Lieske1977 schreef:Wat fijn, jullie reacties; bedankt! Het stelt me wel gerust dat ik van twee mensen lees dat de rest van de tanden op z'n plek is blijven staan. Was de wortel er bij jullie hond dan ook volledig uit? Dat schijnt nogal bepalend te zijn voor het verdere verloop.
Als dat verschuiven nou echt een enorm risico zou zijn (ik las op een DA-site zelfs dat de andere tanden eruit kunnen vallen

) zou ik er best 'ter versteviging' een implantaat in willen laten zetten, maar een kroon daarop gaat me een paar stappen te ver.
Ja, bij Kaya is de wortel eruit gegaan. Ik weet niet meer precies waarom, maar de tand was dusdanig afgebroken dat we
'm niet zo konden laten zitten en dus is die eruit gehaald met wortel en al.
Overigens mis ik zelf 2 kiezen en bij de onderkaak begon het iets te verschuiven en heb ik gekozen voor een implantaat + kroon,
maar in de bovenkaak blijft de boel gewoon goed staan en het is een flinke kies (op een na laatste kies, dat is dus de grote kauwkies).
Dus zelfs met zo'n grote missende kies, kan de boel ook gewoon recht blijven staan, weliswaar bij een mens, maar dat lijkt mij
hetzelfde principe.
Een snijtandje is niks qua ruimte eigenlijk, wat zal het zijn 3 mm ofzo? Ik zou daar op voorhand echt geen extra kosten bij maken
en bovendien betwijfel ik of iedere dierenarts geschikt genoeg is om een implantaat te plaatsen en geloof maar dat het niet goedkoop
is ook hoor
Mocht je willen showen, dan wel even wat op laten stellen door de tandarts dat de tand verloren is gegaan door omstandigheden en
niet een genetisch foutje is.