Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk, een droogmachine !

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door JYBD »

Nawosh schreef:Ik heb vorige maand toen ik in Tsjechië op vakantie was een droger gekocht. We waren voor iets anders in een elektronicawinkel en zagen ineens drogers staan. Ik was met 3 vriendinnen en het was een mooi gezicht want we liepen alle 4 de winkel uit met een grote doos met een droger :mrgreen:
De eerste keer heb ik gekeken wat ik in de vriezer had te liggen en dat was... Sardines.
Nadat het ongeveer 30 uur in de droger had gezeten was het nog niet droog en het meurde zo walgelijk dat ik het meteen vanuit de droger in de vuilcontainer gegooid heb. Nu binnenkort nog maar eens bedenken wat ik er in ga doen. Waar kopen jullie die loopvoetjes? ( in het noorden van het land)
Er zijn op FB meerder drooggroepen waar je hele veule tips op kan doen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

P-tt schreef:Ik heb de bohmann (weet niet of ik het goed schrijf) en ben daar tevreden mee. Heb hem nu 1,5 jaar ongeveer. En hij wordt ongeveer maandelijks gebruikt. Hij droogt alleen niet meer constant, dan zoemt hij dat hij aan een drogen is en een tijd later is ie even stil om daarna weer te zoemen.
Kostte volgens mijn €35 oid.
Die Bohmann komt inderdaad vaker voorbij, en ach...ook al zou je elke 1,5 jaar een nieuwe moeten kopen a 35,-, dan zijn het de kosten nog niet he ;) Bedankt!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb ook een bohmann. Ik gebruik hem nu om tomaten te drogen en boerenkoolchips te maken :mrgreen:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb een princess die is vierkant en iets handiger met grote stukken drogen.
http://www.factoryprices.be/product/pri ... 72972.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik droog er alles in wat niet te hard stinkt.Ooit een keer pens gedroogd toen ging ik zo wat over mijn nek.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb ook een droger, maar ik denk dat mijn man uit zijn stekker gaat als dat ding zo lang staat te drogen. Haha.
Dus hij staat nog nieuw in het plastic op mijn kast in de slaapkamer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lemuria

Ik heb een 2e hands droogmachine over mogen nemen van een vriend van me! Morgen komt-ie 'm brengen en dan ga ik aan de slag. Ben zooooo benieuwd!
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Lemuria schreef:Ik heb een 2e hands droogmachine over mogen nemen van een vriend van me! Morgen komt-ie 'm brengen en dan ga ik aan de slag. Ben zooooo benieuwd!
Is leuk hoor :cheer:
Ik ben er verslaafd aan :cheer: Gisteren kwam een monteur van woonstad en die man verteld dan dat hij twee honden heeft...Hoppa dan duik ik gelijk mijn kast in en geef een zakje lekkers mee.
Ik bewaar het in een wasnetje en niet in een bakje.
Afbeelding
Lemuria

Waarom in een wasnetje als ik vragen mag? Je zou denken dat in een afgesloten bakje de geuren beter bewaard blijven? :)
Pepie
Zeer actief

Lemuria schreef:Waarom in een wasnetje als ik vragen mag? Je zou denken dat in een afgesloten bakje de geuren beter bewaard blijven? :)
Dan komt er nog lucht bij.In een afgesloten bakje had ik toch een keer schimmel na drie dagen.In een wasnetje nog niet gebeurd.
Ik denk dat dit beter is of dit echt zo is weet ik niet hoor.
Afbeelding
Lemuria

Pepie schreef:
Lemuria schreef:Waarom in een wasnetje als ik vragen mag? Je zou denken dat in een afgesloten bakje de geuren beter bewaard blijven? :)
Dan komt er nog lucht bij.In een afgesloten bakje had ik toch een keer schimmel na drie dagen.In een wasnetje nog niet gebeurd.
Ik denk dat dit beter is of dit echt zo is weet ik niet hoor.
Maar als er schimmel op zat, was het dan niet droog genoeg misschien?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb het dus in gaasmandjes in de schuur staan. Om dezelfde reden.
Sommige dingen krijg je niet 100% droog.
Invriezen kan ook trouwens.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lemuria

Goed om te weten in ieder geval...ik had al gedacht alles inderdaad in plastic bakken op te slaan... :wink:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Marjoleine schreef:Ik heb het dus in gaasmandjes in de schuur staan. Om dezelfde reden.
Sommige dingen krijg je niet 100% droog.
Invriezen kan ook trouwens.
Invriezen doe ik ook, werkt voor mij perfect :ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Lemuria schreef:Goed om te weten in ieder geval...ik had al gedacht alles inderdaad in plastic bakken op te slaan... :wink:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik droge rijst in de bakjes deed en toen het beschimmeld was had ik dit niet gedaan.
Maar die wasnetjes werken prima :cheer:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Pepie schreef:
Lemuria schreef:Ik heb een 2e hands droogmachine over mogen nemen van een vriend van me! Morgen komt-ie 'm brengen en dan ga ik aan de slag. Ben zooooo benieuwd!
Ik ben er verslaafd aan :cheer: Gisteren kwam een monteur van woonstad en die man verteld dan dat hij twee honden heeft...Hoppa dan duik ik gelijk mijn kast in en geef een zakje lekkers mee.
Dat hadden wij hier gister ook met een monteur.. Bleek ie zelf zo'n ding te hebben. Die had ik niet verwacht, sta je dan met je zakje :mrgreen:

Ik bewaar het overigens in zipbags maar die zijn gewoon open. Als het schimmelt is het gewoon niet droog genoeg, anders schimelt het echt niet. Dingen die langer dan 3 dagen moeten droog ik sowieso niet meer, dat kost een godsvermogen in mijn droger. Je kunt het idd invriezen maar vaak is het daarna beperkt houdbaar omdat het dan toch weer vochtig wordt.
Ik droog hier alles kurkdroog en kan het zo maanden bewaren.

Denk er even om dat je de droger niet op een koelkastje, wasmachine, vriezertje of zo zet.. Die bomann wordt zo ongeveer 70 graden en dat doet de bovenkant van die apparaten geen goed :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Hylos schreef:
Pepie schreef:
Dat hadden wij hier gister ook met een monteur.. Bleek ie zelf zo'n ding te hebben. Die had ik niet verwacht, sta je dan met je zakje :mrgreen:

Ik bewaar het overigens in zipbags maar die zijn gewoon open. Als het schimmelt is het gewoon niet droog genoeg, anders schimelt het echt niet. Dingen die langer dan 3 dagen moeten droog ik sowieso niet meer, dat kost een godsvermogen in mijn droger. Je kunt het idd invriezen maar vaak is het daarna beperkt houdbaar omdat het dan toch weer vochtig wordt.

Denk er even om dat je de droger niet op een koelkastje, wasmachine, vriezertje of zo zet.. Die bomann wordt zo ongeveer 70 graden en dat doet de bovenkant van die apparaten geen goed :lol1:
Dat is aan de binnenkant en niet aan de buitenkant hoor, als dat wel zo is dan is je bomannnetje volgens mij niet helemaal goed meer. Mijn sedona is als hij binnenin 70 graden is aan de buitenkant gewoon nog koud hoor. Nouja, hooguit iets lauwig.

Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Een sedona zit ook iets anders in elkaar dan een bomann.
Hier liggen er nu kippenpoten in voor de 1ste keer maar wat stinken die dingen zeg
Afbeelding
Lemuria

Ik heb voor het eerst het ding volgeladen (kipfilet, stukjes mini-hamburger en runderhart) en aangezet :cheer: Ben zooooo benieuwd!
Hylos
Zeer actief

JYBD schreef:
Hylos schreef:
Pepie schreef:

Dat is aan de binnenkant en niet aan de buitenkant hoor, als dat wel zo is dan is je bomannnetje volgens mij niet helemaal goed meer. Mijn sedona is als hij binnenin 70 graden is aan de buitenkant gewoon nog koud hoor. Nouja, hooguit iets lauwig.
De Sedona wordt ten eerse minder heet en is heel wat anders dan de boman. Bij De boman wordt het van de onderkant heet, bij mn Sedona idd niet.. Die blijft aan alle kanten koud. Maar de bovenkant van de vriezer was toch echt een beeje misvormt door de boman :wink:
Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb een stevige kartonnen doos waar mijn Bohmann opstaat, en dat staat dan weer op mn vriezertje
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik heb voor het eerst het ding volgeladen (kipfilet, stukjes mini-hamburger en runderhart) en aangezet :cheer: Ben zooooo benieuwd!
Gaat goed komen :cheer:
Afbeelding
Marijkefons
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Marijkefons »

Jeetje wat een enthousiaste verhalen hier. Ook maar 1 besteld. Zou ik ook bij de slager terecht kunnen? Wat haal ik dan of bv visboer die hebben we genoeg hier

Sent from my iPhone using Tapatalk
Lemuria

...nog steeds aan het drogen. Sinds 4 uur vanmiddag. Beetje in dubio, want als ik het nu erin laat en morgenochtend (tegen 8-9 uur) eruit haal, is het dan niet té gedroogd? Of is het beter om 'm vannacht dan even uit te zetten en morgenochtend weer aan te zetten?
Lemuria

Kells schreef:
Lemuria schreef:...nog steeds aan het drogen. Sinds 4 uur vanmiddag. Beetje in dubio, want als ik het nu erin laat en morgenochtend (tegen 8-9 uur) eruit haal, is het dan niet té gedroogd? Of is het beter om 'm vannacht dan even uit te zetten en morgenochtend weer aan te zetten?
Nee, gewoon aan laten staan. Mijn plat gehamerde plakken kipfilet hebben minstens 8 tot 10 uur droogtijd nodig. Het kan niet droog genoeg zijn! :wink:
Maar dan zit het 16-17 uur in de droger...Zijn dan ondertussen niet ook alle voedingsstoffen eruit gedroogd? Anders kan ik d'r net zo goed lapjes leer gaan geven als beloninkjes :mrgreen:
Lemuria

Kells schreef:Het gaat om de houdbaarheid en het zijn snackjes! :wink:
Jamaar...jamaar....als ik voedingsstofloze beloningen wil geven, kan ik net zo goed een zak droge brokken halen :jank: Ik wou gezonde snacks :mrgreen: Ach ja, ik laat 'm gewoon doorstomen vannacht. Zolang ze het nog maar herkent als vlees straks.
Pepie
Zeer actief

Ik zet hem om vier uur in de middag aan en de volgende ochtend zet ik hem uit. :cheer:
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Lemuria schreef:
Kells schreef:Het gaat om de houdbaarheid en het zijn snackjes! :wink:
Jamaar...jamaar....als ik voedingsstofloze beloningen wil geven, kan ik net zo goed een zak droge brokken halen :jank: Ik wou gezonde snacks :mrgreen: Ach ja, ik laat 'm gewoon doorstomen vannacht. Zolang ze het nog maar herkent als vlees straks.
Een voedseldrogert haalt het vocht eruit, niet de voedingsmiddelen. Dan zou je toch een soort van aanslag aan de wanden van je drogert moeten vinden? Het is puur het vocht wat verdroogd.

Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Er blijven idd weinig voedingsstoffen over als je met een boman droogt. Je droogt constant op 70 graden.. het zijn voornamelijk eiwitten die overblijven. Niks ongezonds aan. Het gaat er om dat jij weet wat je voert.. dat er geen granen, conserveringsmiddelen, geur-kleur en smaakstoffen etc in zitten.
Althans daar doe ik het voor.
Bij de Sedona kun je de temperatuur instellen. Wil je voedingswaarde over houden dan moet je rond de 45 graden drogen. Dat duurt mij alleen te lang..
Afbeelding
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Marijkefons schreef:Jeetje wat een enthousiaste verhalen hier. Ook maar 1 besteld. Zou ik ook bij de slager terecht kunnen? Wat haal ik dan of bv visboer die hebben we genoeg hier
Je zou ook nij Degomeat http://www.naturis.nu/index.php?main_page=index&cPath=7 kunnen bestellen. Dat heb ik zelf nog niet gedaan bij gebrek aan diepvriezer maar ik lees er poditieve berichten over.
Laatst gewijzigd door Xena98 op 05 dec 2014 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Bij de visboer kan je soms (gratis) huiden krijgen. Groot succes hier.
Makro heeft zakken spiering, die drogen ook gemakkelijk.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”