Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is het nu zo moeilijk.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

beatje

Is het nu zo moeilijk.....

Ongelezen bericht door beatje »

Om je hond aan de lijn te houden of op zijn minst bij je te houden.
Ik ben toch zo pissig, ik sta net binnen mijn schoenen uit te doen terwijl de honden nog in de voortuin lopen.
Ik zie iemand met hollandse herders passeren.De honden ken ik ,ik kom zijn (neem ik aan) vrouw wel eens tegen en ik weet dat één van de honden argessief is naar anderen.Ondanks dat ze de honden loslaat lopen ,roept ze die altijd op tijd bij .Dus met haar nog nooit geen problemen gehad.
Maar nu vlogen die honden blaffend naar het hek waarop die van mij zich natuurlijk genoodzaak voelde naar het hek te stormen en het hekwerk te verdedigen.Voor ik mijn schoen uitschoppend op mijn sokken buiten stond, was het al te laat en was mijn hond al gebeten.Mevrouw haar voorpoten kwamen net onder de poort door natuurlijk en daar had hij haar vast.Gelukkig valt het verder allemaal wel mee.Maar ze is zo'n drama queen, dat de buren buiten kwamen kijken wat er gebeurde.
Toen ik tegen de man blerde of het nu zo moeilijk is je honden bij te houden,riep hij nog dat het aan mijn honden lag :hmmm:
Ik zit nog na te shaken van nijd.
Dinos

Re: Is het nu zo moeilijk.....

Ongelezen bericht door Dinos »

Heel rot hoop dat voorpootje goed geneest,
Ik begrijp ook niet waarom een hondagressieve hond losloopt in bebouwde kom, of deze moet ultiem onder apel staan. En dan nog moet je zelf zo gefocust lopen dat je hond vanzelf dit gedrag normaal vindt en dus ook super allert rondloopt.
beatje

Wij wonen in buiten gebied,het zijn knpv honden dus op zich snap ik zijn loslaten wel, maar houd ze dan onder appel.Waarschijnlijk is dit net zo'n oeps momentje,waarop een hond dus net niet luisterd en het mis gaat.Maar hij had kinderen bij met fietsjes en zal waarschijnlijk meer oog voor zijn kinderen hebben gehad als zijn honden.
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om de geestelijke gesteldheid van mijn hond als haar pootje.Het is nogal een gevoelig zieltje en door haar gekrijs hebben wij natuurlijk verkeerd gereageerd omdat we dachten dat alles veel erger was dan het uiteindelijk is :-)
Dinos

Doen of er niets gebeurd is en eventueel angstig gedrag negeren en zorgen dat komende ervaring honden goed is.
Haar slechte ervaring zal zijn oei ik moet voorzichtig zijn bij het hek als er honden staan.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Dinos schreef:Doen of er niets gebeurd is en eventueel angstig gedrag negeren en zorgen dat komende ervaring honden goed is.
Haar slechte ervaring zal zijn oei ik moet voorzichtig zijn bij het hek als er honden staan.
dat hoop ik ook.

maar ik heb dan wel weer altijd moeite met KNVP (of IPO oid) honden die dan een ander hondje pakken. echt geen probleem mee dat ze wat feller zijn dan de gemiddelde hond, maar je traint er uitentreuren mee...kan dat dan ook niet effect hebben buiten het trainingsveld? zowel dat de hond goed luistert als dat de baas op de hond let, want die moet zn hond tot precisie kunnen lezen in elke situatie...

nou ja, sterkte met het pootje :flower:
Afbeelding
Dinos

Inge O schreef:ik weet niet hoor maar waar er twee kijven (twee honden aan een hek) hebben er twee schuld toch? zo zie ik het hier in ieder geval, zouden mijn honden in het vuur van het gedoe door het hek gebeten worden denk ik niet dat ik iemand iets zou verwijten - tenzij die hond in kwestie werkelijk zware verwondingen zou veroorzaken (door niet te lossen of zo).
Dat betwijfel ik als je hond aan goede zijde hek gebeten wordt ,zwaar of niet zwaar, en of hij daar dan wel of niet pootje doorgestoken heeft. Immers je hek staat altijd iets terug op perceel, dus die 30 cm voor hek ,kant straatzijde is ook nog eigen grond.
Dinos

Cleva schreef:
Dinos schreef:
Inge O schreef:ik weet niet hoor maar waar er twee kijven (twee honden aan een hek) hebben er twee schuld toch? zo zie ik het hier in ieder geval, zouden mijn honden in het vuur van het gedoe door het hek gebeten worden denk ik niet dat ik iemand iets zou verwijten - tenzij die hond in kwestie werkelijk zware verwondingen zou veroorzaken (door niet te lossen of zo).
Dat betwijfel ik als je hond aan goede zijde hek gebeten wordt ,zwaar of niet zwaar, en of hij daar dan wel of niet pootje doorgestoken heeft. Immers je hek staat altijd iets terug op perceel, dus die 30 cm voor hek ,kant straatzijde is ook nog eigen grond.
Jeetje. Hoeveel honden ken je eigenlijk die het kadasterplaatje uit hun hoofd hebben geleerd?
Overigens staat dat hek helemaal niet "altijd" iets terug. Mag het iets realistischer?
Geen één en daarom hoort jou hond niet bij of tegen hek van buren aan te komen.
Gaat er om dat Inge echt anders zou piepen als dit één van haar honden was en terecht.
En als je hier niet alles volledig uitsluit, zeggen je ja dat pootje zat op openbare weg , mijn ree.
Hond heeft daar niets te zoeken .
Dinos

Prima Inge ben je jij toch één van de weinige eigenaars die zullen zeggen ach ja waar twee vechten hebben twee schuld op jou terrein waar vreemde hond niets te zoeken heeft.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

River8 schreef:
Dinos schreef:Doen of er niets gebeurd is en eventueel angstig gedrag negeren en zorgen dat komende ervaring honden goed is.
dat hoop ik ook.

maar ik heb dan wel weer altijd moeite met KNVP (of IPO oid) honden die dan een ander hondje pakken. echt geen probleem mee dat ze wat feller zijn dan de gemiddelde hond, maar je traint er uitentreuren mee...kan dat dan ook niet effect hebben buiten het trainingsveld? zowel dat de hond goed luistert als dat de baas op de hond let, want die moet zn hond tot precisie kunnen lezen in elke situatie...

Ik zie de link niet met knpv/ipo eigenlijk. Je vind t wel normaal als een huishond terug reageert maar niet als een sporthond dat doet?
Krijsende erfbewakers doen/deden t nooit goed bij mijn honden ook niet bij mijn voormalige niet sporthond... ;)
Maar goed ik probeer dat gekrijs altijd zo ver mogelijk te ontwijken omdat ik de andere kant nooit vertrouw.
Laatst gewijzigd door malinois op 09 nov 2014 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

"Is het nu zo moeilijk.....Om je hond aan de lijn te houden of op zijn minst bij je te houden."
Geldt voor beide kanten natuurlijk.
Als je hek langs een openbare weg loopt en je hond kan die openbare weg bereiken door dat hek heen, is het geen deugdelijk hek.
Omgekeerd laat je je hond natuurlijk ook niet vanaf de openbare weg een andere hond door een hekwerk aanvallen.
Wiel
Dinos

Cleva schreef:
Dinos schreef:Prima Inge ben je jij toch één van de weinige eigenaars die zullen zeggen ach ja waar twee vechten hebben twee schuld op jou terrein waar vreemde hond niets te zoeken heeft.
Misschien is ze wel zo'n eigenaar waarbij een akkefietje niet meteen tot vreselijke scheurwonden leidt. Dat scheelt namelijk ook, Dinos.
Nee dat zou kunnen ik maak me ook niet zo snel druk, en zou ook niet direct instantie's inschakelen.
Want zoals in eerdere topics vandaag iedereen kan een fout maken met hond, maar met getrainde hond lopen en dan nog roepen is jouw hond zijn schuld gaat er bij mij niet in.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
malinois schreef:
River8 schreef:
dat hoop ik ook.

Ik zie de link niet met knpv/ipo eigenlijk.
Ik wel. Een waakhond van naam en faam die zijn neus door het hek steekt om kapot te laten trekken is zijn zout niet waard.
Juist een goede waakhond bewaakt het hek, niet er doorheen.
Maar t ging toch om.de langslopende partij. Die deed knpv en hoort niet te reageren??? Toch of lees ik t nu anders...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
River8
Zeer actief

malinois schreef:
Cleva schreef:
malinois schreef:
River8 schreef:

Ik zie de link niet met knpv/ipo eigenlijk.
Ik wel. Een waakhond van naam en faam die zijn neus door het hek steekt om kapot te laten trekken is zijn zout niet waard.
Juist een goede waakhond bewaakt het hek, niet er doorheen.
Maar t ging toch om.de langslopende partij. Die deed knpv en hoort niet te reageren??? Toch of lees ik t nu anders...
ja zo bedoelde ik het. andersom natuurlijk ook als de hond aan de andere kant van het hek staat.
maar ik bedoel niet dan een knvp hond niet hoort te reageren, ik bedoel dat die meer dan de gewone huis-tuin-en-keuken hond getraind wordt en dat de baas door alle trainingen die hond moet kunnen lezen. en dat als dan wat fout gaat ik het raar vind. persoonlijk.

wat jezelf zegt: Maar goed ik probeer dat gekrijs altijd zo ver mogelijk te ontwijken omdat ik de andere kant nooit vertrouw. Jij kent dus je honden, en ook andere honden. ;) ik zeg niet dat jou nooit iets kan overkomen net als een ander, maar je hebt de situatie wel in de smiezen juist door je ervaring.
nou en dat verwacht ik dus ook van een ander die zoveel traint met zn hond. net als van een coureur die in het verkeer - daar heb je toch ook meer verwachtingen van dan de gemiddelde huisvrouw.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
malinois schreef: Maar t ging toch om.de langslopende partij. Die deed knpv en hoort niet te reageren??? Toch of lees ik t nu anders...
Nee, jij zal het wel goed gelezen hebben.
Een gemiddelde goed getrainde hond loopt trouwens geen hekken af te kluiven.
Dat ben ik met je eens maar dat hoort geen enkele hond te doen imo ;) ik kan er zelf erg slecht tegen iig.
De weg hoort ook niet meer bij je tuin dus hoeft anderzijds ook niet bewaakt te worden. Maar ook dat is dus mijn mening en wat ik van mn honden verwacht.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

River8 schreef:
ja zo bedoelde ik het. andersom natuurlijk ook als de hond aan de andere kant van het hek staat.
maar ik bedoel niet dan een knvp hond niet hoort te reageren, ik bedoel dat die meer dan de gewone huis-tuin-en-keuken hond getraind wordt en dat de baas door alle trainingen die hond moet kunnen lezen. en dat als dan wat fout gaat ik het raar vind. persoonlijk.

wat jezelf zegt: Maar goed ik probeer dat gekrijs altijd zo ver mogelijk te ontwijken omdat ik de andere kant nooit vertrouw. Jij kent dus je honden, en ook andere honden. ;) ik zeg niet dat jou nooit iets kan overkomen net als een ander, maar je hebt de situatie wel in de smiezen juist door je ervaring.
nou en dat verwacht ik dus ook van een ander die zoveel traint met zn hond. net als van een coureur die in het verkeer - daar heb je toch ook meer verwachtingen van dan de gemiddelde huisvrouw.
Maar dat geldt dan toch voor iedereen die traint of sport met honden? Dus ook gg, agility, jacht bij alles wordt geacht op je hond te kunnen reageren denk ik.
Maar dat hoort iedereen te kunnen imo je hond lezen. Wel of geen sporthond.
Dat gebeurd je 1x, de eerste keer en daarna toch niet meer (en ja natuurlijk ben je een mens die fouten kan maken)
Afbeelding
River8
Zeer actief

malinois schreef:
River8 schreef:

Maar dat geldt dan toch voor iedereen die traint of sport met honden? Dus ook gg, agility, jacht bij alles wordt geacht op je hond te kunnen reageren denk ik.
Maar dat hoort iedereen te kunnen imo je hond lezen. Wel of geen sporthond.
Dat gebeurd je 1x, de eerste keer en daarna toch niet meer (en ja natuurlijk ben je een mens die fouten kan maken)
ja daar heb je natuurlijk gelijk in. misschien dat ik bij knvp/ipo honden denk dat ze wat feller zijn dan een doggy dance hond ;)
en ik zeg niet dat andere honden niet zo opgevoed horen te zijn! helaas is dat een utopie :mrgreen: dus daarom vind ik dat in elk geval de mensen die trainen met de honden een beter inzicht in hun eigen hond, maar ook honden in het algemeen mogen hebben. juist omdat de 'normale' mens dat helaas niet altijd heeft.
als ik bij de niet-sport hondenbezitters hoor, dan besef ik me terdege de inzichten die ik al heb mogen verkrijgen door hier op het HF te lezen. dus ben ik het met Heavy eens dat mijn hond dat ook niet zou mogen doen. en daar doe ik mn best voor. nou, en een stapje extra verwacht ik van de sportmensen ;)
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik de situatie lees en de loslopende honden vliegen naar het hek dan zou ik ook flink pissig worden. Ik woon in een woonwijk en leer mijn honden dat ze buiten mogen mits ze geen andere passanten gaan afblaffen. Dat wil ik graag zo aanleren en houden. Toen afgelopen zomer een loslopend projectiel hier bijna onder het hek doorkwam met verkeerde bedoelingen reageerden mijn honden ook. En logisch, maar neemt niet weg dat ik best wel pissig wordt op een eigenaar die dat blijkbaar hilarisch vindt.
In mijn vorige huis kon ik daar ook pissig om worden. Passeer zonder gezeik, maar ga niet met een grommende hysterische hond voor mijn hek staan. En vooral, als je weet dat je honden zo reageren, lijn lekker aan, zoals het overigens ook verplicht is in de meeste woonwijken en reageer voor je hond reageert.
Ik snap jouw reactie Inge O, maar hier laat ik ook gewoon weer als het kan de voordeur open. Maar eigenaren met honden die het zelf opzoeken kan ik weinig begrip voor hebben. In mijn vorige huis kwamen sommigen ook door de heg of onder het hekwerk door. Daar ben je als eigenaar wel zelf bij vind ik dan, let wel, dan heb ik het over een woonwijk waar vaker honden als er een voortuin is aan de voorkant liggen. Aan mij om aan te leren dat ze niet andere mensen of honden wegblaffen of agressief op anderen reageren (als dat niet lukt is het jammer, maar hop naar binnen in dat geval) Maar honden die los even andere honden op eigen terrein gaan belagen gaat mij wel wat te ver.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

River8 schreef:

Als het stamboom hollanders zijn, dan kan je er bijna vanuit gaan dat die niet in de knpv zitten, de meeste stamboom hollanders zijn gezellig huis/sport honden, die op een uitzondering na, niet in de knpv/ipo zitten.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
River8
Zeer actief

*Petra* schreef:
River8 schreef:

Als het stamboom hollanders zijn, dan kan je er bijna vanuit gaan dat die niet in de knpv zitten, de meeste stamboom hollanders zijn gezellig huis/sport honden, die op een uitzondering na, niet in de knpv/ipo zitten.
]

nou ja, staat knvp honden in de 2e post. zoals ik zeg, heb niet de ervaring van de echte kenners, dus had niet bedacht dat HHs geen knvp doen. beatje, zit je de boel te flessen? :hmmm: ;)
Afbeelding
Dinos

Heavy schreef:Als de honden van ts niet naar het hek waren gerend was er ook geen hond gebeten , en als de honden van ts niet in de voortuin waren hadden die herders ook niet naar het hek gerend :wink:
Als je je honden in de voortuin wil laten dan moet je ook zeker weten dat ze nergens op reageren .
En als je je honden los wil laten lopen dan moet je ook zeker weten dat je ze bij je kan roepen .
Niet helemaal mee eens het enige wat je t.s kan verwijten is dat hek dus genoeg ruimte biedt om poot er onder te steken of kinderhandje, wat in t.s geval dus poot eigen hond was.
Of jou hond wel dan niet aanblaft op terrein is jouw zaak, en hooguit irritant voor als je buren hebt.
In het geval t.s staan honden bij haar/zijn hek te blaffen en gaat hun hond hier reagerend op af.
Je kan alles wat krom is recht proberen te lullen maar honden van passant zijn gewoon fout, of i.i.g eigenaar.
*Petra*
Zeer actief

River8 schreef:
*Petra* schreef:
River8 schreef:

]

nou ja, staat knvp honden in de 2e post. zoals ik zeg, heb niet de ervaring van de echte kenners, dus had niet bedacht dat HHs geen knvp doen. beatje, zit je de boel te flessen? :hmmm: ;)
Sorry over dat stukje heen gelezen, maar blijf er wel bij wat ik heb neergezet :wink:
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

*Petra* schreef:
River8 schreef:
*Petra* schreef:
River8 schreef:

]

Sorry over dat stukje heen gelezen, maar blijf er wel bij wat ik heb neergezet :wink:
Wat een gelul zeg, wat voor sport je er ook mee doet. Ze hebben niet in poten te bijten of los te lopen daar waar niet mag.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Heavy schreef:Wat heeft dat ipo of getraind er nou weer mee te maken :19: mijn vriend liep vandaag met onze getrainde herder en zag een vreemde hond naderen . Hij riep Heavy bij hem en lijnde haar aan zoals we altijd doen bij vreemde honden.

Toen de hond dichterbij kwam zag hij dat het een pitbull was en vroeg netjes of meneer zijn hond wilde aanlijnen of bij hem roepen antwoord: moet je een klap voor je bek hebben :80:
Hahaha, herkenbaar maar daar wen je wel aan. Dat zijn de typerende no go areas waar je hoofdzakelijk veel klapkaken met dat soort baasjes tegen komt.
De beste communicatie is om direct uit te halen. Dat is de enige taal die ze begrijpen. Mits je er fysiek toe in staat ben natuurlijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
*Petra*
Zeer actief

blondie schreef:
*Petra* schreef:
River8 schreef:
*Petra* schreef:

Wat een gelul zeg, wat voor sport je er ook mee doet. Ze hebben niet in poten te bijten of los te lopen daar waar niet mag.
Dat ben ik 100% met je eens
Afbeelding

beatje

Inge O schreef:
Dinos schreef:Prima Inge ben je jij toch één van de weinige eigenaars die zullen zeggen ach ja waar twee vechten hebben twee schuld op jou terrein waar vreemde hond niets te zoeken heeft.
ik beschouw de andere kant van het hek niet meer als mijn terrein - en de honden ook niet.
dat die 10 cm er volgens het kadaster bijhoren zegt mij voor wat dit soort dingen betreft niet zoveel.
Als we echt willen muggeziften,er hoort 2 meter buiten het hek nog bij onze grond :D Daar staan onze auto's namelijk normaal geparkeerd .Maar goed daar gaat het niet om hoeveel grond wij hebben.
Zijn honden vlogen in mijn hekwerk,mijn honden stonden bij mijn voordeur te wachten tot ze binnenmochten.
Het gaan verdedigen van hun hekwerk lijkt me logisch.
beatje

*Petra* schreef:
River8 schreef:

Zijn vrouw zegt dat ze er knpv mee doet.De honden luisteren naar haar perfect.Ik ken haar dan weer niet zo goed dat ik weet waar ze traint.Maar wij speuren met de honden en ik heb met haar over speuren staan praten dus ik had het idee dat ze wist waar ze over sprak.Ze fokt er wel eens een nestje mee dus ik denk dat ze een stamboom hebben zeker weten doe ik het niet .Weet wel dat ze wel eens pup naar het buitenland verkoopt en dat er één naar zweden is gegaan.
Ik ga haar ook de volgende keer aanspreken of ze de honden gewoon vast willen houden als ze langs mij komen.Zij is denk ik ook voor beter reden vatbaar.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

beatje schreef:
*Petra* schreef:
River8 schreef:

Zijn vrouw zegt dat ze er knpv mee doet.De honden luisteren naar haar perfect.Ik ken haar dan weer niet zo goed dat ik weet waar ze traint.Maar wij speuren met de honden en ik heb met haar over speuren staan praten dus ik had het idee dat ze wist waar ze over sprak.Ze fokt er wel eens een nestje mee dus ik denk dat ze een stamboom hebben zeker weten doe ik het niet .Weet wel dat ze wel eens pup naar het buitenland verkoopt en dat er één naar zweden is gegaan.
Ik ga haar ook de volgende keer aanspreken of ze de honden gewoon vast willen houden als ze langs mij komen.Zij is denk ik ook voor beter reden vatbaar.

Jij woont in Belgie? Dan is KNPV sowieso al een stuk minder aannemelijk ;)
beatje

crutz schreef:
beatje schreef:
*Petra* schreef:
River8 schreef:
maar ik heb dan wel weer altijd moeite met KNVP (of IPO oid) honden die dan een ander hondje pakken. echt geen probleem mee dat ze wat feller zijn dan de gemiddelde hond, maar je traint er uitentreuren mee...kan dat dan ook niet effect hebben buiten het trainingsveld? zowel dat de hond goed luistert als dat de baas op de hond let, want die moet zn hond tot precisie kunnen lezen in elke situatie..

Jij woont in Belgie? Dan is KNPV sowieso al een stuk minder aannemelijk ;)
Woon vlak aan de grens,ik train zelf bij de fhn ;-).
Alles is mogelijk in Belgie :D
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb ook zo iets bij de hand gehad maar dan achter het huis. Mowgli liep los achter het huis en het hondje van de buren probeerde bij mij achter het huis te komen wat haar ook bijna lukte. Met grote moeite heb ik Mowgli naar binnen weten te slepen, die wilde de indringer mores leren. Mowgli en het Franse buldogje hadden een plank van het hek los weten te krijgen. Ik moet er niet aan denken dat het hondje bij mij achter het huis had weten te komen, de beide honden hebben een hekel aan elkaar. Het buldogje liep los en werd uitgelaten door een meisje van een jaar of zeven. Ik vind dat ik Mowgli achter mijn huis los moet kunnen laten lopen. Nooit zal ik accepteren dat Mowgli bij een van mijn buren dwars door hun hek bij hun hond zal proberen te komen, ze kon een flinke schop onder haar achterste krijgen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
beatje

Je kan alles wel recht lullen wat krom is,Maar er geld gewoon een aanlijn gebod.In onze gemeente zijn de boete's niet mis 200 euro.Dus hoe je het ook recht breit hij zat fout met zijn loslopende honden.

Mijn honden mogen ook gewoon blaffen als er mensen langslopen en ze zijn buiten.Graag zelfs ,laat die rondsluipende Polen maar weten dat ze hier niet hoeven in te breken.Dat in ieder geval de teef niks doet hoeven ze net te weten :lol1:

Antonetta dat is ook heel vervelend,bij komen ze gelukkig wel overeen met de buurhonden.Er word gesnuffeld door het hekwerk heen en dan gaan ze hun gang weer.
Mijn honden hebben tot nu toe, gelukkig nog niet gevochten met andere honden ,dat wil ik wel graag zo houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”