Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Re: oren

Ongelezen bericht door Odi »

Ik kan me wel voorstellen dat je graag hebt dat dat oor rechtop gaat staan.
Mijn Jace had altijd tiporen en nu hij bijna 10 is staan ze ver rechtop.
Meagan heeft altijd perfecte tiporen gehad, al toen ze heel jong was.
Van Judy weet ik het niet zeker, die is bij ons komen wonen toen ze 3 jaar was. Ik heb een foto toen Meagan en Judy dik 5 maanden waren. Bij Judy staan dan de oortjes nog niet helemaal rechtop.

Bij Jace hebben we de oren geplakt, dat heeft toen de fokker bij hem gedaan. Dat was om mooie tiporen te krijgen.
Maar dat heeft er nog geen week ingezeten, want tijdens het spelen liet het steeds los.
We hebben dus niet geplakt, maar toch kreeg hij tiporen.

Afbeelding
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nanna schreef:Ik vind het ook wel mooi als een rashond een beetje rasbeeld laat zien hoor. En oren dragen daar nu eenmaal enorm aan bij.
Een Duitse herder met één of twee hangoren vind ik ook geen porum.
(zei ze met haar puntoorcollie :mrgreen: )
Maar als ik het goed begrijp behoren bij de BC allerlei oorstanden tot de rasstandaard. Dus dan voldoet deze toch gewoon wat dat betreft?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nanna schreef:
Zamunda schreef: Maar als ik het goed begrijp behoren bij de BC allerlei oorstanden tot de rasstandaard. Dus dan voldoet deze toch gewoon wat dat betreft?
Volgens mij mogen twee verschillende oorstanden op één harses niet hoor ;-)
Oh, flauw :hmmm: . Nou, gauw dat tipoor omlaag plakken dan :zweep: .
Fardauke
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fardauke »

Zamunda schreef:
Nanna schreef:
Zamunda schreef: Maar als ik het goed begrijp behoren bij de BC allerlei oorstanden tot de rasstandaard. Dus dan voldoet deze toch gewoon wat dat betreft?
Volgens mij mogen twee verschillende oorstanden op één harses niet hoor ;-)
Oh, flauw :hmmm: . Nou, gauw dat tipoor omlaag plakken dan :zweep: .
Nee id ze had nu een staan en een hangend dat hoort niet tot de rasstandaard hi hi. mijn vorige had gewoon twee hangoortjes, prachtig !
Maar dit is geen gezicht , sorry :ugh:
Maar ik ben aan het informeren geweest, zo her en der advies gevraagt en heb toch besloten om het oortje te plakken, niet geschoten is altijd mis.
Heb leukoplast in het oortje geplakt op het punt waar het knikt, zaterdag gedaan en vandaag ff gewisseld en het stond nu wel.
Heb nu wel weer geplakt en laat dit gewoon ff zitten..
zal zo even een foto plaatsen kunnen jullie het zien...
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Hier weinig verstand van oren. Al heb ik wel een lichte voorkeur voor luisterende oren en iets minder voor oost Indisch dove oren. Ik vind je hond prachtig! Mooie sprekende ogen!
Afbeelding
Fardauke
Actief

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan eindelijk gelukt pfffff had even een :blont: foto,s plaatsen via mijn tablet lukt me niet ..........
Helaas even foto,s van in de bench, anders lukt het niet en heb ik alleen bewogen foto,s, spillebeen zit nl nooit even stil :D
Maar je kan wel een beetje zien hoe ik het heb gedaan even paar stukjes leukoplast in de binnenkant van het oor.
Had het linker oor eerst helemaal getaped met een malletje van zacht schuim, dit heb ik gisteren eraf gehaald en vervangen voor enkel leukoplast.
Ze heeft hier ook geen moment last van gehad, toen ik klaar was met de eerste keer tapen, zette ik haar op de grond en het eerste wat ze deed was spelen met de flatcoat.
terwijl hewi hier gisteren was om een tuigje te brengen (super bedankt daar nog voor !! wat een service :J: ) en we dat even gingen passen ze gek ging doen omdat ze een tuig om had :piew:
Afbeelding

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik had ook nog informatie gewonnen bij diegene en die was vooral bekend om tiporen te maken. Ze had het overigens niet over gewoon leukoplats, maar over posterdingetjes. Of info winnen bij hoe de duitse herdermensen het doen. Moeilijk is het niet zoals je al ondervonden hebt ;)
Afbeelding
Fardauke
Actief

gyanty schreef:Ik had ook nog informatie gewonnen bij diegene en die was vooral bekend om tiporen te maken. Ze had het overigens niet over gewoon leukoplats, maar over posterdingetjes. Of info winnen bij hoe de duitse herdermensen het doen. Moeilijk is het niet zoals je al ondervonden hebt ;)
Had al ff bij de duitse herder vereniging gepolst via een vriendin, maar degene die hier heel bekend mee was, was overleden.
via via had ik toen nog gevraagt of er iemand was die kon plakken, maar dit duurde lang toen heb ik zelf een poging ondernomen en die is naar mijn idee zeer geslaagd.
Inmiddels heb ik nu wel iemand die kan plakken (duitse herders) maar ik laat het voor nu ff zo , ze staan prachtig omhoog :D

g
Afbeelding

Fardauke
Actief

Sorry voor het loze stuk ertussen , mijn enter bleef hangen had niet gezien dat die al zo ver was :hmmm:
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik kan me ook voorstellen dat je een rashond wilt hebben met rastypische oren, hoor.
Ik heb geen ervaring met het omhoogtapen maar ik heb wel begrepen dat er goede youtube-filmpjes zijn die precies stap-voor-stap laten zien hoe het moet.

Ik heb overigens de oren van Lyndie ook geplakt. Zij kreeg één prikoor tijdens het wisselen en ik vind een collie met prikoren gewoon niet mooi.
Helaas heeft het maandenlang tapen niet moer geholpen. :hmmm:
Iedere keer als ik de kaoline uit het oor haalde, floepte het oor weer overeind. Uiteindelijk heb ik het toen ze een jaar was, opgegeven. Heel soms staat het oor goed, maar meestal heeft ze dus één prikoor. Géén gezicht. :mep:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”