Wat zou jij doen met niet meer dan de info die je gegeven hebt?Dinos schreef:Ik denk niet dat de hond mishandeld wordt ,of het moet door afgegleden zoon zijn maar heb ik nooit gezien.
Dus laten we daar niet vanuit gaan.
Dit gaat puur om een hond die straks voor hun niet meer te handelen is, wie ben ik om dat te zeggen.
Iemand die weet om welk type hond het gaat en daar ervaring mee heeft en iets meer info heb als wat ik in topic heb gezet.
Maar vindt de reactie,s van wel of niet aanspreken interessant om te lezen, met de info die jullie hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spreek je iemand aan over zijn haar hond?
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Spreek je iemand aan over zijn haar hond?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Hier wordt bij pijn niet gepiept, bij een grote mond lijkt het alsof ze dagelijks mishandeld worden. Dus alleen oordelen op de reactie van de hond vind ik moeilijk.Chris78 schreef:Ook dat heeft z'n nuances. Aftuigen is not done...een klap aan de kop zonder dat de hond piepend wegkruipt is weinig mis mee is mijn mening.Lemuria schreef:De enige keer dat ik iemand overigens wel zou aanspreken, is als ik met eigen ogen (dus niet van horen zeggen van de vriend van de kennis van een vriendin van de eigenaar) zou zien dat de hond klappen krijgt bijvoorbeeld. Dan gaat m'n barriere van bemoeienis aan de kant
Ik heb wel eens gezeik over me heen gekregen nadat ik Tessa een klap gaf, omdat ze me beet. Daar werd ik best wel een viswijf van, want diegene was de oorzaak van de beet. Bij een tik hoor je mij niet. Dat ik het anders probeer op te lossen (tenzij uit reflex dus bij bijten
- ranetje
- Zeer actief
Oh dus eigenlijk was die klap bedoeld voor die ander?TessaThomas schreef:Hier wordt bij pijn niet gepiept, bij een grote mond lijkt het alsof ze dagelijks mishandeld worden. Dus alleen oordelen op de reactie van de hond vind ik moeilijk.Chris78 schreef:Ook dat heeft z'n nuances. Aftuigen is not done...een klap aan de kop zonder dat de hond piepend wegkruipt is weinig mis mee is mijn mening.Lemuria schreef:De enige keer dat ik iemand overigens wel zou aanspreken, is als ik met eigen ogen (dus niet van horen zeggen van de vriend van de kennis van een vriendin van de eigenaar) zou zien dat de hond klappen krijgt bijvoorbeeld. Dan gaat m'n barriere van bemoeienis aan de kant
Ik heb wel eens gezeik over me heen gekregen nadat ik Tessa een klap gaf, omdat ze me beet. Daar werd ik best wel een viswijf van, want diegene was de oorzaak van de beet. Bij een tik hoor je mij niet. Dat ik het anders probeer op te lossen (tenzij uit reflex dus bij bijten) geeft mij geen reden om iedereen aan te spreken. Ik spreek sowieso niet snel iemand aan, dus ik geef ook geen ongevraagd advies.
- TessaThomas
- Zeer actief
Voor allebeiranetje schreef:Oh dus eigenlijk was die klap bedoeld voor die ander?TessaThomas schreef:Hier wordt bij pijn niet gepiept, bij een grote mond lijkt het alsof ze dagelijks mishandeld worden. Dus alleen oordelen op de reactie van de hond vind ik moeilijk.Chris78 schreef:Ook dat heeft z'n nuances. Aftuigen is not done...een klap aan de kop zonder dat de hond piepend wegkruipt is weinig mis mee is mijn mening.Lemuria schreef:De enige keer dat ik iemand overigens wel zou aanspreken, is als ik met eigen ogen (dus niet van horen zeggen van de vriend van de kennis van een vriendin van de eigenaar) zou zien dat de hond klappen krijgt bijvoorbeeld. Dan gaat m'n barriere van bemoeienis aan de kant
Ik heb wel eens gezeik over me heen gekregen nadat ik Tessa een klap gaf, omdat ze me beet. Daar werd ik best wel een viswijf van, want diegene was de oorzaak van de beet. Bij een tik hoor je mij niet. Dat ik het anders probeer op te lossen (tenzij uit reflex dus bij bijten) geeft mij geen reden om iedereen aan te spreken. Ik spreek sowieso niet snel iemand aan, dus ik geef ook geen ongevraagd advies.
![]()
- ranetje
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Voor allebeiranetje schreef:Oh dus eigenlijk was die klap bedoeld voor die ander?![]()
Maar inderdaad eigenlijk voor die ander.
Wij doen ook aan redirectie
- TessaThomas
- Zeer actief
Hmm. Als Tessa niet gebeten had, had ik alleen voor viswijf gespeeld.ranetje schreef:TessaThomas schreef:Voor allebeiranetje schreef:Oh dus eigenlijk was die klap bedoeld voor die ander?![]()
Maar inderdaad eigenlijk voor die ander.
![]()
Wij doen ook aan redirectie
-
korthaar
- Zeer actief
De mensen die ik regelmatig tegenkom gaan eigenlijk allemaal fatsoenlijk met hun hond om.
Buitensporigheden incidenteel. Waar de hond dan blijft?
Niet meer naar buiten, asiel of wat dan ook?
Buitensporigheden incidenteel. Waar de hond dan blijft?
Niet meer naar buiten, asiel of wat dan ook?
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik denk dat het helaas echt geen nut heeft om iets te zeggen als iemand zijn hond dusdanig een klap geeft dat het voor je gevoel onder mishandeling valt.
Een eind verderop fietste een keer een man met zijn herder.
De herder trok en baasje viel zo van zijn fiets af, midden op groot kruispunt.
Baasje geeft hond een klap en fietste weer verder.
Het was te ver weg om er iets van te zeggen, maar ik denk ook niet dat dat zin had gehad.
Wel vond ik de baas enorm dom om te fietsen met een hond die je zo van de fiets aftrekt. Dat is gewoon gevaarlijk.
Ik hoorde toen ook van wat buurtbewoners die naast me stonden dat dat vaker gebeurd...
Baasje die met hond langsloopt. Hond kijkt alleen maar even naar mijn hond en krijgt dan een enorme lel.
Een andere vertelde mijn vriend. Grote hond loopt langs, wilt naar Vita toe. Baasje houdt hem amper en drukt hem zo verticaal tegen een hek aan, zodat hij zich overgeeft (wat volgens vriend, vreemd genoeg, ook nog gebeurde).
Vreemd hoor, maar ik zou er niets van zeggen.
En zo zie ik wel vaker dingen die ik niet vind kunnen, maar ja wie ben ik?
Ieder z'n eigen manier en ik kan dat moeilijk inschatten.
Zelfs als het wel 'fout' is, waarom zou de baas dat veranderen als ik er wat van zeg...
Dus nee ik zou niet snel wat zeggen als het baasje het op wat voor manier dan ook fout doet in mijn ogen.
Misschien als ik de persoon wat beter ken, dat ik even zou peilen waarom iemand iets doet en vanuit daar nog eens bedenk of ik advies kan geven of niet. Maar over het algemeen dus niet.
Een eind verderop fietste een keer een man met zijn herder.
De herder trok en baasje viel zo van zijn fiets af, midden op groot kruispunt.
Baasje geeft hond een klap en fietste weer verder.
Het was te ver weg om er iets van te zeggen, maar ik denk ook niet dat dat zin had gehad.
Wel vond ik de baas enorm dom om te fietsen met een hond die je zo van de fiets aftrekt. Dat is gewoon gevaarlijk.
Ik hoorde toen ook van wat buurtbewoners die naast me stonden dat dat vaker gebeurd...
Baasje die met hond langsloopt. Hond kijkt alleen maar even naar mijn hond en krijgt dan een enorme lel.
Een andere vertelde mijn vriend. Grote hond loopt langs, wilt naar Vita toe. Baasje houdt hem amper en drukt hem zo verticaal tegen een hek aan, zodat hij zich overgeeft (wat volgens vriend, vreemd genoeg, ook nog gebeurde).
Vreemd hoor, maar ik zou er niets van zeggen.
En zo zie ik wel vaker dingen die ik niet vind kunnen, maar ja wie ben ik?
Ieder z'n eigen manier en ik kan dat moeilijk inschatten.
Zelfs als het wel 'fout' is, waarom zou de baas dat veranderen als ik er wat van zeg...
Dus nee ik zou niet snel wat zeggen als het baasje het op wat voor manier dan ook fout doet in mijn ogen.
Misschien als ik de persoon wat beter ken, dat ik even zou peilen waarom iemand iets doet en vanuit daar nog eens bedenk of ik advies kan geven of niet. Maar over het algemeen dus niet.
-
Dinos
Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaharanetje schreef:Wat zou jij doen met niet meer dan de info die je gegeven hebt?Dinos schreef:Ik denk niet dat de hond mishandeld wordt ,of het moet door afgegleden zoon zijn maar heb ik nooit gezien.
Dus laten we daar niet vanuit gaan.
Dit gaat puur om een hond die straks voor hun niet meer te handelen is, wie ben ik om dat te zeggen.
Iemand die weet om welk type hond het gaat en daar ervaring mee heeft en iets meer info heb als wat ik in topic heb gezet.
Maar vindt de reactie,s van wel of niet aanspreken interessant om te lezen, met de info die jullie hebben.
En tussen neus en lippen door als je zelf je hond niet bij hebt vertellen dat je ongeveer soortgelijke hond hebt.
En het gesprek beetje richting probleem proberen te brengen,wat dan wel uit eigenaar zelf moet komen met een beetje hulp
Op het moment dat die problemen aan geeft kan je daar vervolgens op reageren.
-
Lemuria
Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
En tussen neus en lippen door als je zelf je hond niet bij hebt vertellen dat je ongeveer soortgelijke hond hebt.
En het gesprek beetje richting probleem proberen te brengen,wat dan wel uit eigenaar zelf moet komen met een beetje hulp![]()
Than again, ik ben niet iemand die vaak voor smalltalk te vinden is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als een volwassen vent naar mij toekomt en vraagt of hij mijn hond mag aaien ben ik weg.Lemuria schreef:Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
En het gesprek beetje richting probleem proberen te brengen,wat dan wel uit eigenaar zelf moet komen met een beetje hulp![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahaha ja, "Hallo, mag ik misschien uw euh, ...hónd even aaien?" (notch notch, wink wink)bouvierpoedel schreef:Als een volwassen vent naar mij toekomt en vraagt of hij mijn hond mag aaien ben ik weg.Lemuria schreef:Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Dinos
Er zijn mensen die niet sociaal zijn en erg terug getrokken zijn prima.Lemuria schreef:Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
Maar als ik iemand aanspreek goh wat een leuke hond en of ik hem dan mag aaien of zeg dat ik wel benieuwd ben naar ras en ook aan het oriënteren ben naar een hond, ben ik nog nooit iemand tegengekomen die zegt hou je bek viezerik.
Veel mensen zijn apen trots op hun hondje en zullen je graag te woord staan als ze er tijd voor hebben.
-
Angelique.
Zoals jouw voorbeeld, neu bemoei ik me niet mee, en met 99% van de rest van de bevolking ook niet.
Word een hond mishandeld op wat voor manier dan ook en ik weet dat 200% zeker....oh jawel, dan kan ik heel goed moeien
Met mijn puppen en honden die via mij herplaatst zijn bemoei ik me ook, ben nou eenmaal een bemoeial
maar wel op een normale manier, die mensen ken ik dus uiteraard ook beter en als ik zie dat ze ergens mee worstelen of dat iets veel makkelijker kan bv gooi ik het gewoon in de groep, tot nu toe is dat nog nooit reden voor ellende geweest ofzo, komt ook niet vaak voor, meestal hangen ze zelf voor die tijd al aan de bel.
Word een hond mishandeld op wat voor manier dan ook en ik weet dat 200% zeker....oh jawel, dan kan ik heel goed moeien
Met mijn puppen en honden die via mij herplaatst zijn bemoei ik me ook, ben nou eenmaal een bemoeial
-
Dinos
Jullie kunnen er wel gek over doen prima , ik moet er vaak aan denken eerst de klant te begroeten en dan pas de hond, ik zit vaak al na 2 meter in de gang op de knieën.
Gek ja zal wel,maar ik schaam mij niet dat ik als volwassen vent op mijn knieën hond aan het knuffelen ben, en soort maakt voor mij ook niet uit.
Gek ja zal wel,maar ik schaam mij niet dat ik als volwassen vent op mijn knieën hond aan het knuffelen ben, en soort maakt voor mij ook niet uit.
-
Chris78
- Actief
Jaloers?bouvierpoedel schreef:Als een volwassen vent naar mij toekomt en vraagt of hij mijn hond mag aaien ben ik weg.Lemuria schreef:Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
-
Dinos
Ik aai liever Kees zijn hond dan Kees zelfChris78 schreef:Jaloers?bouvierpoedel schreef:Als een volwassen vent naar mij toekomt en vraagt of hij mijn hond mag aaien ben ik weg.Lemuria schreef:Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nee hoor , anders zou ik zeggen eerst baasje naaien dan hondje aaien.Chris78 schreef:Jaloers?bouvierpoedel schreef:Als een volwassen vent naar mij toekomt en vraagt of hij mijn hond mag aaien ben ik weg.Lemuria schreef:Na 2 zinnen ben je bij mij dan klaar. Zodra ik je door heb met je kruisverhoor, ga ik je vriendelijk gedag zeggen en loop de andere kant uit om van m'n wandeling te geníeten. Dit soort gesprekken met van die over-geinteresseerde vragen komen namelijk altijd geforceerd sociaal over en als aanhoorder ben je meer bezig met beantwoorden van vragen waarvan je denkt "huh...? Waarom wil je dit weten?" dan met een babbeltjeDinos schreef:Ik zou wel een praatje maken, en zeggen wat een leuke mooie hond zou ik hem mogen aaien als zij dat wilt. En verder alleen beetje algemene vragen stellen hoe oud welk ras hoeveel eet ze wel niet hahaha
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Dinos
Maar na deze antwoorden is denk ik (niet berekend) 70% van mening hou je mond en waar bemoei je je mee.
Dat zal ongeveer het zelfde percentage zijn als hoe onze maatschappij eruit ziet.
Vrouw wordt mishandeld ach echtelijke ruzie gaat wel over.
Vrouw van 90 kan bijna geen boodschappen doen ach die had toch kinderen
Buurvrouw al week niet gezien ach zal op vakantie zijn.
Ventje van 10 loopt om 2300 uur nog altijd buiten ach die hebben ander ritme.
Enz enz enz
Ik vindt het jammer je kan met heel weinig al heel veel betekenen, en ik vindt het een dood doener ja ik ken de mensen niet en ze zitten er niet op te wachten .
Ik ben ook erg op mezelf en hou van mijn privacy , maar een beetje sociale controle is niet verkeerd.
Maar dat is mijn mening en zal dus maar 30% het mee eens zijn.
Dat zal ongeveer het zelfde percentage zijn als hoe onze maatschappij eruit ziet.
Enz enz enz
Ik vindt het jammer je kan met heel weinig al heel veel betekenen, en ik vindt het een dood doener ja ik ken de mensen niet en ze zitten er niet op te wachten .
Ik ben ook erg op mezelf en hou van mijn privacy , maar een beetje sociale controle is niet verkeerd.
-
Lemuria
Niemand doet gek op jouw reactie, de reacties borduurden voort op Jaap's comment.Dinos schreef:Jullie kunnen er wel gek over doen prima , ik moet er vaak aan denken eerst de klant te begroeten en dan pas de hond, ik zit vaak al na 2 meter in de gang op de knieën.
En nou heb je het al over klant en bij iemand in de gang? Dat is wat anders. Dat zijn mensen die kennelijk jouw hulp hebben gevraagd. Maar eerst beweren dat je geen idee hebt van het ras, dat je zelf aan het orientéren bent op een hond en dan even later in het gesprek adviezen gaan lopen geven...
- ranetje
- Zeer actief
............... ik weet niet of de voorbeelden die je nu noemt vergelijkbaar zijnDinos schreef:Maar na deze antwoorden is denk ik (niet berekend) 70% van mening hou je mond en waar bemoei je je mee.
Enz enz enz
-
Dinos
Waarschijnlijk zou jij ook niet in soortgelijke situatie terecht komen, en is het moeilijk voor te stellen dat er dus echt mensen zijn die heel weinig of niets van hun hond weten.Lemuria schreef:Niemand doet gek op jouw reactie, de reacties borduurden voort op Jaap's comment.Dinos schreef:Jullie kunnen er wel gek over doen prima , ik moet er vaak aan denken eerst de klant te begroeten en dan pas de hond, ik zit vaak al na 2 meter in de gang op de knieën.
En nou heb je het al over klant en bij iemand in de gang? Dat is wat anders. Dat zijn mensen die kennelijk jouw hulp hebben gevraagd. Maar eerst beweren dat je geen idee hebt van het ras, dat je zelf aan het orientéren bent op een hond en dan even later in het gesprek adviezen gaan lopen geven..."De beste stuurlui staan aan wal", zou ik met zo'n geval denken. Koop eerst maar je eigen hond, moei je dan maar met de mijne.
-
Dinos
Nee ik had nog een regel moeten maken.ranetje schreef:............... ik weet niet of de voorbeelden die je nu noemt vergelijkbaar zijnDinos schreef:Maar na deze antwoorden is denk ik (niet berekend) 70% van mening hou je mond en waar bemoei je je mee.
Enz enz enz
Ach het is maar een hond die went er vanzelf wel aan.
-
Lemuria
Dank je wel dat je me wat hoger schat dan de gemiddelde woudloperDinos schreef: Waarschijnlijk zou jij ook niet in soortgelijke situatie terecht komen, en is het moeilijk voor te stellen dat er dus echt mensen zijn die heel weinig of niets van hun hond weten.
-
Dinos
Ik schat iedereen op het forum hoger in, als je op een hondenforum zit heb je interesse in honden en gedrag, en dat is al heel wat meer als gemiddelde honden eigenaar, die betaald en gooit er hooguit één cursus tegenaan en dat moet genoeg zijn voor fifie of Wodan .Lemuria schreef:Dank je wel dat je me wat hoger schat dan de gemiddelde woudloperDinos schreef: Waarschijnlijk zou jij ook niet in soortgelijke situatie terecht komen, en is het moeilijk voor te stellen dat er dus echt mensen zijn die heel weinig of niets van hun hond weten.Maar je zou je nog verbazen hoor, hoeveel commentaar ik in die 3 maanden alweer gehad heb, verkapt of niet. Aan de andere kant, dit is Nederland. We zijn massaal dol op zeuren
Dat op een forum mensen het niet met elkaar eens zijn of andere gedachte over iets hebben is voor mij wel een teken dat ze op één of andere manier meer interesse hebben dan de gemiddelde eigenaar.
- iones
- Zeer actief
In het algemeen genomen signaleer ik hier dat men het als bemoeizucht ziet om iemand anders aan te spreken op diens omgang met de hond.
Zien jullie dat evenzo als iemand anders je aanspreekt als je regels overtreedt? Zoals je hond ergens los laten waar het officieel niet mag?
Zien jullie dat evenzo als iemand anders je aanspreekt als je regels overtreedt? Zoals je hond ergens los laten waar het officieel niet mag?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lemuria
Zolang ik van die hond geen last heb, zou het mij aan m'n derrière oxidereniones schreef:In het algemeen genomen signaleer ik hier dat men het als bemoeizucht ziet om iemand anders aan te spreken op diens omgang met de hond.
Maar dat is appels en peren vergelijken, toch?
- TessaThomas
- Zeer actief
Dat vind ik hele andere gevallen als een hond waar kleine problemen mee zijn. Straks niet meer te handelen betekent nu nog wel. Als ik ze niet goed ken, ben ik niet de persoon om daar iets over te zeggen. In bovenstaande gevallen wel.Dinos schreef:Maar na deze antwoorden is denk ik (niet berekend) 70% van mening hou je mond en waar bemoei je je mee.
Enz enz enz
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ja precies. Mishandeling is wel wat anders dan iemand aanspreken op de beweging die een hond wel of niet nodig heeft en wel of niet krijgtTessaThomas schreef:Dat vind ik hele andere gevallen als een hond waar kleine problemen mee zijn. Straks niet meer te handelen betekent nu nog wel. Als ik ze niet goed ken, ben ik niet de persoon om daar iets over te zeggen. In bovenstaande gevallen wel.Dinos schreef:Maar na deze antwoorden is denk ik (niet berekend) 70% van mening hou je mond en waar bemoei je je mee.
Enz enz enz
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik heb altijd het idee dat als mensen de mening van een ander nodig hebben, ze daar wel om vragen. Ik heb er niets mee als mensen zich bemoeien met de manier waarop ik met mijn honden om ga. Ieder doet dat op zijn eigen manier en ieder kent zijn eigen hond(en) het beste, lekker laten gaan 
Je zult mij ook niet snel andere honden zien corrigeren, dat laat ik lekker aan de baas over
Je zult mij ook niet snel andere honden zien corrigeren, dat laat ik lekker aan de baas over