Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dat normaal met IPO enz?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

63673J

Is dat normaal met IPO enz?

Ongelezen bericht door 63673J »

Bij ons in de buurt is een parkje waar honden los mogen. Ik loop er regelmatig, want het ligt op de route naar het grote losloopgebied. Soms traint daar een man met een Mechelse herder en dan mag ik daar niet lopen van die man. Dat doe ik dus ook maar niet, dan neem ik een zijweggetje langs de veldjes zodat de hond ons niet ziet. Laatst liep ik weer maar toen had ik het niet in de gaten omdat ik via een dwarspaadje kwam en ineens zag ik hem, hij stond er nu te oefenen met nog een andere man erbij, die had zo'n mouw aan waar de hond in ging hangen, je kent dat wel. Ze hadden nog een heleboel andere hulpstukken bij zich. Toen werd-ie heel boos en riep dat ik moest ophoepelen want ik zag toch wel dat ze aan het werk waren enz. Dus ja, daar gingen we maar weer.

Maar ik vind het toch een beetje raar, is het normaal dat je een heel park kunt claimen omdat je je hond aan het trainen bent? En wat doet zo'n hond als mijn hondje nietsvermoedend het veld op loopt? Ik kijk nu eerst maar elke keer of hij er weer staat. Maar is zoiets normaal? Ik heb namelijk geen idee.
Laatst gewijzigd door 63673J op 09 nov 2014 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Is dat normaal met IPO enz?

Ongelezen bericht door maart »

nee, dat is verre van normaal :19:

op mijn ene club gaan de voetbal- en hokeytrainingen gewoon door op het veld naast ons als wij bezig zijn hoor :cheer:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

jvanringen schreef:Bij ons in de buurt is een parkje waar honden los mogen. Ik loop er regelmatig, want het ligt op de route naar het grote losloopgebied. Soms traint daar een man met een Mechelse herder en dan mag ik daar niet lopen van die man. Dat doe ik dus ook maar niet, dan neem ik een zijweggetje langs de veldjes zodat de hond ons niet ziet. Laatst liep ik weer maar toen had ik het niet in de gaten omdat ik via een dwarspaadje kwam en ineens zag ik hem, hij stond er nu te oefenen met nog een andere man erbij, die had zo'n mouw aan waar de hond in ging hangen, je kent dat wel. Ze hadden nog een heleboel andere hulpstukken bij zich. Toen werd-ie heel boos en riep dat ik moest ophoepelen want ik zag toch wel dat ze aan het werk waren enz. Dus ja, daar gingen we maar weer.

Maar ik vind het toch een beetje raar, is het normaal dat je een heel park kunt claimen omdat je je hond aan het trainen bent? En wat doet zo'n hond als mijn hondje nietsvermoedend het veld op loopt? Ik kijk nu eerst maar elke keer of hij er weer staat. Maar is zoiets normaal?
nee hoor, dat is niet normaal.
maar ook hier doet een grote bek weer wonderen, brutale mensen hebben nog steeds de halve wereld.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nee. Dat is niet normaal/gangbaar, maar het zijn vaak dezelfde types die even duidelijk moeten maken hoe serieus ze met hun hond bezig zijn en hoe belangrijk het is dat hij daar alle ruimte/tijd voor krijgt, ook al gaat het ten koste van een ander.

Ik zou er persoonlijk een sport van maken om in m'n eentje (zonder hond, want je wil die niet ertussen in zetten) daarheen te gaan en uit alle macht te proberen die hond af te leiden. Ik zou toevallig daar gaan hardlopen en dan van die jumping jacks doen tussendoor, of mountainbiken en dan even goed met die bel rinkelen.

Maar dat ben ik :mrgreen:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nee, gelul. Dan moeten ze lekker naar een trainingsveld gaan en niet openbaar ergens gaan staan. Ik denk dat ik ook niet zo vrolijk van die lui zou worden als ik nietsvermoedend in losloopgebied loop met honden die gevoelig zijn voor mouwen en klakken van zweepjes.. Ik liep destijds met honden die graag in de mouwen hapten en redelijk fel reageerden op zwepen :wink:
Zal de meneren dus vragen lekker elders te gaan trainen dan in het openbaar.
63673J

Dat lijkt mij ook. En het is een openbaar parkje, ik vind het dan wel gek om mensen weg te sturen. Bovendien weet je nooit van tevoren wanneer die man er is, dat vind ik ook onhandig. Ik heb ook weleens gehad, dan liep ik daar en dan kwam hij eraan met zijn hond en dan moest ik ophoepelen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee ik train alleen op t veld. Wel af en toe een spoortje leggen op openbaar terrein maar dan is t risico ook voor mij als er iemand per ongeluk overheen loopt...
Ik ken t fenomeen helaas wel van jachthondengroepjes waar ik van moest opflikkeren op openbaar terrein omdat Xena loops was en hun honden totaal geen interesse meer hadden in jagen alleen in eem lekkere herderdame. Jammer dan zij moet ook uit en door de loopsheid juist daar omdat daar weinig honden lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Lemuria schreef:Nee. Dat is niet normaal/gangbaar, maar het zijn vaak dezelfde types die even duidelijk moeten maken hoe serieus ze met hun hond bezig zijn en hoe belangrijk het is dat hij daar alle ruimte/tijd voor krijgt, ook al gaat het ten koste van een ander.
als ze er serieus mee bezig waren, gingen ze niet trainen in een parkje :wink:
en nog minder gingen ze zich dan bezig houden met de mensen in dat parkje :engel:
63673J

Lemuria schreef:Nee. Dat is niet normaal/gangbaar, maar het zijn vaak dezelfde types die even duidelijk moeten maken hoe serieus ze met hun hond bezig zijn en hoe belangrijk het is dat hij daar alle ruimte/tijd voor krijgt, ook al gaat het ten koste van een ander.

Ik zou er persoonlijk een sport van maken om in m'n eentje (zonder hond, want je wil die niet ertussen in zetten) daarheen te gaan en uit alle macht te proberen die hond af te leiden. Ik zou toevallig daar gaan hardlopen en dan van die jumping jacks doen tussendoor, of mountainbiken en dan even goed met die bel rinkelen.

LOL!
renee-uk
Zeer actief

ik zou trouwens herman maar wel weghouden van dat veldje, want die meneer schijnt niet erg veel appel op zijn hond te hebben als die al afgeleid wordt door een voorbijganger :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

renee-uk schreef:ik zou trouwens herman maar wel weghouden van dat veldje, want die meneer schijnt niet erg veel appel op zijn hond te hebben als die al afgeleid wordt door een voorbijganger :?
volgens mij heb je nicknames door elkaar/ herman is van j.werkman, toch?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee ik vind dit niet normaal.
Als ik iets met Ita train komt er wel eens een hond tussendoor dwarrelen.
Dat vind ik niet zo leuk, maar Ita helemaal niet.
Die wordt daar behoorlijk narrig van en jaagt de hond het veld af als ik niet ingrijp.

Ik ga dus zo veel mogelijk op tijden dat de meeste andere mensen weer in de auto stappen om naar huis te gaan.
Het is wel prettig als iemand zijn hond een beetje bij zicht houdt, maar echt eisen kan je dat niet.
Vrij park, en losloopgebied neem ik aan?

Dat ik er zelf wel rekening mee houd wil niet zeggen dat iedereen dat doet of moet doen.
Maar mag je niet eens op het pad langs dat veld lopen als die man daar traint @ jvanringen?
Lijkt me een beetje te veel gevraagd.
Als dat te veel risico zou opleveren denk ik dat hij daar überhoupt niet moet trainen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Trainen in openbaar park is in sommige delen vt land redelijk normaal (KNPV dan) maar dat is dan op vaste dagen & tijden

Wegsturen of om laten lopen absoluut niet normaal
renee-uk
Zeer actief

sbientje schreef:
renee-uk schreef:ik zou trouwens herman maar wel weghouden van dat veldje, want die meneer schijnt niet erg veel appel op zijn hond te hebben als die al afgeleid wordt door een voorbijganger :?
volgens mij heb je nicknames door elkaar/ herman is van j.werkman, toch?
oh shit, ja :oeps:

nou dan kan jvanringen haar (of zijn?) hondje waarvan ik de naam niet weet maar beter van dat veldje weghouden ;)
het appel van die ipo meneer op de hond wordt er niet beter van, ook al haal ik namen doorelkaar :F:
Afbeelding

Lemuria

jvanringen schreef:Ik heb ook weleens gehad, dan liep ik daar en dan kwam hij eraan met zijn hond en dan moest ik ophoepelen.
Maar even serieus he. Je gaat dan ook daadwérkelijk weg? Omdat die oetlul dat zegt?
Lemuria

maart schreef:
als ze er serieus mee bezig waren, gingen ze niet trainen in een parkje :wink:
en nog minder gingen ze zich dan bezig houden met de mensen in dat parkje :engel:
Haha, ja ik bedoelde ook meer dat het in zijn eigen beleving een zeer serieuze bezigheid is ;)
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

:LOL: :LOL: Zou ik ook doen!
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

jvanringen schreef:Dat lijkt mij ook. En het is een openbaar parkje, ik vind het dan wel gek om mensen weg te sturen. Bovendien weet je nooit van tevoren wanneer die man er is, dat vind ik ook onhandig. Ik heb ook weleens gehad, dan liep ik daar en dan kwam hij eraan met zijn hond en dan moest ik ophoepelen.
Dat soort mensen weten natuurlijk ook lrecies bij wie ze dat kunnen flikken he. Wat gebeurt er als jij je njet laat wegsturen en eens een flinke bek terug geeft? Of ga daar lekker met jouw hond trainen samen met een vriendin en zeg dat hij daar nu niet kan zijn.
Echt hoor die flapdrol neemt de ruimte die hij krijgt.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zal een jacht of IPO achtige training in openbaargebied niet moedwillig verstoren. Maar toch in het achterhoofd, dat je daar als freewheeler dezelfde rechten hebt. Als je dan eens naar dat "werken" wilt kijken, moet dit naar mijn idee toch wel kunnen.
Lemuria

Cleva schreef:Ik kom eigenlijk overal zooi tegen die het lieflijk rondzwerven van de hond in de weg staan.
Ik kan het niet opbrengen om me daar druk over te maken. Te lui.

As je er geen zin in hebt dan dien je plaatselijke grootmuil van repliek. Rechten gelden nu eenmaal pas als je ze opeist.
Wat ben jij aan het mopperen vanavond :mrgreen: Eerst de kerstbomen, nu dit. Zit d'r een keutel dwars ofzo?
Lemuria

Wat je dan ook doet, ga vooral zo verder. Ik vermaak me opperbest :E:
korthaar
Zeer actief

ranetje schreef:Nee ik vind dit niet normaal.
Als ik iets met Ita train komt er wel eens een hond tussendoor dwarrelen.
Dat vind ik niet zo leuk, maar Ita helemaal niet.
Die wordt daar behoorlijk narrig van en jaagt de hond het veld af als ik niet ingrijp.

Ik ga dus zo veel mogelijk op tijden dat de meeste andere mensen weer in de auto stappen om naar huis te gaan.
Het is wel prettig als iemand zijn hond een beetje bij zicht houdt, maar echt eisen kan je dat niet.
Vrij park, en losloopgebied neem ik aan?

Dat ik er zelf wel rekening mee houd wil niet zeggen dat iedereen dat doet of moet doen.
Maar mag je niet eens op het pad langs dat veld lopen als die man daar traint @ jvanringen?
Lijkt me een beetje te veel gevraagd.
Als dat te veel risico zou opleveren denk ik dat hij daar überhoupt niet moet trainen :wink:
Dat is een heel andere toon, dan het voorbeeld van TS.
We mogen toch aannemen, dat mensen die enig idee hebben waar je mee bezig bent, de boel niet gaan verstoren. Maar iedereen weet dat natuurlijk niet.
Heb het ook wel eens, dat iemand met een dummie in de hand komt vragen: "meneer is dat van U?", terwijl ik Luna daar naar toe wou sturen. :mrgreen:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

malinois schreef:Ik ken t fenomeen helaas wel van jachthondengroepjes waar ik van moest opflikkeren op openbaar terrein omdat Xena loops was en hun honden totaal geen interesse meer hadden in jagen alleen in eem lekkere herderdame. Jammer dan zij moet ook uit en door de loopsheid juist daar omdat daar weinig honden lopen.
Ik ook, moest ik opflikkeren met mijn hond omdat zij geen appèl hadden op hun jachthond :LOL:
Dat was op Bussloo. Ja, euh....ga ergens anders interessant lopen doen, zeg :mrgreen:
Ska was trouwens niet loops, maar wel interessant genoeg om de honden van slag te maken. Tsja. Niet mijn probleem.

Nee dus. Dat is niet normaal. Als je ongestoord wil trainen met je hond zoek je een plek waar dat kan. Als je met afleiding wil trainen doe je dat in de openbare ruimte. En je hebt niet meer recht op een parkje omdat jij je hond traint. Zo simpel is het.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
korthaar
Zeer actief

Miranda schreef: Nee dus. Dat is niet normaal. Als je ongestoord wil trainen met je hond zoek je een plek waar dat kan. Als je met afleiding wil trainen doe je dat in de openbare ruimte. En je hebt niet meer recht op een parkje omdat jij je hond traint. Zo simpel is het.
Als je met je hond je eigen ding blijft doen, zijn er i.d.d. best wel jachthonden mensen die de hond kort langs je heen weten te dirigeren. Het is niet allemaal kommer en kwel.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Rare man en nee ik neem geen zijweggetje laat hem maar komen met zijn mechel :wink:
Je kan geen openbaar gebied claimen hij gaat maar lekker ergens anders trainen :ok:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier was ook zo'n malloot bezig met zijn Duitse herder. Die moest een kist bewaken. Schijnbaar ging het niet naar verwachting. Die kolerelijer aanhoudend schreeuwen en alle wandelaars met aangelijnde honden vluchtten het park uit.

Enkele maanden terug, op een zondagochtend om acht uur hoog zomer word ik wakker geschreeuwd door diezelfde kolerelijer. Die kuthond had nog steeds niet in de gaten hoe hij die kist moest bewaken met zijn aanhoudende geblaf.
Mijn hond finaal over de rooie. De Boereboel van de buren ook al pisnijdig aan het blaffen.

Die vent had direct een goeie aan mij met mijn ochtendhumeur nadat ik me eerst nog 15 minuten in mijn bed lag op te fokken.

Na een gesprekje met mij heb ik hem nooit meer terug gezien.
Ook ik heb de taal van de tokken over genomen.
En indien nodig werkt het perfect.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Echt niet dat ik wegging voor zo'n figuur. Oefenen doe je maar ergens anders als je niet gestoord wilt worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
63673J

Dat doe ik dus ook met Polly ;-) - niet omdat ik bang ben voor die man, maar omdat ik niet weet wat die hond doet als die van mij daar vrolijk voorbij huppelt. En ik heb geen zin in een knokpartij tussen een Mechelse herder en een Lakeland van net 6 kilo. Dus ja, dan roep ik toch mijn hondje mee en taai ik af.
63673J

marian* schreef:Echt niet dat ik wegging voor zo'n figuur. Oefenen doe je maar ergens anders als je niet gestoord wilt worden.
Ik dus wel, want ik weet niet of ik die hond kan vertrouwen, hij gluurt namelijk altijd wel naar mijn hondje. En ik weet niet of dat is omdat-ie leuk wil spelen of om iets anders. Als ik zonder hond ben zou het wat anders zijn, maar ik loop daar nooit hondloos.
63673J

Wolfsblut schreef:Hier was ook zo'n malloot bezig met zijn Duitse herder. Die moest een kist bewaken. Schijnbaar ging het niet naar verwachting. Die kolerelijer aanhoudend schreeuwen en alle wandelaars met aangelijnde honden vluchtten het park uit.

Enkele maanden terug, op een zondagochtend om acht uur hoog zomer word ik wakker geschreeuwd door diezelfde kolerelijer. Die kuthond had nog steeds niet in de gaten hoe hij die kist moest bewaken met zijn aanhoudende geblaf.
Mijn hond finaal over de rooie. De Boereboel van de buren ook al pisnijdig aan het blaffen.

Die vent had direct een goeie aan mij met mijn ochtendhumeur nadat ik me eerst nog 15 minuten in mijn bed lag op te fokken.

Na een gesprekje met mij heb ik hem nooit meer terug gezien.
Ook ik heb de taal van de tokken over genomen.
En indien nodig werkt het perfect.
Misschien moet ik me daar ook eens op toeleggen, haha!

Overigens, nog iets wat ik heel idioot vind: op een veld in het grote losloopgebied bij ons wordt vaak op zaterdagochtend gegymnastiekt door groepjes zwangere vrouwen. Het is een groot veld waar je heerlijk kunt ballen met je hond. Er staan ook twee doeltjes, dus er wordt ook druk gevoetbald en dat gaat altijd in volle harmonie met de honden. Maar als die zwangeren er zijn mag er niemand met zijn hond op het veld komen van de juf, dat vind ik dus ook zo idioot. Ik heb niks tegen zwangeren, ben het zelf ook geweest, maar ga dan ergens anders oefenen, er zijn ook plekken waar honden niet los mogen. Heel typisch vind ik zulke dingen.
Laatst gewijzigd door 63673J op 10 nov 2014 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”