Het wordt steeds ingewikkelderInge O schreef:het woordje 'hoog' kan je in deze context eigenlijk ook niet gebruiken want de eisen die ik stel aan een hond die ik leuk vind zijn minstens even hoog als de eisen die lieke stelt alleen zijn die heel anders terwijl ze voor lieke niet zouden vallen onder 'stabiel' en voor mij wel.lieke schreef:Nou, heel simpel... ik wil gewoon weer een Kyra terug.Caro. schreef:Het is misschien ook net hoe hoog je eisen zijn en afhankelijk daarvan wat je definitie van stabiel is?

Maar 'belastbaar' vind ik ook weer zo'n moeilijk begrip: Kaya was prima belastbaar met 99 van de 100 dingen, maar de keer dat
ik haar alleen achterliet bij de dierenarts en ze daar in een hokje even moest wachten, werd ze van stabiele zelfverzekerde hond ineens
een doodsbange hond. Ik wist ook zeker dat ik haar nooit in een pension ofzo achter moest laten, want dat ze door de omstandigheden
een hele onstabiele hond zou worden, terwijl ze dus in het normale dagelijkse leven gewoon een stabiele hond was (in mijn ogen dan, maar stabiel houdt voor mij geen perfectie in).