Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudere herplaatser

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Oudere herplaatser

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik zoek voor mijn ouders een herplaatser, ze weten het alleen zelf nog niet :engel:

Ze hebben een golden teefje van 8 jaar, juni dit jaar is hun andere golden teefje overleden.

Pieke is een rustige hond die niet veel meer speelt, daarom moet het een oudere hond zijn die ook rustig is en niet héél veel energie heeft. Het liefst een beetje zelfde formaat als een golden.

Laat de leuke honden maar komen :cheer: :cheer:

Oh update:

Sorry niet goed uitgelegd haha, ze willen het stiekem wel. Maar ze zeggen gewoon standaard dat ze alleen een pup willen, maar ze weten dat dat niet kan met Pieke.

Dus ik ben een beetje aan het verkennen en hoop dat er wat honden uitkomen die ik zekan laten zien. Dus niets als verrassing ;)
Laatst gewijzigd door marloes_2406 op 23 nov 2014 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Oudere herplaatser

Ongelezen bericht door Shima »

marloes_2406 schreef:Ik zoek voor mijn ouders een herplaatser, ze weten het alleen zelf nog niet :engel:

Ze hebben een golden teefje van 8 jaar, juni dit jaar is hun andere golden teefje overleden.

Pieke is een rustige hond die niet veel meer speelt, daarom moet het een oudere hond zijn die ook rustig is en niet héél veel energie heeft. Het liefst een beetje zelfde formaat als een golden.

Willen je ouders er wel weer een tweede hond bij? Je kunt iemand toch niet als verrassing een oudere hond geven, een herplaatser met misschien wel een rugzakje? :denken:
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Shima schreef:
marloes_2406 schreef:Ik zoek voor mijn ouders een herplaatser, ze weten het alleen zelf nog niet :engel:

Willen je ouders er wel weer een tweede hond bij? Je kunt iemand toch niet als verrassing een oudere hond geven, een herplaatser met misschien wel een rugzakje? :denken:

Sorry niet goed uitgelegd haha, ze willen het stiekem wel. Maar ze zeggen gewoon standaard dat ze alleen een pup willen, maar ze weten dat dat niet kan met Pieke.

Dus ik ben een beetje aan het verkennen en hoop dat er wat honden uitkomen die ik zekan laten zien. Dus niets als verrassing ;)
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

marloes_2406 schreef:
Shima schreef:

Oh gelukkig maar :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Maar als ze het echt willen, gaan ze toch zelf wel zoeken? En dan kun je ze misschien gewoon erbij helpen? Mijn moeder heeft ook heel lang getwijfeld of ze wel of niet nog een hond zou nemen, maar no way dat ik daar op eigen initiatief iets mee ging doen ;)
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Nee ze gaan juist niet zoeken, omdat ze alleen maar een golden willen en geen pup.. ik wil laten zien dat er ook andere honden zijn die een huisje zoeken.
Als ik honden aan ze kan laten zien gaan ze pas echt kijken, niet uit zichzelf ;)

En ik vind het zonde want ze hebben de ruimte en tijd/geld ervoor
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Soms moeten die ouwelui een wortel voor de neus krijgen ;)
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Er zijn zo nu en dan ook best oudere golden retrievers die een huisje zoeken ;)
Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Soms moeten die ouwelui een wortel voor de neus krijgen ;)

Hhaha ja idd!
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Barnsley schreef:Er zijn zo nu en dan ook best oudere golden retrievers die een huisje zoeken ;)
Ja heb ik ook al gekeken:)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het een slecht plan.
een hond, en al zeker een oudere herplaatser, moet je alleen nemen als je er zelf helemaal achter staat en dat kan iemand anders niet voor je beslissen.
waarom laat je het niet gewoon aan hen over of ze al dan niet een hond erbij willen?
straks gaan ze voor de bijl omdat ze voor een zielig verhaaltje of een lief snuitje vallen en blijkt het toch niet wat ze verwacht hadden.
dan is die hond de klos, want of ie moet bij mensen blijven die eigenlijk toch niet zo'n zin in hem hebben of hij kan weer verkassen.
een hond is geen speelgoed of een hebbedingetje.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die lijkt me wel wat ouder dan 4 eerlijk gezegd. Maar ik kan me vergissen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

renee-uk schreef:waarom laat je het niet gewoon aan hen over of ze al dan niet een hond erbij willen?
Ik heb mijn moeder ook geholpen met het zoeken van een hond. Niet omdat ze denkt dat honden hebbedingetjes zijn, maar omdat ze niet zo goed in zoeken is op internet...
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Je gaat toch niet, zonder dat iemand daar om heeft gevraagd, op zoek naar een hond? Ik zou daar, op z'n zachts gezegd, heel boos om kunnen worden.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Het is niet zomaar iemand, het zijn mijn ouders! Dus ik weet heel goed wat ze denken en willen, ik ga geen hond voor ze kopen. Ik wil ze laten zien dat er ook andere honden zijn die bij ze passen.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Volgens mij is het enige wat ts wil haar ouders een aantal oudere herplaatsers laten zien. Om ze te laten zien dat oudere honden ook lief mooi en leuk kunnen zijn.
Ze willen er wel een hond bij, maar omdat een pup niet kan bij de andere hond zien zij er van af.
Ze geeft nergens aan dat ze straks met een hond met strik om de nek bij haar ouders op de stoep staat.

Ik vind het een lief idee. Ze hoeven niet te vallen voor de honden die zij laat zien, maar voor het idee dat een oudere hond ook tot de mogelijkheden behoort. Dan kunnen ze altijd zelf verder zoeken, of het gewoon bij deze hond laten. Ik neem aan dat ts echt niet tot in het oneindige door gaat drammen.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Frolic schreef:Volgens mij is het enige wat ts wil haar ouders een aantal oudere herplaatsers laten zien. Om ze te laten zien dat oudere honden ook lief mooi en leuk kunnen zijn.
Ze willen er wel een hond bij, maar omdat een pup niet kan bij de andere hond zien zij er van af.
Ze geeft nergens aan dat ze straks met een hond met strik om de nek bij haar ouders op de stoep staat.

Ik vind het een lief idee. Ze hoeven niet te vallen voor de honden die zij laat zien, maar voor het idee dat een oudere hond ook tot de mogelijkheden behoort. Dan kunnen ze altijd zelf verder zoeken, of het gewoon bij deze hond laten. Ik neem aan dat ts echt niet tot in het oneindige door gaat drammen.
Precies :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Het kan ook zijn dat een wat jongere hond (geen pup) weer wat leven in de brouwerij brengt. Ik heb het zelf gemerkt met Finn en Biry. Biry is al 12 en heeft al jaren niet meer echt met een hond gespeeld. Als Finn er in het weekend is, spelen ze heel wat af samen. Ze geeft duidelijk aan wanneer ze geen zin heeft en Finn respecteert dat ook. Dus ik zou een wat jongere herplaatser ook zeker niet uitsluiten. Tenminste als je het zelf ook niet erg vindt, wat meer drukte in huis :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dit soort acties leidt tot impulsaankopen en ik vind honden in het algemeen en oudere herplaatsers in het bijzonder, daar te goed voor.
honden moet je nemen omdat je dat zelf wil, niet omdat iemand anders denkt te vinden dat je dat wil.
als het fout gaat, omdat de hond om de verkeerde reden genomen is of men er achter komt dat men het stiekem toch niet wil, zijn de honden de klos.

iemand, die aangeeft een hond te willen, helpen zoeken is van een andere orde en daar heb ik het niet over, niet in deze en niet in mijn vorige post.
lezen blijft voor sommigen toch een hele opgaaf blijkbaar.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Wat Renée schrijft, daar kan ik me wel in vinden.

Diep in hun hart willen ze misschien wel de huidige hond, die toch ook al op leeftijd is naar een goed einde brengen om daarna een pup aan te schaffen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief

Inge O schreef:
metav schreef:http://www.huizezwerfhond.nl/honden-ter ... nd/encarna

dit lijkt mij zo'n lieve hond
ik schrik dan weer als ik zie hoe slecht die verzorgers zo'n hond kunnen lezen, ze zeggen : 'Ook katten zijn geen probleem voor Encarna zoals u hier kunt zien.' met vervolgens een filmpje waarin de hond helemaal gefixeerd is op die kat :oeps: .
Whaha ik zie precies wat mijn hond doet met katten die zich niet verroeren. En als de kat zou bewegen, moet hij de boom in, vind ze, en wel héél snel.
Misschien kan deze hond het prima leren hoor, maar voor nu vind ze katten wel heel spannend.

Ik moest ook lachen om de stem "Lief poesje he, poesje doet niets!" en daarna iets dringender "laat poesje met rust, ga je mee?" :LOL:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Kijk hier eens naar:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 716&type=1

Ik vind hem zo leuk!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Soms worden oude blindengeleidehonden of hulphonden herplaatst. Misschien is dat wat voor ze? Verder zou ik kijken op ikzoekeenbaas.nl, via de rasvereniging en op verschillende herplaatswebsites.
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Frolic schreef:Volgens mij is het enige wat ts wil haar ouders een aantal oudere herplaatsers laten zien. Om ze te laten zien dat oudere honden ook lief mooi en leuk kunnen zijn.

Jij hebt het goed verwoord :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Op http://www.collie-in-nood.nl" onclick="window.open(this.href);return false; op de Collies- pagina1 Staat Chester. Weer eens wat anders dan een golden, maar een schatje van een Schotse Collie van 9 jaar oud (en wij hebben vaker collies van die leeftijd uit asiel gehaald en ze werden 14 en 16 dus tja je kan er zo nog 7 jaar van genieten)
Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Dankjewle al voor de links!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”