Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond heeft schrik van z'n hondenhok...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dieter schreef:ja wij willen graag wel wat tips over boeken. Hebben eerlijk gezegd wat gelezen op internet ..maar dat is ook alles. Dus als jullie tips hebben...graag
dank je
Ik weet niet of je makkelijk engels leest, maar het boek van Jean Donaldson, Culture clash is een echte aanrader. Het is makkelijk leesbaar engels en een zeer informatief en compleet boek.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb ook maar weinig mensen zo gemotiveert en goed bedoelend zo de grond ingetrapt zien worden. Ik werk ook, laat de hond ook wel eens 9 uren alleen, nou had ze die tuin maar zou ik zeggen. Verder werken de meeste mensen met honden gewoon en dat gaat vaak prima. Ik ben blij dat die hond zo'n liefdevol tehuis heeft, zo veel ruimte als ze alleen is en zo'n in honden geintresseerde en gemotiveerde baasjes.
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Dieter schreef:ja wij willen graag wel wat tips over boeken. Hebben eerlijk gezegd wat gelezen op internet ..maar dat is ook alles. Dus als jullie tips hebben...graag
dank je
Denken als een hond van John Fisher, vindt ik erg goed
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

kijk, dit heb ik van pagina drie gehaald. eline schreef het. ik denk het allerbeste antwoord tussen al het getier. ook ik ben niet met een geweldig advies gekomen, even voor de duidelijkheid erbij gezegd.
Nou, volledig terecht heb je de wind van voren al gekregen. Je hebt je hond een trauma bezorgt, waar ze waarschijnlijk de rest van haar leventje last van blijft houden.
Het kenmerk van een trauma is dat je dus met goed fatsoen je hond niet meer kan bereiken en training dus erg lastig is omdat de hond totaal blokkeerd.
Ik moet je zeggen dat ik het erg te doen heb met je hond..ze zal zich flink kapot geschrokken zijn en nu dus eenzaam en alleen in diezelfde tuin haar dagen slijten.
Wat ik je aanraad is om bij de drogist/reformwinkel of wat ze daar in Belgie ook mogen hebben de Resqueremedie van Bach te halen. Deze remedie kan nog wel eens werken om trauma's te verwerken, waardoor ze ieder geval weer wat meer in balans komt en wat minder angstig is.
Verder weet ik niet waarom ze in de tuin moet, maar ik zou je adviseren om haar naar binnen te halen en als je haar persé toch buiten wil hebben haar met de tijd weer laten wennen. De angst die ze nu heeft opgebouwd doorbreek je gewoon niet zo even en ik vind het echt zielig haar te laten tobben zo.
Haal het verder nooit meer in je hoofd weg te gaan zonder hond op oud en nieuw. Voor het zelfde geld was er een vuurpijl in haar hok beland en had je nu geen hond meer gehad. Bijzonder onverantwoordelijk.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:
dank je
Waarom doet mijn hond van John Fisher vind ik beter.. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Eline* schreef:
Daphne schreef:
dank je
Waarom doet mijn hond !zo! :pffff: ;)
Ja is ook goed, eigenlijk moet je ze gewoon allebei gelezen hebben :ok:

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:
Eline* schreef:
Daphne schreef:
dank je
Waarom doet mijn hond !zo! :pffff: ;)
Ja is ook goed, eigenlijk moet je ze gewoon allebei gelezen hebben :ok:
Ik heb hem in het engels...daar heet hij Why does my dog... :mrgreen: Vandaar mijn vrije vertaling! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:kijk, dit heb ik van pagina drie gehaald. eline schreef het. ik denk het allerbeste antwoord tussen al het getier. ook ik ben niet met een geweldig advies gekomen, even voor de duidelijkheid erbij gezegd.
Nou, volledig terecht heb je de wind van voren al gekregen. Je hebt je hond een trauma bezorgt, waar ze waarschijnlijk de rest van haar leventje last van blijft houden.
Het kenmerk van een trauma is dat je dus met goed fatsoen je hond niet meer kan bereiken en training dus erg lastig is omdat de hond totaal blokkeerd.
Ik moet je zeggen dat ik het erg te doen heb met je hond..ze zal zich flink kapot geschrokken zijn en nu dus eenzaam en alleen in diezelfde tuin haar dagen slijten.
Wat ik je aanraad is om bij de drogist/reformwinkel of wat ze daar in Belgie ook mogen hebben de Resqueremedie van Bach te halen. Deze remedie kan nog wel eens werken om trauma's te verwerken, waardoor ze ieder geval weer wat meer in balans komt en wat minder angstig is.
Verder weet ik niet waarom ze in de tuin moet, maar ik zou je adviseren om haar naar binnen te halen en als je haar persé toch buiten wil hebben haar met de tijd weer laten wennen. De angst die ze nu heeft opgebouwd doorbreek je gewoon niet zo even en ik vind het echt zielig haar te laten tobben zo.
Haal het verder nooit meer in je hoofd weg te gaan zonder hond op oud en nieuw. Voor het zelfde geld was er een vuurpijl in haar hok beland en had je nu geen hond meer gehad. Bijzonder onverantwoordelijk.
Ja die zocht ik nu ook Lin :ok: Ik geloof dat hier gewoon alles al in staat.
Niemand wordt wijs geboren. :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Dieter
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dieter »

Zullen zeker de boeken opzoeken!!
We laten jullie zeker weten hoe het verder verloopt met nova!!

tnx en tot hoors

Dieter en nana
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dieter schreef:Zullen zeker de boeken opzoeken!!
We laten jullie zeker weten hoe het verder verloopt met nova!!

tnx en tot hoors

Dieter en nana
Dapper dat je je niet hebt laten wegjagen door de hele stroom van kritiek. Ik hoop dat je al metal toch wat wijzer bent geworden en dat je niet schroomt om gewoon te vragen als je iets niet weet.
Domme mensen zijn de mensen die niet durven vragen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wil de hond schreef:De manier waarop er hier van leer is getrokken tegen een nieuw lid die een fout heeft begaan zal anderen die met hun twijfels en fouten en tekortkomingen overwegen hier op dit forum lid te worden en om hulp te vragen zéker aanzetten om de stoute schoenen aan te trekken en hun problemen hier eens lekker in de groep te gooien. :roll:
Dat ben ik met je eens. Maar je hebt hier wel te maken met geemotioneerde hondenliefhebbers, die bij het lezen van zo'n verhaal licht krom trekken. Gelukkig wordt er nu door de juiste mensen genoeg hulp geboden.
Dieter
Vaste gebruiker

hier nog een foto van Nova in "actie" in onze tuin ;)

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dieter schreef:hier nog een foto van Nova in "actie" in onze tuin ;)

Afbeelding
Ziet er prachtig uit! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Prachtige foto en een heerlijke tuin voor je hond. Geen kennel met tralies, gewoon een echte hondentuin :ok: Aan mijn voeten ligt een zeer jaloerse hond nu ;)

Afbeelding
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Afbeelding
Ik persoonlijk zou er nog een hondje bijzetten. Eén hond is alleen als er niemand bij hem/haar is.

Twee honden zijn samen...gelukkiger.
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

misschien zit er ook een misverstand hier over het woord "hok". Ik zou wat je nu noemt eerder een tuinhuis noemen.
Wij worden er wel eens op aangekeken dat we onze als kinderen behandelen. Met 3 pubers en in een klein huis, dan vragen ze vaak: de honden heb je zeker niet in huis..... ondenkbaar voor mij! ik antwoord dan meestal: ja hoor, de honden op de bank en wij op de grond :mrgreen:
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
laeken
Zeer actief

Ik zou er als deze hond goed opgevoed is ook een hond bijnemen, maargoed, dan kan je ze dus niet meer overal mee naartoe nemen, twee honden is vaak net teveel als je ergens naartoe gaat. Er kleven ook weer nadelen aan dus ;)
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ik wil ook zo een schitterende tuin :jank:
Met zo een tuin zou ik snel een tunnel kopen bij een speelgoedwinkel en wat paaltjes achter elkaar neerzetten en wat sprongen maken, hint hint :mrgreen:

Gewoon blijven lezen hier, ook uit de archieven kun je veel informatie halen :ok:

Afbeelding
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Moet me toch nog ff van het hart dat jullie wel vlug oordelen over andersmans fouten.... wij zijn toch ook niet volmaakt.... ja, ook vind het stom om met oud en nieuw een (jonge) hond alleen te laten... ik vier ook graag feest en ben altijd thuisgebleven voor mijn honden ook toen ik nog jong was ;) maar dat heeft meer met verantwoordelijkheidsgevoel te maken en bij sommige komt dit nu eenmaal later.

Dat de hond de hele dag alleen thuis... dat kan best hoor... vooral als hij zo'n lap grond tot zijn beschikking heeft.

Helaas heb ik geen goeie tip voor jullie (heb ik al eerder geschreven), wij hebben onze hond vanaf toen gewoon binnengehouden, maar die is al wat ouder en een jonge hond heel de dag alleen binnen dat geeft ook problemen denk ik.
In de tuin kan tie tenminste lekker ravotten....

En dat Belgen hun hond meer buiten houden dan Nederlanders??? Flauwekul... ken hier plenty mensen die hun hond alleen in de kennel houden en die nooit binnenkomt...

Voor mij hoeft dit niet... ik geniet graag van mijn honden, maar een paar honden zitten bij ons wel buiten in de kennel als wij werken overdag.... zodra ik thuiskom zit alles binnen, maar daarom veroordeel ik mensen niet die dit anders doen....

Moest dit ff kwijt!!!!
Dieter
Vaste gebruiker

Daphne schreef:Ik wil ook zo een schitterende tuin :jank:
Met zo een tuin zou ik snel een tunnel kopen bij een speelgoedwinkel en wat paaltjes achter elkaar neerzetten en wat sprongen maken, hint hint :mrgreen:
tjah... Nova heeft inderdaad plaats genoeg in de tuin ;) en op deze foto zie je nog maar een stukje van de ganse tuin ...

Gewoon blijven lezen hier, ook uit de archieven kun je veel informatie halen :ok:
zullen we zeker doen! enne... Nova slaapt deze nacht binnen hoor!!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding

Wij hebben toch iets andere associaties bij het woord "hondenhok"..........dit is een tuinhuis 8O
Ik hoop dat jullie succes hebben bij het behandelen van het probleem dat nu ontstaan is,en dat Nova in het vervolg niet bang is voor van alles en nog wat als het knallen betreft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dieter schreef:enne... Nova slaapt deze nacht binnen hoor!!
Lekker voor haar. :mrgreen:

Maar houdt wel in de gaten dat ze het wel eens zo lekker kan gaan vinden dat ze daarna niet meer buiten wil zijn ´s nachts.

Honden zijn gewoontedieren, doorbreek je de gewoonte van het buiten slapen dan loop je het risiko dat zij de nieuwe gewoonte van het binnen slapen, en in gezelschap, niet meer kwijt wil. Daar is op zich niks mis mee, je laat haar dan gewoon de rest van haar leven binnen slapen.
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Eline* schreef:
EvitaP schreef:Nou ik heb nou niet het idee dat ze veel verstand hebben van honden. Dus ook niet weten hoe ze aan de slag moeten gaan met haar.
Met een gedragstherapeut, voorkom je dat deze trauma word doorgezet. Ik weet zeker dat dat heel wat minder centjes kost dan als deze trauma .
Luister nou eens..ze komen hier voor raad...bijna niemand geeft ze tips waarmee ze aan de slag kunnen. Dit soort problemen kan je in aanvang als je er vlot bij bent gewoon zelf de baas. Een gedragstherapeut doet hier niks meer of minder mee dan dat wij ze kunnen vertellen.
Als de hond gaat generaliseren naar andere geluiden, dan kan een peut daar ook niks meer aan doen, behalve een training inzetten om dat weer te normaliseren. Dat hoeft dus niet nu.

Naar mijn idee hebben ze geprobeerd de hond weer zover te krijgen op een goede manier weer in haar hok te willen. Als ze de resque inzetten bestaat de kans dat de hond weer snel meer ontspannen is en dat ze zich inderdaad met lekkers en speelgoed laat overhalen weer in haar hok te gaan.
Wat een gezemel hier zeg!
Je moet nou niet doen als of ik helemaal geen raad geef. Ik zit 'm echt niet alleen af te kraken en dan nog doe ik het vrij netjes, gewoon netjes met argumenten. Ik probeer het ook een beetje luchtig te houden dmv die smilies. Ik heb 'm ook tips gegeven. Ook al ben je het niet eens met die gedragstherapeut. Ik heb ook m'n goede wil getoond :cry2: ;)
En de tips dat hij boeken moet gaan lezen en nova binnen moet laten slapen. Ik heb jou advies over bach ondersteund. Dus alleen negatief ben ik niet geweest.
Dieter laat inderdaad zien dat hij het best voor heeft met nova (de meeste zouden allang vertrokken zijn trouwens). :ok:
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
:-D Die tuin ziet er netjes uit.
Hoe doen jullie dat?
groetjes
Evita

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Evita, sorry..het was niet direct tegen jou gericht.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Evita, sorry..het was niet direct tegen jou gericht.
Geefnie, ik voelde me alleen wel een beetje aangesproken vanwegen de quote.
groetjes
Evita

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:
Eline* schreef:Evita, sorry..het was niet direct tegen jou gericht.
Geefnie, ik voelde me alleen wel een beetje aangesproken vanwegen de quote.
Kan me voorstellen, maar het was niet tegen jou bedoeld. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zo, ben ik ook weer.
Ben gekalmeerd en rustig. :mrgreen:

Vind het ook dapper van je dat je er nog bent.
Ik geloof dat ik allang vertrokken was geweest. ;)

Maar goed.
Ik hoop dat je wat kan met de adviezen hierzo.
En dat het met Nova weer lekker de goede kant op gaat.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Daisy@ schreef:Vind het ook dapper van je dat je er nog bent.
Ik geloof dat ik allang vertrokken was geweest. ;)
Inderdaad zeg! :-D

Ik ben een beetje laat met lezen, anders had ik misschien ook wel effe heel fel gereageerd. :mrgreen: Maar wat we hier misschien wel eens vergeten is dat het simpele feit dat mensen zich hier aanmelden en vragen stellen toch betekent dat ze hart voor hun hond hebben en graag meer willen weten over honden. Er zijn ook tig mensen waar een bange hond een schop voor z'n kont kan krijgen. :cry: Maar die gaan echt niet op een hondenforum om raad vragen. En eigenlijk zijn dat de mensen die we massaal compleet verrot zouden willen schelden, toch?

Ik wil niet beweren dat we hier softer zouden moeten worden, want na effe wennen is het wel heel erg lekker dat je hier gewoon eerlijke meningen en al dan niet verstandige adviezen over je heen gestort krijgt. :p:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Na alle kritieken zitten er volgens mij ook zat bruikbare tips bij voor je Dieter. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en willen doen!
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”