Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Omver gelopen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

63673J

Omver gelopen

Ongelezen bericht door 63673J »

Ben vanochtend omver gelopen op een hoge fiets-/voetgangersbrug door een stel grote honden. Ze kwamen van achteren aangerend dus ik zag ze niet aankomen. Heb een enorme smak gemaakt, ongelukkig genoeg ook heel hard op mijn linkerschouder, aan de kant waar alles al zo kwetsbaar is door borstamputatie en lymfeklierverwijdering, bij het minste of geringste heb ik daar beursontstekingen waar ik dan weer maanden last van heb. Mijn knie is ook kapot en mijn heup is heel pijnlijk.

Ik heb alleen maar om mijn hondje liggen te roepen want ik wist niet waar ze was en was bang dat ze ook onder de voet gelopen was of in het water gevallen, het was heel chaotisch op de brug met allemaal honden. Een meneer met een Schotse collie heeft haar voor me aangelijnd en aan me gegeven. Toen heb ik mijn man gebeld, die werkt vlakbij en hij is me komen halen en toen zijn we samen naar huis gegaan.

Ik ben ook boos, omdat de eigenaren al ruim over de brug waren en hun honden nog lang niet - en ze dus totaal niet opgelet hebben, ze hadden het veel te druk met kletsen en keken niet op of om. Zó mateloos irritant vind ik dat, als mensen totaal niet op hun hond letten.
Laatst gewijzigd door 63673J op 14 nov 2014 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
63673J

Re: Omver gelopen

De meneer met de collie is een poosje bij me gebleven, de anderen zijn doorgelopen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat asociaal, zeg.
Sterkte, hoop dat je er niet teveel last van krijgt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
63673J

Nou, ze dachten: het heeft geen zin dat we allemaal blijven, want de Collie-meneer zei dat hij zou blijven. Maar het was ook zijn hond niet want hij liep voor me, dus misschien dat dat ook een rol speelde. Het zal me ook verder worst wezen wat die mensen verder doen, maar wat me gewoon heel erg opvalt en ergert is dat 8 van de 10 mensen hun honden totaal niet onder controle hebben en ook totaal niet opletten. Ze lopen maar door en kijken niet op of om, hebben ook helemaal geen interactie met hun hond. Dan krijg je dus dit soort dingen en ik begrijp dat gewoon niet, dat je zo met je hond omgaat, ik vind dat raar. Want ze zijn wel allemaal "op cursus" geweest, maar wat ze daar doen mag joost weten.
63673J

Nanna schreef:
jvanringen schreef:De meneer met de collie is een poosje bij me gebleven, de anderen zijn doorgelopen.
Mensen met Collies zijn de sociaalsten ;-) Maar schandalig dat de rest gewoon doorloopt. :hmmm:
Die meneer is inderdaad heel sociaal en zijn hond ook. :-)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Schrikken, zéker als je als zo kwetsbaar bent aan je ene kant.
Sterkte, hoop dat het mee valt en je niet teveel last krijgt.

En voor die mensen... geen goed woord voor!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
jvanringen schreef:Nou, ze dachten: het heeft geen zin dat we allemaal blijven, want de Collie-meneer zei dat hij zou blijven. Maar het was ook zijn hond niet want hij liep voor me, dus misschien dat dat ook een rol speelde. Het zal me ook verder worst wezen wat die mensen verder doen, maar wat me gewoon heel erg opvalt en ergert is dat 8 van de 10 mensen hun honden totaal niet onder controle hebben en ook totaal niet opletten. Ze lopen maar door en kijken niet op of om, hebben ook helemaal geen interactie met hun hond. Dan krijg je dus dit soort dingen en ik begrijp dat gewoon niet, dat je zo met je hond omgaat, ik vind dat raar. Want ze zijn wel allemaal "op cursus" geweest, maar wat ze daar doen mag joost weten.
Maar ja, dat een hond het op een cursus grandioos doet zegt natuurlijk niks over hoe hij het in het dagelijks leven doet.
Met mijn Ceetje heb ik op wedstrijden voor volgen altijd een 10, en complimenten van de keurmeesters dat ze zo prachtig attent volgt.
In het dagelijks leven trekt ze als een volleerd karrepeerd. Even voor de beeldvorming. :roll:

Tijdens cursussen mag van mij ook gerust wel aandacht besteed worden aan maatschappelijk verantwoord honden houden. Waarmee ik dus bedoel dat het ook verantwoord moet zijn voor anderen dan alleen maar de eigenaar. Het is niet acceptabel om niet op je hond te letten, want er komen namelijk echt gewoon ongelukken van als je pech hebt. Ik heb het al te vaak gezien. :(:
Helemaal mee eens :ok:

Ik hoop dat je er niet te veel narigheid aan overhoudt TS.
Heel rot dit soort dingen :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
63673J

Tara schreef:(...)
Tijdens cursussen mag van mij ook gerust wel aandacht besteed worden aan maatschappelijk verantwoord honden houden. Waarmee ik dus bedoel dat het ook verantwoord moet zijn voor anderen dan alleen maar de eigenaar. Het is niet acceptabel om niet op je hond te letten, want er komen namelijk echt gewoon ongelukken van als je pech hebt. Ik heb het al te vaak gezien. :(:
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik heb ook eens een enorme worstelpartij gehad met een catahoula die het op Polly voorzien had. De eigenares was volgens mij alweer thuis, want nergens te bekennen. Uiteindelijk heb ik de hond aangelijnd (met mijn lijn), Polly onder arm genomen en de hond thuisgebracht, wat niet echt een sinecure was. Toen ik haar aansprak op haar hond zei ze dat ze nooit op haar hond wachtte want die moest op haar te letten en niet andersom. Ik vroeg of ze dat ook zo had gedaan met haar kinderen, toen werd ze kwaad, dat vond ze nergens op slaan. En bóm, deur dicht. Enfin, de hond woont daar inmiddels niet meer, misschien met een leuker iemand mee gelopen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zo, das lekker :80: .
Ik hoop dat je er niet zoveel last van krijgt :knuffel: .
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Wat asociaal! Ook ik hoop dat je niet veel last hier van krijgt.
63673J

Zamunda schreef:Zo, das lekker :80: .
Ik hoop dat je er niet zoveel last van krijgt :knuffel: .
Dank je! Ik doe rustig aan en er gaat straks iemand mee met lopen, want ik kan nou bijna helemaal niks met links en dan zal je zien, gebeurt er weer wat.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Wat ontzettend asociaal :mep:
Ik hoop dat je er niks aan overhoud en je snel weer beter voelt.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Je vraagt je toch af hoe mensen kunnen bedenken om dan nog gewoon door te lopen. Ik schaam me al dood als Finn met zn 7 kilo eens tegen iemand zn benen staat voor een knuffel.
Hopelijk hou je er niet te veel aan over :flower:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sterkte, daar zul je wel even last van houden, zeker als je net valt op je meest kwetsbare kant dan.

En ja, verder heb je gelijk, dat het gewoon te zot voor woorden is, dat mensen zo slecht op hun eigen honden letten.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een aso volk zeg, bah.
Beterschap voor jou :flower:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Bij deze asocialen heb ik dus de zelfde fantasie als genoteerd in topic "Aangevallen , ben zo boos!".
Jee, wat is dat vandaag :roll: met mij.
Afbeelding
63673J

Ja, daar kan ik ook heel kwaad om worden. Ik heb niks tegen wat voor soort hond dan ook, zolang de eigenaren er maar voor zorgen dat de hond geen narigheid veroorzaakt.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jeetje wat asociaal van die eigenaren.
Beterschap!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”