Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flexlijntrucjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Flexlijntrucjes

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb 'm van Inge gekregen, geen idee waarvandaan :F: Maar je mag het uiteraard voelen! Longeerlijn voor paarden vind ik ook prettig.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik vind longeerlijnen juist niets. Ze zijn te zwaar, er blijft van alles in hangen en oh wee als ze een plas tegen komen, dan ben je verzekerd van ijsklompjes in plaats van handen en een lijn die te vies is om nog aan te raken. Ik gebruik boottouw, ik denk 8mm. Voor mij ideaal. Ze zijn er ook dikker, maar wat je fijn vindt hangt o.a. af van hoe groot de hond is, hoe lang de lijn is, hoe groot jij bent (en dus hoe groot je de lussen kan maken), hoe groot jouw handen zijn en of de hond trekt of niet.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Vandaag vervloekte ik de flex. met twee poepzakjes in de handen, een bal die persé mee moest maar niet telkens meegenomen werd door de kleine in kwestie, en de kleine die telkens rechtsom voorbij ging terwijl ik hem in de linkerhand had kwam ik TRUCJES te kort. Wilde bijna de strontzakjes voor zijn kop gaan gooien :gvd: (de andere hond liep rechts aan de flex)
Verder een uitkomst hoor die lijnen, de ene dag gaat het wat beter dan de andere dag. Morgen in ieder geval geen items uit huis mee naar buiten :pffff:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

blondie schreef:Vandaag vervloekte ik de flex. met twee poepzakjes in de handen, een bal die persé mee moest maar niet telkens meegenomen werd door de kleine in kwestie, en de kleine die telkens rechtsom voorbij ging terwijl ik hem in de linkerhand had kwam ik TRUCJES te kort. Wilde bijna de strontzakjes voor zijn kop gaan gooien :gvd: (de andere hond liep rechts aan de flex)
Verder een uitkomst hoor die lijnen, de ene dag gaat het wat beter dan de andere dag. Morgen in ieder geval geen items uit huis mee naar buiten :pffff:
Allebei aan dezelfde flex :zweep: .
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zamunda schreef:
blondie schreef:Vandaag vervloekte ik de flex. met twee poepzakjes in de handen, een bal die persé mee moest maar niet telkens meegenomen werd door de kleine in kwestie, en de kleine die telkens rechtsom voorbij ging terwijl ik hem in de linkerhand had kwam ik TRUCJES te kort. Wilde bijna de strontzakjes voor zijn kop gaan gooien :gvd: (de andere hond liep rechts aan de flex)
Nee dat kan ik Jol niet aandoen :roll:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Zamunda schreef:
Poepzakje aan handvat knopen, bal in een buideltas en commando andere kant leren :idea:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O, ik gooi poepzakjes altijd in mijn schoudertasje dat ik tot hondentasje heb benoemd.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik zou niet meer weten wat ik zonder flex zou moeten.
ik had ook eerst een biothane lijn, maar het is echt niet handig.
mijn hond kent wel een aantal commando's die bij de flex horen.
zoals om, aan de kant, wachten, kom terug.
ik gebruik eigenlijk amper de rem of de lijn.
het is gewoon voor de zekerheid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”