Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joris 08.02.2001-07.11.2014
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Joris 08.02.2001-07.11.2014
Lieve Joris,
op 14 april 2001 gingen de baasjes naar een nest Bernersennen honden kijken. Ze wilden eigenlijk echt alleen maar kijken. Maar eenmaal daar, heb jij direct onze harten gestolen. Terwijl alle anderen puppy's in de schuur enthousiast op ons af kwamen rennen, zat jij verscholen achter een aardappel zak. Pas toen de fokker even de moederhond weg moest brengen, omdat hij niet wilde dat wij de puppy`s aaiden, kwam jij tevoorschijn. Zodra hij weer binnen was zat je weer achter de zak.
Wij zeiden toen dat wij jou wilden hebben, indien je een reu bent. En dat was je, dus je ging met ons mee naar huis.
Je maakte kennis met de drie katten, wat boven verwachting goed ging, ze accepteerden jou direct. Alleen spelen wilde jij nooit echt, dat vonden wij jammer. Wat wij ook probeerden, achter een bal of stok aan rennen was beneden jouw niveau.
Je was een erg lieve puppy, die nooit echt problemen maakte. Je ging van begin af aan zo vaak mogelijk en overal mee naar toe. 13 jaar en 7 maanden hebben wij van jou mogen genieten, samen het bos in, samen weekendjes weg, samen dagjes uit, samen op vakantie. Als het maar enigszins kon was jij mee van de partij.
De laatste twee jaar ging dat helaas iets moeilijker. Je kon niet zo ver meer lopen en je kon het laatste jaar geen trappen meer lopen. Dus pasten wij ons aan jou aan. We zochten vakantieadressen op de begane grond of met een lift, er mocht geen gladde vloer zijn, anders kon jij niet overeind komen. Je kreeg een loopplank om de auto in te kunnen, meegaan met de auto was immers altijd een feest voor jou. Ook bleven wij steeds vaker bij jou thuis.
Het laatste jaar ging je gezondheid achteruit. Je kreeg steeds meer last van je poten, kwam wat moeilijker overeind en het eten ging niet altijd even goed. Ja, als de baasjes wat lekkers in je bak deden, dan kwam je. Je was inmiddels wel erg verwend, maar dat mag ook wel bij een hond van jouw leeftijd.
In maart was je erg ziek. Je had een ontsteking aan je voorpoot en hoge koorts. Wonder boven wonder ben je er toen toch nog weer bovenop gekomen.
In oktober zijn we nog lekker samen op vakantie geweest en hebben volop van elkaar genoten. Toch voelden wij, en jij misschien ook, dat het onze laatste vakantie samen zou worden. Ik heb geen idee waarom, maar we wisten het gewoon.
Afgelopen vrijdag is de baas ´s morgens met je uit geweest. Alles was gewoon normaal. Het lopen ging dan wel niet hard meer, maar je genoot van het rondsnuffelen en je liep nog steeds even hard te kwispelen. De baasjes hebben jou zoals altijd een koekje gegeven toen zij koffie gingen drinken, dat ging er met smaak in. Het leek een normale dag. Toen de baasjes echter een uurtje later van het boodschappen doen thuis kwamen, kwispelde jij niet, zoals je anders altijd wel deed, ook wilde je je lievelingskoekje niet eten. Toen je op je zij ging liggen zagen wij dat je tandvlees helemaal wit was. Je pootjes voelden koud aan. Toen wij in je ogen keken wisten wij dat dit het gevreesde moment dat wij afscheid moeten nemen was. Ik geloofde het nooit als iemand zei dat ik het wel zou merken als het echt jouw tijd is om te gaan, steeds zeiden mensen dat je het aan de ogen kunt zien…en zo was het ook. Je wilde niet meer, je was gewoon op. Wat er ook aan de hand zou zijn, wij wisten dat je niet meer wilde en niet meer kon vechten. Dit besef heeft ontzettend veel pijn gedaan.
De baas heeft de dierenarts gebeld die een half uurtje later kwam. Zij heeft jou de verdiende rust gegeven. Het is heel rustig gegaan, je bent in de armen van je baasjes rustig ingeslapen. Je stribbelde niet meer tegen, terwijl je altijd een hekel aan de dierenarts had.
Lieve Joris, Jos, Jori, dikke neus, kwispel, en noem maar op, je had zo veel namen, al jaren zeiden wij elke dag is er een…steeds was het vanzelfsprekend dat er weer een dag volgde…ineens niet meer, het is over, je bent er niet meer. 13 jaar en 7 maanden hebben wij lief en leed gedeeld, nu ben je weg, voor ons toch nog onverwachts, oftewel, wat is onverwachts bij een Berner van 13 jaar en 9 maanden? De baasjes zijn verdrietig, ook nu lopen het vrouwtje de tranen, het huis is leeg, maar het is goed zo, lieve schat! Jij had een geweldig leven. Daar ging het om.
Het ga je goed in de hondenhemel, doe ze allemaal de groetjes daar!
Een laatste aai en knuffel van je baasjes.
op 14 april 2001 gingen de baasjes naar een nest Bernersennen honden kijken. Ze wilden eigenlijk echt alleen maar kijken. Maar eenmaal daar, heb jij direct onze harten gestolen. Terwijl alle anderen puppy's in de schuur enthousiast op ons af kwamen rennen, zat jij verscholen achter een aardappel zak. Pas toen de fokker even de moederhond weg moest brengen, omdat hij niet wilde dat wij de puppy`s aaiden, kwam jij tevoorschijn. Zodra hij weer binnen was zat je weer achter de zak.
Wij zeiden toen dat wij jou wilden hebben, indien je een reu bent. En dat was je, dus je ging met ons mee naar huis.
Je maakte kennis met de drie katten, wat boven verwachting goed ging, ze accepteerden jou direct. Alleen spelen wilde jij nooit echt, dat vonden wij jammer. Wat wij ook probeerden, achter een bal of stok aan rennen was beneden jouw niveau.
Je was een erg lieve puppy, die nooit echt problemen maakte. Je ging van begin af aan zo vaak mogelijk en overal mee naar toe. 13 jaar en 7 maanden hebben wij van jou mogen genieten, samen het bos in, samen weekendjes weg, samen dagjes uit, samen op vakantie. Als het maar enigszins kon was jij mee van de partij.
De laatste twee jaar ging dat helaas iets moeilijker. Je kon niet zo ver meer lopen en je kon het laatste jaar geen trappen meer lopen. Dus pasten wij ons aan jou aan. We zochten vakantieadressen op de begane grond of met een lift, er mocht geen gladde vloer zijn, anders kon jij niet overeind komen. Je kreeg een loopplank om de auto in te kunnen, meegaan met de auto was immers altijd een feest voor jou. Ook bleven wij steeds vaker bij jou thuis.
Het laatste jaar ging je gezondheid achteruit. Je kreeg steeds meer last van je poten, kwam wat moeilijker overeind en het eten ging niet altijd even goed. Ja, als de baasjes wat lekkers in je bak deden, dan kwam je. Je was inmiddels wel erg verwend, maar dat mag ook wel bij een hond van jouw leeftijd.
In maart was je erg ziek. Je had een ontsteking aan je voorpoot en hoge koorts. Wonder boven wonder ben je er toen toch nog weer bovenop gekomen.
In oktober zijn we nog lekker samen op vakantie geweest en hebben volop van elkaar genoten. Toch voelden wij, en jij misschien ook, dat het onze laatste vakantie samen zou worden. Ik heb geen idee waarom, maar we wisten het gewoon.
Afgelopen vrijdag is de baas ´s morgens met je uit geweest. Alles was gewoon normaal. Het lopen ging dan wel niet hard meer, maar je genoot van het rondsnuffelen en je liep nog steeds even hard te kwispelen. De baasjes hebben jou zoals altijd een koekje gegeven toen zij koffie gingen drinken, dat ging er met smaak in. Het leek een normale dag. Toen de baasjes echter een uurtje later van het boodschappen doen thuis kwamen, kwispelde jij niet, zoals je anders altijd wel deed, ook wilde je je lievelingskoekje niet eten. Toen je op je zij ging liggen zagen wij dat je tandvlees helemaal wit was. Je pootjes voelden koud aan. Toen wij in je ogen keken wisten wij dat dit het gevreesde moment dat wij afscheid moeten nemen was. Ik geloofde het nooit als iemand zei dat ik het wel zou merken als het echt jouw tijd is om te gaan, steeds zeiden mensen dat je het aan de ogen kunt zien…en zo was het ook. Je wilde niet meer, je was gewoon op. Wat er ook aan de hand zou zijn, wij wisten dat je niet meer wilde en niet meer kon vechten. Dit besef heeft ontzettend veel pijn gedaan.
De baas heeft de dierenarts gebeld die een half uurtje later kwam. Zij heeft jou de verdiende rust gegeven. Het is heel rustig gegaan, je bent in de armen van je baasjes rustig ingeslapen. Je stribbelde niet meer tegen, terwijl je altijd een hekel aan de dierenarts had.
Lieve Joris, Jos, Jori, dikke neus, kwispel, en noem maar op, je had zo veel namen, al jaren zeiden wij elke dag is er een…steeds was het vanzelfsprekend dat er weer een dag volgde…ineens niet meer, het is over, je bent er niet meer. 13 jaar en 7 maanden hebben wij lief en leed gedeeld, nu ben je weg, voor ons toch nog onverwachts, oftewel, wat is onverwachts bij een Berner van 13 jaar en 9 maanden? De baasjes zijn verdrietig, ook nu lopen het vrouwtje de tranen, het huis is leeg, maar het is goed zo, lieve schat! Jij had een geweldig leven. Daar ging het om.
Het ga je goed in de hondenhemel, doe ze allemaal de groetjes daar!
Een laatste aai en knuffel van je baasjes.
Laatst gewijzigd door Jori op 11 nov 2014 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Re: Joris 08.02.2001-07.11.2014
Heel veel sterkte

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel verl sterkte
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Heel veel sterkte.
Rust zacht Joris.

Rust zacht Joris.
Heel veel sterkte gewenst.
- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
veel sterkte, rust zacht joris
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Heel veel sterkte met het verlies van Joris
. Hij heeft een prachtige leeftijd behaald, zeker voor een Berner Sennen. Maar dat doet niks af aan het verdriet.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
Heel veel sterkte
rust zacht Joris

rust zacht Joris
- Inne
- Zeer actief
Wat een prachtige leeftijd voor een Berner, maar het is altijd te vroeg. Heel veel sterkte met dit verlies 

Ach wat een rot nieuws.
Moeilijk blijft deze beslissing altijd, maar hond heeft laten zien het is goed zo.
Heel veel sterkte.
Moeilijk blijft deze beslissing altijd, maar hond heeft laten zien het is goed zo.
Heel veel sterkte.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Heel veel sterkte 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Heel veel sterkte met dit grote verlies...
Wat schrijf je mooi over hem!

Wat schrijf je mooi over hem!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Veel sterkte.....een verhaal van wederzijdse liefde 

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Heel veel sterkte met het verlies van Joris.
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ahhhh ouwe Joris, wat een gemis na zoveel jaar!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Sterkte 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Rust zacht Joris.
Heel veel sterkte gewenst bij dit grote verlies.
Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt, maar het is altijd te vroeg.
Heel veel sterkte gewenst bij dit grote verlies.
Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt, maar het is altijd te vroeg.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ach jee...wat toch plotseling, ook al was Joris al op leeftijd
het is altijd te vroeg....
Sterkte voor jullie

het is altijd te vroeg....
Sterkte voor jullie
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Heel veel sterkte bij het verlies van jullie Joris!
Groetjes, Marjan
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat een prachtig leven heeft Joris gehad. Heel veel sterkte met het grote gemis 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
wat een mooi verhaal, hij heeft een prachtleven gehad!
Heel veel sterkte met het gemis...
Heel veel sterkte met het gemis...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer: