Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie aan de deur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Politie aan de deur

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Receptief taalgebruik is voor de meesten een onbekend begrip.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

M@scha schreef: ik vind écht net als Tara dat TS hier een heel grote fout in haar verantwoordelijkheid afschuift als ongelukje
nou bedankt dan.

Gimmick is helemaal niet hondagressief. Dat ze nog wat werk behoeft in hoe ze honden benaderd is een feit het gaat lomp en snoeihard.
Ze is nu ruim 2 jaar en heeft nog nooit maar dan ook nog nooit een andere hond gegrepen.
Ze zal een conflict niet uit de weg gaan als die ontstaat en ze viel aan de lijn wel altijd uit naar andere honden maar dat is nu klaar na veel en hard werken van onze kant.
Als ze los loopt heeft ze 0 problemen met andere honden alleen ik WIL het gewoon niet, en wel om de reden dat als er een conflict ontstaat dan zal ze zeker reageren en ze (nog) niet luisterd naar ons als ze losloopt.
Maar ook de manier van benaderen staat me niet aan maar we kunnen niet aan 600 punten tegelijk werken.

Het verhaal wordt nu wel erg opgeblazen dat het een levensgevaarlijke hond is die alles lijkt te verscheuren wat op haar pad komt. Dat doet deze klapkaak niet. Als ze die kat dood had willen hebben dan was die er echt niet meer geweest.
Maar nogmaals ik wil gewoon NIET dat mijn hond overlast veroorzaakt bij andere mensen/dieren.
Dat mijn tokkie buren het verhaal nu enorm aandikken en direct de politie bellen. kan ik op dit moment niks aan doen.
Tot nu toe heb ik nog niks gehoord van de politie dus we wachten het wel af.
Laatst gewijzigd door Gimmick op 22 nov 2014 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Cleva schreef:
nyckle schreef:

Fikkie is ook fout.

Daarbuiten (Ha! Woordgrapje.) horen katten zich uren per dag druk te maken over open dan wel gesloten deuren. "Ik wil naar buiten! En naar binnen. Naar buiten! Naar binnen. Weet je wat? Ik ga even een kwartier op de drempel nadenken over wat ik wil. Waag het om te zeuren want dan pis ik op je bed."
Dát is een kat. Dát is trouwens ook waarom ik geen kat heb.
Dit is zo herkenbaar :mep:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat een perfecte mensen zitten hier toch. Opa's en oma's zijn ook maar gewoon mensen die af en toe een scheet laten en foutjes maken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

renee-uk schreef:
Mojuan schreef:Juist Ranetje, zo lees ik het ook, ik ben het volkomen met je eens.
me three!
Me four!
Afbeelding
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Als ze los loopt heeft ze 0 problemen met andere honden alleen ik WIL het gewoon niet, en wel om de reden dat als er een conflict ontstaat dan zal ze zeker reageren en ze (nog) niet luisterd naar ons als ze losloopt.
Niet in idee om een vorm van training te gaan doen en hulp te gaan zoeken bij een hondengedragskunde? Lijkt mij voor de hond( zeker dit ras wat al zo bruist van energie), op z'n zacht gezegd frustrerend om niet te kunnen rennen, frustratie kan een bron van verschillende ergernissen geven voor hond en baas. Het lijkt mij voor jezelf ook lekkerder om met meer vertrouwen met je hond te gaan lopen, bovendien pikt zeker zo'n emotie gevoelig ras als de jouwe, jouw onzekerheid op. En gaat dan ook vanuit onzekerheid reageren...
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

moira7765 schreef:
Niet in idee om een vorm van training te gaan doen en hulp te gaan zoeken bij een hondengedragskunde? Lijkt mij voor de hond( zeker dit ras wat al zo bruist van energie), op z'n zacht gezegd frustrerend om niet te kunnen rennen, frustratie kan een bron van verschillende ergernissen geven voor hond en baas. Het lijkt mij voor jezelf ook lekkerder om met meer vertrouwen met je hond te gaan lopen, bovendien pikt zeker zo'n emotie gevoelig ras als de jouwe, jouw onzekerheid op. En gaat dan ook vanuit onzekerheid reageren...
Ik weet niet waar je precies leest dat ik onzeker ben mbt mijn hond. Dat is absoluut niet het geval.
Dat ze (nog) niet los kan lopen betekend niet dat we daar niet aan werken.
Het feit is allang dat enkele maanden terug er al contact is met een gedragtherapeut die ons prima begeleid en daarnaast maken we al enorme stappen.
Ook snap ik niet waar je leest dat ze totaal niet kan rennen?
We hebben zat grond om huis wat volledig omheind is en waar ze dus naar hartelust kan rennen.
Daarnaast krijgt ze sportieve uitdagingen genoeg.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Gimmick schreef:
moira7765 schreef:
Ik weet niet waar je precies leest dat ik onzeker ben mbt mijn hond. Dat is absoluut niet het geval.
Dat ze (nog) niet los kan lopen betekend niet dat we daar niet aan werken.
Het feit is allang dat enkele maanden terug er al contact is met een gedragtherapeut die ons prima begeleid en daarnaast maken we al enorme stappen.
Ook snap ik niet waar je leest dat ze totaal niet kan rennen?
We hebben zat grond om huis wat volledig omheind is en waar ze dus naar hartelust kan rennen.
Daarnaast krijgt ze sportieve uitdagingen genoeg.
Die conclusie trok ik uit het feit dat je je hond niet durft los te laten en zegt dat ze zeker zal gaan reageren terwijl jij ook zegt dat ze dit nooit iets had gedaan. Het niet durven loslaten koppel ik dan aan onzekerheid zeker in dit geval. En gezien haar geschiedenis van uitvallen aan de lijn , lijkt mij dit ook niet onlogisch.
Ok, bij jou is dit dat niet zo. Ook goed hoor :wink:
Ik miste de informatie dat ze wel ergens vrij kon rennen en dit leek mij niet gezond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”