Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dwergpoedel: wat is redelijke prijs? (opgelost, tnx!)
Moderator: moderatorteam
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): middenslag poedel: Zoeper
- Aantal honden: 1
Re: Dwergpoedel: wat is redelijke prijs? (+ weet iemand nest
Ik ga eens wat research doen. Ik denk dat een kar mijn eigen fietsplezier wat wegneemt (snelheid, routes..) maar ik ga toch even wat zoekwerk doen. Tnx!
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
80 km zou Lizzie niet redden nee. maar die zou ook geen 80 km stil achterop kunnen zitten als dat gepast had. Die wil toch meer actie dan stilzitten en kijken.
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Uiteraard. Ik fiets ook niet elke keer 80km btw, ik blijf zelf een beetje in mijn voorbeeld hangen; 80-100km zijn gewoon de lángste tochten die ik doe maar die vinden niet wekelijks plaats want nou ja ik heb dus ook nog 2 kleine kinderen en zo sportief ben ik helemaal niet haha. Hij of zij zou ook niet mee móeten op die langste ritten want mijn vriend is dan sowieso hie. Een gemiddelde, langere fietstocht in voorjaar en zomer is denk ik 50km. Maar ook vaak zat 30 als ik minder tijd heb. Ik fiets redelijk rap door maar stop wel vaak want ik het overal zo mooi
dus de hond hoeft zeker niet alleen maar stil te liggen 

- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Ik ben zo blij met jullie want ik voel me even zo simpel ineens:
Middenslag poedel = standaard poedel? Ja toch?
Het is toch toy, dwerg, middenslag/standaard, koning?
Middenslag poedel = standaard poedel? Ja toch?
Het is toch toy, dwerg, middenslag/standaard, koning?
- Miezemuis
- Zeer actief
Nee. toy, dwerg, middenslag, standaard of groot
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Toypoedel: t/m 28 cm
Dwergpoedel: 28-35 cm
Middenslag poedel: 35-45 cm
Standaard poedel (of grote poedel): 45-60 cm
Koningspoedel bestaat officieel niet, maar is de standaard/grote poedel.
De linkjes (als je op de namen klikt) gaan naar de pagina van Raad van Beheer.
Dwergpoedel: 28-35 cm
Middenslag poedel: 35-45 cm
Standaard poedel (of grote poedel): 45-60 cm
Koningspoedel bestaat officieel niet, maar is de standaard/grote poedel.
De linkjes (als je op de namen klikt) gaan naar de pagina van Raad van Beheer.
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Ik googlede net nog en vond overal iets anders. Snap mijn verwarring, en snap nu ook hoe het wél zit. Dank!
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Goed, inmiddels neig ik toch iets meer richting middenslag. Het fietsprobleem raakt wel opgelost, desnoods erachter maar als het geen te grote middenslag is gaat voorop in een kratje ook nog wel lijkt me. Mijn kind is zwaarder en zit ook nog vaak voorop, aan het stuur zelfs (liefst dansend..). Een kratje kun je vast maken aan de stuurpen zodat je veel stabieler bent. Maar dat zien we wel. We gaan wat verder rondzoeken dus, dwerg staat zeker ook nog op de lijst hoor maar ik ga nu ook wat kijken naar de middenslag dus 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Houd rekening met de types en de daarbij behorende dingen, zowel positief als negatief.
De tip die ik je gegeven heb kan daar alles over vertellen, maar vraag vooral ook naar licht of zwaar gebouwd en voorsnuiten en zo.
Niet alle poedels hebben voldoende brede snuiten en daardoor niet altijd even goede gebitten. Je wilt echt iemand die daar op let.
De tip die ik je gegeven heb kan daar alles over vertellen, maar vraag vooral ook naar licht of zwaar gebouwd en voorsnuiten en zo.
Niet alle poedels hebben voldoende brede snuiten en daardoor niet altijd even goede gebitten. Je wilt echt iemand die daar op let.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind een middenslag zelf een erg fijn maatje. Niet zo kwetsbaar maar wel te dragen. Kan zowel naast de fiets als in een mandje op de fiets.
Mijn middenslagje kostte 550,-. Eigenlijk 750,- maar omdat ze een tand mist kregen we korting. Wel met stamboom en geteste ouders
Mijn middenslagje kostte 550,-. Eigenlijk 750,- maar omdat ze een tand mist kregen we korting. Wel met stamboom en geteste ouders

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Doe ik Marjoleine! Ik heb haar gemaild en ga asap bellen hebben we afgesproken.
Lysette, ik zag wat filmpjes van je poedel op You tube denk ik. Ik zocht op 'poedel middenslag' om een betere indruk te krijgen van de maat haha (Y)
En ja, ik neig dus inderdaad sterker naar middenslag inmiddels. Zag dat ze qua maat (even los van het extra vacht) en gewicht redelijk overeenkomen met een wat flinkere engelse cocker spaniel, die heb ik ooit gehad dus met die vergelijking kon ik wat
Lysette, ik zag wat filmpjes van je poedel op You tube denk ik. Ik zocht op 'poedel middenslag' om een betere indruk te krijgen van de maat haha (Y)
En ja, ik neig dus inderdaad sterker naar middenslag inmiddels. Zag dat ze qua maat (even los van het extra vacht) en gewicht redelijk overeenkomen met een wat flinkere engelse cocker spaniel, die heb ik ooit gehad dus met die vergelijking kon ik wat

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha grappig.Poedelvrouwtje schreef:Doe ik Marjoleine! Ik heb haar gemaild en ga asap bellen hebben we afgesproken.
Ze zijn goed te vergelijken met een cocker. Niet per se groter hoor. Jip is 39 cm en 9 kilo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Super. Ik dacht dus echt de hele tijd dat middenslag gewoon een andere benaming was voor de standaard en dat ze dus ineens veel groter waren dan de dwerg! Maar eigenlijk is het gewoon een hele mooie middenweg dus, vind het helemaal top! 

- Judith
- Zeer actief
Ik heb even gezocht in mijn foto mappen, ik ben met 2 poedel wandelingen mee geweest.
1 in Vianen en daar waren meerdere forum hondjes bij
Chanty, Cara, Nova, Jip en Dana, 1e 3 zijn dwerg/toy, Jip is een middenslag en Dana een Grote poedel

Nova, Jip en Dana van dwerg naar middenslag naar groot

En een wandeling georganiseerd door het inmiddels opgeheven poedelforum (maar wel 2 poedelpagina's op FB)
Dit waren alle Grote poedels

Volgens mij Chanty (dwerg) en Prana (middenslag)

En de dwerg, toy en middenslagjes bij elkaar

1 in Vianen en daar waren meerdere forum hondjes bij
Chanty, Cara, Nova, Jip en Dana, 1e 3 zijn dwerg/toy, Jip is een middenslag en Dana een Grote poedel

Nova, Jip en Dana van dwerg naar middenslag naar groot

En een wandeling georganiseerd door het inmiddels opgeheven poedelforum (maar wel 2 poedelpagina's op FB)
Dit waren alle Grote poedels

Volgens mij Chanty (dwerg) en Prana (middenslag)

En de dwerg, toy en middenslagjes bij elkaar

- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Nee heb ik dus in het verleden wel gedaan maar ditmaal willen we echt een pup.Cleva schreef:Poedels zijn leuk!
Heb je ook aan herplaatsers gedacht of wil je dat niet?
Dankjewel Judith, zo'n soort foto zocht ik maar kon ik dus niet vinden!

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Leuke foto's judith.
het verschil tussen dwerg en middenslag is inderdaad erg weinig. Het verschil dwerg en standaard vind ik dan weer een heel stuk groter (al ligt het ook eraan hoe de hond gebouwd is).
Zelf wilde ik een middenslag, maar ik zit met een vaste vakantie ivm werk. Rond die tijd waren er geen middenslagpups te krijgen (naja geen teven). Dus ben ik voor een dwerg gegaan in een kleur die ik echt heel mooi vind.
En ik heb geluk, ze was het kleinste teefje in het nest , maar is nu na 5,5 mnd al 32,5 cm. Ze wordt dus een hele grote dwerg
het verschil tussen dwerg en middenslag is inderdaad erg weinig. Het verschil dwerg en standaard vind ik dan weer een heel stuk groter (al ligt het ook eraan hoe de hond gebouwd is).
Zelf wilde ik een middenslag, maar ik zit met een vaste vakantie ivm werk. Rond die tijd waren er geen middenslagpups te krijgen (naja geen teven). Dus ben ik voor een dwerg gegaan in een kleur die ik echt heel mooi vind.
En ik heb geluk, ze was het kleinste teefje in het nest , maar is nu na 5,5 mnd al 32,5 cm. Ze wordt dus een hele grote dwerg

Groetjes hermelien1989 en gioia

- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Onze dwergpoedel weegt 6 kg. De middenslagpoedel van een collega van mij woog 12 kg. Als je deze gegevens bekijkt, trek je al gauw de conclusie dat de middenslag het dubbel van de dwergpoedel is. Maar zo is het niet. In mijn ogen is de middenslag net 1 maatje groter dan de dwerg.
Qua grootte en hoogte vind ik de middenslag meer een maatje van een cocker spaniel. Alleen lijken ze soms groter door hun haar.
Qua grootte en hoogte vind ik de middenslag meer een maatje van een cocker spaniel. Alleen lijken ze soms groter door hun haar.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn hondje weegt 5 kilo ongeveer en die vindt het heerlijk om voor op de fiets in een mandje te zitten. Wel een mandje met een gazen kap maar dat is meer voor mijn gemoedsrust. Fietsen met kleine hondjes in een mandje is dus een aanrader en erg gezellig. Ze gaat liggen en kijkt de hele weg heerlijk rond. Naast de fiets kan ze ook prima maar daar ís mijn hondje echt te klein en te wrakkig voor.
Succes met je zoektocht.
Succes met je zoektocht.
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
We hebben inmiddels een pupje op het oog, wie weet, wie weet! Een middenslag trouwens.
Het vuilnisbakje dat mijn ouders hadden was 14kg en helemaal niet groot, hoogte dwergpoedel maar wat steviger van bouw zeg maar. Dus ik vergelijk het nu in mijn hoofd inderdaad een beetje met dat hondje van mijn ouders en mijn oude cocker spaniel. Eerst dacht ik dus meer golden retriever

Het vuilnisbakje dat mijn ouders hadden was 14kg en helemaal niet groot, hoogte dwergpoedel maar wat steviger van bouw zeg maar. Dus ik vergelijk het nu in mijn hoofd inderdaad een beetje met dat hondje van mijn ouders en mijn oude cocker spaniel. Eerst dacht ik dus meer golden retriever

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier nog 1 met een aantal grote poedels.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wat spannend! Ik vind de middenslag echt veel meer hond dan de dwerg, maar da's natuurlijk heel persoonlijkPoedelvrouwtje schreef:We hebben inmiddels een pupje op het oog, wie weet, wie weet! Een middenslag trouwens.![]()

Heb je al stiekem een foto??
Je kunt toch ook afwisselen? Hondje een paar kilometer naast de fiets, dan weer in de kar, dan weer even langs de fietsPoedelvrouwtje schreef:Goed, inmiddels neig ik toch iets meer richting middenslag. Het fietsprobleem raakt wel opgelost, desnoods erachter maar als het geen te grote middenslag is gaat voorop in een kratje ook nog wel lijkt me. Mijn kind is zwaarder en zit ook nog vaak voorop, aan het stuur zelfs (liefst dansend..). Een kratje kun je vast maken aan de stuurpen zodat je veel stabieler bent. Maar dat zien we wel. We gaan wat verder rondzoeken dus, dwerg staat zeker ook nog op de lijst hoor maar ik ga nu ook wat kijken naar de middenslag dus

- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Ja zoiets inderdaad. De bedoeling was sowieso nooit om hem urenlang stil te laten zitten in een mandje hoor, dat is ook niks hè!Lemuria schreef:Je kunt toch ook afwisselen? Hondje een paar kilometer naast de fiets, dan weer in de kar, dan weer even langs de fietsPoedelvrouwtje schreef:Goed, inmiddels neig ik toch iets meer richting middenslag. Het fietsprobleem raakt wel opgelost, desnoods erachter maar als het geen te grote middenslag is gaat voorop in een kratje ook nog wel lijkt me. Mijn kind is zwaarder en zit ook nog vaak voorop, aan het stuur zelfs (liefst dansend..). Een kratje kun je vast maken aan de stuurpen zodat je veel stabieler bent. Maar dat zien we wel. We gaan wat verder rondzoeken dus, dwerg staat zeker ook nog op de lijst hoor maar ik ga nu ook wat kijken naar de middenslag dusValt echt wel een mouw aan te passen. Lekker opbouwen en kijken wat hij/zij aan gaat kunnen.
Nog geen foto Flevo, vanavond hakken we de knoop door! Ik wil het niet jinxen

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Nou, niet te lang wachten met hakken hoor - zet 'm op 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
oh spannend, bij welke fokker zit je pupje, ben niet nieuwsgierig hoor 

Ben ook heel benieuwd naar een foto 

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Spannend, mijn honden zitten trouwens regelmatig in de fietstas, net als mijn inmiddels overleden bastaard die 40 cm hoog was en ong 11 kilo woog.
- Bishy
- Zeer actief
En? We zijn hier niet nieuwsgierig 

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Spannend!
Ik heb ook een middenslag. Ze loopt zowel graag langs de fiets en als dat niet kan (te warm, gestrooid, of te ver) dan zit ze prima in een fietsmand achterop. Als een koningin, dat dan weer wel. Ze weegt net geen 10 kg.
Hier zit ze in de fietsmand achterop:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4116_o.jpg
Dit is samen met een andere middenslag poedel, Abel.

Ben erg benieuwd naar de foto's als je pup er eenmaal is!! Veel plezier.
Ik heb ook een middenslag. Ze loopt zowel graag langs de fiets en als dat niet kan (te warm, gestrooid, of te ver) dan zit ze prima in een fietsmand achterop. Als een koningin, dat dan weer wel. Ze weegt net geen 10 kg.
Hier zit ze in de fietsmand achterop:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4116_o.jpg
Dit is samen met een andere middenslag poedel, Abel.

Ben erg benieuwd naar de foto's als je pup er eenmaal is!! Veel plezier.

------Groetjes Prana-----
En? Zijn er al foto's? Wij willen hier altijd heel veel puppy foto's zien