Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dik ingepakte mensen zijn eng
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Dik ingepakte mensen zijn eng
Mevrouw Tselfde moet even wennen aan het feit dat er ineens overal mensen lopen en fietsen met sjaal voor hun gezicht en muts op hun hoofd.
Ze zit momenteel een beetje in zo'n fase waarbij ze wat onzeker reageert op nieuwe en vreemde dingen.
En al die sjaals en mutsen vertrouwt ze niet helemaal, ze vindt het erg spannend.
Ach, dan komen de koekjes en snoepjes weer uit de zak van het vrouwtje en doen we wat kleine afleidings-oefeningetjes en is het ineens toch niet zo eng meer als ze dacht.
Man of vrouw met sjaal en muts passeert, en Tselfde snapt ineens dat er helemaal niets geks gebeurd is.
Ik ga elke dag minstens 1x met haar apart weg, zonder de andere drie. Dan zijn we lekker samen bezig.
Het is heerlijk om met haar op pad te zijn, ze is heel braaf.
Ze zit momenteel een beetje in zo'n fase waarbij ze wat onzeker reageert op nieuwe en vreemde dingen.
En al die sjaals en mutsen vertrouwt ze niet helemaal, ze vindt het erg spannend.
Ach, dan komen de koekjes en snoepjes weer uit de zak van het vrouwtje en doen we wat kleine afleidings-oefeningetjes en is het ineens toch niet zo eng meer als ze dacht.
Man of vrouw met sjaal en muts passeert, en Tselfde snapt ineens dat er helemaal niets geks gebeurd is.
Ik ga elke dag minstens 1x met haar apart weg, zonder de andere drie. Dan zijn we lekker samen bezig.
Het is heerlijk om met haar op pad te zijn, ze is heel braaf.

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: Dik ingepakte mensen zijn eng
Tja bepaalde periodes hebben ze dat, ik zou er zelf geen aandacht aan schenken, wat ik niet eng vind is niet eng dus gewoon lekker doorlopen
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik schenk er dus ook geen aandacht aan, maar moet haar wel afleiden.
Doe ik dat niet, dan valt er niets meer te lopen, aangezien ze dan om blijft kijken.
Maar het is nu alweer over, het was weer zo'n momentje, afleiding werkt het best. Lekker oefeningetjes doen, net of er niets aan de hand is dus.
Doe ik dat niet, dan valt er niets meer te lopen, aangezien ze dan om blijft kijken.
Maar het is nu alweer over, het was weer zo'n momentje, afleiding werkt het best. Lekker oefeningetjes doen, net of er niets aan de hand is dus.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Heb je zelf geen muts op en sjaal om ?? Maw heb jij het niet koud ?
-
Mojuan
- Zeer actief
Jawel, maar dat is niet eng, omdat ik vertrouwd ben.cornelia schreef:Heb je zelf geen muts op en sjaal om ?? Maw heb jij het niet koud ?
Als mijn man, mijn nichtje enz een sjaal en muts dragen vindt ze het ook niet eng.

- cornelia
- Zeer actief
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Ik herken het wel hoor. Bowie vindt vooral grote mannen, met donkere kleding en dan ook nog een muts op en een sjaal om ook eng. En ik eigenlijk ook 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Haha dit had Dol ook toen ze in die fase zat..maar dan met handschoenen 

-
laeken
- Zeer actief
Herkenbaar. Eva had ook een soort alles is eng fase. Was blij dat dat over was want die reageerde daar niet goed op. En dan is afleiden of belonen heel lastig want je wist niet precies wat je aan het belonen was.
-
laeken
- Zeer actief
Bas heeft het overigens nog steeds een heel klein beetje. Reacties op auto's en mensen in het bos bv. Heel soms vindt ze ee geparkeerde auto eng. 10 tegen 1 dat er dan mensen in zitten. Want lege auto's vindt ze niet eng. Ik woon buiten en loop op hele rustige plaatsen. Lopen we bij de winkel of door het dorp dan heeft ze nergens last van gelukkig.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja zo hebben alle honden wel iets.
Romeo was echt nérgens bang voor, je kon een rotje achter hem gooien en dan nog vertrok hij geen spier van de knal (weet ik doordat een groep jeugd dat ooit eens flikte bij hem, ik stond te trillen op mijn benen van schrik).
Maar stond er plotseling een rare grote zak of een tv ergens op straat die daar normaliter niet stond, dan vond hij dat zo raar en stiekem ook een beetje eng.
Inmiddels heeft Tselfde niet meer gereageerd op mensen met sjaal en muts, het is al normaal geworden.
Ze went erg snel aan dingen, dat scheelt.
Romeo was echt nérgens bang voor, je kon een rotje achter hem gooien en dan nog vertrok hij geen spier van de knal (weet ik doordat een groep jeugd dat ooit eens flikte bij hem, ik stond te trillen op mijn benen van schrik).
Maar stond er plotseling een rare grote zak of een tv ergens op straat die daar normaliter niet stond, dan vond hij dat zo raar en stiekem ook een beetje eng.
Inmiddels heeft Tselfde niet meer gereageerd op mensen met sjaal en muts, het is al normaal geworden.
Ze went erg snel aan dingen, dat scheelt.

- cornelia
- Zeer actief
Heeft hij al kinderen op een slee gezien? Toen Ezio 11 mnd was werd hij hier voor het eerst mee gekonfronteerd; Als of de wereld verging. Hysterisch. Heb hem echt mee moeten trekken, ging helemaal uit zijn plaat. Bij zijn 2de slee (een uurtje later) waren we net in het bos aan het ballen; als of hij nooit anders zag dan sleetjes ("Poehpoeh al weer een slee, je ziet ze veel dit jaar he', vrouw? Kom gooi die bal nou maar.)
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee ze heeft nog geen slee gezien, ze is nu 7 maanden (bijna 8 ) en sneeuw hebben we nog niet gehad.
Ben benieuwd hoe ze dat zal vinden.
Ze is gek op kindjes, maakt niet uit of ze in een kinderwagen, op skates, op een step etc zitten/staan.
Ben benieuwd hoe ze dat zal vinden.
Ze is gek op kindjes, maakt niet uit of ze in een kinderwagen, op skates, op een step etc zitten/staan.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 03 dec 2014 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Vita denkt vanaf een afstandje soms dat koffers met wieltjes honden zijn...Pepie schreef:Dol moet niks van skeelers of koffers op wieltjes hebben.
Ze rollen keurig mee met de eigenaar.