Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vondeling
Moderator: moderatorteam
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
De vondeling
Opgeruimd!
Laatst gewijzigd door lotje&famke op 29 jul 2015 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Re: De vondeling
Ik kan me best voorstellen dat ze erg veel haast hebben en alles snel moet maar ik had heel erg boos geworden. In mijn huis heb je respect naar dieren en anders blijf je maar lekker buiten.
Goed trouwens dat je de hond hebt gevangen en mee hebt genomen
Goed trouwens dat je de hond hebt gevangen en mee hebt genomen
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jammer dat het zo ging zeg.
Even iets anders: het is me al eerder opgevallen, maar wat schrijf je ontzettend leuk
!
Even iets anders: het is me al eerder opgevallen, maar wat schrijf je ontzettend leuk
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Wat goed dat je hem meenam zeg, had ik niet gedurfd denk ik.
En bah wat een lompe dames.
En bah wat een lompe dames.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lekker dan, je zou toch denken dat ze van de dierenambulance meer verstand van dieren hebben.
Ik ben het met Zamunda eens, wat schrijf je goed.
Heb met open mond zitten lezen.
Ik ben het met Zamunda eens, wat schrijf je goed.
Heb met open mond zitten lezen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
wat goed dat je hem meegenomen hebt en hij terug bij zijn baasje is
je schrijft idd kei leuk;
je schrijft idd kei leuk;
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dus eigenlijk hebben ze de hond gewoon in beslag genomen.? Vraag mij af of dat wel mag.?
Ach ja je komt vaker en soms heel vaak van die lulhannissen tegen hoor bij de Dierenambulanche . Maar je had zelf toch ook een stem.?
Ach ja je komt vaker en soms heel vaak van die lulhannissen tegen hoor bij de Dierenambulanche . Maar je had zelf toch ook een stem.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Flauw om als Captain Hindsight nu allemaal even te vertellen wat er had móeten gebeuren
Ik heb ook wel wat teleurstellende ervaringen met de dierenambulance en gevonden honden. Natuurlijk is het vrijwilligerswerk, maar het is dus wel werk. Anders heette het wel vrijwilligersaanwezigheid.
Enige professionaliteit mag je in de contacten met de burger wel verwachten vind ik.
En inderdaad, weer zo'n fijn lezend stukje
Ik heb ook wel wat teleurstellende ervaringen met de dierenambulance en gevonden honden. Natuurlijk is het vrijwilligerswerk, maar het is dus wel werk. Anders heette het wel vrijwilligersaanwezigheid.
Enige professionaliteit mag je in de contacten met de burger wel verwachten vind ik.
En inderdaad, weer zo'n fijn lezend stukje
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Jeetje.. van zulk gedrag wordt elke hond bang, bah daar zou ik ook een heel naar gevoel aan over hebben gehouden. Heb je daarna nog contact gehad met ze over hoe dat gegaan is? ik zou mijn 'verhaal' daar toch wel over kwijt willen bij ze, weet jij veel wat je er nog mee kan bereiken?

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Geschreven stukje zou zeer informatief en illustrerend voor de medewerkers van de dierenambulance zijn.
Als organisatie zou het een goed stuk zijn om als insteek voor een middagje bijscholing te gebruiken.
Opsturen zou ik zeggen.
Je hebt talent, prachtig geschreven.
Als organisatie zou het een goed stuk zijn om als insteek voor een middagje bijscholing te gebruiken.
Opsturen zou ik zeggen.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Wat vervelend dat het zo is gegaan. Ik kan me voorstellen dat je er mee zit.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ach Joekel toch, ja dierenambulance en asielwerk, er komen ook mensen op af met wat mindere sociale vaardigheden.
Wel fijn dat Joekel weer thuis is dankzijn jouw inzet en omdat de Joekelbaas het nalaat van mij een:
en 
Wel fijn dat Joekel weer thuis is dankzijn jouw inzet en omdat de Joekelbaas het nalaat van mij een:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Lemuria
Dat dus. Zet het op de mail en bel een paar dagen later op om te zien of het gelezen is.j.werkman schreef:Geschreven stukje zou zeer informatief en illustrerend voor de medewerkers van de dierenambulance zijn.
Opsturen zou ik zeggen.
Mooi geschreven & goede actie
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jemig wat schrijf jij leuk!
Maar wat een vreselijke omgang met honden. Ik kan heel stoer zeggen dat ze hier niet zo hadden gedaan met een hond, maar ik denk dat ik ook te verbaasd zou zijn om snel te reageren en iets te zeggen... Gelukkig heeft zijn eigenaar Joekel zo snel opgehaald!
Maar wat een vreselijke omgang met honden. Ik kan heel stoer zeggen dat ze hier niet zo hadden gedaan met een hond, maar ik denk dat ik ook te verbaasd zou zijn om snel te reageren en iets te zeggen... Gelukkig heeft zijn eigenaar Joekel zo snel opgehaald!
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Of ze sociaal vaardig zijn of niet is ook niet erg...Rataplan schreef:Ach Joekel toch, ja dierenambulance en asielwerk, er komen ook mensen op af met wat mindere sociale vaardigheden.![]()
Maar dat ze niet handig omgaan met de hond en deze onnodig stress bezorgen, vind ik wel erg.
Goed van je dat je de vondeling mee hebt genomen en deze zit weer lekker bij zijn baasje.
Ik zou denk ik zelf ook wel wat willen laten weten aan de dierenambulance.
Ik heb trouwens alleen maar goede ervaringen met de dierenambulance.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb ook geen slechte ervaringen met de dierenambulance, maar dat zal misschien afdeling en per bezetting wel verschillen.
zoals dit gegaan is, is triest en zo onnodig ook, bah!
gelukkig was ie gauw weer bij zijn baas.
ik vind het best een goed idee om je verhaaltje naar de dierenambulance te mailen, wie weet steken ze er wat van op en dat lijkt me eerlijk gezegd niet overbodig.
zoals dit gegaan is, is triest en zo onnodig ook, bah!
gelukkig was ie gauw weer bij zijn baas.
ik vind het best een goed idee om je verhaaltje naar de dierenambulance te mailen, wie weet steken ze er wat van op en dat lijkt me eerlijk gezegd niet overbodig.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat er mensen vrijwilliger zijn die niet sociaal zijn is natuurlijk waar. maar die mensen moet je dan dus niet met mensen laten werken maar gewoon beestjes laten verzorgen ergens.
en ik wil graag een wekelijkse column van je
en ik wil graag een wekelijkse column van je

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Perfect geschreven en inderdaad ....... opsturen als lesmateriaal
Ik heb juist een uitstekende ervaring met de dierenambulance waarin op dat moment twee oudere heren aan de slag waren.
Op deze manier - zoals in het verhaal - een huis binnen komen zou mij erg boos maken.
Dat doe je niet.
Het lijkt er op alsof deze dames bij voorbaat al als de dood waren voor Joekel, met hun vangstok.
Ik heb juist een uitstekende ervaring met de dierenambulance waarin op dat moment twee oudere heren aan de slag waren.
Op deze manier - zoals in het verhaal - een huis binnen komen zou mij erg boos maken.
Dat doe je niet.
Het lijkt er op alsof deze dames bij voorbaat al als de dood waren voor Joekel, met hun vangstok.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wauww.. echt prachtig geschreven!
Ik zou ook compleet overdonderd zijn door zo'n actie.
Goed idee van de anderen om het op te sturen, zou er zeker wat mee doen. Hier kunnen ze van leren, en hun leidinggevenden ook
Ik zou ook compleet overdonderd zijn door zo'n actie.
Goed idee van de anderen om het op te sturen, zou er zeker wat mee doen. Hier kunnen ze van leren, en hun leidinggevenden ook
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Hartelijk bedankt voor alle reacties!
Het klopt wel dat ze het druk hadden, daarom kwamen ze ook wat later en verder gelukkig ook alleen positieve ervaringen hier met de dierenbescherming.Tijdens het telefonisch contact de volgende dag heb ik nog wel aangegeven dat deze manier van werken bedreigend over kan komen voor honden. Deze mevrouw gaf aan dat de veiligheid van de medewerkers voorop gaat, vandaar de (beschermende) krakende overalls, het benaderen met z'n tweeën en het bevestigen van een chipapparaat aan een stok (kunnen ze meer afstand houden). Nou ja, ik was toen ook al lang blij om te horen dat Joekel alweer door zijn baas was opgehaald. Maar mocht ik dr ooit weer eentje vinden dan ga ik het chip lezen toch weer via de dierenarts proberen en natuurlijk wel aangeven als gevonden bij de dierenbescherming. Of tijdens het telefonisch contact met de dierenambulance al van te voren duidelijk aangeven dat de hond het waarschijnlijk spannend vind en overleggen over de aanpak voor ik ze binnenlaat. Of ze het bijv. goed vinden dat ik de hond zelf even voor ze aanlijn en of ze het chip apparaat van de stok willen halen, de hond rustig wat tijd willen geven.

Lief om te lezen al die positieve berichtjes. Ik vind het veel leuker om verhalen te lezen op t forum dan te schrijven. Over een piep met een pyjama en een zwart monster met een te zachte staart, over de wolf en de pup, foto's van nanna ' s roedel die eruit zien alsof het beest zo vanuit je laptop je huis in zal vliegen, kijken of pup Joep alweer is gegroeid, het vrolijke hond erbij in 2015 topic en gelukzalige nakertjes samen in een mandje. Ik reageer veel te weinig, maar kan er echt van genieten als ik thuiskom uit mijn werk of een ochtend op stap ben geweest met Lotje. De kachel aan, een pot thee erbij en even lui bladeren op het forum. Lotje vind het trouwens maar niks, die laptop, ze komt me na een poosje echt halen. Samen op de bank vind ze veel gezelliger, een halve hond op schoot. Als ik tv. kijk gaat ze op de poef voor de tv liggen, in haar verbeelding kijk ik dan de hele tijd naar haar in plaats van de tv, ze is graag de allerbelangrijksteM@scha schreef:en ik wil graag een wekelijkse column van je

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Lemuria schreef:Dat dus. Zet het op de mail en bel een paar dagen later op om te zien of het gelezen is.j.werkman schreef:Geschreven stukje zou zeer informatief en illustrerend voor de medewerkers van de dierenambulance zijn.
Opsturen zou ik zeggen.
Mooi geschreven & goede actie
Nou dit dus...
Ik heb het met ingehouden adem zitten lezen!
Doe je dit voor je beroep ?
wat 'mooi" en treffend geschreven
Fijn dat het met 'jouw' Joekeltje goed afgelopen is..
maar wat een horken toch he...
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat goed dat je voor joekel gezorgd hebt.
Ik zou hier ook ontzettend boos om worden.
Wij hebben in onze regio meerdere dierenambulances en ondanks dat er goede vrijwilligers op zitten; zitten er ook een paar beunhazen bij.
Een aantal hebben een "liever niet binnen komen" gekregen; klinkt raar maar we zijn het niet eens met hun gedrag naar dieren en hebben liever niet dat ze bij ons dieren komen brengen.
Verder heb je ook vaak van die wij zijn de beste mensen en weten alles beter dan jij mensen maar dat is behoorlijk "normaal" in de dierenwereld.
Ik zou hier ook ontzettend boos om worden.
Wij hebben in onze regio meerdere dierenambulances en ondanks dat er goede vrijwilligers op zitten; zitten er ook een paar beunhazen bij.
Een aantal hebben een "liever niet binnen komen" gekregen; klinkt raar maar we zijn het niet eens met hun gedrag naar dieren en hebben liever niet dat ze bij ons dieren komen brengen.
Verder heb je ook vaak van die wij zijn de beste mensen en weten alles beter dan jij mensen maar dat is behoorlijk "normaal" in de dierenwereld.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- renee-uk
- Zeer actief
mocht het nog een keer gebeuren kun je ook vragen of je zelf de chip mag lezen ipv dat zij het doen.
dan hoeft niemand voor zijn of haar hachie te vrezen en blijft de hond ook gewoon rustig.
dan hoeft niemand voor zijn of haar hachie te vrezen en blijft de hond ook gewoon rustig.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
mocht het nog een keer gebeuren kun je ook vragen of je zelf de chip mag lezen ipv dat zij het doen.