Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animals Express krijgt vergunning

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Animals Express krijgt vergunning

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Biet schreef:'Ondernemer' is geen vrijbrief.
Volgens mij kan ik wel een waterdicht betoog verzinnen waarbij ik aantoon dat criminelen ook ondernemers zijn.
Maakt het nog niet ok wat ze doen.
Nee maar wel dat het mag wat ze doen.
Ze brengen geld in het laadje , en probeer ze maar eens weg te krijgen. Als dat zo makkelijk was dan was dat wel gelukt door anderen jaren geleden,.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

bouvierpoedel schreef:
Biet schreef:'Ondernemer' is geen vrijbrief.
Volgens mij kan ik wel een waterdicht betoog verzinnen waarbij ik aantoon dat criminelen ook ondernemers zijn.
Maakt het nog niet ok wat ze doen.
Nee maar wel dat het mag wat ze doen.
Ze brengen geld in het laadje , en probeer ze maar eens weg te krijgen. Als dat zo makkelijk was dan was dat wel gelukt door anderen jaren geleden,.
Yep, corrupte overheid met een chronische kortetermijnvisie.
Levert even iets op en gaat daarna veel meer kosten.
Ga maar na op willekeurig welk gebied; gaat overal voor op.
Wiel
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hoe belachelijk en corrupt dit ook is,er is er maar één iemand die deze praktijken kan stoppen,en dat is de klant.
Als mensen eens beginnen met winkels te boycotten waar dieren verkocht worden,dan was het gauw gedaan met dit soort praktijken.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

beatje schreef:Hoe belachelijk en corrupt dit ook is,er is er maar één iemand die deze praktijken kan stoppen,en dat is de klant.
Als mensen eens beginnen met winkels te boycotten waar dieren verkocht worden,dan was het gauw gedaan met dit soort praktijken.
Ben ik helemaal met je eens, maar ook niet brood fokkers mogen eens achter hun oren krabben hoor. Want die vragen soms prijzen waar je stijl achter over knalt. Dat is een mede oorzaak dat mensen uitwijken naar een goedkopere oplossing.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

beatje schreef:Hoe belachelijk en corrupt dit ook is,er is er maar één iemand die deze praktijken kan stoppen,en dat is de klant.
Dat is wat mij betreft een utopie. Vooral als we andere diersoorten er ook bij gaan betrekken, de meeste mensen vinden het halen van een knaagdier of konijn bij een fokker een lachwekkend idee. Terwijl die beesten door dezelfde hel als die honden gaan.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik weet dat hier in de dierenwinkel ,maar goed dat is een klein winkeltje,konijnen verkocht worden die door particulieren worden binnengebracht de zo gezegde oeps nestjes.
Maar buiten konijen verkopen ze niks.

Mijn eigen konijnen kwamen van een opvang,mijn cavia's en ratten politiek correct van fokkers :mann:
Mijn Cavia's hadden zelfs een heuse stamboom :-).

Dierenwinkels moeten gewoon spullen voor dieren verkopen en geen dieren.
Aan de andere kant word het een particuliere fokker zo moeilijk gemaakt.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat lopen met pups die voor 15 weken volledig ingeent het land niet in mogen.Die kan die winkel toch ook niet jonger verkopen.
Katten mogen alleen gecastreerd of gesteriliseerd verkocht worden ook kittens.Dus ben benieuwd.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

beatje schreef: Mijn Cavia's hadden zelfs een heuse stamboom :-).

pff dat hebben die van mij bijna allemaal :pffff:
ik noem het liever geboortecertificaat, aangezien zoiets niet officieel is bij cavia's (en omdat ik niet voor de show fok en dus met "foute" dieren)

Verschil met honden en katten vind ik trouwens wel dat een cavia en konijn van een fokker vaak net zo duur zijn als in een dierenwinkel.

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Dat er regels voor komen is op zich niet verkeerd, maar wat je zegt: zowel fokkers die het gewoon goed willen doen als dierenwinkels wordt het moeilijk gemaakt. Dus wie blijven er dan over: juist.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

beatje schreef:Ik weet dat hier in de dierenwinkel ,maar goed dat is een klein winkeltje,konijnen verkocht worden die door particulieren worden binnengebracht de zo gezegde oeps nestjes.
Maar buiten konijen verkopen ze niks.

Mijn eigen konijnen kwamen van een opvang,mijn cavia's en ratten politiek correct van fokkers :mann:
Mijn Cavia's hadden zelfs een heuse stamboom :-).

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat lopen met pups die voor 15 weken volledig ingeent het land niet in mogen.Die kan die winkel toch ook niet jonger verkopen.
Katten mogen alleen gecastreerd of gesteriliseerd verkocht worden ook kittens.Dus ben benieuwd.
Die komen dan vast ineens uit eigen land
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tara schreef:
Lizzie. schreef:
Ben ik helemaal met je eens, maar ook niet brood fokkers mogen eens achter hun oren krabben hoor. Want die vragen soms prijzen waar je stijl achter over knalt. Dat is een mede oorzaak dat mensen uitwijken naar een goedkopere oplossing.
Dáár gaan we weer... :roll:
Heb je enig idee voor hoeveel kosten fokkers staan? Hoeveel kosten ze moeten maken om aan alle voorwaarden te voldoen?
Ja, er worden in sommige gevallen exorbitant hoge bedragen gevraagd voor rashonden en daar heb ik ook wel mijn vraagtekens bij. Maar als je denkt dat je een goede en zorgvuldig gefokte rashondenpup kunt kopen voor 250 euro, dan heb ik teleurstellend nieuws voor je.
ja dat weet ik... :roll:
zit zelf al tig jaar in het ''fokkerswereld'' weet welke kosten gemaakt moeten worden.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

crutz schreef:Die komen dan vast ineens uit eigen land
Precies, dat staat nu plots bij een aantal rassen gemeld :mrgreen:
Ook bij het ras wat Tara fokt trouwens, maar volgens mij zijn daar helemaal geen fokkers van in België :denken:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Tara schreef:
Lizzie. schreef:
Dáár gaan we weer... :roll:
Heb je enig idee voor hoeveel kosten fokkers staan? Hoeveel kosten ze moeten maken om aan alle voorwaarden te voldoen?
Ja, er worden in sommige gevallen exorbitant hoge bedragen gevraagd voor rashonden en daar heb ik ook wel mijn vraagtekens bij. Maar als je denkt dat je een goede en zorgvuldig gefokte rashondenpup kunt kopen voor 250 euro, dan heb ik teleurstellend nieuws voor je.
En toch lukt dat wel bij de Hollandse smous ,misschien niet voor 250 euro maar enorm veel hoger zal het ook niet zijn.
Dat hebben ze juist gedaan om broodfok tegen te gaan, en dat blijkt dus uiterst effectief te zijn geweest want ik zie nooit broodfoksmousjes worden aangeboden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: En toch lukt dat wel bij de Hollandse smous ,misschien niet voor 250 euro maar enorm veel hoger zal het ook niet zijn.
Dat hebben ze juist gedaan om broodfok tegen te gaan, en dat blijkt dus uiterst effectief te zijn geweest want ik zie nooit broodfoksmousjes worden aangeboden.

:U: De gemiddelde koper daar heeft vast net zo lief ieder ander mottig kruisinkje voor minder.
Zijn wel meer niet erg populaire rassen met een normale prijs die ook niet aanboden worden.
Naar wat ik begrepen heb is het trouwens maar net wat je onder "zorgvuldig gefokt" verstaat :schrik:
Tara schreef: Dáár gaan we weer... :roll:
Waarom zou er niets op verdiend mogen worden?
Zat andere manieren om aan een leuke hond te komen voor of onder die €250.
-Saskia-
Zeer actief

Tara schreef:Ja, eentje. Maar dat is er geen waar je een pup van wilt hebben.
Schijnbaar, als ie zijn pups verpatst aan broodfokkers :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Biet schreef:
-Saskia- schreef:Het is al jaren bekend dat ze bevriend zijn met de juiste mensen, dit verbaasd me niet.
Ze zetelen in de adviesraad voor dierenwelzijn, ambtenaren op controle 'vergeten' namen en adressen van gecontroleerde fokkerijen in het Oostblok te noteren en er worden pups uit verzamelcentra geïmporteerd, iets wat in België al jaren verboden is. En ze zijn al eens betrapt op het leveren (want dat doen ze ook) van illegale pups.
Hoe blind kan onze overheid eigenlijk zijn? :ugh:
Dat is niet blind, dat is corrupt.
Behoorlijk groot probleem in de westerse samenleving.
Zou je dat westerse er maar niet gewoon uithalen? :?

Dat is op de hele wereld zo.
Alleen in sommige gebieden gebeurt het wat openlijker.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”