Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer 16 jaar kucht schraapt en sinds paar dagen onstabiel
Moderator: moderatorteam
- borahond47
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen , maltezer/ westy
en keeshondje - Aantal honden: 2
Boomer 16 jaar kucht schraapt en sinds paar dagen onstabiel
Mijn hondje Boomer van 16 jaar is de laatste tijd erg onrustig.. likt steeds aan zijn pootjes.. Deze zijn helemaal rood maar niet kapot....hij heeft witte vacht
Hij kucht en schraapt steeds zijn keeltje , lijkt op benauwdheid.. maar ook alsof er iets dwars zit....blaffen kan hij bijna niet meer...
De laatste dagen ligt hij alleen nog in zijn mandje , soms heeft hij een opleving en komt hij er even uit..... als hij dan op het laminaat zit zakken zijn voorpootjes weg en kan hij zich niet goed in evenwicht houden.... dit gebeurd soms ook met lopen binnen , hij zwalkt een beetje... maar ga je echt een rondje om dan gaat alles goed en loopt hij nog goed .....Met name sávonds bij de laatste uitlaatronde mag hij los op het veld naast ons huis , en dan heeft hij echt de dolle 5 minuten.... dan zou je niet denken dat hij al 16 is.....en bij sommige mensen die op visite komen is hij ook gek aan het doen en wil hij nog volop spelen...
hij eet en drinkt nog goed , is ontzettend doof , kan nog goed zien en eet en drinkt nog goed....eet wel bladeren die achter het huis liggen en soms vd planten...
boomer woog 4 jaar terug bijna 13 kilo en nu nog 8.4 kilo....
maar nu maak ik me ongerust over het likken en dat onstabiele... hij wordt ouder en daar horen klachten bij......
hij krijgt al pijnstillers voor de gewrichten nl novacam....
hij heeft een zeer slecht gebit , dierenarts had vorig jaar nog over schoonmaken , maar dat doe ik niet meer bij boomer.....( narcose leeftijd)
ook wil ik hem geen lastige behandelingen aandoen , maar ik wil wel dat hij geen pijn heeft en een beetje vrolijk kan zijn.....
wie geft mij en boomer advies??? ps boomer is witte hondje op foto
ik heb nog een hondje van 12 en dat gaat goed samen , snuffelt soms even bij boomer , verder niet lastig....
Hij kucht en schraapt steeds zijn keeltje , lijkt op benauwdheid.. maar ook alsof er iets dwars zit....blaffen kan hij bijna niet meer...
De laatste dagen ligt hij alleen nog in zijn mandje , soms heeft hij een opleving en komt hij er even uit..... als hij dan op het laminaat zit zakken zijn voorpootjes weg en kan hij zich niet goed in evenwicht houden.... dit gebeurd soms ook met lopen binnen , hij zwalkt een beetje... maar ga je echt een rondje om dan gaat alles goed en loopt hij nog goed .....Met name sávonds bij de laatste uitlaatronde mag hij los op het veld naast ons huis , en dan heeft hij echt de dolle 5 minuten.... dan zou je niet denken dat hij al 16 is.....en bij sommige mensen die op visite komen is hij ook gek aan het doen en wil hij nog volop spelen...
hij eet en drinkt nog goed , is ontzettend doof , kan nog goed zien en eet en drinkt nog goed....eet wel bladeren die achter het huis liggen en soms vd planten...
boomer woog 4 jaar terug bijna 13 kilo en nu nog 8.4 kilo....
maar nu maak ik me ongerust over het likken en dat onstabiele... hij wordt ouder en daar horen klachten bij......
hij krijgt al pijnstillers voor de gewrichten nl novacam....
hij heeft een zeer slecht gebit , dierenarts had vorig jaar nog over schoonmaken , maar dat doe ik niet meer bij boomer.....( narcose leeftijd)
ook wil ik hem geen lastige behandelingen aandoen , maar ik wil wel dat hij geen pijn heeft en een beetje vrolijk kan zijn.....
wie geft mij en boomer advies??? ps boomer is witte hondje op foto
ik heb nog een hondje van 12 en dat gaat goed samen , snuffelt soms even bij boomer , verder niet lastig....
Honden zijn liever voor mensen als mensen voor honden
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Re: Boomer 16 jaar kucht schraapt en sinds paar dagen onsta
Lijkt me allergie, maar om het uit te sluiten zou ik toch even naar de dierenarts gaan. Misschien komt het hoesten ook wel van het hartje af. Alleen een arts kan je hier bij helpen.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Zou toch maar met je hondje even langs de DA gaan, vooral de benauwdheid zou best wel aan het hart kunnen liggen bij zo'n oudje, b.v. door vochtophoping in de longen, plaspillen kunnen daar vaak al wat verlichting geven.
Sterkte met Boomer.
Sterkte met Boomer.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Heb je de nierwaardes al laten nakijken?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zou idd zijn hart even na laten kijken.
Poten bijten kan ook van stress/pijn komen.
Tegen het wankelen/uitglijden zou ik een kleed op het laminaat neerleggen zodat hij wat meer grip heeft.
Poten bijten kan ook van stress/pijn komen.
Tegen het wankelen/uitglijden zou ik een kleed op het laminaat neerleggen zodat hij wat meer grip heeft.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- borahond47
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen , maltezer/ westy
en keeshondje - Aantal honden: 2
Ik ben vandaag met Boomer naar dierenarts geweest omdat hij nu ook oorontsteking heeft.... daar krijgt hij nu zalf voor... maar DA heeft hem even gecheckt en het hartje is niet helemaal goed meer.... dat schrapen of kuchen wat hij doet komt van vocht wat blijft zitten , volgend de da heeft hij daar niet zoveel last van... maar ook de novacam helpt daarbij , als dit erger wordt kan ik tabletjes ophalen voor het hart ( plaspillen))
ook omdat Boomer zoveel drinkt dat da dat er ook wel wat mis is met nieren... maar zolang hij toch nog met regelmaat vrolijk is en speelt mag ik nog niet mopperen en wil de da er eigenlijk niks mee doen.... dit heb ik ook aangegeven , het moet wel een hondwaardig leven blijven zonder pijn maar met heel veel liefde... hij is echt oud zegt da en dan is het nog heel goed dat hij af en toe speelt en vrolijk is....maar het zal geen 2 tot 3 jaar meer duren....
ook omdat Boomer zoveel drinkt dat da dat er ook wel wat mis is met nieren... maar zolang hij toch nog met regelmaat vrolijk is en speelt mag ik nog niet mopperen en wil de da er eigenlijk niks mee doen.... dit heb ik ook aangegeven , het moet wel een hondwaardig leven blijven zonder pijn maar met heel veel liefde... hij is echt oud zegt da en dan is het nog heel goed dat hij af en toe speelt en vrolijk is....maar het zal geen 2 tot 3 jaar meer duren....
Honden zijn liever voor mensen als mensen voor honden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Fijne DA 
Oud hondje lekker laten gaan tot het niet meer kan.
Oud hondje lekker laten gaan tot het niet meer kan.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Lekker verpesten maar die Boomer, dat is het enige wat je met zo'n ouwetje moet doen