Wat een ongelofelijke hufter, daar kan ik echt buiten zinnen van woede van raken. Wat zijn sommige mensen toch intens erg.Jaap* schreef:Achja, eenmaal thuis weet je altijd precies wat je eigenlijk had moeten doen.
Wij liepen laatst met krakkemikkige felix op een, al jaren een voor verkeer afgesloten, oud landweggetje. Zo'n weggetje van een meter of 3 breed.
Er komt ons een fietser tegemoet en felix trippelt aan de linkerkant op de rand van de weg en de berm. Ik zag die kerel op de fiets wel kijken naar felix, en ik glimlachte even naar hem. Omdat ik gewend ben dat mensen hem wel aandoenlijk vinden. Maar hij fietste op die brede weg gewoon met een keiharde beweging tegen die arme ouwe hond aan!![]()
Ik stond echt perplex! Die vent was inmiddels alweer weg natuurlijk, maar de volgende keer beuk ik hem toch echt preventief van de fiets, om hem eens even te vragen wat daar precies de bedoeling van was.
Dat mag overigens niet van mijn eega, die dat afdoet als kleutergedrag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dat normaal met IPO enz?
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: Is dat normaal met IPO enz?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik was vanmiddag verbaasd toen ik door een wielrenner bedankt werd voor het bij me halen en houden van Kiki. Ze zíjn er dus wel, beleefde wielrenners.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lemuria
HOAX.marian* schreef:Ik was vanmiddag verbaasd toen ik door een wielrenner bedankt werd voor het bij me halen en houden van Kiki. Ze zíjn er dus wel, beleefde wielrenners.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
haha, je zou het haast denken.Lemuria schreef:HOAX.marian* schreef:Ik was vanmiddag verbaasd toen ik door een wielrenner bedankt werd voor het bij me halen en houden van Kiki. Ze zíjn er dus wel, beleefde wielrenners.
maar het komt voor .............. af en toe
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Be carefull what you whish forKruimel53 schreef:Ze zijn er. Echt. Maar misschien vooral buiten de randstad, daar lopen we tenslotte altijd zo'n end achter.
Randstad is alles opgefokter
- sternentänzerin
- Zeer actief
Ik geloof dat er eens gezamenlijk gewandeld moet worden op dat veldje. En laten we net dan een besloten Hfbijeenkomst hebben, dus of meneer maar even weg wil gaan.
...; We will never surrender Winston Churchill
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ja hoor, die zijn er zeker. Zelfs nog die hier met hun cross/moutainbike fiets de berg op komen kreunen - wat op zich soms een aardige scene voor wat leedvermaak is- en dan zo sterk zijn om; "mooie" pufpufpuf "hond" hijg snotter hijg te zeggen.Ik was vanmiddag verbaasd toen ik door een wielrenner bedankt werd voor het bij me halen en houden van Kiki. Ze zíjn er dus wel, beleefde wielrenners.
Ook joggers kunnen vriendelijk zijn en paardrijders.
Vanuit de andere kant snap ik het soms ook wel hoor. Mijn broer is een loper en die heeft al een paar keer een hond in zijn enkels gehad. En als je dan aan het trainen bent voor iets wat je graag doet (hij wou marathon in Rotterdam gaan lopen) en je zit opeens met je been omhoog kan ik me voorstellen dat je een beetje de pest in hebt.
-
63673J
Ik heb eens een keer op een haar na een beenloze man met rolstoel en al in de sloot gedouwd. Die man had een gemotoriseerde rolstoel en een wit keeshondje. Dat hondje werd gewoon voortgesleurd aan die rolstoel, kreeg de tijd niet om te poepen of te piesen en werd op niks af met de stok geslagen die het mispunt altijd bij zich had. Het hondje zat ook een keer met de riem vastgedraaid om de leuning van de rolstoel en die vent scheurde gewoon door, zo zielig dat beestje. Toen heb ik tegen hem gezegd dat ik hem met rolstoel en al de sloot in zou duwen als hij niet onmiddellijk ophield met zijn hond te treiteren. Ik heb nog meer gezegd, heel erg onparlementair allemaal, en aan de rolstoel staan te schudden en die man gepord, ik was zó verschrikkelijk kwaad. Daarna deed hij in elk geval als ik in de buurt was (en dat was ik vaak want hij woonde vlakbij) normaal tegen het hondje. Een paar maanden is hij overleden en is het hondje naar buren in de flat gegaan die er heel lief voor waren.Jaap* schreef:Ja hij heeft er niks aan overgehouden, maar ik moet van zulk psychopatengedrag niks hebben. Ik weet precies hoe hij eruit ziet, maak je geen zorgenranetje schreef:Ik zou in eerste instantie ook perplex staan als iemand dat zou doen, maar hopelijk ben ik snel genoeg bij zinnen om nog wel wat te zeggen voor zo'n hufter te ver weg is om het te horen.
Heb je die persoon nog goed op het netvlies?
Zou een beetje sneu zijn als je iemand van de fiets af trekt die volkomen onschuldig is![]()
Felix ok?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Goedzo! Niks geen gediscrimineer van gehandicapten, gewoon de sloot induwen net als ieder anderjvanringen schreef:Ik heb eens een keer op een haar na een beenloze man met rolstoel en al in de sloot gedouwd. Die man had een gemotoriseerde rolstoel en een wit keeshondje. Dat hondje werd gewoon voortgesleurd aan die rolstoel, kreeg de tijd niet om te poepen of te piesen en werd op niks af met de stok geslagen die het mispunt altijd bij zich had. Het hondje zat ook een keer met de riem vastgedraaid om de leuning van de rolstoel en die vent scheurde gewoon door, zo zielig dat beestje. Toen heb ik tegen hem gezegd dat ik hem met rolstoel en al de sloot in zou duwen als hij niet onmiddellijk ophield met zijn hond te treiteren. Ik heb nog meer gezegd, heel erg onparlementair allemaal, en aan de rolstoel staan te schudden en die man gepord, ik was zó verschrikkelijk kwaad. Daarna deed hij in elk geval als ik in de buurt was (en dat was ik vaak want hij woonde vlakbij) normaal tegen het hondje. Een paar maanden is hij overleden en is het hondje naar buren in de flat gegaan die er heel lief voor waren.
Wel mooi dat het met het hondje goed is afgelopen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja je zou het inderdaad bijna denken maar het was echt heus waar. LOL.Lemuria schreef:HOAX.marian* schreef:Ik was vanmiddag verbaasd toen ik door een wielrenner bedankt werd voor het bij me halen en houden van Kiki. Ze zíjn er dus wel, beleefde wielrenners.

-
63673J
Het was een grote dikke kolos van een vent, van mijn porretjes zal hij weinig tot niks gemerkt hebben, maar hij was wel totaal verbluft. Rot hoor dat hij geen benen meer had, nou ja, nog een half been, maar waarom dat hondje dat dan zou moeten bezuren.Jaap* schreef:Goedzo! Niks geen gediscrimineer van gehandicapten, gewoon de sloot induwen net als ieder ander![]()
Wel mooi dat het met het hondje goed is afgelopen
Wat ik overigens wel frappant vind: als je écht oprecht kwaad bent maakt het toch wel vaak indruk, zelfs van een middelbaar reumatisch duntje als ik.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat snap ik best maar mijn begrip enzovoort houdt op als mijn hond zomaar mishandeld wordt want dan verander ik terplekke in een helleveeg.cornelia schreef:
Vanuit de andere kant snap ik het soms ook wel hoor. Mijn broer is een loper en die heeft al een paar keer een hond in zijn enkels gehad. En als je dan aan het trainen bent voor iets wat je graag doet (hij wou marathon in Rotterdam gaan lopen) en je zit opeens met je been omhoog kan ik me voorstellen dat je een beetje de pest in hebt.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Helemaal mee eens, ze blijven van mijn hond af, ongeacht wat. Als ze het er niet mee eens zijn dan komen ze maar bij mij verhaal halen. Het is toch vaak zo dat de hond niet zozeer stom is maar juist de baas die er bij loopt. Ezio heeft ook wel ruzie staan maken met een andere hond omdat ik niet stond op te letten. Mijn fout, sorry.Dat snap ik best maar mijn begrip enzovoort houdt op als mijn hond zomaar mishandeld wordt want dan verander ik terplekke in een helleveeg.
Mijn broer heeft de bewuste hond ook niet mishandeld maar klacht ingediend tegen de eigenaar.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Wellicht heeft iemand anders hem in de plomp gepleurd omdat het zo'n nare man was. Je weet maar nooit.jvanringen schreef:Het was een grote dikke kolos van een vent, van mijn porretjes zal hij weinig tot niks gemerkt hebben, maar hij was wel totaal verbluft. Rot hoor dat hij geen benen meer had, nou ja, nog een half been, maar waarom dat hondje dat dan zou moeten bezuren.Jaap* schreef:Goedzo! Niks geen gediscrimineer van gehandicapten, gewoon de sloot induwen net als ieder ander![]()
Wel mooi dat het met het hondje goed is afgelopenMensen die hem langer kenden dan ik zeiden dat het altijd al een nare man was, dol op een slok en met een hele kwaaie dronk. Zulke mensen zouden eigenlijk geen dieren moeten hebben, maar ja. Het hondje heeft in elk geval nog een paar fijne jaren gehad.
Wat ik overigens wel frappant vind: als je écht oprecht kwaad bent maakt het toch wel vaak indruk, zelfs van een middelbaar reumatisch duntje als ik.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat vind ik idd ook weleens frappant...jvanringen schreef:Het was een grote dikke kolos van een vent, van mijn porretjes zal hij weinig tot niks gemerkt hebben, maar hij was wel totaal verbluft. Rot hoor dat hij geen benen meer had, nou ja, nog een half been, maar waarom dat hondje dat dan zou moeten bezuren.Jaap* schreef:Goedzo! Niks geen gediscrimineer van gehandicapten, gewoon de sloot induwen net als ieder ander![]()
Wel mooi dat het met het hondje goed is afgelopenMensen die hem langer kenden dan ik zeiden dat het altijd al een nare man was, dol op een slok en met een hele kwaaie dronk. Zulke mensen zouden eigenlijk geen dieren moeten hebben, maar ja. Het hondje heeft in elk geval nog een paar fijne jaren gehad.
Mensen hebben in een aantal gevallen al een hoop voor me gelaten of juist gedaan als ik me echt oprecht kwaad had staan maken
Ik ben 1.70 en met 1 duw lig ik met wat pech om, maar als ik nijdig word maak ik blijkbaar wel indruk
De enige keer dat mijn interventie in een opstootje tussen een hele dikke, grote boer en zijn dito vriendin en een meisje van mijn postuur, niet zo leuk afliep en ik vol bij mijn keel gegrepen werd door die boer was omdat ik het 'fatsoenelijk' in de minne stond te schikken, met een knipoog en een lach en "joh...we zijn hier allemaal op een leuk feest ...laten we het lekker gezellig houden , oke? hop hop... jij blijft hier (het meisje dat stond te tetteren en te kippen) en jullie lopen gewoon door...
- Nee dus...
En ik vond mezelf zoooo goed dat ik het in de minne stond te schikken als een echte Bankhi Moon...
Dat was dus eens maar nooit weer he?
Volgende keer los ik dat weer op zoals dat bij me past en wat bewezen effectief is
Vrij kalm - pislink en met de nodige beloftes dat ze nog niet half in de gaten hebben wat voor Psycho ze voor zich hebben en dat ik over lijken ga
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ha ha, Spok heeft ooit eens tijdens een uitje met Jan een flinke lel gekregen omdat hij het waagde aan een dummy die daar lag te snuffelen en toen Jan boos reageerde zonder fysiek te worden waren ze nog verontwaardigd ook.mercedes2803 schreef:jvanringen schreef:Dat lijkt mij ook. En het is een openbaar parkje, ik vind het dan wel gek om mensen weg te sturen. Bovendien weet je nooit van tevoren wanneer die man er is, dat vind ik ook onhandig. Ik heb ook weleens gehad, dan liep ik daar en dan kwam hij eraan met zijn hond en dan moest ik ophoepelen.![]()
wat een figuur zeg...
Ik snap ergens dat je flabbergasted bent en dan maar afdruipt, maar ik zou daar met ingang van vandaag maar lekker
mee ophouden.
Ik zou overigens niet je hond eraan wagen door er te gaan sjouwen met je hond want dat wil je niet, maar ik zou er de komende twee weken
een hobby bij hebben, dat kan ik je wel zeggen
Gewoon rondlopen wanneer je dat wilt, nog 1 keer voorzichtig me je hond erbij en als hij begint te blehren, breng je je hond even terug naar huis en gaat er opnieuw heen met de vraag of hij toevallig eigenaar is van dat parkje en dat je het wat raar vindt worden dat je daar telkens weggebruld wordt.
Dat je dat nu een paar keer gedaan hebt omdat je te overdonderd was, maar dat je het maar raar vindt
Dan begint hij vast te schuimbekken, waarop je dan kalmpjes meldt dat je eens gaat informeren bij de Gemeente en de politie hoe het met de APV (algemene Plaatselijke verordering) in je gemeente zit en of dit "zomaar" kan.
Tomtiedomtietommmm en je wandelt weer weg...
En WERK zou ik ervan maken kan ik je zeggen![]()
Had hij aan mij even een verkeerde zeg
Nou dat hebben ze geweten , ze trainde op vaste tijden in een park vlakbij ons zomerhuisje ,maar van toen af aan niet meer.
Al ballend ging er lekker tussen door , stukje gedroogde long ''per ongeluk'' laten vallend en op hun verzoek om weg te gaan heb ik gezegd dat ze hun hobby maar lekker in hun achtertuin gingen beoefenen want dat de pret hier over was.
Het hoofd van die heksenbende wilde daarover nog wel met mij in discussie en me de mond snoeren, maar die heb ik direct ter plekke verbaal gefileerd en buiten de pets de lelijke opmerkingen over Spok zijn uiterlijk die gemaakt moesten worden even geretourneerd
Ze hebben nog even geprobeerd te trainen maar dropen toen af aangezien ik alle tijd had om het te blijven versjteren.
Zo en pets er nu nog maar eens op los naar een toevallige hond die passeert

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Tja zo liep ik eens een keer vroeg in de ochtend , toen nog met Orson ,door een park waarbij ik hysterisch werd toegekrijst weg te gaan aldaar omdat Meneer een spoor had getrokken en ik daar niet mocht lopen.ranetje schreef:Op Bussloo wordt aan bepaalde trainingsgroepen speciaal toestemming verleend om daar te trainen.
De groep waar ik in train is daar ook wel eens.
Ook met toestemming dus.
Er wordt door ons of onze trainer nooit en te nimmer medegedeeld dat iemand op moet flikkeren.
Maar het is wel leuk als je net een sleep hebt getrokken, en je vertelt dat aan een voorbijganger met een vriendelijk verzoek om even een meter verder te lopen zodat die sleep niet wordt "verlopen" dat iemand dat gewoon even doet en niet dat je meteen een heel verhaal om je oren gekrijst krijgt waar je het lef vandaan haalt om dat van ze te vragenzoals een keer gebeurde op een ander - vergelijkbaar - terrein.
Waarna ze expres over die sleep gaan lopen.
Want dat is de andere kant.![]()
Tussen de afliggende honden doorlopen vind ik niet erg (als hun hond tenminste niet gaat klieren)
Dat is meteen een mooie oefening.
En het is leuk als de apporten blijven liggen voor de trainende honden![]()
Dan is het direct over met mijn geduld hoor ,je krijst maar lekker straks tegen je eigen vrouw thuis op de bank want ik ben er niet van gediend en loop dan geen cm meer om.
Op een normaal verzoek zal ik dat overigens wel doen.

- Tineke
- Zeer actief
Wij lopen op een gecombineerd voet/fietspad en moet zeggen dat het met de meeste fietsers wel meevalt tenzij ze in groepen zijn.marian* schreef:Ik was vanmiddag verbaasd toen ik door een wielrenner bedankt werd voor het bij me halen en houden van Kiki. Ze zíjn er dus wel, beleefde wielrenners.
Maar goed dat is vaak zo natuurlijk

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Die zin/ uitspraak
"Die grote bek / dat toontje sla je maar lekker tegen je man /vrouw / kinderen aan
Ik ben uitgeluld met je, dhooeiiiiiiiiiii ! "
heb ik er trouwens - in diverse situatie's -
al best vaak gebruikt als iemand op voorhand begint te tetteren of meteen onvriendelijk begint te miauwem;
" hhet is hier geen hondenuitlaatveld hooooor"
"Die grote bek / dat toontje sla je maar lekker tegen je man /vrouw / kinderen aan
Ik ben uitgeluld met je, dhooeiiiiiiiiiii ! "
heb ik er trouwens - in diverse situatie's -
al best vaak gebruikt als iemand op voorhand begint te tetteren of meteen onvriendelijk begint te miauwem;
" hhet is hier geen hondenuitlaatveld hooooor"
-
63673J
Bij ons net zo. Alleen de middelbare-heren-racefietsclub is heel erg, die doen de hele tijd dat liedje van Herman van Veen.Tineke schreef:Wij lopen op een gecombineerd voet/fietspad en moet zeggen dat het met de meeste fietsers wel meevalt tenzij ze in groepen zijn. Maar goed dat is vaak zo natuurlijk
- Tineke
- Zeer actief
Komt vast door de leeftijd ze moeten wel opschieten ze hebben überhaupt nergens veel tijd meer voorjvanringen schreef:Bij ons net zo. Alleen de middelbare-heren-racefietsclub is heel erg, die doen de hele tijd dat liedje van Herman van Veen.Tineke schreef:Wij lopen op een gecombineerd voet/fietspad en moet zeggen dat het met de meeste fietsers wel meevalt tenzij ze in groepen zijn. Maar goed dat is vaak zo natuurlijk" onclick="window.open(this.href);return false;

-
63673J
Tineke schreef:Komt vast door de leeftijd ze moeten wel opschieten ze hebben überhaupt nergens veel tijd meer voorjvanringen schreef:Bij ons net zo. Alleen de middelbare-heren-racefietsclub is heel erg, die doen de hele tijd dat liedje van Herman van Veen.Tineke schreef:Wij lopen op een gecombineerd voet/fietspad en moet zeggen dat het met de meeste fietsers wel meevalt tenzij ze in groepen zijn. Maar goed dat is vaak zo natuurlijk" onclick="window.open(this.href);return false;