Ytje schreef:Uit de verhalen. Mijn oma ging bij een nestje cairntjes kijken en koos het hondje wat meteen bij haar kwam en niet meer weg wou. Hondje is nu 17 en vanaf dag 1 waren ze bestemd voor elkaar. Mn oma is nu 92. Mijn tante is bij een nest airdales gaan kijken en had maar met 1 pupje een klik. Rustig pupje terwijl de andere erg actief waren. De rust heeft ze nog steeds en een hond die qua gedrag echt bij mn tante past. Die klik zoeken wij ook denk ik. Eentje waarvan je meteen denk.. ja dit is hem of haar. Is dat een beetje gek? Of ben ik dan ouderwets ofzo

Ik ken iemand die perse ook zo'n klik wilde, en 3 nesten af heeft moeten zoeken wat al met al een jaar heeft geduurd

Bij haar is het heel goed uitgepakt. Ikzelf ben niet zo van de klik bij pups, daar kies ik liever een rationele beslissing. Een hondje moet me aanspreken maar als ik een ras heb uitgekozen en de moederhond bevalt me, lijkt het me bijna uitgesloten dat ik niet 1 van dr pups zou willen.
Als je zo kritisch wil zijn, moet je er rekening mee houden dat het tijd gaat kosten om de juiste pup te vinden. Je hebt inderdaad met de fokker te maken, en misschien sta je wel onderaan de keuze-lijst en hebben meer pupkopers het op 'jou' pupje voorzien.
Diezelfde 'klik' heb ik met een asiel hond in Rhodos gehad maar bij volwassen honden is dat toch anders. Totaal niet mijn type, en eigenlijk vond ik haar nog lelijk ook, maar ik was zo enorm verliefd op dat dier. Helaas blijkt ze ernstig ziek te zijn en bovendien schat ik in dat het niet gaat klikken met mijn eigen hond, wat me tegenhoudt om haar naar Nederland te halen.
Maar die klik dwing je niet zomaar af. Die komt spontaan.