Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NSAID bij hartproblemen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: NSAID bij hartproblemen

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Inge O schreef:houdt hij zijn kop ook scheef dan?
Tja, wat is scheef. Ik vind het lastig te beoordelen. Ik denk niet van 'Nounou wat staat z'n kop scheef', maar hij houdt z'n kop ook niet 'normaal' :ugh:
moeilijk :oeps: .

mij doet het volgens hoe je het beschrijft niet meteen aan een gvs denken maar dat blijft ook gokken natuurlijk, je zou het al even moeten kunnen filmen.

'wegschietende' ogen en een (erg) schuine kop zijn eigenlijk wel basissymptomen voor een gvs, en of het zo kort kan duren is me ook niet bekend.
Ik heb vooral geen idee wat het anders kan zijn. Naar ik begrijp zijn hersenbloedingen en dergelijke nogal een zeldzaamheid bij honden. Ik merk ook geen blijvende effecten.
Ik heb wel een filmpje van de eerste keer, maar daar ben ik niet zo handig mee :oeps:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:
Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Tja, wat is scheef. Ik vind het lastig te beoordelen. Ik denk niet van 'Nounou wat staat z'n kop scheef', maar hij houdt z'n kop ook niet 'normaal' :ugh:

mij doet het volgens hoe je het beschrijft niet meteen aan een gvs denken maar dat blijft ook gokken natuurlijk, je zou het al even moeten kunnen filmen.

'wegschietende' ogen en een (erg) schuine kop zijn eigenlijk wel basissymptomen voor een gvs, en of het zo kort kan duren is me ook niet bekend.
Ik heb vooral geen idee wat het anders kan zijn. Naar ik begrijp zijn hersenbloedingen en dergelijke nogal een zeldzaamheid bij honden. Ik merk ook geen blijvende effecten.
Ik heb wel een filmpje van de eerste keer, maar daar ben ik niet zo handig mee :oeps:
Heb je t filmpje op youtube? Dan hoef je alleen de link hier neer te zetten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Inge O schreef:
Jaap* schreef:Tja, wat is scheef. Ik vind het lastig te beoordelen. Ik denk niet van 'Nounou wat staat z'n kop scheef', maar hij houdt z'n kop ook niet 'normaal' :ugh:

een flauwte door een sputterend hart is ook geen onmogelijkheid, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het dat zou zijn.
misschien eens zijn pols checken als hij dat nog eens heeft (aan binnenkant dijbeen)?
Met een onregelmatig en op topsnelheid werkend hart met lekke kleppen kijkt mij dat inderdaad geen onmogelijkheid :oeps: , maar wat is dat dan precies en kan dat een uur of langer aanhouden?
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:Heb je t filmpje op youtube? Dan hoef je alleen de link hier neer te zetten...
Nee het staat op een tablet en ik heb bij geen enkele uploadsite een account.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:

Bij Rana was het de eerste twee keer heel snel over.(gvs)

Waarmee ik niet wil zeggen dat het bij Felix om een gvs gaat.
Maar snel over lijkt wel te kunnen.
Inge O schreef:het zou kunnen zijn dat hij een abnormaal hoog ritme heeft of een voorkameraritmie waardoor de output van het hart drastisch daalt waardoor hij weer draaierig kan worden en ja, dat kan wel een poosje duren.
Misschien moet je het idd meer in het hart zelf zoeken dan in gvs?

Het blijft rot om te zien. :?
Sterkte Jaap
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”