Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschoten door het leger

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Beschoten door het leger

Ongelezen bericht door maart »

gisteren op mijn dooie gemakje Runar aan het uitlaten, klaar om dan het veld op te gaan om pakwerk te doen.
Ineens rennen een 30 tal militairen op de parking naast het uitlaatstukje onze richting op, roepend 'situation situation' à droite !!!! en hopla, een vuursaldo van een 30 tal seconden volgde :S: :S: :S: :O:

Zo'n bedreiging vormden we nochtans niet en ik ging écht wel zijn kakje opruimen :hmmm:

Het was uiteraard niet voor echt, er werd al de ganse dag 'oorlogje' gespeeld door het leger, ik had er al een stuk of 50 verdoken opgesteld zien zitten toen ik naar de club reed. Ik dacht eerst allé, wat een idioot zit daar zonder verlichting en in donkere kledij zomaar langs de kant van een drukke baan :oohja: Maar er zaten er dus wel meer dan 1 en toen dacht ik dat het vast wel een reden zou hebben :LOL:

Maar indrukwekkend is het wel, om ze eens in het echt te zien.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Beschoten door het leger

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Godsamme ik zou een hartverzakking hebben :schrik: runar deed niks?
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

haha, ik kan me voorstellen dat je even gek opkeek :80: :80: Hoe reageerde Runar?

Hier in het dorp hebben we het 2 jaar geleden ook gehad, de doorgaande weg was afgesloten en overal tanks, vrachtwagens met soldaten en groepen die door de weilanden en sloten liepen....ik vond het inderdaad wel een indrukwekkend gezicht en ze keken ook allemaal zo serieus :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
maart
Zeer actief

och, Runar interesseerde het hem niet, het uitlaatveldje was interessanter én het was nog leuker om dan de hond te viseren die op dat moment pakwerk aan het doen was.
Dat is echt een hond waarbij er een bom mag ontploffen, die kijkt daar echt niet van op of om, dat past niet in zijn wereldje denk ik :lol1:

Maar voor honden die bang zouden zijn van schoten/vuurwerk was het wel de hel geweest vermoed ik :oeps:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Oh dan kijk je even raar op.

In een vorig huis had het leger regelmatig oefeningen in de velden en wegen bij ons huis.
Sta je s ochtends op om half naakt je gordijnen open te trekken (en dat kon makkelijk aangezien de dichtsbijzijnde buren 9km verderop woonden) staat er opeens een tank naast je tuin met 4 zonnende militairen erop wachtend op de vijand :schrik:
eerst maar ff kleren aan en de heren een kop koffie aanbieden :8):
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik denk dat Izzy ter plekke dood neer gevallen zou zijn...
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Rebble schreef:Ik denk dat Izzy ter plekke dood neer gevallen zou zijn...
Niet alleen Izzy, ik ook :LOL:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Safari schreef:
Rebble schreef:Ik denk dat Izzy ter plekke dood neer gevallen zou zijn...
Niet alleen Izzy, ik ook :LOL:
Ik zou ook schrikken maar me snel herstellen en doen alsof het doodnormaal is :LOL: Alleen die dooie hond naast me verpest dat dan weer :hmmm:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL: :LOL:
Ik weet niet of ik na de eerste schrik mijn lachen had kunnen houden :mrgreen:

Ik liep eens op een mooie zonnige ochtend vroeg in het bos hier (losloop) toen mijn honden opeens aansloegen op een heleboel varens.
En daar ................... rezen opeens een flink aantal militairen uit op die zo werden gewekt uit hun slaap........... :engel:
Was ook een oefening :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

maart schreef: Zo'n bedreiging vormden we nochtans niet en ik ging écht wel zijn kakje opruimen :hmmm:
Jaja... :hmmm:
maart
Zeer actief

ranetje schreef::LOL: :LOL:
Ik weet niet of ik na de eerste schrik mijn lachen had kunnen houden :mrgreen:

Ik liep eens op een mooie zonnige ochtend vroeg in het bos hier (losloop) toen mijn honden opeens aansloegen op een heleboel varens.
En daar ................... rezen opeens een flink aantal militairen uit op die zo werden gewekt uit hun slaap........... :engel:
Was ook een oefening :lol1:

ik moest wel lachen toen een volledig gecamoufleerde jeep een paadje wou oprijden, ik kwam er ook net voorbij. Zaten er een 5tal in, volledig in pak, camera op helm, geweer in aanslag etc... Echter moet je een drempeltje oprijden om er in te komen.
Die jeep aan 10 per uur, woep.. tegen de drempel en jeep valt stil :smile2: :smile2: :smile2:

Toch maar doorgelopen en niet ter plaatse staan lachen

Overigens zijn er een paar blijkbaar frieten op de club komen eten, ze hadden geen zin in hun overlevingspakket :LOL:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Pfoe haha je schrikt je toch rot. Cena zou trouwens nog meer getraumatiseerd er van raken dan ze al is. Ik zou het niet grappig gevonden hebben.
Die laatste situatie dan weer wel. Ik had toch even toegekeken hoe ze die jeep probeerden los te krijgen :LOL:
RIP Cena :roos:
    blacky
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Leuk. Zo ging ik eens wandelen met cliënten 3 jonge jongens. We hadden wat te eten en te drinken bij ons en het leek ze erg leuk om dat op te eten in een oude zeecontainer die op de hei stond. Even lekker kletsen en klieren. Tot we oranje rook zagen wij de container uit is die omringt door allemaal zwaar bewapende militairen. (gele dopjes op de geweren). Jongens schrokken zich rot (ik ook) We hebben snel ons boeltje gepakt en zijn terug gegaan naar de zorgboerderij. Daar konden ze even lekkere stoere verhalen vertellen :tongue: en iedereen jaloers maken.
    Afbeelding
    gevni havanezers
    lotje&famke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

:O: :schrik: Daar zou ik en Lot echt van schrikken (of Lotje moet net even oost Indisch doof zijn). Gelukkig lopen hier alleen de jonkies rond in pakken met rugzakken enzo. Hun geweren zijn nu nog van hout, dat scheelt.
    Afbeelding
    samantha!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador retriever
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Oef :schrik:
    Ik denk dat ik me lam zou schrikken.
    En mijn honden zouden een rolberoerte krijgen: zooooooveeeeeel apporten, welke moet ik nou als eerst halen :O: :O: :F:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Schrikken zouden ze hier niet doen, zal wel ff werk hebben om alles in het gareel te houden ;)
    samantha!
    Zeer actief

Tara schreef:
    samantha! schreef:Oef :schrik:
    Ik denk dat ik me lam zou schrikken.
    En mijn honden zouden een rolberoerte krijgen: zooooooveeeeeel apporten, welke moet ik nou als eerst halen :O: :O: :F:
    Die van mij niet hoor, die spitsen de oortjes uitsluitend voor jachtgeweren, alle andere knallen zijn *gaap* stom.
    Mijn honden horen nooit andere geweren dan jachtgeweren :U:
    Ze zullen vast horen dat het anders klinkt maar goed, ik denk (weet het natuurlijk niet zeker) dat ze best hopen dat het toch iets voor ze gaat betekenen :F:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
    samantha!
    Zeer actief

Hier horen ze alleen vuurwerk en daar reageren ze inderdaad niet op.
    Maar de rest kennen ze niet dus geen idee.
    Ik zou er ook wel nooit achterkomen :mrgreen:
    Afbeelding
    runninggirl
    Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Dat is zeker schrikken!

Wij lopen wel eens bij een veld waar ze ook 'oefenen', maar dat zijn nog jonge kereltjes volgens mij ook zonder geweer nog. Maar die gaan daar verdekt in de bosjes zitten en naar elkaar seinen enzo.
    Jura vindt het prachtig, gaat altijd blij kwispelen als we weer voorbij een stel komen. En die jongens maar zo stil mogelijk blijven zitten... :D
    jome
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

maart schreef: Ineens rennen een 30 tal militairen op de parking naast het uitlaatstukje onze richting op, roepend 'situation situation' à droite !!!! en hopla, een vuursaldo van een 30 tal seconden volgde :S: :S: :S: :O:
    Waarmee schieten ze dan naast een uitlaatstukje?

Hier regelmatig knallen, wandel in de buurt van een schietterrein, de weg is ook nogal eens afgesloten ivm oefeningen
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jome schreef:
    maart schreef: Ineens rennen een 30 tal militairen op de parking naast het uitlaatstukje onze richting op, roepend 'situation situation' à droite !!!! en hopla, een vuursaldo van een 30 tal seconden volgde :S: :S: :S: :O:
    Waarmee schieten ze dan naast een uitlaatstukje?

Hier regelmatig knallen, wandel in de buurt van een schietterrein, de weg is ook nogal eens afgesloten ivm oefeningen
    Losse flodders ;)
    ** Angela **
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ahaaaaa, en nu weet ik waarom Runar gisteren niet lostte

Die dacht vast dat die pakwerkers vermomde militairen waren :mrgreen:

Maar ff serieus , ik zou me een rolberoerte schrikken en dan had t maar de vraag geweest wat Kyto gedaan had :schrik:

Ziva had net als ik n rolberoerte gehad , Wolfje had er bovenop gedoken om ze plat te knuffelen of om ook te pakken

Blij dat ze dat hier niet kennen
    Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
    lieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
    Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zou zulks niet graag mee willen maken. Ik zou twee volledig hysterische collies hebben die in blinde paniek weg zouden galloperen en volgens mij is Bonnie ook niet echt 'schotvast'. :ugh:
    Nee, ik zou echt niet blij zijn als ik zoiets zou meemaken.
    Afbeelding
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb hier wel een keer bij vorige club met hetzelfde tussentijds uitlaten voor pakwerk met Xito een groep militairen in de struiken 'gevonden'.
    In t pikkedonker blafte hij ineens in de bosjes alsof hij de pakwerker gevonden had. Heel fanatiek.... ik kijken liggen daar een stuk of 15/20 militairen voor een oefening in de struiken. Diegene die hij aanblafte met zn geweer voor zn gezicht met daarboven een zeer fanatieke blaffende hond... vroeg heel voorzichtig of ik de hond aub voorzichtig kon weghalen :mrgreen:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    cornelia
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Onze toenmalige chow-chow reu heeft eens tijdens een wandeling een soldaat uit zijn schuilplaats gepist. De hond liep aangelijnd (5 meter lijn) en de soldaat zei later "ik dacht jullie niet te laten schrikken dus bleef maar goed verdekt liggen tot jullie hond over mij heen begon te pissen". Volgens de man had onze Chow hem wel degelijk zien liggen; "hij snuffelde wat, keek me aan en tilde gewoon zijn poot op". Paste wel in het beeld van Cas, onverstoorbaar.

Ik kreeg zowat een hartwip toen we achter ons opeens een hoop geristsel en "gatverdamme" hoorde en er een varen opstond.
    Bleken we dus in een soort individuele speurtest-toestand te lopen. Ze hadden gerust een waarschuwing mogen ophangen.
    Heb hier wel een keer bij vorige club met hetzelfde tussentijds uitlaten voor pakwerk met Xito een groep militairen in de struiken 'gevonden'.
    In t pikkedonker blafte hij ineens in de bosjes alsof hij de pakwerker gevonden had. Heel fanatiek.... ik kijken liggen daar een stuk of 15/20 militairen voor een oefening in de struiken. Diegene die hij aanblafte met zn geweer voor zn gezicht met daarboven een zeer fanatieke blaffende hond... vroeg heel voorzichtig of ik de hond aub voorzichtig kon weghalen
    :LOL:
    Afbeelding
    primera
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Hahaha wat een reacties staan ertussen, en wat een hoop brave honden zeg.
    Denk dat ik het met beam niet hoef tegen te komen :P die doet al zeer beschermend als er een man aan komt rennen met een krant, en alles wat afwijkt van wat normaal hoort te zijn is gevaarlijk, al is het een klein hondje wat word opgetild.
    Antonetta
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

:LOL:
    Zo ben ik mij een keer kapot geschrokken van een verdekt achter een boom staande vent. Het bleek een agent die de boel in het oog hield toen er een pyromaan actief was in het dorp. Het was maar goed dat ik Mowgli niet bij mij had, Gizmo interesseerde zich niet voor hem.
    Afbeelding.
    Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”