Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

botten bij alleen thuis laten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

botten bij alleen thuis laten

Ongelezen bericht door Moos »

Ik lees regelmatig als advies om een hond als hij alleen is een lekker bot te geven zodat hij zich niet verveelt.
Moos krijgt al een KONG, maar die heeft ie binnen 10 min. leeg :? , en ik vroeg me af of jullie je honden alleen laten met een bot, en zo ja met welke.

Ik ben namelijk als de dood dat hij erin zal stikken als ik er niet ben. Nu heb ik een wit opgerold bot gekocht (staat niet op wat het is, heeft de mevrouw van de dierenwinkel wel gezegd, maar ik ben het vergeten). Vindt ie onwijs lekker, en hij doet er weken mee. Tot nog toe heeft ie het alleen maar gehad als ik thuis ben, en hij krijgt er geen fliedertjes vanaf waarin hij zou kunnen stikken, maar ik blijf het eng vinden...
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik laat whooper NOOIT alleen met een bot. heb al meerder malen het bot uit zijn keel moeten trekken omdat hij zo gulzig is. moet er niet aan denken dat hij ligt te stikken :cry2: :cry2: als ik vind dat het bot te klein wordt pak ik het ook af en krijgt hij weer een nieuwe :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

als ik van huis wegga ruim ik ook alle botten op, gewoon voor de zekerheid, wel ligt er een balletje of iets anders waar ze mee kunnen spelen eventueel maar meestal gaan ze in de bench en dan gaan ze wel slapen, de kluiven ruim ik dus op omdat ik ook bang ben dat ze inene sheel erg gaan kluiven en het laatste stukje heel door willen slikken of iets dergelijk dus ook i.v.m. verstikkingsgevaar

misshcien moet je wat anders in de kong doen? iets wat ie er niet zo snel uitkrijgt misschien wat kaas erin en dan ff laten smelten in de magnetron? of broodje met leverpastei flink tegen de randen aan drukken en pletten?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Moos
Zeer actief

Podenji schreef:
misshcien moet je wat anders in de kong doen? iets wat ie er niet zo snel uitkrijgt misschien wat kaas erin en dan ff laten smelten in de magnetron? of broodje met leverpastei flink tegen de randen aan drukken en pletten?
Dat is een beetje een probleem. Moos zit namelijk op een blaasgruisdieet, en mag wel af en toe iets anders, maar om hem nou 4 dagen per week vol te proppen met leverworst en brood of kaas.....
Het bot wat ik nu gevonden heeft krijgt hij per dag maar een miniscuul stukje vanaf, en dat moet kunnen volgens de DA (ik laat voor de zekerheid nog regelmatig urine testen).
In zijn KONG doe ik speciaal blikvoer en speciale koekjes. Ik prop het er zo vast in dat ik zelf uren bezig ben om het er weer uit te peuteren, maar Moos dus blijkbaar niet :roll:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Podenji schreef:
Dat is een beetje een probleem. Moos zit namelijk op een blaasgruisdieet, en mag wel af en toe iets anders, maar om hem nou 4 dagen per week vol te proppen met leverworst en brood of kaas.....
Het bot wat ik nu gevonden heeft krijgt hij per dag maar een miniscuul stukje vanaf, en dat moet kunnen volgens de DA (ik laat voor de zekerheid nog regelmatig urine testen).
In zijn KONG doe ik speciaal blikvoer en speciale koekjes. Ik prop het er zo vast in dat ik zelf uren bezig ben om het er weer uit te peuteren, maar Moos dus blijkbaar niet :roll:
maar één ding kan ik er nog wel over zeggen:
je hebt een superslim hondje ;)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Moos schreef:
Podenji schreef:
Weet je wat ook goed zou kunnen helpen? Zo'n puppybot in leversmaak. Die heb je in verschillende groottes en daar krijg je helemaal niks van af, alleen een smaakje. Zijn ze uren zoet mee. Zijn verkrijgbaar bij een dierenspeciaalzaak.
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

Ik laat eigenlijk altijd alle botjes liggen als wij er niet zijn.
Naar mijn idee kauwt Max niet op zijn botjes als wij weg zijn want ik heb er wel eens een spinternieuw bot neergelegd toen ik wegging maar toen ik terugkwam lag het bot nog op dezelfde plek :mrgreen:
Hij begint pas te kauwen als wij thuis zijn :?
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

ik ben al maanden op zoek naar een bot voor whooper dat hij niet binnen een half uur op heeft :?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam krijgt altijd zijn nylabone, massieve rubber bal en een flos.

als we thuis zijn heeft hij ook buffelhuidbotten, maar die haal ik weg als wij weg gaan. ik ben te bang dat hij erin stikt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

whoopy schreef:ik ben al maanden op zoek naar een bot voor whooper dat hij niet binnen een half uur op heeft :?
sam doet overal 5 minuten mee..

ik heb in november een nylabone gekocht en die heeft hij nu nog!!! en hij knauwt er echt op!!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Misschien raar , maar waarom geven jullie dan geen vers bot?
Juist de kleinere honden krijgen die amper stuk en prutten de vllesrestjes eraf. Ik geef ze hier een koeienpoot (zou ik niet aanraden met een malthezer) en daar leven ze zich aardig mee uit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Golden Stanley

massam schreef:
whoopy schreef:ik ben al maanden op zoek naar een bot voor whooper dat hij niet binnen een half uur op heeft :?

ik heb in november een nylabone gekocht en die heeft hij nu nog!!! en hij knauwt er echt op!!
Bedoel jij wat ik bedoel met zo'n puppybot? Wordt geloof ik ook gelbot genoemd en die kun je bv. na verloop van tijd ook in een pannetje heet water uitkoken voor nieuw gebruik. Dan is het weer een lekker schoon bot. Die gaan echt maandenlang mee.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:sam krijgt altijd zijn nylabone, massieve rubber bal en een flos.

als we thuis zijn heeft hij ook buffelhuidbotten, maar die haal ik weg als wij weg gaan. ik ben te bang dat hij erin stikt.
flos krijgt whooper nooit als ik er niet bij ben. die trekt hij uit elkaar en slikt dat door, is hartstikke gevaarlijk. verder heb ik nog niks kunnen ontdekken dat lang heel blijft. (met uitzondering van een kong).
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:
massam schreef:sam krijgt altijd zijn nylabone, massieve rubber bal en een flos.

flos krijgt whooper nooit als ik er niet bij ben. die trekt hij uit elkaar en slikt dat door, is hartstikke gevaarlijk. verder heb ik nog niks kunnen ontdekken dat lang heel blijft. (met uitzondering van een kong).
zo'n hond heb ik ook , leuk he? en nee het is geneens een bull of een staff maar een podenco ibicenco, ze maakt al haar speelgoed kapot uit flostouwen haalt ze zelfs de knopen?!?!?!? afijn een vreidnin gaf me toen een tip om speelgoed van PEDIGREE te kopen, hartstikke duur dat wel maar die hebben zo'n hoelige bal in een ring, die bal kan je uit die ring halen en ze krijgen hem echt niet kapot!! ideaal in de ring kunnen ze wel hun tanden zetten maar die bal krijgen ze niet kapot, soalr is het in elk geval nog niet gelukt, en de stafford van mijn vriendin heeft hem ook nog niet kapot gekregen!! ze vinden de bal extra leuk omdat ie alle kanten opstuitert
als je zo'n bal wilt kopen, kijk dan wel uit, sommige dierenwinkels vragen er ninmiddels € 17.50 voor 8O ik heb er eentej op de winner gekocht bij de pedigree stand voor € 9.50 dat scheelt nogal maar nog wel duur maar ja elke kee rnieuwe speelgoed kopen is duurder!!
M@scha
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
massam schreef:

Bedoel jij wat ik bedoel met zo'n puppybot? Wordt geloof ik ook gelbot genoemd en die kun je bv. na verloop van tijd ook in een pannetje heet water uitkoken voor nieuw gebruik. Dan is het weer een lekker schoon bot. Die gaan echt maandenlang mee.
die maar dan de "durable" niet voor puppy's, maar voor harde kauwers.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

chrico schreef:Misschien raar , maar waarom geven jullie dan geen vers bot?
Juist de kleinere honden krijgen die amper stuk en prutten de vllesrestjes eraf. Ik geef ze hier een koeienpoot (zou ik niet aanraden met een malthezer) en daar leven ze zich aardig mee uit.

ik heb al heel vaak verhalen gehoord over slechte controle op dat soort botten ivm bacterien enz.

ook wordt het door veel mensen afgeraden omdat de bullen zo hard zouden knauwen op zo'n bot dat ze na jaren helemaal afgesleten tanden krijgen.

en daarbij vind ik het een beetje vies.

hij heeft wel zo'n gerookt koeienbot, maar dat geef ik hem maar heel af en toe
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

massam schreef:

ik heb al heel vaak verhalen gehoord over slechte controle op dat soort botten ivm bacterien enz.

ook wordt het door veel mensen afgeraden omdat de bullen zo hard zouden knauwen op zo'n bot dat ze na jaren helemaal afgesleten tanden krijgen.

en daarbij vind ik het een beetje vies.

hij heeft wel zo'n gerookt koeienbot, maar dat geef ik hem maar heel af en toe
Nou die verhalen klopppen niet helemaal :roll: een VERS bot RAUW dus is vele malen schoner dan een gerookt bot, plus dat een gerookt bot nog een grote kans geeft op splinteren.
Mijn honden krijgen ze ook altijd, lekker veel kraakbeen en die tanden slijten echt niet van dat soort botten.
Vies? ja jij vindt het vies, je hond vindt het waarschijnlijk heel lekker.
En om die bacterien zou ik me niet zo druk maken
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief

oh, misschien toch een keer proberen dan!! dank je voor je antwoord!
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

In het bottendocument bij voeding staat welke botten geschikt zijn voor honden. (Geschikt wil overigens niet zeggen dat je ze er alleen thuis moet laten.)
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ja, hier hebben ze ook alle 3 een koeiepoot, van die hele grote stinkbotten. Want dat doen ze wel hoor!
Maar inderdaad, ze doen er een hele tijd mee en zijn er helemaal weg van!
AfbeeldingAfbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

massam schreef:oh, misschien toch een keer proberen dan!! dank je voor je antwoord!
Ik geef trouwens geen botten wanneer ik wegga, tenzij mijn honden apart zitten, ik heb nog nooit een knokparty gehad (zitten altijd samen) maar ik ga er ook niet om vragen...
Ps, neem liever geen mergpijp of zo want daar kunnen ze gewoon weinig vanaf halen, een lekkere knieschijf of een lekker lams- of kalfsbot ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Golden Stanley

massam schreef:
Golden Stanley schreef:
massam schreef:

die maar dan de "durable" niet voor puppy's, maar voor harde kauwers.
:ok: Die zijn perfect!!!
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

ik wel eens een varkensoor geven als we weg gaan, maar ik ben er geen voorstander van om botten te geven als we gaan.
groetjes
Femke en Bailey
Actief

Re: botten bij alleen thuis laten

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

Moos schreef:Moos krijgt al een KONG, maar die heeft ie binnen 10 min. leeg :?
en als je de kong nou een nachtje in de vriezer legt? dan zijn ze er hier al gauw dik een half uur mee bezig... :-D
M@scha
Zeer actief

of leverpastei erin smeren!!

is wel vies, maar als je hem als hij leeg is te weken legt, is hij zo schoon!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Re: botten bij alleen thuis laten

Femke en Bailey schreef:
Moos schreef:Moos krijgt al een KONG, maar die heeft ie binnen 10 min. leeg :?
en als je de kong nou een nachtje in de vriezer legt? dan zijn ze er hier al gauw dik een half uur mee bezig... :-D
Het blikvoer wat erin zit is erg droog, moet ik er dan nog wat water op gieten ofzo, anders bevriest er weinig denk ik....?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

of brokjes erin en dan de kong afdichten met leverpastei of iets anders!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:of brokjes erin en dan de kong afdichten met leverpastei of iets anders!
Da kan niet vanwege zijn blaasgruisdieet (had ik al gezegd :pffff: ;) )
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Moos schreef:
massam schreef:of brokjes erin en dan de kong afdichten met leverpastei of iets anders!
mijn nederige excuses.... ik had niet alles gelezen.. ik zeg al niks meer! :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:
Moos schreef:
mijn nederige excuses.... ik had niet alles gelezen.. ik zeg al niks meer! :pffff:
hahahahahhahaha :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”