Hij fokte de Old English Bulldog maar tot zijn ongenoegen begonnen fokkers daar ook mee te knoeien waarop hij de Leavitt Bulldog heeft gefokt.
Ik heb wel respect voor die man voor wat hij bereikt heeft.

Moderator: moderatorteam
Hij mag nog heel wat knutselen want met boxer of Bordeaux dog ben je nog lang niet bij gezonde bulldog.Lemuria schreef:Ik dacht ook dat er zoiets doorheen gefokt zou zijn...laten we het hopen van niet, want dan kun je kanker toevoegen aan de vele afwijkingen
Maarrrr. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de bouw stúkken beter vindt, bijna mooi zelfs, lekker stevig. Neigt ook een beetje naar Amstaff-bouw. Maar die kop blijft me te plat. Daar mag hij nog wel wat mee knutselen.
Haha ik snap je maar de Dosa topic had ik geopend om te zien of ze ook in Nederland voorkomen niet omdat ik een fan van het ras ben.Alex schreef:Ik durfde haast niet meer te kijken naae je Dosa-topic, maar dit vind ik dan wel weer een leuke hond! Een hele verbetering.
DazeggikDinos schreef:Hij mag nog heel wat knutselen want met boxer of Bordeaux dog ben je nog lang niet bij gezonde bulldog.Lemuria schreef:Ik dacht ook dat er zoiets doorheen gefokt zou zijn...laten we het hopen van niet, want dan kun je kanker toevoegen aan de vele afwijkingen
Maarrrr. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de bouw stúkken beter vindt, bijna mooi zelfs, lekker stevig. Neigt ook een beetje naar Amstaff-bouw. Maar die kop blijft me te plat. Daar mag hij nog wel wat mee knutselen.
Met de hedendaagse doorgefokte Engelse Bulldog heeft hij inderdaad weinig uit te staan.Nanna schreef:Leuke hond hoor, maar met een Engelse Bulldog heeft het weinig uit te staan. Het is meer een gezellige Boxerkruising.
? mag ik het dan niet mooi vinden?Tara schreef:Mwoh...sbientje schreef:best een acceptabel dier idd, ik vind het wel mooi eigenlijk!
shinobi schreef:De rassen die gebruikt zijn voor het fokken dat zijn de Engelse Bulldog, de Amerikaanse Bulldog, de Bull Mastiff en de Amerikaanse Pitbull terrier
De onderbeet heeft hij dan zeker van de eerste uit je rijtjeshinobi schreef:De rassen die gebruikt zijn voor het fokken dat zijn de Engelse Bulldog, de Amerikaanse Bulldog, de Bull Mastiff en de Amerikaanse Pitbull terrier
oh nee ik bedoelde acceptabel vooral om de looks, ik zou hem niet hoeven neeTara schreef:Ja hoor, maar of het een acceptabel karakter heeft durf ik me wel af te vragen.sbientje schreef:? mag ik het dan niet mooi vinden?Tara schreef:Mwoh...sbientje schreef:best een acceptabel dier idd, ik vind het wel mooi eigenlijk!
shinobi schreef:De rassen die gebruikt zijn voor het fokken dat zijn de Engelse Bulldog, de Amerikaanse Bulldog, de Bull Mastiff en de Amerikaanse Pitbull terrier
laeken schreef:Tja, leuke hondjes als je van dit soort honden houdt. Maar dat ze veel bereikt hebben ed vind ik wel wat ver gaan. Als ik morgen ga roepen dat ik gezonde mopsen ga fokken en vervolgens een mops met een pincher kruis dan heb ik ook sportieve mopsen met een langere neus en betere bouw. Die zet je weer tegen elkaar en er kan zomaar een slanke sportieve mops met een betere neus in de nesten liggen. Ik vind het verbeteren van een ras niks te maken hebben met het wegkruisen van raskenmerken. Een verbeterde Engelse bulldog fok je door Engelse bullen te fokken die steeds langere neuzen laten zien. Dan houden de honden een stamboom en zijn ze raszuiver en dus ook Engelse bulldog. Kruisen tot je een ons weegt is geen rasverbetering maar creatieve fokkerij om een leuk eindproduct te scheppen. Wat heeft een hond met wat bullenbloed, mastiff, pitbull en God weet wat erdoor te maken met het ras Engelse bulldog?
Dat zou zeker een mooi combi zijn en niet in het extreme.dagmar88 schreef:laeken schreef:Tja, leuke hondjes als je van dit soort honden houdt. Maar dat ze veel bereikt hebben ed vind ik wel wat ver gaan. Als ik morgen ga roepen dat ik gezonde mopsen ga fokken en vervolgens een mops met een pincher kruis dan heb ik ook sportieve mopsen met een langere neus en betere bouw. Die zet je weer tegen elkaar en er kan zomaar een slanke sportieve mops met een betere neus in de nesten liggen. Ik vind het verbeteren van een ras niks te maken hebben met het wegkruisen van raskenmerken. Een verbeterde Engelse bulldog fok je door Engelse bullen te fokken die steeds langere neuzen laten zien. Dan houden de honden een stamboom en zijn ze raszuiver en dus ook Engelse bulldog. Kruisen tot je een ons weegt is geen rasverbetering maar creatieve fokkerij om een leuk eindproduct te scheppen. Wat heeft een hond met wat bullenbloed, mastiff, pitbull en God weet wat erdoor te maken met het ras Engelse bulldog?
Alsof er dan nog iets overblijft. Vers bloed zal wel moeten, al vind ik dit ook niets meer op een bulldog lijken.
Het is een kruising met een te platte snuit en dat is eigenlijk niet zo jammer.
Mooi zal ik ze nooit vinden, maar dit vind ik voor een bulletje leuk.
Dit op zich ook, maar met meer neus. Zou een leuke combi zijn.
bouvierpoedel schreef: Dat zou zeker een mooi combi zijn en niet in het extreme.
Maar probeer maar eens tegen de gevestigde orde in te gaan want dan sta je te boek als slechte fokker. die de rasstandaard niet in ere houd.
Valerie schreef:Ik vind de bouw van de onderste honden nog steeds vreselijk. Veel te grof.
shinobi schreef:Dagmar88 je hebt het dan zeker over de groffe Bulldog die je tegenwoordig over straat ziet lopen die totaal niet meer is van wat het was zoals je op mijn afbeelding kan zien.
Als je kijkt naar de afbeelding uit 1817 die ik had geplaatst hadden ze blijkbaar geen grote harses vroeger.dagmar88 schreef:shinobi schreef:Dagmar88 je hebt het dan zeker over de groffe Bulldog die je tegenwoordig over straat ziet lopen die totaal niet meer is van wat het was zoals je op mijn afbeelding kan zien.Gedver, dat is inmiddels kennelijk een woord.
Zo verschillend van 100 jaar geleden zijn ze niet, en ook toen waren er al misbaksels met een veel te brede borst, kromme poten en doorgezakte ruggen.
Maar die achterlijk grote harses en platte snuit is wel hoe het "vroeger" was?
Wat je tegen komt op straat is in de regel niet meer hondwaardig. Gelukkig zie ik er steeds minder.