Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buitenkennel hout bekleden?
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Buitenkennel hout bekleden?
Wij willen een kennel in de tuin gaan plaatsen. Nu staat er een mooie kennel te koop met hout. Ik ben echter gewaarschuwd dat er grote kans is dat een hond aan het hout zal gaan knagen. Maar ik bedacht dat het misschien dan wel een goede oplossing is om de kennel aan de binnenzijde te bekleden met trespa, triplex of iets dergelijks.
Is dit een optie? Wat is jullie ervaring met een pittige werklijn Duitse herder in een deels houten kennel?
Is dit een optie? Wat is jullie ervaring met een pittige werklijn Duitse herder in een deels houten kennel?

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Buitenkennel hout bekleden?
Trespa lijkt me een prima keus. Dat is hartstikke hard en niet giftig. Triplex lijkt me geen partij voor een sloop-grage hond en niet geschikt.
Verder ken je je hond het beste natuurlijk. Je kunt ook uitproberen of hij aan de kennel vreet en maatregelen nemen als het nodig is
Verder ken je je hond het beste natuurlijk. Je kunt ook uitproberen of hij aan de kennel vreet en maatregelen nemen als het nodig is

-
Dinos
Trespa is vrij prijzig, misschien kan je tot op hoogte van 1.40 aan binnenzijde zwaar gaas plaatsen.
Blijft de buitenkant leuk en landelijk binnen lever je dan wel klein beetje ruimte in.
Blijft de buitenkant leuk en landelijk binnen lever je dan wel klein beetje ruimte in.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien dat dit ook een optie is?
http://www.kunststofshop.nl/index.php?a ... 85&lang=NL
http://www.kunststofshop.nl/index.php?a ... 85&lang=NL

Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mijn ervaring is dat ze eraan beginnen te knabbelen. Al viel het bij Indy wel mee. Die had een gedeelte schutting als kenneldeel. Ze heeft er wel een poosje aan geknabbeld, maar ze is er ook weer mee gestopt. De kans is wel dat ze het blijven doen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier een deels houten kennel, maar de ondrkant is glad, dus geen begin stuk. Een houten balk daarboven heeft hij wel gesloopt, net als de opening van het nachthok. Daar zitten dus profielen op.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien is plexiglas een optie?

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Is ook vrij prijzig.Mireillevdw schreef:Misschien is plexiglas een optie?
Misschien zijn steenschotten een idee.
Is ook hout, maar daar zijn ze wel een tijdje mee zoet.
Wordt o.a. ook gebruikt om paardenboxen mee te maken.
Wiel
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Mijn kennel is in een houten schuur(7,5x4,5) gebouwd en aan de binnenkant afgewerkt met grote houten platen. Onze slopie-jopie(nu lijkt hij er wel overheen gegroeid) heeft met moeite wat kleine plekjes gemaakt maar voor alsnog valt het mee.
Ik heb wel alle wanden geïmpregneerd met Anti-bijt spray voor paarden, dat is super bitter maar wel veilig. Zijn nachthok begon hij wel aan, daar zit dan ook rondom antibijtstrips op.
Als hij wel verder was gegaan met de wanden, dan had ik ook polyesterplaten erop geschroefd tot zo'n 160cm hoog.

Ik heb wel alle wanden geïmpregneerd met Anti-bijt spray voor paarden, dat is super bitter maar wel veilig. Zijn nachthok begon hij wel aan, daar zit dan ook rondom antibijtstrips op.
Als hij wel verder was gegaan met de wanden, dan had ik ook polyesterplaten erop geschroefd tot zo'n 160cm hoog.