Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoever van tevoren bij fokker op wachtlijst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Re: Hoever van tevoren bij fokker op wachtlijst

Ongelezen bericht door Ytje »

Precies, als je het optijd aangeeft. En mocht er toch een pupje overblijven kun je altijd nog zien.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ytje schreef:Uit de verhalen. Mijn oma ging bij een nestje cairntjes kijken en koos het hondje wat meteen bij haar kwam en niet meer weg wou. Hondje is nu 17 en vanaf dag 1 waren ze bestemd voor elkaar. Mn oma is nu 92. Mijn tante is bij een nest airdales gaan kijken en had maar met 1 pupje een klik. Rustig pupje terwijl de andere erg actief waren. De rust heeft ze nog steeds en een hond die qua gedrag echt bij mn tante past. Die klik zoeken wij ook denk ik. Eentje waarvan je meteen denk.. ja dit is hem of haar. Is dat een beetje gek? Of ben ik dan ouderwets ofzo :D
Nee hoor, allereerst kost een pup een boel geld, het word je maatje voor het leven dus daar mag je best een eis aan stellen.
Ytje
Zeer actief

Cindy52 schreef: Nee hoor, allereerst kost een pup een boel geld, het word je maatje voor het leven dus daar mag je best een eis aan stellen.
Een corgi is rond de 900 euro zover we kunnen zien. Dat is inderdaad niet een keuze die je (maar) even maakt. Alles moet kloppen denk ik. :)

Het is gelukkig niet dat we een pup 'moeten'. We willen komend jaar verhuizen dat gaat eerst. Dan als er rust in de keet is komt er een pup 8-)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ytje schreef:De fokker die ons het meeste aanspreekt bij die fokker willen we dan ook graag reserveren. Ik ga er van uit dat die een eigen wachtlijst hebben? Logisch zoeken we een fokker die wel is aangesloten bij een rasvereniging.
Fokkers die niet aangesloten zijn bij een vereniging kunnen ook nog goede fokkers zijn, zou niet alleen daar naar kijken..
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

_Inge_ schreef:
Ytje schreef:De fokker die ons het meeste aanspreekt bij die fokker willen we dan ook graag reserveren. Ik ga er van uit dat die een eigen wachtlijst hebben? Logisch zoeken we een fokker die wel is aangesloten bij een rasvereniging.
Fokkers die niet aangesloten zijn bij een vereniging kunnen ook nog goede fokkers zijn, zou niet alleen daar naar kijken..
Precies! Soms is het zelfs een aanbeveling :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Ytje schreef:Uit de verhalen. Mijn oma ging bij een nestje cairntjes kijken en koos het hondje wat meteen bij haar kwam en niet meer weg wou. Hondje is nu 17 en vanaf dag 1 waren ze bestemd voor elkaar. Mn oma is nu 92. Mijn tante is bij een nest airdales gaan kijken en had maar met 1 pupje een klik. Rustig pupje terwijl de andere erg actief waren. De rust heeft ze nog steeds en een hond die qua gedrag echt bij mn tante past. Die klik zoeken wij ook denk ik. Eentje waarvan je meteen denk.. ja dit is hem of haar. Is dat een beetje gek? Of ben ik dan ouderwets ofzo :D
Nee, niet gek of ouderwets, maar ik vind het niet realistisch. Het zijn natuurlijk prachtige verhalen en natuurlijk kun je streven naar 'de klik', echter, je hebt met een levend wezen van doen. En ik vind dat je op die manier de lat heel hoog legt, je verwacht eigenlijk meteen al heel veel van je pup. Of in elk geval van de band met hem. Ik denk dat als je je voorwerk goed doet en dus een goede fokker en fijne ouderhonden uitkiest, je sowieso een hond vindt die bij je past. Om dan op zoek te gaan naar die heel speciale 'klik'... Dat kan dan ook juist weer sneller op een teleurstelling uitdraaien. Bovendien kan zo'n band echt wel groeien.

Toen ik mijn pup net had opgehaald, keken we elkaar zo eens aan van: 'tja. en nu?' Ik was heus dol op hem en hij kwam niets tekort, maar om nou te zeggen dat ik meteen die band voelde? Nee. Nu zijn we ruim vier maanden verder en we hebben elkaar wat beter leren kennen. We hebben elkaars ritme ontdekt. Waar hij eerst wat afstandelijk was, ligt hij nu als een stakerige schoothond iedere avond in mijn armen te slapen. Hij is van 'de nieuwe pup' gegaan naar 'een hond die goed bij ons past'. Er wordt wederzijds vertrouwen opgebouwd. Voor ons is dit prima, het hoogst haalbare zelfs. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je op zoek bent naar 'de klik' en onvoorwaardelijke liefde op het eerste gezicht, bovengenoemde band teleurstellend zou vinden.
Ytje
Zeer actief

_Inge_ schreef:
Ja?? Oke weer een eye opener. Tnx!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Alex schreef:Nee, niet gek of ouderwets, maar ik vind het niet realistisch. Het zijn natuurlijk prachtige verhalen en natuurlijk kun je streven naar 'de klik', echter, je hebt met een levend wezen van doen. En ik vind dat je op die manier de lat heel hoog legt, je verwacht eigenlijk meteen al heel veel van je pup. Of in elk geval van de band met hem. Ik denk dat als je je voorwerk goed doet en dus een goede fokker en fijne ouderhonden uitkiest, je sowieso een hond vindt die bij je past. Om dan op zoek te gaan naar die heel speciale 'klik'... Dat kan dan ook juist weer sneller op een teleurstelling uitdraaien. Bovendien kan zo'n band echt wel groeien.

Toen ik mijn pup net had opgehaald, keken we elkaar zo eens aan van: 'tja. en nu?' Ik was heus dol op hem en hij kwam niets tekort, maar om nou te zeggen dat ik meteen die band voelde? Nee. Nu zijn we ruim vier maanden verder en we hebben elkaar wat beter leren kennen. We hebben elkaars ritme ontdekt. Waar hij eerst wat afstandelijk was, ligt hij nu als een stakerige schoothond iedere avond in mijn armen te slapen. Hij is van 'de nieuwe pup' gegaan naar 'een hond die goed bij ons past'. Er wordt wederzijds vertrouwen opgebouwd. Voor ons is dit prima, het hoogst haalbare zelfs. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je op zoek bent naar 'de klik' en onvoorwaardelijke liefde op het eerste gezicht, bovengenoemde band teleurstellend zou vinden.
Wat een mooie beschrijving :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ytje
Zeer actief

@Alex ik snap wat je bedoeld ja. Ik denk dat als we oog in oog staan met een nestje elke pup ons hart sneller laat kloppen. Goede fokker, goede ouders. Dat zit dan sowieso wel goed :)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Voor de Cardigan zijn er 2 rasverenigingen. Er zijn fokkers die bij 1 rasvereniging aangesloten zijn. Je kunt kijken of de site van de NWCC en de WCCN
Eventueel kun je naar een activiteit van beide verenigingen gaan, waar je in contact kunt komen met fokkers. Bijvoorbeeld de jonge hondendagen.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

In oktober/november ben ik bij verschillende cardigan fokkers op bezoek geweest en bij diegene de me aanspraken heb ik me op de wachtlijst laten zetten. De pup die ik uiteindelijk heb gekregen is in januari geboren, begin maart mocht ik hem mee naar huis nemen. Dus dat heeft een klein half jaartje geduurd.
Ik had al aangegeven dat ik een reutje wou en tussen de drie reutjes uit het nest had ik eerste keus.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou een fokker willen leren kennen voordat ik er een pup ging kopen.
ben zelf wel heel erg voor de klik en zelf kiezen, maar als ik een ras zou krijgen waar ik niet bekend mee ben zou ik zeker openstaan voor advies van de fokker, die ik dan inmiddels ken en vertrouw, anders wilde ik er sowieso al geen hond van.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

renee-uk schreef:ik zou een fokker willen leren kennen voordat ik er een pup ging kopen.
ben zelf wel heel erg voor de klik en zelf kiezen, maar als ik een ras zou krijgen waar ik niet bekend mee ben zou ik zeker openstaan voor advies van de fokker, die ik dan inmiddels ken en vertrouw, anders wilde ik er sowieso al geen hond van.
Zo heb ik het ook gedaan met Tirsa en mijn Tibetanen. De fokker van Tirsa kende ik al 1,5 jaar voordat Tirsa kwam en bij Yentle was dat nog langer.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Zoals aangegeven goed uitzoeken bij welke fokker je een klik voelt, dat is erg belangrijk. Wij hadden een specifiek teefje op het oog en hebben dan ook ruim een jaar op de wachtlijst gestaan bij deze fokker. Toen er maar 2 pups geboren werden (waarvan de fokster het teefje zelf wilde houden) kregen wij de keus of we een reu wilde omdat we lang op de lijst stonden (stonden op de wachtlijst voor een teef). Als we geen klik voelde mochten we het ook over laten gaan. Uiteindelijk (na 2 minuten overleg met vriend) toch besloten voor de reu te gaan en geen minuut spijt van gehad. Ik zelf ben persoonlijk niet zo van het toegewezen krijgen van een pup. Tuurlijk sta ik open voor advies van een fokker, maar ik zou het erg zuur vinden als ik een klik met een pup zou hebben en een andere toegewezen krijg. Dit speelde dan ook zeker een rol bij mij bij het zoeken naar een fokker. Dus heb je een fokker gevonden waar je je goed bij voelt, zou ik me op de wachtlijst laten zetten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”