Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
JR En kitten
Moderator: moderatorteam
- winniedekoe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
JR En kitten
Beste mensen,
Ik hoop dat het hier goed staat.
Ik heb een leuke Jack Russell met verweg wat teckel bloed er in, die altijd bij haar moeder is gebleven.
Nu zijn mijn ouders verhuisd en wouden zij de moederhond mee nemen, dus hebben wij geprobeerd of mijn hond alleen kon.
Dit ging redelijk goed alleen deed ze vrij weinig meer.
Ze speelde niet meer, at niet meer tenzij ik er smuldier door heen prakte (wat ik nu regelmatig doe zodat ze wel eten binnen krijgt)
Ze lag de hele dag een beetje op de bank te slapen, dus ik dacht misschien is het voor haar leuker om er iets bij te nemen.
Na overleg met mijn broer en ouders (broer is weer thuis komen wonen sinds een week) mocht dit ook.
Voor een pup heb ik geen tijd, ondanks dat mijn broer er graag een pup bij wou.
Dus hebben we gekozen voor een kitten.
Nu heeft de hond alleen nog nooit samen gewoond met katten, op de boerderij van mijn ouders geeft ze er geen aandacht aan.
Gister heb ik dus ook een kitten opgehaald, de eerste dag nog in de reismand gezeten zodat ze er beiden aan kunnen wennen.
Dan ligt Bella (de hond) de hele tijd voor de reismand te kijken, af en toe te piepen maar vooral vreselijk te trillen.
Ook houd ze de kat de hele tijd in de gaten.
Als ik de kat er uit haal zodat deze ook even aandacht heeft en op schoot ligt komt de hond er naast zitten en kijkt heel gefixeerd naar de kat, snuffelt er wel netjes aan maar blijft dan heel gefixeerd kijken, trillen en heel dicht in de buurt met haar neus.
Ik weet dat ze langzaam moeten wennen, maar ik durf het nu nog niet aan om de kitten op de grond te laten lopen bij de hond.
Gezien zij een jager is, en de kitten nog niet zo snel om weg te komen.
Nu is mijn vraag,
Hoe hebben jullie de hond en kat bij elkaar gedaan?
Ik hoop dat het hier goed staat.
Ik heb een leuke Jack Russell met verweg wat teckel bloed er in, die altijd bij haar moeder is gebleven.
Nu zijn mijn ouders verhuisd en wouden zij de moederhond mee nemen, dus hebben wij geprobeerd of mijn hond alleen kon.
Dit ging redelijk goed alleen deed ze vrij weinig meer.
Ze speelde niet meer, at niet meer tenzij ik er smuldier door heen prakte (wat ik nu regelmatig doe zodat ze wel eten binnen krijgt)
Ze lag de hele dag een beetje op de bank te slapen, dus ik dacht misschien is het voor haar leuker om er iets bij te nemen.
Na overleg met mijn broer en ouders (broer is weer thuis komen wonen sinds een week) mocht dit ook.
Voor een pup heb ik geen tijd, ondanks dat mijn broer er graag een pup bij wou.
Dus hebben we gekozen voor een kitten.
Nu heeft de hond alleen nog nooit samen gewoond met katten, op de boerderij van mijn ouders geeft ze er geen aandacht aan.
Gister heb ik dus ook een kitten opgehaald, de eerste dag nog in de reismand gezeten zodat ze er beiden aan kunnen wennen.
Dan ligt Bella (de hond) de hele tijd voor de reismand te kijken, af en toe te piepen maar vooral vreselijk te trillen.
Ook houd ze de kat de hele tijd in de gaten.
Als ik de kat er uit haal zodat deze ook even aandacht heeft en op schoot ligt komt de hond er naast zitten en kijkt heel gefixeerd naar de kat, snuffelt er wel netjes aan maar blijft dan heel gefixeerd kijken, trillen en heel dicht in de buurt met haar neus.
Ik weet dat ze langzaam moeten wennen, maar ik durf het nu nog niet aan om de kitten op de grond te laten lopen bij de hond.
Gezien zij een jager is, en de kitten nog niet zo snel om weg te komen.
Nu is mijn vraag,
Hoe hebben jullie de hond en kat bij elkaar gedaan?

13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: JR En kitten
Ik zou het hondje aangelijnd bij het kitten laten. Bij elk teken van fixatie een correctie.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Dit kan goed helpen maar wil er ook aan toevoegen dat het bij mijn hond averechts werkt. Bij een correctie breng ik meer opwinding in de situatie. Dan kan ik haar wel verbieden tot bepaald gedrag, maar daar wordt de kitten alleen interessanter en spannender van. Je moet je hond er een beetje voor kennen, maar ik merk dat ik bij mijn hond in zo´n situatie meer bereik wanneer ik de opwinding omlaag probeer te brengen. Dat heeft te maken met tijd, gewenning, veel kalmerende signalen en het juiste gedrag belonen.Miranda schreef:Ik zou het hondje aangelijnd bij het kitten laten. Bij elk teken van fixatie een correctie.
Mijn hond vertrouw ik ook niet met kittens. Toen ik een kitten van 6 weken een keer aan haar liet zien, wilde ze hem met haar bek aanpakken alsof ik een koekje gaf
Nu jaagt ze nog steeds katten graag op, maar de kittens zou ze buiten dat geen kwaad meer doen.

- winniedekoe
- Zeer actief
Dit is wel een goeie tip, zo'n vermoeden had ik ook wel, ik hou ze in de zelfde kamer, en doe de kitten af en toe even een half uurtje in de hal, dat ze lekker kan ravotten. en neem haar af en toe op schoot met de hond er bij. ze blijft gefixeerd. net had ik de kitten even los en de hond aan de riem, maar ze blijft gefocust op de kat. zelfs haar favoriete eten leid haar niet afPaisley schreef:Dit kan goed helpen maar wil er ook aan toevoegen dat het bij mijn hond averechts werkt. Bij een correctie breng ik meer opwinding in de situatie. Dan kan ik haar wel verbieden tot bepaald gedrag, maar daar wordt de kitten alleen interessanter en spannender van. Je moet je hond er een beetje voor kennen, maar ik merk dat ik bij mijn hond in zo´n situatie meer bereik wanneer ik de opwinding omlaag probeer te brengen. Dat heeft te maken met tijd, gewenning, veel kalmerende signalen en het juiste gedrag belonen.Miranda schreef:Ik zou het hondje aangelijnd bij het kitten laten. Bij elk teken van fixatie een correctie.
Mijn hond vertrouw ik ook niet met kittens. Toen ik een kitten van 6 weken een keer aan haar liet zien, wilde ze hem met haar bek aanpakken alsof ik een koekje gafGelukkig weet ze inmiddels dat het geen rat of ander prooidier is, maar dat kwartje viel pas toen het nest ouder werd en ze niet meer als prooi is gaan zien.
Nu jaagt ze nog steeds katten graag op, maar de kittens zou ze buiten dat geen kwaad meer doen.

- winniedekoe
- Zeer actief
Nanna schreef:De kat is natuurlijk ook wel een nieuwtje. Het beweegt, en ruikt anders. En ik kan me best voorstellen dat ze het nader wil onderzoekenDe kunst is echter om te kunnen bekijken of het gewoon nieuwsgierigheid is of prooidrift.
Het is nu echt prooidrift.
Normaal gesproken als bella nieuwsgierig is is ze heel terughoudend en dat is ze nu totaal niet.
Nu is de kitten nog behoorlijk klein en laat ik ze niet alleen samen, heb haar nu nog dicht in de buurt als ze los is of in een andere kamer en werk ik er rustig naar toe.

- winniedekoe
- Zeer actief
Kleine update:
Met de hond en kitten gaat het beter. De nieuwsgierigheid heeft het gewonnen van haar prooidrift en kunnen ze met toezicht redelijk goed met elkaar overweg. Alleen likt de hond de kat continu en laat haar geen moment alleen.
Helaas is er wel een ander probleem bij gekomen
De kat mauwt continu als ze geen aandacht krijgt, maakt niet uit of ik nou 5 minuten met haar speel en knuffel of de halve dag. Ze blijft janken
Gelukkig gaat het tussen hondlief en haar wel beter alleen vind mijn broer het zielig dat ik haar in de hal doe als ik weg ga... Terwijl ze daar meer ruimte heeft als in de reisbench.
Met de hond en kitten gaat het beter. De nieuwsgierigheid heeft het gewonnen van haar prooidrift en kunnen ze met toezicht redelijk goed met elkaar overweg. Alleen likt de hond de kat continu en laat haar geen moment alleen.
Helaas is er wel een ander probleem bij gekomen
De kat mauwt continu als ze geen aandacht krijgt, maakt niet uit of ik nou 5 minuten met haar speel en knuffel of de halve dag. Ze blijft janken
Gelukkig gaat het tussen hondlief en haar wel beter alleen vind mijn broer het zielig dat ik haar in de hal doe als ik weg ga... Terwijl ze daar meer ruimte heeft als in de reisbench.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Katten zijn sociale dieren en kunnen het er soms erg moeilijk mee hebben als ze geen maatje hebben. Vooral als de kat in de toekomst niet naar buiten vind ik het niet te doen om een kat alleen te houden. Is het een idee om er een katje bij te nemen?

- winniedekoe
- Zeer actief
Dat is helaas (nog) geen optie, kitten is nu 7 á 8 weken oud, toen ik met haar bij de da stond mocht ze nog niet ingeënt worden want ze was te jong.Paisley schreef:Katten zijn sociale dieren en kunnen het er soms erg moeilijk mee hebben als ze geen maatje hebben. Vooral als de kat in de toekomst niet naar buiten vind ik het niet te doen om een kat alleen te houden. Is het een idee om er een katje bij te nemen?
Hond moet nog steeds wel wennen aan de kleine rebel en wil bella niet overladen met kittens aangezien zij nooit met katten samen heeft gewoond en ze pas de laatste 2/3 maand heeft leren kennen.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dat het kitten zo aan het janken is komt mogelijk dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald.

-
Neeltje
Of heeft krampjes, honger, ergens pijn, kan van alles zijn. Waar heb je de kitten vandaan? Is deze in huis opgegroeid of buiten?Lizzie. schreef:dat het kitten zo aan het janken is komt mogelijk dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald.
- winniedekoe
- Zeer actief
Kitten komt van een boerderij weg, heb haar laten checken door de dierenarts en die zei dat ze helemaal gezond was.Neeltje schreef:Of heeft krampjes, honger, ergens pijn, kan van alles zijn. Waar heb je de kitten vandaan? Is deze in huis opgegroeid of buiten?Lizzie. schreef:dat het kitten zo aan het janken is komt mogelijk dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald.
ze heeft de hele dag door eten er staan waar ze ook van eet.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Weet je dat zeker?winniedekoe schreef:Kitten komt van een boerderij weg, heb haar laten checken door de dierenarts en die zei dat ze helemaal gezond was.Neeltje schreef:Of heeft krampjes, honger, ergens pijn, kan van alles zijn. Waar heb je de kitten vandaan? Is deze in huis opgegroeid of buiten?Lizzie. schreef:dat het kitten zo aan het janken is komt mogelijk dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald.
Of eet Bella dat (vraagje vanwege je andere topic)
- winniedekoe
- Zeer actief
Bella kan daar niet bij in de buurt komen omdat dit in de hal staat, deur dicht.ranetje schreef:Weet je dat zeker?winniedekoe schreef:Kitten komt van een boerderij weg, heb haar laten checken door de dierenarts en die zei dat ze helemaal gezond was.Neeltje schreef:Of heeft krampjes, honger, ergens pijn, kan van alles zijn. Waar heb je de kitten vandaan? Is deze in huis opgegroeid of buiten?Lizzie. schreef:dat het kitten zo aan het janken is komt mogelijk dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald.
Of eet Bella dat (vraagje vanwege je andere topic)
Gezien ik zelf liever nog niet heb dat ze samen zijn als er niemand thuis is omdat bella heel hardhandig met haar om gaat,
en de kat nogal jong is vind ik dat een beetje eng.
zodra dit overdag wel gaat gebeuren komt het voer van de kat ook op een hogere plek te staan zodat bella dit niet kan op peuzelen

-
Neeltje
Het kan ook gewoon zijn dat de ruimte te klein is. Ik deed mijn kittens als ik niet thuis was in een aparte kamer met mandje en speeltjes.winniedekoe schreef:Kitten komt van een boerderij weg, heb haar laten checken door de dierenarts en die zei dat ze helemaal gezond was.Neeltje schreef:Of heeft krampjes, honger, ergens pijn, kan van alles zijn. Waar heb je de kitten vandaan? Is deze in huis opgegroeid of buiten?Lizzie. schreef:dat het kitten zo aan het janken is komt mogelijk dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald.
Ik heb ook een kitten gehad vanaf 4 weken (zat al in het asiel), ze hebben extra aandacht nodig. Krijgt ze overdag ook genoeg de tijd om te slapen? Heeft ze een lekkere knuffel om tegen aan te liggen?