hele dag op de bank te pitten die gek.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Moet ze misschien loops worden?
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier in huis zijn het ook drie onwijs luie wezens. Maar pak je de riemen, dan zijn ze aan. Ik zou ervan genieten, heerlijk als ze zo'n uit-knop hebben.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ras is nu helemaal in zijn element, hij was al zo gek als een deur hihi maar nu helemaal.
Als we uit gaan dan is ie helemaal springerig en happy de peppie.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ptje schreef:Ras is nu helemaal in zijn element, hij was al zo gek als een deur hihi maar nu helemaal.
Als we uit gaan dan is ie helemaal springerig en happy de peppie.
Mijn tekkel van 13 ook: die is gek op de winter en zou de hele dag wel buiten willen zijn (zonder jas :pffff: ) :cheer:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tama van mij vindt het heerlijk die kou, ze was vanochtend weer helemaal vrolijk na maanden achter me aan gesjokt te hebben in het bos. Ik was al blij dat ze niet meer actief op zoek ging naar hazen, al vond ik het voor haar niet zo leuk dat ze zo lamlendig achter me aan liep.
Maar vanochtend was ze ineens weer de oude en liep ze weer de bosjes in, toen ik zag dat ze er zo vrolijk van werd heb ik haar maar lekker laten gaan. Een hond die depri is is ook niks aan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

In huis hier ook twee luie wezens, maar zodra ik op sta om naar buiten te gaan (of binnen iets met ze te doen) dan zijn ze meteen 'aan'.

Weer of geen weer, ze willen altijd naar buiten.

Ik vind het wel fijn, rust in huis maar wel altijd zin in actie. Hoef ze nooit de bank af te slepen om wat te gaan doen in ieder geval :wink:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Noa was toen ze jong was ook echt veel te lui. Maar die moest gewoon verplicht mee wandelen en doen hoor :p
ik vind het op zich ook wel praktisch als je zo'n hond hebt die niet per se "moet" omdat hij anders bv gaat slopen of zenuwenlijen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik moest Tama de laatste maanden haast wel van de bank afslepen om mee te gaan naar het bos. Vanochten en vanmiddag kwam ze eindelijk weer eens uit zichzelf naar de hal.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mojuan
Zeer actief

Volgens mij houdt Tselfde juist heel veel van warmte.
Ze zoekt altijd de zon op om in te liggen, en een warm plekje in huis om te liggen, en ze slaapt 's nachts onder de deken bij mij.
Wat dat betreft lijkt ze heel erg op Julia, die was ook zo'n koukleum.
En ik neem haar wel mee naar buiten natuurlijk, en op zich heeft ze het dan ook best wel naar haar zin.
Alleen om nou echt veel te doen met haar? Nee daar heeft ze niet zo'n trek in, ze ligt liever op de bank te pitten. Ongelofelijk dat beest.
En ik maar denken dat ik nu (ze is bijna 8 maanden) een superactieve hond zou hebben die heel veel energie heeft en heel de dag lekker bezig wil zijn.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nou ik denk dat als je gewoon haar van de bank afhaalt om een spelletje te gaan doen ze dat best wil?
ze zal heus geen nee schudden? denk ik?
Mojuan
Zeer actief

Corneliana schreef:nou ik denk dat als je gewoon haar van de bank afhaalt om een spelletje te gaan doen ze dat best wil?
ze zal heus geen nee schudden? denk ik?

Ze bleef zelfs op de bank zitten toen ik de voerbakken neer aan het zetten was vanavond :tongue:
Pas toen ze heel zeker wist dat ze ook daadwerkelijk iets te vreten zou krijgen, kwam ze er vanaf.
Het zal wel weer een fase zijn ofzo.
Geeft verder niets, ik vind het niet erg om af en toe even lekker samen lui te zijn. Ik geniet wel van de knuffelsessies op de bank :W:
Morgen heb ik zelf een erg drukke dag, dus ik hoop dat ze zich dan gaat vervelen en zaterdag weer 'zeurt' om iets leuks te gaan doen.
Ze is gewoon enorm snel tevreden, het is een lekker ding.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva is een enorme koukleum maar wil echt wel wandelen. Altijd. Alleen als het regent niet :F:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi heeft ook een hele brave rustige periode gehad als pup.. en ineens was het voorbij :mrgreen:
Al moet ik zeggen dat hij over het algemeen rustig is in huis.. lekker luieren, zondags slaapt hij de hele dag :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

We zullen wel merken of ze ineens heeeeel druk gaat worden haha.
Vind ik ook niet erg hoor.
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

heb alleen stuiterballen staffies en pitjes hier gehad :schrik:
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

mss helpt het als ze buiten een jas aankrijgt, voor een kale hond is het nu wel erg koud buiten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk ook aan loops worden. Lotje wilde toen ook helemaal niks. Ze is na haar loopsheid wel een beetje rustiger geworden als daarvoor, maar weer net zo'n gekke meid.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

klinkt als heel normaal. sam kan ik en lola kon ik met een knip van mijn vingers in stuiterstand brengen, maar zolang ik dat niet doe slapen ze :-)
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik denk dat je je toch niet helemaal goed hebt ingelezen hoor, talloze staffies en pitjes zijn aardlui in huis. Die kunnen heerlijk uren tegen de verwarming aan of op de bank meuren :mrgreen:

Hippo heeft ochtenhumeur(net als vele soortgenoten), voor 10u komt hij het liefst zijn mand niet uit. Als je goed kijkt zie je 1 oog op een piepklein streepje open gaan, maar hij doet net of hij in coma ligt :LOL:

Echter na 10u staat hij in de startblokken als je je schoenen aan trekt, maar na een goede inspanning snurkt hij weer onvertogen verder :wink: . Ik vind het geweldig, lekker rustig in huis(behalve als je wat te spelen pakt) en buiten heerlijk actief :ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

De meeste honden met zo'n korte dunne vacht (en blote buik :I: ) zie ik nu met een jasje rondlopen, het temperatuurverschil tussen binnen en buiten word nu wel erg groot natuurlijk.
Gollum vind het vreselijk dat de kachel weer aanstaat en dat de deur niet meer openstaat, die ligt nu het liefst in de slaapkamer omdat het daar het koelste is.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Neeltje schreef:Ik denk ook aan loops worden. Lotje wilde toen ook helemaal niks. Ze is na haar loopsheid wel een beetje rustiger geworden als daarvoor, maar weer net zo'n gekke meid.
Dat denk ik ook hoor, arme beest heeft last van haar hormoontjes ;)
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Hippo schreef:Ik denk dat je je toch niet helemaal goed hebt ingelezen hoor, talloze staffies en pitjes zijn aardlui in huis. Die kunnen heerlijk uren tegen de verwarming aan of op de bank meuren :mrgreen:

Hippo heeft ochtenhumeur(net als vele soortgenoten), voor 10u komt hij het liefst zijn mand niet uit. Als je goed kijkt zie je 1 oog op een piepklein streepje open gaan, maar hij doet net of hij in coma ligt :LOL:

Echter na 10u staat hij in de startblokken als je je schoenen aan trekt, maar na een goede inspanning snurkt hij weer onvertogen verder :wink: . Ik vind het geweldig, lekker rustig in huis(behalve als je wat te spelen pakt) en buiten heerlijk actief :ok:
Inlezen was niet nodig hoor, ik heb mijn leven al gedeeld met twee Amstaffs die we van pup af aan hadden.
Die waren echt veeeeeel drukker rond deze leeftijd!
Vandaag is ze trouwens weer de idiote gekke hond die ik gewend ben, dus denk idd dat ze de kou niet fijn vindt, aangezien het vandaag beduidend minder koud aanvoelt.
Dus een jasje (zoals iemand opperde) lijkt me niet echt een gek idee voor haar.
Mojuan
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Neeltje schreef:Ik denk ook aan loops worden. Lotje wilde toen ook helemaal niks. Ze is na haar loopsheid wel een beetje rustiger geworden als daarvoor, maar weer net zo'n gekke meid.
Ze is met 5 maandjes al loops geweest, zou ze dan nu alweer loops kunnen worden?
Lizzie.
Zeer actief

Mojuan schreef:
Lizzie. schreef:
Ze is met 5 maandjes al loops geweest, zou ze dan nu alweer loops kunnen worden?
oh dan is er een grote kan dat ze nu schijnzwanger aan het worden is. Dan kunnen ze ook zo ''zielig''zijn ;)
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Mojuan schreef:
Lizzie. schreef:
oh dan is er een grote kan dat ze nu schijnzwanger aan het worden is. Dan kunnen ze ook zo ''zielig''zijn ;)
Nu pas schijndrachtig?
Er is verder niets aan haar te merken, geen dikke tepels of iets.
Julia was altijd schijndrachtig, en bij haar was dat heel duidelijk merkbaar, ze werd zelfs agressief naar pups buiten op straat.
Maar ik zal het in de gaten houden, hoewel ze vandaag weer lekker gewoon zichzelf is, en actief en speels.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Op 5 maanden loops?! Jeetje, die is er op tijd bij :8): Hier ook een binnenshuis-aartslui varkentje. Ik kan prima uitslapen, want ik maak haar toch niet vrolijk met een vroege wandeling :19:
Mojuan
Zeer actief

Lemuria schreef:Op 5 maanden loops?! Jeetje, die is er op tijd bij :8): Hier ook een binnenshuis-aartslui varkentje. Ik kan prima uitslapen, want ik maak haar toch niet vrolijk met een vroege wandeling :19:
Ja ze was er heel vroeg bij, ze was ook al erg vroeg met tanden wisselen.
Misschien is ze ook wel snel volwassen?
De dierenarts begon me al te vragen of ik wel zeker was van haar leeftijd, want hij vond haar groot en wel erg snel met alles.
Ja... daar ben ik heel zeker van...
Lizzie.
Zeer actief

Mojuan schreef:
Lizzie. schreef:
Mojuan schreef:
Lizzie. schreef: Dat denk ik ook hoor, arme beest heeft last van haar hormoontjes ;)
Nu pas schijndrachtig?
Er is verder niets aan haar te merken, geen dikke tepels of iets.
Julia was altijd schijndrachtig, en bij haar was dat heel duidelijk merkbaar, ze werd zelfs agressief naar pups buiten op straat.
Maar ik zal het in de gaten houden, hoewel ze vandaag weer lekker gewoon zichzelf is, en actief en speels.
Hoe oud is ze ook alweer, die van mij zijn standaard 3 maanden na hun loopsheid schijnzwanger en daar zie ik lichamelijk ook niks van. Alleen in hun gedrag wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”