Balou14 schreef:Hallo
Ik heb een pup van 8 weken nou weet ik dat je niet al te veel kunt verwachten qua gedrag maar ik loop tegen een aantal dingen aan
Ze eet haar eigen poep op in huis. Buiten niet. Ik heb haar nooit gestraft voor het binnenroepen waarom doet ze dit steeds.
Zoveel mogelijk met haar naar buiten gaan en als ze binnen een ongelukje heeft meteen zonder mopperen en zonder iets te zeggen de poep opruimen.
Ze vreet de krant helemaal op. Deze gebruik ik voor de zindelijkheid
Tja, kranten zijn leuk om aan trekken en te doen, het fladdert en ritselt zo leuk, fijn speelgoed. Ik zou helemaal geen krant neerleggen maar zoveel mogelijk met de pup naar buiten gaan voor plasje en poepje en dan uitbundig prijzen en belonen.
Nee begrijpt ze nog helemaal niet.
Daar zijn oefeningetjes voor, kun je vinden op het internet en ook op de puppycursus kunnen ze je daarbij helpen.
Hoe straffen jullie je pup?
Wij straffen geen pups; pups zijn baby's die nog niks weten en alles nog moeten leren, dus straffen slaat nergens op. We leiden af en belonen het gewenste gedrag met gejuich en koekjes.
Naar me vriend luistert ze beter terwijl we dezelfde aanpak hebben
Tja, je schrijft niks over jullie aanpak, dus ik weet niet wat ik hiervan zeggen moet.
Ze heeft witte huidschilvers als ze zichzelf krabt? Niks erg toch?
Het kan duiden op een parasiet, vachtmijt bijvoorbeeld. Ik zou er even mee naar de dierenarts gaan.