Hilde schreef:Paisley schreef:De behoefte tot actie is denk ik wel wat hoger dan bij de beagle.
Ehhhh, ik weet niet precies hoeveel beagles je kent.. Maar ik ken ze als zéér energiek en ze worden meer dan eens vergeleken met een dalmatiër of ridgeback qua energieniveau. Een beagle met een goede conditie krijg je niet snel moe, zeker niet met wandelen alleen. Dat zijn honden die geestelijk veel uitdaging nodig hebben.
Plus een Beagle kan nogal uit zijn naadje gaan als ze alleen gehouden worden, er weinig mee gedaan wordt en er misschien van hem ofhaar verwacht wordt dat ze gewoon vloerkleedje zijn met drie keer een blokje om
Het zijn dan echt roedelbeesten die bij de baas en gezin willen zijn
Ik zou een Beagle in zijn up niet snel aanraden aan een jong gezin - die nog weleens van huis zijn - tenzij ze er echt mee doen en ze dus geestelijk ook moe zijn bij tijd en wijle.
Ik zie het ook heeeeel vaak als reden van afstand voorbij komen namelijk "kan niet alleen zijn"
Dat kunnen ze best, maar wel onder voorwaarde dat er iin de tijd dat er wel iemand is, iets met ze gedaan wordt en ze betrokken worden als volwaardig gezinslid