Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden verzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Honden verzekering

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ben van Proteq naar de Hema gegaan :cheer: Betaalde bij de eerste 41 euro per maand en nu geloof ik 21 euro.Ik vind het wel gescheten zo :klaar:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Pepie schreef:Ik ben van Proteq naar de Hema gegaan :cheer: Betaalde bij de eerste 41 euro per maand en nu geloof ik 21 euro.Ik vind het wel gescheten zo :klaar:
Weet jij toevallig (of heb je dit uitgezocht) hoe Hema vergoed bij opname in een kliniek? Dat zijn voor mij de grootst denkbare kosten, zou wel fijn zijn als dat gewoon vergoed wordt dan :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Eilfy schreef:
Pepie schreef:Ik ben van Proteq naar de Hema gegaan :cheer: Betaalde bij de eerste 41 euro per maand en nu geloof ik 21 euro.Ik vind het wel gescheten zo :klaar:
Weet jij toevallig (of heb je dit uitgezocht) hoe Hema vergoed bij opname in een kliniek? Dat zijn voor mij de grootst denkbare kosten, zou wel fijn zijn als dat gewoon vergoed wordt dan :)
Dat is natuurlijk heel moeilijk in te schatten, want dat ligt er maar net aan waarvoor je dier in de kliniek moet blijven. Yentle is haar laatste nacht in de kliniek gebleven (epileptische aanval) en dat is helemaal vergoed.

Zou het bij voorbeeld voor een HD/ED operatie zijn, zou het het zo maar eens een heel ander verhaal zijn.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Odi schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Odi schreef:Ik heb vandaag Jace ook uit de verzekering gehaald. Betaalde € 26,50 per maand voor hem.
In de afgelopen jaren eigenlijk nooit de verzekering nodig gehad. Je krijgt toch nooit alles vergoed en je moet een eigen risico van € 45,00 per jaar betalen.
Ik kreeg de laatste keer dat ik declareerde € 5,00 terug van Hema.
Meagan en Judy heb ik in januari al uit de verzekering gehaald. Zij kostten ongeveer € 20,00 per hond.
Was dus totaal € 66,50 per maand aan dierenverzekeing.
Dat bedrag gaat momenteel naar een aparte spaarrekening waar ik niet aankom (had al een klein spaarpotje gemaakt, dus er staat nu ongeveer € 1000,00 op).
Ik kan dus voortaan ongeveer € 800,00 per jaar sparen en als ze naar de DA moeten haal ik het er van af.
Niet rot bedoeld hoor, maar een bedrag van 1000 euro op de spaarrekening plus 800 per jaar bijsparen stelt natuurlijk erg weinig voor als je 3 middelgrote honden hebt. Bayko kostte mij alleen al tijdens z'n laatste etmaal ruim 1500 euro aan DA-kosten. 81 % daarvan teruggekregen van Proteq, waarmee ik direct de premie van de voorgaande jaren 'eruit had'. Aan wat Cyntha me door de jaren heen aan dierenarts heeft gekost, wil ik al helemaal niet denken. In het jaar 2013 stond de teller op ruim 2500 euro totaal, naar de eerdere jaren - waarin we helaas ook met regelmaat bij de dierenarts zaten- heb ik maar niet eens meer gekeken :schrik: Momenteel is ze onder behandeling voor iets kleins en gaat ze hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer onder het mes. Rekening van deze week zal in totaal rond de 200 euro liggen, de operatie een meervoud daarvan.

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik sta er soms versteld van hoe weinig geld mensen achter de hand (b)lijken te hebben voor de medische kosten van hun dieren. De schokkende gevolgen daarvan zijn te zien in het plaatselijke asiel.
Ik heb in de 9 jaar dat ik honden heb weinig DA kosten gehad.
En als er echt iets is, dan heb ik nog onze eigen spaarrekening.

Ik kwam normaal 1 keer per jaar bij de DA, voor de entingen. Die krijgen ze nu niet meer, alleen de rabies als die nodig is.
Van Jace had ik een rekening van het hele afgelopen jaar, ik dacht iets van € 70,00
Consult en entingen.
Hema vergoedt € 50,00 per jaar daarvoor, dus ik kreeg € 5,00 terug.
Als je, zoals jullie kennelijk, nog een back up plan hebt in de vorm van een extra spaarrekening wordt het inderdaad een ander verhaal en dan kan ik me voorstellen dat je een verzekering overbodig vindt. Ik ken echter ook de situaties waarbij er geen geld achter de hand is en ook geen verzekering is afgesloten met als gevolg dat men de hond maar laat creperen met onbehandelde blessures, verwondingen, vlooienallergie etc. Daar word ik verdrietig van.

Bayko was ook altijd gezond. Mankeerde eigenlijk nooit wat, zat zelden bij de DA en de enkele keer dat dat wel zo was ging het om kleine dingetjes zoals een ontstoken oor. Alleen de foto's vanwege een blessure en de castratie om medische reden was dan wat duurder maar had ik ook nog wel zonder verzekering kunnen ophoesten van m'n spaargeld. Punt is alleen dat je nooit vantevoren weet of je veel of weinig kosten zult maken. Zoals ik al zei: op z'n laatste dag heeft de immer gezonde Bayko me alsnog een flink bedrag gekost waarmee ik direct voor bijna z'n hele leven premie betalen quitte speelde. Als ik 'm niet had hoeven laten inslapen had hij me daarna misschien nog wel vaker grote bedragen aan dierenarts gekost. Geen ondenkbaar scenario voor een al wat ouder wordende hond.

Ik vind het soms gewoon wat vreemd dat veel mensen (oke Marion, jij niet :mrgreen:) het de normaalste zaak van de wereld vinden om bijvoorbeeld hun inboedel te verzekeren terwijl er een grote kans is dat er nooit sprake zal zijn van brand/inbraak/etc., maar er niet echt bij stil lijken te staan dat ook de kosten voor hun trouwe viervoeter heel snel en onverwacht flink in de papieren kunnen lopen en een verzekering daarvoor toch wel handig zou kunnen zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Tamara/Bayko schreef: Ik vind het soms gewoon wat vreemd dat veel mensen (oke Marion, jij niet :mrgreen:) het de normaalste zaak van de wereld vinden om bijvoorbeeld hun inboedel te verzekeren terwijl er een grote kans is dat er nooit sprake zal zijn van brand/inbraak/etc., maar er niet echt bij stil lijken te staan dat ook de kosten voor hun trouwe viervoeter heel snel en onverwacht flink in de papieren kunnen lopen en een verzekering daarvoor toch wel handig zou kunnen zijn.
Mijn gedachte is altijd: je moet verzekeren wat je zelf niet kunt dragen als er wat gebeurd. Dus als mijn huis af fikt, dan lukt me dat niet met mijn spaargeld, maar als de honden wat krijgen wel. Gemiddeld kost een verzekering altijd geld maar voor sommige dingen kan je het risico niet lopen. Als dat voor je dieren geldt zou ik ze ook zeker verzekeren. Alleen denk ik dat we er in NL vaak een beetje in doorslaan, met no claim beschermers, afkoop van 250,- eigen risico bij een reisverzekering enz.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik heb niet eens een reisverzekering. Da's dan weer het voordeel van geen geld hebben om op vakantie te gaan :mrgreen: Ik snap je punt en ben het met je eens. Sommige mensen menen inderdaad dat iedere scheet verzekerd moet worden. Dat doe ik niet. Met m'n hond neem ik echter geen risico. Die is me heel wat dierbaarder dan wat voor materiele zaken dan ook, en ik behoor nou eenmaal tot de categorie die geen gigantische pot spaargeld meer achter de hand heeft en ook niet meer in staat zal zijn dat spaargeld afdoende aan te vullen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door anniek16 »

Ik zit met mijn vlinderhondjes bij de Kruidvat, tot nu toe bevalt dit prima, ze keren netjes uit en je kunt geloof ik een half jaar opsparen.
Alleen kreeg ik weer mail van de Kruidvat met mijn nieuwe polisvoorwaarden. Nu ben ik van 12 euro in de maand naar 14 euro in de maand gegaan, dit gaat in vanaf Juli. Weet misschien één van jullie aan mij uit te leggen waarom dit is? Heeft dit ermee te maken dat mijn hond ouder wordt, dus kan ik dan elke keer elke maand meer gaan betalen? Of is hier een andere economische reden voor. Ik heb hier niet echt kaas van gegeten :scratch:

Kijk, 12 of 14 euro; what's the difference, hond in kwestie is nu 2. Gaat mij om het principe, geen zin om elk jaar meer te gaan betalen.
~Anniek
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik denk dat je er beter aan doen om een mail naar de kruidvat-verzekeringen te sturen, dan om hier uitleg te vragen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
anniek16
Zeer actief

Sanchis schreef:Ik denk dat je er beter aan doen om een mail naar de kruidvat-verzekeringen te sturen, dan om hier uitleg te vragen.
Dat zou ik inderdaad kunnen doen ja, waarschijnlijk ergens. In mijn mail met mijn nieuwe polisvoorwaarden staat dat ik voor vragen moet bellen, 10 cent per minuut. Ik verwacht niet dat ze vandaag of morgen opnemen en ik zie mijzelf alweer 14 euro uitgeven in de wachtrij :hmmm:

Dus ik dacht, ik probeer het gewoon via hier, wie niet waagt wie niet wint :D
~Anniek
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik ben van Proteq naar OHRA gegaan.
Afbeelding
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

anniek16 schreef:Ik zit met mijn vlinderhondjes bij de Kruidvat, tot nu toe bevalt dit prima, ze keren netjes uit en je kunt geloof ik een half jaar opsparen.
Alleen kreeg ik weer mail van de Kruidvat met mijn nieuwe polisvoorwaarden. Nu ben ik van 12 euro in de maand naar 14 euro in de maand gegaan, dit gaat in vanaf Juli. Weet misschien één van jullie aan mij uit te leggen waarom dit is? Heeft dit ermee te maken dat mijn hond ouder wordt, dus kan ik dan elke keer elke maand meer gaan betalen? Of is hier een andere economische reden voor. Ik heb hier niet echt kaas van gegeten :scratch:

Kijk, 12 of 14 euro; what's the difference, hond in kwestie is nu 2. Gaat mij om het principe, geen zin om elk jaar meer te gaan betalen.
Ik ben ook bij Kruidvat, heb er geen bericht van gehad. Ik betaal 17,50 per maand.
anniek16
Zeer actief

Frolic schreef:
anniek16 schreef:Ik zit met mijn vlinderhondjes bij de Kruidvat, tot nu toe bevalt dit prima, ze keren netjes uit en je kunt geloof ik een half jaar opsparen.

Ik ben ook bij Kruidvat, heb er geen bericht van gehad. Ik betaal 17,50 per maand.
Oke, het is een beetje vreemd. Voor de ene ben ik dus omhoog gegaan. Voor de ander ook geen bericht gekregen...
~Anniek
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

anniek16 schreef:
Frolic schreef:

Oke, het is een beetje vreemd. Voor de ene ben ik dus omhoog gegaan. Voor de ander ook geen bericht gekregen...
Je kunt het toch ook via de mail navragen? Dan kost het je geen telefoonkosten.
Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

thom schreef:Ik ben van Proteq naar OHRA gegaan.

Wij hebben ook voor Ohra gekozen, betalen 34 euro per maand en krijgen praktisch alles vergoed, alleen 20% eigen risico (bij welke behandeling dan ook) inclusief heupen en ellebogen, wat wij met een Bullmastiff toch wel een fijn idee vinden :tongue:
Vaccinaties en gebit hebben we er niet bij gedaan, gaat echt puur om de grote, duurdere zaken.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben het er mee eens dat mensen wel verzekeringen afsluiten voor inboedel e.d. maar niet voor hun huisdier. Meer kans dat je huisdier wat krijgt dan dat je te maken krijgt met een inbraak of brand (gelukkig natuurlijk!)
Klauw1980
Actief

thom schreef:Ik ben van Proteq naar OHRA gegaan.

Wij hebben ook voor Ohra gekozen, betalen 34 euro per maand en krijgen praktisch alles vergoed, alleen 20% eigen risico (bij welke behandeling dan ook) inclusief heupen en ellebogen, wat wij met een Bullmastiff toch wel een fijn idee vinden :tongue:
Vaccinaties en gebit hebben we er niet bij gedaan, gaat echt puur om de grote, duurdere zaken.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben het er mee eens dat mensen wel verzekeringen afsluiten voor inboedel e.d. maar niet voor hun huisdier. Meer kans dat je huisdier wat krijgt dan dat je te maken krijgt met een inbraak of brand (gelukkig natuurlijk!)
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

En wat heel veel mensen niet weten, is als je hond zn poot breekt in huis, dat je dat op je inboedel verzekering kan gooien. Net als dat je dier wordt aangereden.
Zo heb ik de kosten verhaald voor een gebroken staart van mn kat. (mn ex zette een grote stoel op zij, staart onder een poot).
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Klauw1980
Actief

Oh serieus?
Maar dan blijft er nog een groot deel open staan natuurlijk. Ik laat het lekker zo, de kans dat ze haar poot in huis breekt is vrij nihil. Denk ook eerder dat de stoelpoot breekt ipv haar poot hehe.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Klauw1980 schreef:Oh serieus?
Maar dan blijft er nog een groot deel open staan natuurlijk. Ik laat het lekker zo, de kans dat ze haar poot in huis breekt is vrij nihil. Denk ook eerder dat de stoelpoot breekt ipv haar poot hehe.
:goeie: :LOL: :LOL: :LOL:
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Kirra schreef:
Maar is het niet ongelooflijk dat je bijvoorbeeld bij Proteq 100,150 of 200 euro eigen risico hebt, per 90 dagen. Dus zeg maar maal 4 per jaar. Dus 400,600 of 800 euro eigen risico. EN ze betalen maar 85% van de rekening.
Andere verzekeringen heb ik nog niet opgezocht.
Maakt dit de HEMA verzekering niet veel goedkoper dan menig andere?

Ja maximum bedrag moet natuurlijk ook nog meegerekend worden... Maar 3000 euro max bedrag bij de HEMA, klinkt toch niet slecht.
Proteq heeft idd wat nieuws bedacht met dat eigen risico gebeuren.
Ben benieuwd straks met de prolongatie.

Hema vergoed geen hd/ed. Onder andere daardoor goedkoper.

Proteq heeft ook nog een verzekering, met alleen 19% eigen risico, maar dan heb je een max van 150 euro aan consulten, en als je een paar dingen hebt zit je daar zo aan
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Even een reactie hier dat ik het straks sneller terug kan vinden. Huidige hond nu verzekerd bij Petplan en ben nu aan het zoeken voor onze pup die over twee weken komt waar ik die graag wil verzekeren. Heb voor beide de kosten en de voorwaarden uitgeprint dus heb vanavond flink wat leesvoer.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

[
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

ben erg tevreden met petplan plus pakket.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

ben erg tevreden met petplan plus pakket.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ben even gaan kijken tussen petplan en hema. Bij petplan het plus (middelste pakket) en de hema met aanvullend fysiotherapie zit 10 euro per maand verschil in.
Zijn er mensen die bewust niet voor hema gekozen hebben? en waarom niet? Heb zelf het idee dat het ongeveer hetzelfde vergoed. Zit met een hondvan boven de 15 kg dus heupen is bij beide beperkt.

Heb nog wat verder geplozen naar de verschillen. met behulp van http://www.dierverzekeringvergelijking. ... ekeringen/
- orthomanuele dierengeneeskunde/chiropractie Hema niet Bij PP 75%
-laboratoriumonderzoek staat op overzicht dierverzekeringvergelijking dat hema niets vergoed (?) pp wel
- opname kliniek na 7 dagen vergoed pp nog 50% hema volledig
- tandheelkunde bij pp 50% bij hema alleen via aanvullende verzekering
- hartproblemen bij pp 50% hema niet.
+ lasertherapie hema vergoed petplan niet
+ consult(+behandeling) hema wel, pp 75%
+ diagnostiek heup en elleboog zwaarder dan 15kg hema 1e consult, pp niet
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
BaasjevanMilo
Zeer actief

Ongelezen bericht door BaasjevanMilo »

ik heb m'n hond nu 4 jaar en zit er nu wel aan te denken om te verzekeren...
Heb een labrador en gelukkig geen gezondheidsproblemen gehad naast een infectie aan 't oog en in zijn 1e jaar een waarschijnlijke infectie in zijn maag/darmstelsel ergens... maar dat kwam nooit verder dan een kuurtje of zalfje...

Beestje heeft nu ook geen problemen gelukkig maar labradors staan bekend om hun heup/elleboog problemen en je vraagt je natuurlijk altijd af of die nog gaan komen...
Ik kom uit dat OHRA een goede dekking heeft bij dat soort problemen en overige problemen voor 27.75... met een eigen dekking van 20%...
zijn er nog andere adviezen voor een soortgelijke goede verzekering?
Eis is wel dat heup en elleboog problemen inbegrepen zijn aangezien het een kwaal is dat veel bij dit ras voorkomt.
Afbeelding
- Helga
jome
Zeer actief

BaasjevanMilo schreef: Beestje heeft nu ook geen problemen gelukkig maar labradors staan bekend om hun heup/elleboog problemen en je vraagt je natuurlijk altijd af of die nog gaan komen...

Eis is wel dat heup en elleboog problemen inbegrepen zijn aangezien het een kwaal is dat veel bij dit ras voorkomt.
Nu nog? dat zou wel extreem laat zijn.... Ik zou op deze leeftijd voor een goedkopere verzekering gaan, waar gewoon basis dingen vergoed worden.

Alleen OHRA en Proteq vergoeden heupen en ellebogen, met de kanttekening dat OHRA geen OCD vergoed, wat wel vaak voorkomt als er eenmaal een probleem is.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

BaasjevanMilo schreef:ik heb m'n hond nu 4 jaar en zit er nu wel aan te denken om te verzekeren...
Heb een labrador en gelukkig geen gezondheidsproblemen gehad naast een infectie aan 't oog en in zijn 1e jaar een waarschijnlijke infectie in zijn maag/darmstelsel ergens... maar dat kwam nooit verder dan een kuurtje of zalfje...
Hou er in ieder geval rekening mee dat (zeer waarschijnlijk) alle aandoeningen aan het maagdarmkanaal uitgesloten zijn van dekking, dat geldt ook voor het oog.
jome
Zeer actief

Als dat echt alleen in zijn eerste levensjaar is geweest, maakt het niet uit. je moet verleden van een jaar opgeven
hendrik
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door hendrik »

Hoi

Wij hebben onze honden niet verzekerd.Ik heb er wel eens een paar keer aan gedacht om toch een verzekering af te sluiten
maar de premie is wel erg veel voor 3 leonbergers.
Als je uitgebreidste verzekering neemt komt dat op ongeveer 55 a 60 euro per hond (180 per maand oftewel 2160 per jaar)
Nou is het zo dat we met onze leo Luka een paar keer flink pech hebben gehad.
Toen ze 4 maanden oud was kreeg ze een enorme ontsteking in de hals.
3 keer geopereerd in Utrecht voor dat ze het vonden.Bleek een gras aar te zijn.kosten ongeveer 2800 euro.
Toen ze 7 jaar was een gebroken teen.Dit werd echter gemist door de da (zijn foto s van gemaakt)
Vervolgens een tijdje mee doorgelopen totdat ze weer mank ging lopen.Opnieuw naar de da die ons doorverwees naar Luc jansen
Bleek dat het bot helemaal verwoekerd was.dus bot uit de teen verwijderd.al met al 1500 euro.
Kort daarop kruisband gescheurd omdat ze die poot ging ontzien en dus de andere overbelaste,
Toen hebben ze de knie gekanteld (bot afgezaagd plus plaat er op) 2500 euro ofzo.
Laatst had ze melkklier ontsteking.Dus melkklier verwijderd kosten weet ik niet meer.
En dan komt er nog bij de gewone da bezoekjes.

1 jaar geleden had Fanny stemband verlamming koste al met al 2000 euro.

Voor de rest hebben geen gekke dingen met de honden tot nu toe.
Met Balou nu 6 jaar nog nooit bij de da geweest met iets bijzonders.

Ik maak gewoon een berekening als wij de honden zouden verzekeren kost ons dat 2160 euro per jaar.
Dus als wij 1 keer per jaar met 1 van onze honden bij de da komen en het is minder dan 2100 euro zin we voordeliger uit.

Een verzekeraar maakt evengoed een risico berekening.
Natuurlijk zijn er mensen bij die er baat bij hebben met een verzekering,Maar daartegen zijn er natuurlijk ook
mensen die tig jaar premie betalen en nooit iets bijzonder hebben met hun hond of kat.
En daar haalt de verzekeraar zijn winst.

Wij leggen niet iedere maand geld opzij speciaal voor de honden maar we houden er wel degelijk rekening mee dat we onverwachte
kosten kunnen krijgen.
Afbeelding
Zolang mensen denken, dat dieren niks kunnen voelen. Zolang voelen dieren, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”