Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Importeren vanuit Duitsland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): middenslag poedel: Zoeper
Aantal honden: 1

Importeren vanuit Duitsland

Ongelezen bericht door Poedelvrouwtje »

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het importeren van een pup uit Duitsland. Ik vond oa deze informatie:
Dit geldt voor iedere hond die Nederland in wil:
Sinds 3 juli 2004 heeft iedere hond die de grens over gaat een Europees paspoort nodig en is identificatie door middel van een chip verplicht. Eerst was een tatoeage ook nog toegestaan. Maar per 2 juli 2011 is alleen nog een chip toegestaan. Daarnaast moet je hond tegen rabiës (hondsdolheid) zijn ingeënt.

Honden jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden hoeven niet gevaccineerd te worden tegen hondsdolheid (Rabiës). Het dier moet in gezelschap van de moeder, van wie het dier nog afhankelijk is, vervoerd worden.
Wanneer het moederdier niet aanwezig is, moet de eigenaar bij de Nederlandse douane indien gevraagd een mondelinge verklaring afgeven dat het jong tot aan de reis is opgegroeid op de geboorteplek en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met Rabiës.
Een Engelstalige verklaring dat import van dieren jonger dan 3 maanden zonder rabiësvaccinatie is toegestaan, kun je vinden op de website van de NVWA.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt zo simpel? En hoe werkt het met chip en stamboom, kun je dat zo om laten zetten en doe je dat in NL of DLD?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Importeren vanuit Duitsland

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat moet je dan voor 29 december doen. Daarna moeten de pups 15 weken zijn (rabies geent en de wachttijd daarbij). Qua stamboom moet je een exportstamboom hebben, geloof ik. Wij zouden volgend jaar een pup importeren, maar door die 15 weken regeling zien we daarvan af.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb duitse duitsers :D .Toen ze het nest mochten verlaten heb ik nr 1 gewoon opgehaald bij de fokker en in belgie waar ik woon is zijn chip geregistreerd in belgie.De andere duitser was al een herplaatsertje door omstandig heden en die heb ik met duits paspoort bij een nl fokker op gehaald en dan ook bij de Da laten registreren.Ik denk dat het nu niet veel anders gaat behalve het rabies gedeelte want dat is verandert denk ik.
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Tnx!
TessaThomas schreef:Dat moet je dan voor 29 december doen. Daarna moeten de pups 15 weken zijn (rabies geent en de wachttijd daarbij). Qua stamboom moet je een exportstamboom hebben, geloof ik. Wij zouden volgend jaar een pup importeren, maar door die 15 weken regeling zien we daarvan af.
Oi, dat is héél erg goed om te weten dus, dankjewel! :flower:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Poedelvrouwtje schreef:Tnx!
TessaThomas schreef:Dat moet je dan voor 29 december doen. Daarna moeten de pups 15 weken zijn (rabies geent en de wachttijd daarbij). Qua stamboom moet je een exportstamboom hebben, geloof ik. Wij zouden volgend jaar een pup importeren, maar door die 15 weken regeling zien we daarvan af.
Oi, dat is héél erg goed om te weten dus, dankjewel! :flower:
Erg vervelend, maar graag gedaan!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

beatje schreef:Ik heb duitse duitsers :D .Toen ze het nest mochten verlaten heb ik nr 1 gewoon opgehaald bij de fokker en in belgie waar ik woon is zijn chip geregistreerd in belgie.De andere duitser was al een herplaatsertje door omstandig heden en die heb ik met duits paspoort bij een nl fokker op gehaald en dan ook bij de Da laten registreren.Ik denk dat het nu niet veel anders gaat behalve het rabies gedeelte want dat is verandert denk ik.
Maar als je de stamboom wilt laten overzetten naar Nederland, moet je een export stamboom hebben, anders kun je dat niet. Chip is iets anders dan stamboom.
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

En is dat iets wat de fokker moet regelen, die export stamboom?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Poedelvrouwtje schreef:En is dat iets wat de fokker moet regelen, die export stamboom?
Ja, dat moet de fokker regelen. Die moet dit aangeven bij de aanvraag van de stamboom. Mijn hond komt uit België en ik heb voor haar een export stamboom geregeld en dan kun je bij de Raad van Beheer de stamboom over laten zetten naar Nederland.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”