Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie aan de deur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Politie aan de deur

Ongelezen bericht door Zamunda »

TS, dat is wel even flink schrikken met politie aan de deur lijkt me!

Geen oordeel, gewoon om het meedenken:
Zijn er geen kindersloten die op de haldeur te zetten zijn? Of speciale deurklinken die fungeren als kinderslot? Dan kunnen je (jonge) kinderen niet meer zorgen voor een ontsnapping en kan Gimmick uit de bench.
Maar goed, ik ben niet thuis in de kinderslotenwereld, ik weet niet wat er mogelijk is op dat gebied.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Lemuria schreef:Het punt is verder puur dat die hond een negatieve reputatie heeft, die ergens vandaan moet komen. Dáar moet ts zich op focussen.

Ach, een negatieve reputatie heb je al heel snel, mensen hoeven alleen maar te liegen en je krijgt de politie al aan de deur.
Volgens een of andere buurvrouw/man heb ik een fokkamer thuis, het is al haast negen jaar geleden dat ik een nestje heb gehad en sindsdien heb ik geen pups meer gehad, maar ach ik heb thuis een fokkamer volgens de roddelaars.

En ik had de radio keihard aan en we stampen door het huis ook een keer de politie voor aan de deur gehad, ik heb de radio nooit aan.

Dus dat iemand de politie op je af stuurt wil niet zeggen dat er ook werkelijk dingen gebeurd zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kirra schreef: De meeste mensen die hier wat 'strenger' reageren vanwege het type hond, doen dat volgens mij vooral omdat gebleken is dat er maar weinig nodig is voor de politie om hard op te treden tegen deze honden.
Misschien niet meteen neerschieten, maar nou ja, neem maar als voorbeeld dat de politie voor je deur stond.
Absoluut. Het kan mij aan m'n reet roesten wat je verder doet met je hond, maar dit soort rassen hebben echt niet nog meer incidenten nodig en de schietincidenten spreken boekdelen. Hoe vaak lees je dat een agent zich bedreigd voelde door een Labrador ;)? Hoe voorzichtiger je bent, hoe beter. Een hond die ontsnapt, daar is gewoon niet goed opgelet. In het belang van jou en je hond is het gewoon een bloedserieuze zaak dat je de controle houdt over waar je hond zich bevindt.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 14 nov 2014 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

ranetje schreef: Dat is een andere posting dan waar ik op reageerde - en voor het overgrote deel had gequote (op dus die paar woorden na) en dat weet je best.
Doe nou even niet zo flauw met "houd je je expres van de domme"

En het was volgens mij wel bij haar thuis.
Met opa en oma als oppas.
Oh sorry. Ik zal het 'klaar nou' ook even verduidelijken: "Ik ben klaar met het nodeloos discussiëren over hoe jij mijn posts interpreteert aangezien dit niets met het topic te maken heeft".
Ok. Dus dat ben ik. Klaar met deze discussie :ok:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier is sprake van een hond die door een geopende voordeur rent. Een ongelukje zonder verdere gevolgen dus.

Hij rent naar een kat toe en doet de kat verder niets.
Buren vertellen leugens als omdat deze hond in het verleden meerdere katten en honden gepakt en beschadigd zou hebben. Iets wat niet waar is. Dat is een zeer ernstige zaak.

Ongeacht welke buren het zijn, mijnerzijds volgde er onmiddellijk een aangifte tegen hen wegens het doen van een valse aangifte en het bezoedelen van je goede naam.

Als het om de buren gaat die ook in drugs handelen dan zou dat helemaal fantastisch zijn. Dan heb je gelijk twee vliegen in een klap. Dat kwam dan gelijk bij die aangifte. Aangezien dat soort meestal niet werkt ging er gelijktijdig een brief naar de |Inspecteur der Belastingen wegens het verzwijgen van inkomsten. Mocht hij en of zij afgekeurd zijn dan nog een brief met je bevindingen naar het UWV. Als hij in de bijstand zit dan ook nog even de sociale dienst in kennis stellen.
De woningvereniging inschakelen vanwege het verhandelen van drugs kan er dan nog wel boven op. Met een beetje mazzel gaan ze verder in huis zoeken. Kan vaak een aangename verrassing zijn wat ze daar nog aantreffen.

Niet mijn stijl, maar als iemand op achterbakse wijze middels leugens, list en bedrog mij een oor tracht aan te naaien en daarvoor de politie inschakelt, dan is het vragen erom. Dan krijg je gewoon een koekje van eigen deeg.

Laat je niet intimideren door de politie. Zij zullen de zaak in den minne willen schikken. Dat voorkomt extra werk voor hen.
Ga hier niet mee accoord, want de politie heeft niets te willen. Zij hebben te doen wat jij hen opdraagt. en dat is bovengenoemd proces verbaal opmaken.

Succes en sterkte.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lemuria schreef:
ranetje schreef: Dat is een andere posting dan waar ik op reageerde - en voor het overgrote deel had gequote (op dus die paar woorden na) en dat weet je best.
Doe nou even niet zo flauw met "houd je je expres van de domme"

En het was volgens mij wel bij haar thuis.
Met opa en oma als oppas.
Oh sorry. Ik zal het 'klaar nou' ook even verduidelijken: "Ik ben klaar met het nodeloos discussiëren over hoe jij mijn posts interpreteert aangezien dit niets met het topic te maken heeft".
Ok. Dus dat ben ik. Klaar met deze discussie :ok:
:mrgreen:
Geen "interpretatie" Lemuria, daar heeft het in de verste verte niet mee te maken.

Inderdaad, klaar :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Tjeesis wat een topic weer inderdaad. Niet om de start, maar wel om de reacties, die totaal voorbij gaan aan waar TS om post.

Ik heb hier ogen in m'n achterhoofd, wil alles onder controle hebben. Maar toch is Figo hier ( hier is thuis ) 2 x de buurt gaan verkennen omdat hij de voordeur open kreeg. We hadden op de deur naar de gang al een ronde knop. Dan ga je een keer naar de wc, maakt de hond de voordeur open.
Ja...eh? Dat verwacht je toch ook niet :U:
Dan neem je maatregelen, let beter op. Ik moest even boven zijn, dan Figo ook maar mee. Traphek dicht.
Stond ie toch weer buiten. Is twee keer gebeurd, buiten is er niks gebeurd behalve schrik ( wat ik absoluut snap ). Nu hebben we dus een ronde knop op de deur naar de gang, en op de voordeur zit een knip.
Als een van ons weggaat draaien we de deur op slot, ook al is de ander nog binnen.

We zaten van de zomer bij schoonouders, honden los. Totdat ik zag dat Figo interesse had naar de deur naar de gang.
'Mag de voordeur op slot? ' Huh..deuren zitten dicht hoor.
'Ja, maar mag de voordeur op slot? Want hij weet hoe het werkt'.
Beetje raar aangekeken..maar de voordeur ging op slot. Figo weer naar binnen...ik hoor BAM!
' :80: Wat was dat?'
'De deur'
:gvd:
Schoonouders hebben twee voordeuren :ugh: Ik vroeg het nog zo :boos:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wolfsblut schreef:Hier is sprake van een hond die door een geopende voordeur rent. Een ongelukje zonder verdere gevolgen dus.

Hij rent naar een kat toe en doet de kat verder niets.
Buren vertellen leugens als omdat deze hond in het verleden meerdere katten en honden gepakt en beschadigd zou hebben. Iets wat niet waar is. Dat is een zeer ernstige zaak.

Ongeacht welke buren het zijn, mijnerzijds volgde er onmiddellijk een aangifte tegen hen wegens het doen van een valse aangifte en het bezoedelen van je goede naam.

Als het om de buren gaat die ook in drugs handelen dan zou dat helemaal fantastisch zijn. Dan heb je gelijk twee vliegen in een klap. Dat kwam dan gelijk bij die aangifte. Aangezien dat soort meestal niet werkt ging er gelijktijdig een brief naar de |Inspecteur der Belastingen wegens het verzwijgen van inkomsten. Mocht hij en of zij afgekeurd zijn dan nog een brief met je bevindingen naar het UWV. Als hij in de bijstand zit dan ook nog even de sociale dienst in kennis stellen.
De woningvereniging inschakelen vanwege het verhandelen van drugs kan er dan nog wel boven op. Met een beetje mazzel gaan ze verder in huis zoeken. Kan vaak een aangename verrassing zijn wat ze daar nog aantreffen.

Niet mijn stijl, maar als iemand op achterbakse wijze middels leugens, list en bedrog mij een oor tracht aan te naaien en daarvoor de politie inschakelt, dan is het vragen erom. Dan krijg je gewoon een koekje van eigen deeg.

Laat je niet intimideren door de politie. Zij zullen de zaak in den minne willen schikken. Dat voorkomt extra werk voor hen.
Ga hier niet mee accoord, want de politie heeft niets te willen. Zij hebben te doen wat jij hen opdraagt. en dat is bovengenoemd proces verbaal opmaken.

Succes en sterkte.
Hahaha woon je in de buurt ofzo.
je beschrijft nu precies tot in de details de klagende buren...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gimmick schreef:
Apple schreef:Neemt de hond vaker de benen?
Ik geloof er trouwens niet zo heel veel van, een hond die buiten leuk wil spelen met een kat
Als ze die kat had willen vermoorden dan was daar 1 hap voor nodig.
Die kat heeft 0 schade.
Ze speelt er ook niet "gezellig" mee maar ze gaat ook niet voor de kill.
Er is ook nog een tussenvorm tussen spelen en vermoorden. Mijn hond speelt niet met katten. Ze pest ze, jaagt ze op, wordt soms boos op katten, als ze blijven zitten gaat ze ze staan uitschelden in de hoop dat ze op de loop gaan. Maar vermoorden zou ze nooit doen.

Ik dacht in de pup/pubertijd altijd dat ze wilde spelen. Hoe naïef.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gimmick schreef:
Apple schreef:Neemt de hond vaker de benen?
Ik geloof er trouwens niet zo heel veel van, een hond die buiten leuk wil spelen met een kat
Als ze die kat had willen vermoorden dan was daar 1 hap voor nodig.
Die kat heeft 0 schade.
Ze speelt er ook niet "gezellig" mee maar ze gaat ook niet voor de kill.
Er is ook nog een tussenvorm tussen spelen en vermoorden. Mijn hond speelt niet met katten. Ze pest ze, jaagt ze op, wordt soms boos op katten, als ze blijven zitten gaat ze ze staan uitschelden in de hoop dat ze op de loop gaan. Maar vermoorden zou ze nooit doen.

Ik dacht in de pup/pubertijd altijd dat ze wilde spelen. Hoe naïef.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

In Nederland geld gelukkig altijd nog de bewijslast in combinatie met je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Men zal met redelijke bewijzen moeten komen. Deze zijn er zo te zien niet. Dus geen flauw idee waar je je zorgen om moet maken.

Overigens moeten mijn honden ook niet op straat komen en van geheel ander ras. De ene jaagt auto's op en wordt zijn dood dan, de ander zal agressie naar allerlei andere dieren vertonen. Ik zou toch een opvang verzorgen voor als de hond toch door de voordeur komt. Hekje, stroomdraad weet ik wat. Al is het maar om te vertragen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marion. schreef:Nou ja. Als ik de politie aan mijn deur zou krijgen (dat gebeurt niet zomaar nav een of ander roddeltje, want die mensen hebben meer te doen) dan zou ik daar wel slapeloze nachten van hebben. Dat is dan net van een iets andere orde, dan in ons vorige huis de de onderburen grappend op onze bruiloft binnen kwamen lopen met de mededeling dat we de eerste dans nu wel vlekkeloos zouden doen na dat geoefen de avond ervoor :ugh:

Wij waren ons van geen kwaad bewust, maar we hadden inderdaad even "geoefend". Gewoon op kousevoeten, maar blijkbaar hoorbaar en herkenbaar voor de onderburen. En dat vond ik heel erg vervelend. Laat staan als mijn dieren overlast veroorzaken, laat staan als ik de politie aan huis krijg. Voor hetzelfde geld moet mijn hond weg! Dus ik zou er gewoon alles aan doen om overlast te voorkomen. Op alle vlakken wel, maar zeker als het gaat om mijn honden.

Dat dus dat de politie niet nav een of andere roddel direct op de stoep staat. Nav zaken was het hier andersom dat iemand meende te kunnen zieken bij de politie met verhalen waar de politie gelukkig niet serieus op in ging
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Jezus... daar gaaaaaaaaaaaaaaaaaan we weer.... :19: :kotz:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

gyanty schreef:In Nederland geld gelukkig altijd nog de bewijslast in combinatie met je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Men zal met redelijke bewijzen moeten komen. Deze zijn er zo te zien niet. Dus geen flauw idee waar je je zorgen om moet maken.
.
Dat is niet waar. Je mag bewijzen dat je onschuldig bent. En dat kan niet altijd.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Dee schreef:
gyanty schreef:In Nederland geld gelukkig altijd nog de bewijslast in combinatie met je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Men zal met redelijke bewijzen moeten komen. Deze zijn er zo te zien niet. Dus geen flauw idee waar je je zorgen om moet maken.
.
Dat is niet waar. Je mag bewijzen dat je onschuldig bent. En dat kan niet altijd.
Die kat mocht daar evenmin zijn als die hond volgens de wet.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Jezus wat een gezeik...

Het overkomt de beste hoor. Is mij ook meerdere malen gebeurd.

Eerste keer: Bon die langs mijn benen glipt terwijl ik een pakketje aanneem van de Postbode. Zoef, daar ging hij.
En ik er achteraan rennen. Natuurlijk binnen no time uit zicht, fiets gehaald en gaan fietsen in de buurt. Totdat bleek
dat ik hem bij iemand uit huis kon halen want hij was via de achterdeur naar binnen gerend om het kattenvoer op te eten.
Ik ben daarna nog maar een blikje kattenvoer wezen brengen. :mrgreen:

De 2e toen we nog in nieuw weerdinge woonde keer zat ik rustig op de bank met mijn laptop terwijl de honden buiten liepen in de tuin. Dacht ik. Tot ik uit mijn ooghoek ineens 1, 2....3.....4...wat vreemd, 5 honden, en jeetje, het leken wel een aantal bgv's, langs het raam aan de weg kant zag rennen :80: . Daar gingen
mijn honden, over straat, hop naar de buren 60 meter verderop. Ik er achter aan op blote voeten, en ze allemaal naar huis gebulderd.
Wonderbaarlijk dat het overigens lukte. Die Grands maak je niet zo snel de pis lauw. :engel:

De 3e keer: Midden in de verbouwing, en de honden lagen smorgens vroeg nog in de woonkamer. De mannen van de Nuon kwamen vroeger dan
gedacht, en terwijl ze hier binnen staan zeg ik nog tegen ze. Hou die tussendeur even dicht als jullie de voordeur open hebben, ik leg de honden zo in de garage.
Terwijl ik bezig ben Lune, Elmo en Mowan in de tuin te laten lag Bon nog binnen. Die flikker wilde wel vaker nog niet op staan smorgens vroeg, en ik dacht, ik haal m
zo wel op. Vervolgens leg ik de honden in de garage, en loop richting bon. Kijk op het kussen: Hond weg. :oeps: Kijk naar de deur, ja hoor, open.... En Stiekemerd
als Sorbonne was, verplicht mee moeten is geen lol, maar zodra die de kans schoon zag om er tussen uit te sneaken dan was ie snel! :devil:
Ik door de voordeur er achteraan, hekje stond ook open, ja natuurlijk, hop de weg op. Turen turen, komt mijn buurman aanlopen 'ben je een hond kwijt? Die zit bij ons op het terrein'. Prfffffffff Duizend doden stierf ik, want we wonen nog al op een drukke weg. God zij dank had de buurman zijn hek dicht gedaan, en kon ik Bon daar rustig aanlijnen en weer mee naar huis nemen.

Oftewel, oppas op of niet... het kan iedereen gebeuren. Ik heb het voordeel, die van mij zien er schattiger uit dan dat ze daadwerkelijk zijn :mann:

Hopelijk kom je er uit met je buren TS. Zou naar zijn als de verstandhouding hierdoor beïnvloed wordt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
nyckle
Zeer actief

Totdat fikky katty dwars in de bek heeft. Twee dieren zonder controle. Wie spit het onder Delft? Delft het onder spit, delfde het onderspit?
Moeder van de poes zal het niet waarderen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

nyckle schreef:
Dee schreef:
.
Katten mogen wettelijk los buitenlopen. Je bent wel verantwoordelijk voor de daden van die kat, en eigenlijk mogen ze niet jagen (net zo min als honden dat mogen). Je bent dus feitelijk strafbaar als ze met een dooie rat thuiskomen, maar ze mogen verder gaan en staan waar ze willen zolang ze geen schade aanrichten.

En TS, ik snap de ophef niet zo hoor, er is niemand gewond, en het kan inderdaad gebeuren dat je hond de deur uitschiet. Ik zou als ik jou was toch wel met een traphekje gaan werken. Niet als barricade, maar als grens. Tuurlijk springt die hond daar moeiteloos overheen, maar wat je moet aanleren is dat er een onzichtbare grens van 20 cm of zo voor dat hekje is waar die hond niet overheen mag, en dat HEEL DUIDELIJK maken. Een keer of twee NEE, en dat moet het kwartje gevallen zijn, en anders echt even goed boos worden als er zelfs maar een neus tegen dat hekje wordt gedrukt. Dat werkt vele malen beter dan een hond 'tegenhouden' door weg te sluiten, want dan valt er niks te leren voor die hond en blijft het ontsnappingsgevaar bestaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nyckle
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
nyckle schreef:
Dee schreef:
.
Katten mogen wettelijk los buitenlopen. Je bent wel verantwoordelijk voor de daden van die kat, en eigenlijk mogen ze niet jagen (net zo min als honden dat mogen). Je bent dus feitelijk strafbaar als ze met een dooie rat thuiskomen, maar ze mogen verder gaan en staan waar ze willen zolang ze geen schade aanrichten.

En TS, ik snap de ophef niet zo hoor, er is niemand gewond, en het kan inderdaad gebeuren dat je hond de deur uitschiet. Ik zou als ik jou was toch wel met een traphekje gaan werken. Niet als barricade, maar als grens. Tuurlijk springt die hond daar moeiteloos overheen, maar wat je moet aanleren is dat er een onzichtbare grens van 20 cm of zo voor dat hekje is waar die hond niet overheen mag, en dat HEEL DUIDELIJK maken. Een keer of twee NEE, en dat moet het kwartje gevallen zijn, en anders echt even goed boos worden als er zelfs maar een neus tegen dat hekje wordt gedrukt. Dat werkt vele malen beter dan een hond 'tegenhouden' door weg te sluiten, want dan valt er niks te leren voor die hond en blijft het ontsnappingsgevaar bestaan.
Heel kort gezegd, is de eigenaar van het dier verantwoordelijk voor de daden van het dier.
Dat betekend, dat als fikkie kattie dwars in de bek heeft, en katty dit niet overleeft, de eigenaar van kattie niet moet jammeren.

Fikkie is ook fout.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Suuz! schreef:Jezus wat een gezeik...

Het overkomt de beste hoor. Is mij ook meerdere malen gebeurd.

Eerste keer: Bon die langs mijn benen glipt terwijl ik een pakketje aanneem van de Postbode. Zoef, daar ging hij.
En ik er achteraan rennen. Natuurlijk binnen no time uit zicht, fiets gehaald en gaan fietsen in de buurt. Totdat bleek
dat ik hem bij iemand uit huis kon halen want hij was via de achterdeur naar binnen gerend om het kattenvoer op te eten.
Ik ben daarna nog maar een blikje kattenvoer wezen brengen. :mrgreen:

De 2e toen we nog in nieuw weerdinge woonde keer zat ik rustig op de bank met mijn laptop terwijl de honden buiten liepen in de tuin. Dacht ik. Tot ik uit mijn ooghoek ineens 1, 2....3.....4...wat vreemd, 5 honden, en jeetje, het leken wel een aantal bgv's, langs het raam aan de weg kant zag rennen :80: . Daar gingen
mijn honden, over straat, hop naar de buren 60 meter verderop. Ik er achter aan op blote voeten, en ze allemaal naar huis gebulderd.
Wonderbaarlijk dat het overigens lukte. Die Grands maak je niet zo snel de pis lauw. :engel:

De 3e keer: Midden in de verbouwing, en de honden lagen smorgens vroeg nog in de woonkamer. De mannen van de Nuon kwamen vroeger dan
gedacht, en terwijl ze hier binnen staan zeg ik nog tegen ze. Hou die tussendeur even dicht als jullie de voordeur open hebben, ik leg de honden zo in de garage.
Terwijl ik bezig ben Lune, Elmo en Mowan in de tuin te laten lag Bon nog binnen. Die flikker wilde wel vaker nog niet op staan smorgens vroeg, en ik dacht, ik haal m
zo wel op. Vervolgens leg ik de honden in de garage, en loop richting bon. Kijk op het kussen: Hond weg. :oeps: Kijk naar de deur, ja hoor, open.... En Stiekemerd
als Sorbonne was, verplicht mee moeten is geen lol, maar zodra die de kans schoon zag om er tussen uit te sneaken dan was ie snel! :devil:
Ik door de voordeur er achteraan, hekje stond ook open, ja natuurlijk, hop de weg op. Turen turen, komt mijn buurman aanlopen 'ben je een hond kwijt? Die zit bij ons op het terrein'. Prfffffffff Duizend doden stierf ik, want we wonen nog al op een drukke weg. God zij dank had de buurman zijn hek dicht gedaan, en kon ik Bon daar rustig aanlijnen en weer mee naar huis nemen.

Oftewel, oppas op of niet... het kan iedereen gebeuren. Ik heb het voordeel, die van mij zien er schattiger uit dan dat ze daadwerkelijk zijn :mann:

Hopelijk kom je er uit met je buren TS. Zou naar zijn als de verstandhouding hierdoor beïnvloed wordt.
Van dit dus, echt, dat gezeik elke keer om zoiets, het is nogal menselijk om fouten te maken, en de roeptoeters op dit forum lijken zelf wel de perfecte hondenbaas die nooooooooooooooooit ook maar 1 fout maken.... Nou, kijk in de spiegel zou ik zeggen, en verbeter de wereld en begin bij jezelf voordat je start met anderen de grond inboren en afzeiken want daar zijn sommigen nogal goed in. Hoop dat je trots bent op jezelf!
Laatst gewijzigd door Mieke-Bo op 15 nov 2014 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
nyckle
Zeer actief

Goed nadenken of je wel of niet een kat of hond neemt. Welke voorwaarden stel je zelf. Kun je er aan voldoen.
verantwoordelijkheid ? voor mens dier en dier?
gyanty
Zeer actief

Dee schreef:
.

In een strafproces geldt de presumptio innocentiae (Latijn: vermoeden van onschuld), eenieder wordt voor onschuldig gehouden tot het tegendeel wettig is bewezen (artikel 6 lid 2 Europees verdrag inzake de rechten van de mens (EVRM)).
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is gebeurt en gewoon verder gaan .
Je zult de eerste niet zijn en ook de laatste niet. Zou diegeen waarvan jij denkt aangifte te hebben gedaan met rust laten , zo dan hebben ze het niet gedaan en heb je nog meer gezeik en ellende.
Wacht gewoon af ,meer kun je niet doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is gebeurt en gewoon verder gaan .
Je zult de eerste niet zijn en ook de laatste niet. Zou diegeen waarvan jij denkt aangifte te hebben gedaan met rust laten , zo dan hebben ze het niet gedaan en heb je nog meer gezeik en ellende.
Wacht gewoon af ,meer kun je niet doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Tara schreef:
Gimmick schreef:
Tara schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso nogal raar dat een kind van twee voordeuren open doet eigenlijk.
Maar misschien ligt dat aan mij? :U:
Het kind is bijna 3 (in januari) dus zo raar is dat niet.
Vaak als ik er geen zicht op heb dan zit de deur op slot.
Opa is dat vergeten nadat hij weg ging om een boodschapje te doen.
Nou ja, ik vind het niet raar dat een kind dat dóet, maar ik vind het wel raar áls een kind van die leeftijd dat doet.
Dat het daar de gelegenheid voor heeft gekregen bedoel ik dan. Want wat moet dat kind dan aan de deur regelen?
Maar goed, dat is een ander verhaal. :wink:
Opa had het niet moeten vergeten, en wellicht had jij Opa er beter van moeten doordringen dat achteloosheid in jouw huishouden gewoon niet aan de orde mag zijn.
Mijn god zeg, ben jij miss perfect of zo, shit happens
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zoiets kan gebeuren en dan neem je direct maatregelen zodat het niet nog eens kan gebeuren als dat nadelige gevolgen kan opleveren voor je omgeving.
Dat lijkt me dan ook vrij logisch.
De partner van Jan zijn moeder is ook eens vrolijk met Rio in de voortuin gaan zitten bij haar thuis terwijl zij bij de kapper zat en Rio bij hun verbleef.
Die voortuin is helemaal open en zijn grote vijand een chow chow liep daar weleens langs :O:
Gelukkig is er niets gebeurd en heeft Jan zijn moeder Rio direct naar binnen gedaan en gezegd dat Rio daar absoluut niet zitten mag ,iets wat wij later ook nog eens duidelijk hebben uitgelegd.
Hij zag er totaal geen kwaad in ,vond Rio een schat van een hond maar of de postbode er ook zo gedacht zou hebben als die toevallig was langs gekomen betwijfel ik :mrgreen:

Maar goed op het moment dat je het weet neem je maatregelen zodat het niet weer kan gebeuren en dan maar hopen dat de rust weer terugkeert in de buurt want dat lijkt me ook geen pretje om met dat soort spanning te moeten leven :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Elke maand october politie aan de deur hier.
Anoniem tip dat we hennepkwekeij zouden hebben.
Staat er 1 plant in de serre. Daar sta je dan met 5 man politie en een aanhanger.
Vorige week zijn ze weer geweest, met 5 man.Anonieme tip. En ik heb dit jaar niet eens 1 plant staan.
Hoe kan dat toch.
gyanty
Zeer actief

*Ellen* schreef:Elke maand october politie aan de deur hier.
Anoniem tip dat we hennepkwekeij zouden hebben.
Staat er 1 plant in de serre. Daar sta je dan met 5 man politie en een aanhanger.
Vorige week zijn ze weer geweest, met 5 man.Anonieme tip. En ik heb dit jaar niet eens 1 plant staan.
Hoe kan dat toch.
Tja gek genoeg heb ik nooit de politie aan de deur..... Hoe kan dat toch? :19:
En nee, ik heb niks met mijn buren, maar schijnbaar ben ik toch ook niet interessant genoeg om de politie op me af te sturen, ondanks een hond met een uiterlijk waar minder oordelen over zijn, maar waar dat beter maar wel had gekund...
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

renee-uk schreef:
Kirra schreef: Ik denk dat veel mensen hier geschrokken zijn van de beelden en verhalen over de neergeschoten honden.
Daar leek uiteindelijk ook niet heel veel mis mee te zijn.

De meeste mensen die hier wat 'strenger' reageren vanwege het type hond, doen dat volgens mij vooral omdat gebleken is dat er maar weinig nodig is voor de politie om hard op te treden tegen deze honden.
Misschien niet meteen neerschieten, maar nou ja, neem maar als voorbeeld dat de politie voor je deur stond.
die mensen die bij het woord klapkaak al op tilt slaan en verder niet meer voor rede vatbaar zijn bedoel je?
die maar zo altijd aannemen dat alle verhaaltjes over klapkaken waar zijn, behalve als het om klapkaken gaat die geen problemen veroorzaken want dan is het gelogen?

leuk hoor, dat je zo denkt maar ietwat bezijden de waarheid is het wel :?
En als er iemand is die dat juist NIET doet, dan is het Tara wel. Integendeel zelfs.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier 1x een ontsnapte hond gehad. Had haar 24 uur en toen ik de oude eigenaar belde was z'n reactie "had ik niet gezegd dat ze over de kennelpanelen heen kwam (opening van circa 30cm tussen bovenkant paneel en dak)
Ehhhh nee, sindsdien is haar kennel volledig dicht. Geen politie bij geweest. Dorpsgenoten belden ons gewoon.

Buurman hier heeft het recent geprobeerd nadat hij dringend verzocht was het terrein te verlaten bij ons om de politie daarop op ons af te sturen. Daar is geen actie op gekomen.

Niet het idee dat ze normaal gesproken hard lopen voor dit soort zaken
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”