Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mastceltumoren Beike. Update 14-2-2015
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Mastceltumoren Beike. Pag. 4 verhaal over keuze maken 2
Het is moeilijk een keuze te maken maar je kunt, hoe ellendig ook, beter te vroeg dan te laat zijn. Wat zegt je da ervan? Krijgt hij pijnstilling?

- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
Anneke, wat een ontzettend naar nieuws! Ik kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je moet doen. Jij wilt Beike niet kwijt, maar als Beike niet meer kan moet jij voor hem beslissen wat het beste is. Je neemt dan de beslissing die het beste voor hem is. Je hond in laten slapen is voor jou vreselijk, maar voor de hond is het vaak de allerbeste beslissing die zijn baas kan nemen. Ik wens je heel veel sterkte en mooie laatste momenten met Beike!

-
Aniway
De DA en ik hebben het er al over gehad.alm@ schreef:Het is moeilijk een keuze te maken maar je kunt, hoe ellendig ook, beter te vroeg dan te laat zijn. Wat zegt je da ervan? Krijgt hij pijnstilling?
We hebben al wat dingen doorgenomen en zodra ik heel erg twijfel ga ik bellen en/of met hem langs en gaan we hem bekijken en kijken wat we het beste kunnen doen.
Pijnstilling was ( nog) niet nodig zeiden ze.
Beike laat in elk geval niks merken qua pijn momenteel.
Koorts heeft hij niet, zijn temperatuur is 37.6 graden.
Ik ga zo wel even bellen met de DA want heb sowieso een vraag over eventuele pijnstilling voor Beike.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Ik leef met je mee Anneke. 
- alm@
- moderator
Persoonlijk zou ik hem in dit stadium pijnstilling gaan geven. Wie weet knapt hij daar nog even van op en hebben jullie nog even om van elkaar te genietenAniway schreef:De DA en ik hebben het er al over gehad.alm@ schreef:Het is moeilijk een keuze te maken maar je kunt, hoe ellendig ook, beter te vroeg dan te laat zijn. Wat zegt je da ervan? Krijgt hij pijnstilling?
We hebben al wat dingen doorgenomen en zodra ik heel erg twijfel ga ik bellen en/of met hem langs en gaan we hem bekijken en kijken wat we het beste kunnen doen.
Ik ga zo wel even bellen met de DA want heb sowieso een vraag over eventuele pijnstilling voor Beike.

-
Aniway
Ik heb net gebeld en de assistente gaat in overleg met de DA nu.alm@ schreef:Persoonlijk zou ik hem in dit stadium pijnstilling gaan geven. Wie weet knapt hij daar nog even van op en hebben jullie nog even om van elkaar te genietenAniway schreef:De DA en ik hebben het er al over gehad.alm@ schreef:Het is moeilijk een keuze te maken maar je kunt, hoe ellendig ook, beter te vroeg dan te laat zijn. Wat zegt je da ervan? Krijgt hij pijnstilling?
Ik wordt straks terug gebeld.
- alm@
- moderator
Goed zo. Ik zou erop staan. Het feit dat een hond geen pijn aangeeft wil nog niet zeggen dat de hond geen pijn heeft. Ik heb hier een knalharde rondlopen die écht niks aangeeft. Waarmee ik je overigens geen schuldgevoel wil aanpraten maar ik zou wel alles doen het hem zo comfortabel mogelijk te makenAniway schreef:
Ik heb net gebeld en de assistente gaat in overleg met de DA nu.
Ik wordt straks terug gebeld.

-
Aniway
Ben net terug gebeld.
Ik kan pijnstilling komen halen.
N.a.v. vragen leek het er toch wel een beetje op dat Beike tekenen van pijn/irritatie vertoonde
Eerst voor vijf dagen om te zien of het helpt.
Indien het helpt gaan we de pijnstilling voortzetten.
Hij krijgt Carporal.
Ik kan pijnstilling komen halen.
N.a.v. vragen leek het er toch wel een beetje op dat Beike tekenen van pijn/irritatie vertoonde
Eerst voor vijf dagen om te zien of het helpt.
Indien het helpt gaan we de pijnstilling voortzetten.
Hij krijgt Carporal.
-
Aniway
Dat ga ik ook zeker doen, ik ga en wil alles zo comfortabel mogelijk maken voor Beike.alm@ schreef: Waarmee ik je overigens geen schuldgevoel wil aanpraten maar ik zou wel alles doen het hem zo comfortabel mogelijk te maken
- alm@
- moderator
Fijn dat je pijnstilling kan halen. Ik hoop dat hij zich er prettiger bij voelt 

-
Aniway
Ik hoop dat het gaat helpen.alm@ schreef:Fijn dat je pijnstilling kan halen. Ik hoop dat hij zich er prettiger bij voelt
Vind het alleen zo ontzettend moeilijk om de uiteindelijke keuze te maken.
Wanneer hij een spuitje moet hebben.
Ik hoop in elk geval dat we nog een paar weken hebben samen.
Ben de hele ochtend al aan het huilen, ik ben helemaal op nu.
Het idee alleen al dat ik binnenkort mijn vriendje moet missen
-
joline
- Zeer actief
Het is ook heel moeilijk om die keuze te maken. Je moet je niet schuldig voelen, je hebt gedaan wat je kon.
Onze vorige hond is 12 geworden en was ook ziek.
Zelfs op de dag dat de dierenarts zou komen om hem te laten inslapen kwispelde hij nog, kwam hij een knuffel halen, kroop hij bij ons op schoot zoals altijd, at en dronk hij nog heel goed en toch was hij ziek en waren we net op tijd met hem laten inslapen.
Het enige wat mij later opviel op foto's die we op zijn laatste dag gemaakt hadden was dat zijn ogen dof stonden.
Heel veel sterkte!
Onze vorige hond is 12 geworden en was ook ziek.
Zelfs op de dag dat de dierenarts zou komen om hem te laten inslapen kwispelde hij nog, kwam hij een knuffel halen, kroop hij bij ons op schoot zoals altijd, at en dronk hij nog heel goed en toch was hij ziek en waren we net op tijd met hem laten inslapen.
Het enige wat mij later opviel op foto's die we op zijn laatste dag gemaakt hadden was dat zijn ogen dof stonden.
Heel veel sterkte!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb bij een van mijn vorige honden, die kanker had en niet meer beter kon worden, samen met de da besloten tot hoe ver we zouden gaan met pijnstilling.
ik wilde niet dat mijn grote stoere hond zou aftakelen tot een karikatuur van wat hij was en ik wilde ook niet dat hij door de pijnstillers heen toch pijn zou hebben.
ik vond het heel fijn dat mijn da meekeek, dat nam voor mij een beetje de twijfel weg van doe ik het wel goed.
toen, na een half jaar, de limiet aan pijnstilling waarop hij nog goed functioneerde bereikt was heb ik hem laten gaan en ik ben nog altijd blij dat ik hem lijden en de totale aftakeling heb kunnen besparen.
misschien kun jij ook vragen of je da je erbij kan helpen, dan sta je niet helemaal alleen voor die verschrikkelijk moeilijke beslissing en misschien kun je het tobben hierover dan ook een beetje van je af zetten, juist omdat je dan niet meer hoeft te puzzelen over het hoe en wanneer.
schuldig voelen moet niet hoor, beike heeft een heerlijk leven bij je gehad en hopelijk kan ie nog even mee.
ik wilde niet dat mijn grote stoere hond zou aftakelen tot een karikatuur van wat hij was en ik wilde ook niet dat hij door de pijnstillers heen toch pijn zou hebben.
ik vond het heel fijn dat mijn da meekeek, dat nam voor mij een beetje de twijfel weg van doe ik het wel goed.
toen, na een half jaar, de limiet aan pijnstilling waarop hij nog goed functioneerde bereikt was heb ik hem laten gaan en ik ben nog altijd blij dat ik hem lijden en de totale aftakeling heb kunnen besparen.
misschien kun jij ook vragen of je da je erbij kan helpen, dan sta je niet helemaal alleen voor die verschrikkelijk moeilijke beslissing en misschien kun je het tobben hierover dan ook een beetje van je af zetten, juist omdat je dan niet meer hoeft te puzzelen over het hoe en wanneer.
schuldig voelen moet niet hoor, beike heeft een heerlijk leven bij je gehad en hopelijk kan ie nog even mee.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Datlunaquinty schreef:blijf naar zijn ogen kijken. ik zeg altijd: zolang er nog levensvreugde is, is het nog geen tijd. hij al je laten weten wanneer het tijd is. heel veel sterkte.
-
blondie
- Zeer actief
Wat een rotnieuws, ik las ook je gedeelte over wanneer je moet gaan beslissen, schuldgevoelens etc. Het is een rotsituatie als je weet dat je hond ziek is en niet beter kan worden, maar probeer die tijd die je dan hebt nog samen te genieten en mooie dingen mee te maken.ranetje schreef:Datlunaquinty schreef:blijf naar zijn ogen kijken. ik zeg altijd: zolang er nog levensvreugde is, is het nog geen tijd. hij al je laten weten wanneer het tijd is. heel veel sterkte.
En ik wist het bij mijn ene hond, bij hem zat het er ook aan te komen en toen het moment daar was wist ik het. Bij de andere ging het allemaal zo snel, daar heb ik het wel nog steeds moeilijk mee, maar ergens wist ik bij haar ook dat het moment er was. Ze had het wel laten zien, al leek het daarna weer alsof het niet zo was.
Het is in het belang van je maatje dat jij beslist, hoe moeilijk die knoop doorhakken op dat moment ook is.
Heel veel sterkte Anneke, en ik hoop dat je nog een tijd samen kan genieten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het blijft een hele moeilijke beslissing
Kijk goed en eerlijk naar je hond, dat is de enige tip die ik kan geven!
Sterkte de komende tijd
Kijk goed en eerlijk naar je hond, dat is de enige tip die ik kan geven!
Sterkte de komende tijd
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik begrijp heel goed je gevoel nu. Dit zijn ook de moeilijkste beslissingen die er zijn. Wij hebben al diverse dieren, honden en katten en paarden moeten laten inslapen. Meestal van ouderdom en soms ook wegens ziekte. Vooraf weet je niet wanneer het moment het juiste is maar dat wijst zich vanzelf. Je komt op een gegeven moment op een punt dat je denkt; nu is het klaar. Dan twijfel je ook niet meer en weet je dat het de enige oplossing is. Jij kent je hond het allerbeste dus vertrouw op jezelf.
Veel sterkte nog en probeer ondanks alles toch nog van je maatje te genieten nu hij er nog is.
Veel sterkte nog en probeer ondanks alles toch nog van je maatje te genieten nu hij er nog is.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Nu groeit die bult misschien hard, maar dat kan goed stil gaan staan. Ik snap best dat je heel verdrietig bent, maar je moet er nu nog geen drama van maken hoor. (en ook niet in andersmans in memoriam topics over Beike beginnen, heeft niemand wat aan)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Aniway
Dat zou ook kunnen inderdaad.nathalie schreef:Nu groeit die bult misschien hard, maar dat kan goed stil gaan staan. Ik snap best dat je heel verdrietig bent, maar je moet er nu nog geen drama van maken hoor. (en ook niet in andersmans in memoriam topics over Beike beginnen, heeft niemand wat aan)
Maar gezien de vorige keren weet ik het zo net nog niet.
Het komt er op neer dat Beike ( langzaam) achteruit gaat en gezien hoe alles tot nu toe verlopen is, is de kans klein dat het stil gaat staan.
Maar je weet het inderdaad nooit.
Ik hoop gewoon dat Beike nog een poosje bij me mag blijven.
Kan en wil hem nog lang niet missen.
Ik zat al in twijfel om dat wel of niet te schrijven ( dat stukje van Beike van de reactie in het memoriam), maar heb het toch gedaan.
Achteraf misschien toch geen goed idee.
Indien gewenst wil ik het wel verwijderen.
Heb een pb gestuurd naar Lunatic hierover.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Misschien maakt het ook niet uit hoor, maar ik persoonlijk vind het niet gepast. Mijn opmerking was allicht ook niet nodig geweest..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Tineke
- Zeer actief
Hier sluit ik me helemaal bij aan , heel veel sterkte Annekerenee-uk schreef:misschien kun jij ook vragen of je da je erbij kan helpen, dan sta je niet helemaal alleen voor die verschrikkelijk moeilijke beslissing en misschien kun je het tobben hierover dan ook een beetje van je af zetten, juist omdat je dan niet meer hoeft te puzzelen over het hoe en wanneer.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Aniway
Geeft niks, ik zat zelf namelijk al te twijfelen of ik dat wel of niet zou plaatsen in het topic van Lunatic.nathalie schreef:Misschien maakt het ook niet uit hoor, maar ik persoonlijk vind het niet gepast. Mijn opmerking was allicht ook niet nodig geweest..
Als ze wil dat ik het weg haal zal ik dat meteen doen, zodra ik het lees of antwoord heb gekregen.
-
Aniway
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik kan altijd terecht bij de DA, we hebben ook al enkele dingen besproken wat betreft Beike.
Hierover houden/hebben de DA en ik uiteraard nog steeds contact en als ik het even niet meer weet of vragen heb kan ik altijd langskomen of bellen.
Tineke schreef:Hier sluit ik me helemaal bij aan , heel veel sterkte Annekerenee-uk schreef:misschien kun jij ook vragen of je da je erbij kan helpen, dan sta je niet helemaal alleen voor die verschrikkelijk moeilijke beslissing en misschien kun je het tobben hierover dan ook een beetje van je af zetten, juist omdat je dan niet meer hoeft te puzzelen over het hoe en wanneer.
Ik kan altijd terecht bij de DA, we hebben ook al enkele dingen besproken wat betreft Beike.
Hierover houden/hebben de DA en ik uiteraard nog steeds contact en als ik het even niet meer weet of vragen heb kan ik altijd langskomen of bellen.
-
Lemuria
Wat een klote-nieuws...heel veel wijsheid gewenst.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Aniway
Bedankt allemaal.
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mijn DA vertelde dat er een speciale ontstekingsremmer is met antihistamine, waar de mastceltumoren goed op reageren en meestal van krimpen. Misschien zou je je DA er eens naar kunnen vragen, ik ben helaas de naam vergeten.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat je het echt weet als het zover is. Je ziet het, de ogen geven het aan, het lichaam geeft het aan.
Heel goed dat je ook de hulp van de dierenarts hebt ingeroepen dat je altijd kan overleggen en er niet alleen voorstaat, maar
je zal zien dat je op een dag (hopelijk nog ver weg) ziet dat de tijd daar is om je vriendje te verlossen van zijn pijn.
Zolang zijn oogjes nog stralen en hij over het algemeen nog plezier heeft, probeer dan ook te genieten en je niet alleen maar
zorgen te maken.
Sterkte!
Heel goed dat je ook de hulp van de dierenarts hebt ingeroepen dat je altijd kan overleggen en er niet alleen voorstaat, maar
je zal zien dat je op een dag (hopelijk nog ver weg) ziet dat de tijd daar is om je vriendje te verlossen van zijn pijn.
Zolang zijn oogjes nog stralen en hij over het algemeen nog plezier heeft, probeer dan ook te genieten en je niet alleen maar
zorgen te maken.
Sterkte!
- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Moeilijk hoor, veel sterkte!