Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja altijd hetzelfde ras.
Ruim 30 jaar geleden was ik met mijn toenmalige man en schoonouders op een camping ergens in Nederland bij een boer.
Die hadden twee berners lopen. Toen werd ik verliefd op het ras.
Maar in die tijd heerste er een ziekte onder de berners die in de hersens voorkwam en waar ze krankzinnig en dus vals van konden worden. Het werd stevig afgeraden.
als kind was ik fan van Belle, de witte Pyrenese berghond, maar in 1998 werd het dus de zwarte Beauty. Zo heette ze bij herplaatsing. Ik hernoemde haar Duty, voor iets eigens, maar ook omdat ze gedumpt werd door de eigenaar nadat ze geen nestjes meer voor hem kon krijgen.
5 en een half was ze, gouden hond, best ever, ruim 13 jaar geworden.
En daarna: eens een berner, altijd een berner.
Hierna dus geen hond meer.
Het gaat te slecht met 'mijn' ras.
Ben ook niet echt rasgebonden, vroeger een teckel gehad, bastaardjes, dwergpoedel, dwergpincher en dan nu Rasta een grote poedel.
Ooit zou ik misschien wel een wetter willen hebben want ze lijken me fantastisch maar Rasta bevalt me zó goed dat het naar alle waarschijnlijkheid toch weer een grote poedel zal worden al hoop ik natuurlijk nog heel lang onder de pannen te zijn met hem.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
ik sluit niet uit dat ik ooit ga wisselen. Ik vind wel meer rassen leuk, maar eigenlijk ben ik erg tevreden met de labrador. Ze zijn vriendelijk en sociaal, kunnen (meestal) goed loslopen, trainbaar, zijn geen piepers/lastige eters/bangerikken, qua vacht vind ik ze ook best ideaal, en ze hebben weinig nadelen voor mij. Het enige dat ik een nadeel vind is dat in sommige lijnen/honden wel erg weinig inzit. Maar goed, dan maar wat beter zoeken
Ik ben toch wel een beetje aan de grote poedel verslingerd en zal er altijd graag minstens 1 willen hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik naast die poedel nooit meer andere rassen, kruisingen of bastaarden zal hebben. Ik heb altijd van alles gehad aan honden en allemaal waren ze leuk op hun manier. Zou er bv best wel weer een boomertje bij willen.
Ik was vroeger bang voor honden , maar wel erg gefascineerd door de Duitse herders van de vriend van mijn vaders tante
Hij deed daar knpv mee
M'n angst voor honden heb ik overwonnen door de kruising bouvier/ Belgische herder van m'n tante
Die leek op een ruwharige Duitse herder en dat was zo'n lieverd
Uiteindelijk pas op m'n 16e eindelijk een Duitse herder gekregen
Hier geld t gezegde eens een Duitser altijd een Duitser
Iets anders komt er echt niet in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ik heb diverse rassen gehad. Van huis uit een kruising, Jack Russels en Golden Retriever, met m'n ex samen Huskies en nu een AmStaff. De hond moet me aanspreken. Ik denk dat ik met de meeste rassen wel uit de voeten kan, dus het is vooral een kwestie van het hebben van een klik en genoeg tijd. Genoeg rassen die me best aanspreken, ik zie mezelf echt nog wel eens met een Koningspoedel. Of een Lassie.
ik heb ook andere rassen/kruisingen gehad in het verleden en ik ben met al mijn honden blij geweest en heb aan allemaal goede en fijne herinneringen, maar sinds ik duitse herders heb weet ik dat dat het ras is dat me past als een handschoen.
dus ja ik blijf bij de duitsers.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ik heb sinds ongeveer 10 jaar border collies en denk dat dat voorlopig ook zo zal blijven.
Zo lang wij schapen hebben zal er altijd wel een border rond lopen.
Ik heb al 30 jaar collies (langhaar) en ik ben gek op het ras vanwege hun lieve en zachtaardige karakter. Er zal dus altijd wel een collie hier blijven rondlopen. Maar ik ben net zo gek op mijn lieve lelijke Bonnie dus ik sluit zeker niet uit dat er in de toekomst nog wel zo'n bastaard rond zal lopen.
Scheelt dat ik geen pups wil, dus ik wacht gewoon tot ik weer verliefd word op een herplaatser.
Van huis uit engelse cocker, chihuahua, teckel en kruising gewend, nu heb ik zelf een franse bulldog maar geen van deze rassen zal er na bulley nog komen. Wat wel weet ik nog niet.
Ik ben zeker niet ras gebonden. Wel is mijn grote liefde de am.staff. Tegenwoordig past deze verliefheid niet meer bij mij, helaas. De rottweiler heeft ondanks dat het mijn 'haat ras' was een liefdevol plekje veroverd. En ook past dat ras niet meer bij mij.
De peludo vind ik echt een te gekke hond. Er zijn nog zoveel rassen die ik nog meer leuk vind. De peludo is wel een grote kans dat dat weer mijn volgende hond wordt of naakt misschien. Er staan er alleen nog 1 op de welsh gorgi pembroke lijkt me ook geweldig.
We zien wel wat er over een jaar of 2 bij komt, misschien is er dan weer een nieuwe gegadigde op mijn lijst.
Begonnen met een dwergpoedeltje, daarna bearded collies, daarna bearded collies en een Zuidrus en nu alleen nog twee Zuidrussen. Mijn volgende hond wordt waarschijnlijk geen Zuidrus maar wat het wel wordt....? Ik ben niet heel erg rasvast dus maar blijf soms wel een tijdje hangen
Ik denk het wel, ik denk wel is over een ander ras.
Maar ik kom toch weer steeds uit op de duitse herder. Hun karakter vind ik geweldig!
Het is alleen jammer dat veel mensen vooroordelen hebben over ze, en daar heb ik wel is moeite mee.
Maar ik zal daardoor niet voor een ander ras gaan, want de duitse herder past het beste bij mij
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt! [/URL][/url]
Thuis met verschillende rassen opgegroeid, duitse staande, heidewachtel, teckel, engelse springer, jack hussel en nu zelf chihuahua's en een kruising. Ik wil ook nog wel graag een grotere hond, ooit. Misschien zal ik wel altijd één chihuahua hebben, geen idee eigenlijk.
Voorlopig zijn deze drie meer dan genoeg.
Ik werk in een pension en daar komen natuurlijk heel veel verschillende rassen, er zijn er maar weinig waar ik echt wat mee heb. De honden die ik meestal het leukste vind zijn buitenlandse kruisingen.
Ik ben ook niet gebonden aan de stabij. Als er nu een hondje bij zou komen, zou het geen stabij worden. Ik hou wel van wat diversiteit als je meerdere honden tegelijk hebt.
Maar dat ik niet rasgebonden ben, betekent natuurlijk niet dat ik dat nooit zal worden. Misschien heb ik "mijn" ras nog niet getroffen.
Nee hoor niet rasgebonden. Een hond is een hond.
Als het aan mij ligt zal het wel bij kleinere rassen blijven maar mijn vriend heeft weer meer met grotere rassen dus in de toekomst sluit ik niks uit.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
De Duitse herder was ik als kind al door gefascineerd, nog steeds geen idee waar dat vandaan kwam. Sowieso de aantrekkingskracht naar honden toe niet, men had in onze directe familie geen huisdieren. (mijn oom had een duitse herder maar hij woonde niet bij ons in de buurt, en die hond zag ik sporadisch). Uiteindelijk kreeg ik mijn eerste Duitse herder en daar kwam al snel een tweede bij. Ik hou van dit type hond. Er zal heus wel een ander ras eens komen, maar dan kijk ik wel een beetje naar de karaktereigenschappen van het betreffende ras. Mijn vriend wilde gelukkig zelf ook een Duitse herder, m.n. omdat hij die twee van mij had meegemaakt. Maar een border collie vindt hij bijvoorbeeld erg leuke honden. Nu hebben we onze handen vol aan de jonge hond dus een andere erbij is nog niet aan de orde, denk echter wel dat dat dan weer een Duitse herder wordt.
Wij hebben Engelse Stafford's gehad, deze zou ik nooit meer kopen.
We hebben nu nog een Franse Bulldog, deze koop ik ook niet meer.
Vanaf 1993 hebben we de Amerikaanse Akita, en ik zou er zo weer een kopen, maar ik sta ook open voor een ander ras in de toekomst.
Nee van x fox/kees, naar dobers en toen mechelaars. Waar wel uit blijkt dat die laatsten toch echt t beste passen bii wat ik zoek. Ook nog met zeer grote regelmaat dh te logeren maar dat weet ik nu iig ook zeker dat past niet bij me.
Een mechelaar zal er dus waarschijnlijk altijd blijven lopen, maar ook veel interesse in husky en ACD.
Sluit ook niet uit dat er zo een in de verre toekomst ooit bij zal komen.