Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zielig...
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zielig...
Hoorde vandaag iets heel zieligs. Iemand had gisteren een pup gehaald en was vandaag de hele dag weg dus pup alleen. De fokker had gezegd dat een week vrij nemen geen zin had, want dan wende de pup eraan dat er altijd iemand was. Tja.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
Sterre
Re: Zielig...
Krijg er kippevel van. Kan me gewoon niet voorstellen dat je zoiets doet ook al zeggen 100 fokkers dat het zo moet. Bah.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Bah. Kan me er ook niks bij voorstellen. 
-
63673J
Wat erg...
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
-
63673J
Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
- iones
- Zeer actief
Zal wel weer een broodfokker zijn geweest. Wie raadt iemand nu zoiets aan?Inne schreef:Hoorde vandaag iets heel zieligs. Iemand had gisteren een pup gehaald en was vandaag de hele dag weg dus pup alleen. De fokker had gezegd dat een week vrij nemen geen zin had, want dan wende de pup eraan dat er altijd iemand was. Tja.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Wat verschrikkelijk! Ik het recht in eigen hand nemen en de hond dan maar weghalen en wegbrengen. Want anders gaat hij het nog heel slecht krijgen. Arme hond!jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
63673J
En als het hondje dan over een tijdje niet zindelijk blijkt te worden, of "vervelend" gaat doen, dan moet het weer weg. Hoe sommige mensen met dieren omgaan, niet te bevatten.Inne schreef:Hoorde vandaag iets heel zieligs. Iemand had gisteren een pup gehaald en was vandaag de hele dag weg dus pup alleen. De fokker had gezegd dat een week vrij nemen geen zin had, want dan wende de pup eraan dat er altijd iemand was. Tja.
-
63673J
De tuin ligt aan het water, dan moet ik met een bootje het water over en daar 80 kilo boerboel in zien te krijgen en dan weer terug. Dat krijg ik niet voor elkaar en het valt ook op vrees ik. Gezien de roepnaam van de hond heb ik een vermoeden wie de fokker is. Ik denk dat ik die eens ga bellen.iones schreef:Wat verschrikkelijk! Ik het recht in eigen hand nemen en de hond dan maar weghalen en wegbrengen. Want anders gaat hij het nog heel slecht krijgen. Arme hond!jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
- iones
- Zeer actief
Ik hoop dat die fokker er dan iets op uit doet maar dan nog... hij heeft niets meer over die hond te zeggen.jvanringen schreef:De tuin ligt aan het water, dan moet ik met een bootje het water over en daar 80 kilo boerboel in zien te krijgen en dan weer terug. Dat krijg ik niet voor elkaar en het valt ook op vrees ik. Gezien de roepnaam van de hond heb ik een vermoeden wie de fokker is. Ik denk dat ik die eens ga bellen.iones schreef:Wat verschrikkelijk! Ik het recht in eigen hand nemen en de hond dan maar weghalen en wegbrengen. Want anders gaat hij het nog heel slecht krijgen. Arme hond!jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
-
63673J
Nee helaas niet, dat weet ik. Die eigenaar is een hele rare vent, hij zegt heel vreemde dingen (understatement) over boerboels die ik hier niet kan herhalen. De hond gaat ingezet worden als dekreu heeft hij me ooit verteld. Nou ja, dan is-ie tenminste even uit zijn treurige leventje.
- iones
- Zeer actief
Als hij dan nog leeft. Want stel dat het echt gaat winteren, zal hij wel doodvriezen. Of hij wordt door en door nat van de regen en kan straks niet meer bewegen van de artrose.jvanringen schreef:Nee helaas niet, dat weet ik. Die eigenaar is een hele rare vent, hij zegt heel vreemde dingen (understatement) over boerboels die ik hier niet kan herhalen. De hond gaat ingezet worden als dekreu heeft hij me ooit verteld. Nou ja, dan is-ie tenminste even uit zijn treurige leventje.
Moet allemaal maar kunnen.
-
Corneliana
- Zeer actief
wat raar.
-
63673J
Het is natuurlijk enorm stoer, zo'n hond, maar ja, hij wordt maar groter en groter en sterker en sterker, zijn vriendin wil er al een tijd niet meer uit want die kan hem totaal niet houden, hond is zeker 20 kilo zwaarder dan zij en stiefzoontje kan er ook niet mee lopen, de hond is gewoon veel te sterk en het jongetje is ook een beetje bang voor de hond. En baasje zal het inmiddels wel zat zijn.iones schreef:Als hij dan nog leeft. Want stel dat het echt gaat winteren, zal hij wel doodvriezen. Of hij wordt door en door nat van de regen en kan straks niet meer bewegen van de artrose.jvanringen schreef:Nee helaas niet, dat weet ik. Die eigenaar is een hele rare vent, hij zegt heel vreemde dingen (understatement) over boerboels die ik hier niet kan herhalen. De hond gaat ingezet worden als dekreu heeft hij me ooit verteld. Nou ja, dan is-ie tenminste even uit zijn treurige leventje.
Moet allemaal maar kunnen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
met een gedeelte ben ik wel eens. het gebeurt inderdaad dat mensen vrij nemen voor een pup, er 24 uur per dag bij zijn, niet het alleen zijn aanleren en na een week of 3 ineens weer gaan werken. dan is de pup er aangewend dat er 24 uur per dag iemand is en na 3 weken ineens niemand meer.Inne schreef:Hoorde vandaag iets heel zieligs. Iemand had gisteren een pup gehaald en was vandaag de hele dag weg dus pup alleen. De fokker had gezegd dat een week vrij nemen geen zin had, want dan wende de pup eraan dat er altijd iemand was. Tja.
maar als met zoveel dingen, er is ook een gulden middenweg.
ellen
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier (in België, of in ieder geval in mijn contreien) wordt zulk advies helaas nog vaak gegeven.
"Langer dan een dag of drie janken ze niet hoor, effe op de tanden bijten"
"Langer dan een dag of drie janken ze niet hoor, effe op de tanden bijten"
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof dat je de dierenpolitie dan even moet vertellen wat de regels zijn om een hond te mogen houden buiten.jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
Aan de ketting mag zowiezo al niet meer . en er hoord ten alle tijden beschuttig tegen weersinvloeden te zijn , dus een goed hok , tochvrij ,regenvrij en ligplaats vrij van de grond.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat dus. Geef wel altijd het advies de pup direct er aan te laten wennen dat je er niet altijd bent. Bv niet mee naar de wc, even apart in andere kamer, kleine boodschap doen etc.ellen en de birmanen schreef:met een gedeelte ben ik wel eens. het gebeurt inderdaad dat mensen vrij nemen voor een pup, er 24 uur per dag bij zijn, niet het alleen zijn aanleren en na een week of 3 ineens weer gaan werken. dan is de pup er aangewend dat er 24 uur per dag iemand is en na 3 weken ineens niemand meer.Inne schreef:Hoorde vandaag iets heel zieligs. Iemand had gisteren een pup gehaald en was vandaag de hele dag weg dus pup alleen. De fokker had gezegd dat een week vrij nemen geen zin had, want dan wende de pup eraan dat er altijd iemand was. Tja.
maar als met zoveel dingen, er is ook een gulden middenweg.
ellen
-
63673J
Dank je, dat ga ik doen.bouvierpoedel schreef:Geloof dat je de dierenpolitie dan even moet vertellen wat de regels zijn om een hond te mogen houden buiten.jvanringen schreef:Bij ons in de buurt woont een boerboel, een reu van ongeveer anderhalf. Die man had altijd heel veel praatjes hoe dat allemaal moest met de opvoeding, maar er is niks van terechtgekomen, hij heeft de hond totaal niet onder controle en komt er nooit meer mee buiten. De hond zit nu elke dag in de achtertuin aan het water. Hij zit vastgebonden aan een ijzeren pen. Hij heeft een waterbak en een kluif. Verder niks; geen kleed, geen kussen, geen hok, niks. Ook als die mensen binnen zitten, zit de hond buiten. Ik heb de dierenpolitie gebeld, maar die doen niks want de hond ziet er verder goed uit. Ze hebben wel tegen de man gezegd dat de hond beschutting tegen de regen moet hebben, maar ik heb nog niks gezien. Ik ga er niet meer langs want ik kan er niet tegen.
Aan de ketting mag zowiezo al niet meer . en er hoord ten alle tijden beschuttig tegen weersinvloeden te zijn , dus een goed hok , tochvrij ,regenvrij en ligplaats vrij van de grond.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Een pup die buiten zit, zou ik het ook nog wel durven (hoewel softy genoeg zou ik vermoedelijk ofwel de pup meenemen naar het werk ofwel halve dagen werken) omdat ze buiten niets mis kunnen doen. Doen ze hun behoefte, dan is dat minder erg dan wanneer het in huis zou zijn plus buiten is er niets dat ze niet zouden mogen kapot doen dat niet te vervangen valt of financieel te veel waard is.
Pup voor binnen zou ik wel niet direct alleen laten.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gaat er niet om wat de pup kapot kan maken maar wat je bij gelijk een hele dag alleen kapot kan maken aan pup.maart schreef:Een pup die buiten zit, zou ik het ook nog wel durven (hoewel softy genoeg zou ik vermoedelijk ofwel de pup meenemen naar het werk ofwel halve dagen werken) omdat ze buiten niets mis kunnen doen. Doen ze hun behoefte, dan is dat minder erg dan wanneer het in huis zou zijn plus buiten is er niets dat ze niet zouden mogen kapot doen dat niet te vervangen valt of financieel te veel waard is.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gaat er niet om wat de pup kapot kan maken maar wat je bij gelijk een hele dag alleen kapot kan maken aan pup.maart schreef:Een pup die buiten zit, zou ik het ook nog wel durven (hoewel softy genoeg zou ik vermoedelijk ofwel de pup meenemen naar het werk ofwel halve dagen werken) omdat ze buiten niets mis kunnen doen. Doen ze hun behoefte, dan is dat minder erg dan wanneer het in huis zou zijn plus buiten is er niets dat ze niet zouden mogen kapot doen dat niet te vervangen valt of financieel te veel waard is.

-
Neeltje
Dat dus inderdaad.bouvierpoedel schreef:Gaat er niet om wat de pup kapot kan maken maar wat je bij gelijk een hele dag alleen kapot kan maken aan pup.maart schreef:Een pup die buiten zit, zou ik het ook nog wel durven (hoewel softy genoeg zou ik vermoedelijk ofwel de pup meenemen naar het werk ofwel halve dagen werken) omdat ze buiten niets mis kunnen doen. Doen ze hun behoefte, dan is dat minder erg dan wanneer het in huis zou zijn plus buiten is er niets dat ze niet zouden mogen kapot doen dat niet te vervangen valt of financieel te veel waard is.
-
maart
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Gaat er niet om wat de pup kapot kan maken maar wat je bij gelijk een hele dag alleen kapot kan maken aan pup.maart schreef:Een pup die buiten zit, zou ik het ook nog wel durven (hoewel softy genoeg zou ik vermoedelijk ofwel de pup meenemen naar het werk ofwel halve dagen werken) omdat ze buiten niets mis kunnen doen. Doen ze hun behoefte, dan is dat minder erg dan wanneer het in huis zou zijn plus buiten is er niets dat ze niet zouden mogen kapot doen dat niet te vervangen valt of financieel te veel waard is.
ik heb gelukkig exemplaren die daar niet stuk van gaan
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik ben totaal het tegenovergestelde, pup/jonge hond gaat altijd mee en als ik lang weg ga en hij moe kan worden draag ik hem in een rugzak met een warm dekentje onderin 
Ik zou het heel gek vinden om een dier waar je 15 jaar mee samen gaat zijn, zomaar te laten zitten en daar niet gelijk een band mee willen opbouwen. Ik zie het ook wel om mee heen maar vraag me dan af waarom ze dieren hebben aangeschaft
Ik zou het heel gek vinden om een dier waar je 15 jaar mee samen gaat zijn, zomaar te laten zitten en daar niet gelijk een band mee willen opbouwen. Ik zie het ook wel om mee heen maar vraag me dan af waarom ze dieren hebben aangeschaft
Laatst gewijzigd door Rataplan op 19 nov 2014 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
maart schreef:ik heb gelukkig exemplaren die daar niet stuk van gaan
Dit dus. Heb Nell ook redelijk snel alleen gelaten en ze is daar echt niet "stuk" van gegaan. Geloof zulke "verhalen" dan ook nooit zo. Zal vast een kern van waarheid inzitten, maar hoe onnozel ook, de meeste nieuwe hondeneigenaren laten hun hond toch echt niet gelijk de hele dag alleen. En dat zal in dit geval denk ik ook niet zo zijn. Vaak is het gewoon overdreven "van horen zeggen" shit.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
maart
- Zeer actief
ach, het staat mooi in de tuin hierRataplan schreef:Ik ben totaal het tegenovergestelde, pup/jonge hond gaat altijd mee en als ik lang weg ga en hij moe kan worden draag ik hem in een rugzak met een warm dekentje onderin
-
Sterre
bouvierpoedel schreef:Gaat er niet om wat de pup kapot kan maken maar wat je bij gelijk een hele dag alleen kapot kan maken aan pup.maart schreef:Een pup die buiten zit, zou ik het ook nog wel durven (hoewel softy genoeg zou ik vermoedelijk ofwel de pup meenemen naar het werk ofwel halve dagen werken) omdat ze buiten niets mis kunnen doen. Doen ze hun behoefte, dan is dat minder erg dan wanneer het in huis zou zijn plus buiten is er niets dat ze niet zouden mogen kapot doen dat niet te vervangen valt of financieel te veel waard is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh hier laat ik ze in het begin ook wel even alleen hoor maar geen hele dag gelijk na binnenkomst.smoekie schreef:maart schreef:ik heb gelukkig exemplaren die daar niet stuk van gaan
Dit dus. Heb Nell ook redelijk snel alleen gelaten en ze is daar echt niet "stuk" van gegaan. Geloof zulke "verhalen" dan ook nooit zo. Zal vast een kern van waarheid inzitten, maar hoe onnozel ook, de meeste nieuwe hondeneigenaren laten hun hond toch echt niet gelijk de hele dag alleen. En dat zal in dit geval denk ik ook niet zo zijn. Vaak is het gewoon overdreven "van horen zeggen" shit.
Ken er trouwens wel die in het weekend een hond kopen en maadag al de hele dag voor de rest van zijn leven alleen gelaten word omdat ze beide moeten werken.
Plus in de avond ook nog hun familie ,sportschool en sociale bezigheden hebben. En dan vreemd opkijken dat zoiets toch niet werkt.