Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spreek je iemand aan over zijn haar hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Aantal honden: 1

Re: Spreek je iemand aan over zijn haar hond?

Ongelezen bericht door dayake »

Precies diezelfde situatie heb ik de afgelopen maanden meegemaakt met een hond van de buurvrouw. Zat hele dagen alleen, hij zat van de eenzaamheid aan het loeien. 144 gebeld maar die deden er niets aan zolang hij voer en water tot zijn beschikking had. Ik heb me er niet al te veel mee bemoeid, ze wou hem weg hebben dus heb ik wel mee geholpen met herplaatsen.

Als het mensen zijn die ik helemaal niet ken zou ik me er niet mee bemoeien overigens.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tara schreef: Ik heb het al druk genoeg met iedereen wijzen op taalfoutjes, aan ongevraagd adviezen geven over andermans hond kan ik dus niet beginnen. :pffff:
:LOL:

Ik zou witheet worden als iemand iets zegt over mijn behandeling van mijn hond, dus omgekeerd bemoei ik me ook met niemand.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb het wel eens gedaan. Buren van 2 huizen verderop. Die gaan twee keer per week samen naar revalidatie en hun hondje zit achter het huis te joelen. Ik heb ze eens aangeboden dat ze voor die tijd hun hondje best bij mij mogen parkeren, dan zit het in elk geval niet alleen en ik werk toch thuis. Andere buurvrouw tussen ons in heeft het er ook vaak over.
Maar ja, hij moet het toch leren, hè?
Oké dan. Aanbod staat, maar jouw hondje hoor.

En overburen die hun herderpup van 10, 12 weken rustig een aantal malen hele of halve dag voor het huis aan de regenpijp bonden. Zonder water.
Ik ben er een paar keer heen geweest. Op zeker moment zat het hondje te knagen aan worteldoek dat onder een boompje in de voortuin stond. Ik denk: Als dat mijn pup was, zou ik dat niet fijn vinden.
'Oh, maar dat is niet erg, die boom gaat er toch uit.'
Toen ze weigerde het hondje na zeker 2 uur in de regen buiten naar binnen te halen, heb ik 144 gebeld. Die zijn geweest, hebben dingen geconstateerd die niet door de beugel konden en nu is het hondje in elk geval daar weg.

Dit zijn twee uitzonderingen, ook de eerste keren dat ik ongevraagd advies heb gegeven. Als mensen tegen mij iets aankaarten, doe ik wat suggesties, maar nee, ik zal verder niet heel snel iets ongevraagd zeggen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

[Sandra] schreef:Ik heb het wel eens gedaan. Buren van 2 huizen verderop. Die gaan twee keer per week samen naar revalidatie en hun hondje zit achter het huis te joelen. Ik heb ze eens aangeboden dat ze voor die tijd hun hondje best bij mij mogen parkeren, dan zit het in elk geval niet alleen en ik werk toch thuis. Andere buurvrouw tussen ons in heeft het er ook vaak over.
Maar ja, hij moet het toch leren, hè?
Oké dan. Aanbod staat, maar jouw hondje hoor.

En overburen die hun herderpup van 10, 12 weken rustig een aantal malen hele of halve dag voor het huis aan de regenpijp bonden. Zonder water.
Ik ben er een paar keer heen geweest. Op zeker moment zat het hondje te knagen aan worteldoek dat onder een boompje in de voortuin stond. Ik denk: Als dat mijn pup was, zou ik dat niet fijn vinden.
'Oh, maar dat is niet erg, die boom gaat er toch uit.'
Toen ze weigerde het hondje na zeker 2 uur in de regen buiten naar binnen te halen, heb ik 144 gebeld. Die zijn geweest, hebben dingen geconstateerd die niet door de beugel konden en nu is het hondje in elk geval daar weg.

Dit zijn twee uitzonderingen, ook de eerste keren dat ik ongevraagd advies heb gegeven. Als mensen tegen mij iets aankaarten, doe ik wat suggesties, maar nee, ik zal verder niet heel snel iets ongevraagd zeggen.
Zeker die laatste, daar zou ik ook een uitzondering voor maken. Goed dat je 144 gebeld hebt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als die hond zo bang is dan zou je het ook een mooie oplossingen kunnen vinden dat hij het in de tuin mag doen.
Beest is morgenpchtend niet in ene volwassen en uitgegroeit lijkt mij dus daar komen ze langzamerhand ook zelf wel achter. Soms is iets per definitie niet gelijk zielig vooral als de hond goed kan functioneren binnen zijn eigen kleine wereldje.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou wel vragen hoe de hond in huis is, en of hij een beetje hanteerbaar is. Dan open je een beetje een deur. En als ze dan zeggen dat hij nogal druk is of zo, zeg ik vervolgens dat hij zijn energie ook niet kwijt kan en daarom zo doet. En wat ze eventueel daar aan zouden kunnen doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

dayake schreef:Precies diezelfde situatie heb ik de afgelopen maanden meegemaakt met een hond van de buurvrouw. Zat hele dagen alleen, hij zat van de eenzaamheid aan het loeien. 144 gebeld maar die deden er niets aan zolang hij voer en water tot zijn beschikking had. Ik heb me er niet al te veel mee bemoeid, ze wou hem weg hebben dus heb ik wel mee geholpen met herplaatsen.
En daarom vind ik die reclame van de dierenbescherming zo belachelijk. Dat je een kind niet op het balkon alleen mag laten en een hond dus ook niet. Het mag WEL met een hond. Maakt niet uit waar je hem neer plempt, het mag gewoon.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:
Jaap* schreef:
Dinos schreef:poept op achterplaats omdat ze angstig is.?
Hoe weet je dat?
Dat er oorzakelijk verband tussen die twee zaken bestaat bedoel ik?
Nee weten wij niet maar geeft eigenaar aan hond poept niet buiten omdat ze bang is.
Nu ga ik al beetje naar meer info die wij hebben.
En snap dat er meer vragen zijn ,maar wou het zo simpel mogelijk houden in topic, vandaar de summiere info, omdat ik benieuwd ben of mensen wel of niet zouden reageren, en neem van mij aan
Eigenaars weten niet welk ras hoe groot het wordt , karakter etc etc.

Wat zou het? Heb er één die als het even kan met geknepen billen loopt en na de wandeling meteen naar de achterdeur schiet om daar te kakken. Of we nu 5 minuten, een half uur of 2.5 uur weg zijn geweest.
Niet ideaal, maar ach, het scheelt wel weer zakjes :tongue:
Je bent overdag toch gewoon van huis? Ik heb bv een heel ander ritme dan mijn buurvrouw en kan haar uitvallende hond niet zo waarderen.
Ze zijn zo luidruchtig dat ik ze gelukkig makkelijk ontloop. Zij ziet mij zeer zelden met de honden en denkt daar dan weer van alles van :mrgreen:

Als een hond echt slecht wordt behandeld bel je daarvoor.
Bij een twijfelgeval kun je hooguit een gesprekje aanknopen en op een vriendelijke manier advies geven. Met (ver)oordelen schiet de hond niets op; dat sust alleen je eigen geweten.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

De enige keer dat ik iemand overigens wel zou aanspreken, is als ik met eigen ogen (dus niet van horen zeggen van de vriend van de kennis van een vriendin van de eigenaar) zou zien dat de hond klappen krijgt bijvoorbeeld. Dan gaat m'n barriere van bemoeienis aan de kant :)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

De meeste mensen reageren heel stekelig op ongevraagd advies en bemoeienissen (gelijk hebben ze) dus nee, ik zou dat niet zo snel doen. Je berijkt vaak alleen maar het tegenover gestelde nl dat mensen niet meer willen luisteren.

Krijg ook wel eens de indruk dat al dat ongevraagde advies geven vooral bedoeld is om de eigen frustraties te luchten.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

lets have fun schreef:Krijg ook wel eens de indruk dat al dat ongevraagde advies geven vooral bedoeld is om de eigen frustraties te luchten.
Psies. Altijd goed bewust van blijven wie je nu eigenlijk een plezier aan het doen bent :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Lemuria schreef:De enige keer dat ik iemand overigens wel zou aanspreken, is als ik met eigen ogen (dus niet van horen zeggen van de vriend van de kennis van een vriendin van de eigenaar) zou zien dat de hond klappen krijgt bijvoorbeeld. Dan gaat m'n barriere van bemoeienis aan de kant :)
Ik gebruik bij de honden attentietikjes. Dat gaat niet hard (verre van), maar het ziet er blijkbaar uit als slaan.
Een paar jaar geleden kreeg iemand bijkant een toeval. Die voegde me schuimbekkend toe dat ik de hond niet mocht slaan. Ik heb de beste man oprecht verbijsterd aangekeken, en ben daarna bulderend van het lachen doorgelopen zonder er verder iets op terug te zeggen.

Hij zal me naast een dierenbeul ook een aso tok hebben gevonden :lol1: :cool2:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lemuria

lets have fun schreef: Krijg ook wel eens de indruk dat al dat ongevraagde advies geven vooral bedoeld is om de eigen frustraties te luchten.
Uhhuh, dát. Ik krijg ook wel eens ongevraagd advies, en dat zal er alleen maar voor zorgen dat ik diegene een zeur vind. Ik neem heus wel eens advies aan, bijvoorbeeld als ik met een andere hondeneigenaar oploop en hij wat opmerkt. Tuurlijk, geen probleem. Maar als iemand in het bos naar ons toe loopt en Izzy loopt te lokken en dan opmerkt "Hey...jouw hond luistert niet, daar zou ik maar wat aan gaan doen nu het nog kan.", dan gooi ik m'n kont tegen de krib :19: Je hebt m'n pup gewoon niet te lokken, ze loopt hier niet voor jouw vermaak.
Dus ik ga dat ook zeker niet bij een ander doen.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Uit mezelf zal ik er niet over beginnen, maar als mij iets gevraagd word dan geef ik wel mijn mening.
Laats werd ik nog aangesproken over Fann, door een voor mij onbekende oudere man, omdat ze wat slechter loopt
en kreeg als tip om Glucosamine te geven. Dat zou goed helpen :wink:
Na mijn uitleg dat ze nu ruim 14,5 is en een paar GVS aanvallen heeft gehad en zij die supplementen al krijgt voelde die meneer zich wel bezwaard dat hij erover begonnen was,
ik vond het alleen maar lief hoe die het bracht en op mijn uitleg reageerde.
Hij was gerust gesteld en kon weer fijn slapen.
Nu kom ik hem nog af en toe tegen en dan zwaait hij vriendelijk :mrgreen:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

luna2906 schreef:
Chris78 schreef:Je moet wel verdomd zeker weten dat je er niet mijlenver naast zit als je je met iemand anders z'n hond bemoeit.
Dit dus :ok: daarbij vraag ik me altijd af hoe mensen weten hoe ver een ander loopt met zijn hond. Ik zit namelijk niet de hele tijd voor het raam te koekeloeren. Ik zie dus helemaal niet wie waar, wanneer en hoe lang loopt met zijn hond. Een ander ziet ook niet hoe ver ik met Luna loop. Of mensen moeten elkaar volgen. En wie zegt dat die mensen die de hele dag werken niet 's ochtends voor dag en dauw op staan om een uur met de hond te lopen? Wie zegt dat de hond niet met een hus mee gaat? Wie zegt dat ze niet gelijk bij thuiskomst met de hond op pad gaan?

Dus nee, ik bemoei me niet ongevraagd met een ander.
Inderdaad. :ok:
Ik bemoei me ook niet met andermans honden.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
lets have fun schreef:Krijg ook wel eens de indruk dat al dat ongevraagde advies geven vooral bedoeld is om de eigen frustraties te luchten.
Psies. Altijd goed bewust van blijven wie je nu eigenlijk een plezier aan het doen bent :wink:
:lol1:

Iemand aanspreken over de hond doe ik niet (heb wel eens de neiging gehad) maar als het toevallig tot een gesprek komt kijk ik wel of er een - soms wat verpakte - vraag tussen zit die ik zou kunnen beantwoorden.
En hoe sneu soms ook voor de hond, het leed van de hele wereld wil ik niet op mijn schouders hebben.
Dat is me te zwaar. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:
Jaap* schreef:
:lol1:

Iemand aanspreken over de hond doe ik niet (heb wel eens de neiging gehad) maar als het toevallig tot een gesprek komt kijk ik wel of er een - soms wat verpakte - vraag tussen zit die ik zou kunnen beantwoorden.
En hoe sneu soms ook voor de hond, het leed van de hele wereld wil ik niet op mijn schouders hebben.
Dat is me te zwaar. :wink:
De enige die ik echt heb lástiggevallen met advies was iemand die een hele uitleg gaf over hoe hij zijn reu leerde dat hij niet achter loopse teven aan mocht. Dat moest dan met elastieken om de edele delen van de hond en weet ik het allemaal.
Die heb ik een keer goed verteld wat ik vond dat hij moest doen :engel:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb ongevraagd "advies" gekregen toen Tallie een pupje van een week of 12 was. Tijdens een gesprek met iemand, op straat, en Tal had het wel gezien en wou ergens anders naartoe dus zat een beetje te piepen. Een onbekende vent kwam erbij staan met zijn hond. Ik had een probleemhond in de dop en ik moest zus en zo en anders wist hij zeker dat ik binnen een jaar bij hem op de stoep stond om hulp te vragen. En die zou hij dan wel geven, want dat deed hij zo vaak en hij had altijd gelijk. Wat heb ik me verrot gevoeld daarna :ugh:

Nu kom ik hem nog regelmatig tegen met z'n Rottweilers en herders die niet los kunnen lopen en nog niet de andere kant op mogen kijken. En dan groet ik maar vriendelijk. Met m'n probleemhond :roll:

Ik wil het dus wel laten om me zomaar te bemoeien met de hond van een ander.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jaap* schreef:De enige die ik echt heb lástiggevallen met advies was iemand die een hele uitleg gaf over hoe hij zijn reu leerde dat hij niet achter loopse teven aan mocht. Dat moest dan met elastieken om de edele delen van de hond en weet ik het allemaal.
Die heb ik een keer goed verteld wat ik vond dat hij moest doen :engel:
Ik heb een levendige fantasie, Jaap :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

luna2906 schreef:
Chris78 schreef:Je moet wel verdomd zeker weten dat je er niet mijlenver naast zit als je je met iemand anders z'n hond bemoeit.
Dit dus :ok: daarbij vraag ik me altijd af hoe mensen weten hoe ver een ander loopt met zijn hond. Ik zit namelijk niet de hele tijd voor het raam te koekeloeren. Ik zie dus helemaal niet wie waar, wanneer en hoe lang loopt met zijn hond. Een ander ziet ook niet hoe ver ik met Luna loop. Of mensen moeten elkaar volgen. En wie zegt dat die mensen die de hele dag werken niet 's ochtends voor dag en dauw op staan om een uur met de hond te lopen? Wie zegt dat de hond niet met een hus mee gaat? Wie zegt dat ze niet gelijk bij thuiskomst met de hond op pad gaan?

Dus nee, ik bemoei me niet ongevraagd met een ander.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Volgens mij weet de buurt hier ook niet wat ik wanneer en hoevaak met mijn honden doe, ga ik 's morgens met ze naar het bos zullen weinigen dit weten. Verder loop ik nooit in het "spitsuur" maar liever op afwijkende tijden, dus misschien denken mijn buren ook wel dat mijn honden amper buiten komen ofzo :19:

Ik zou nooit ongevraagd over een hond beginnen, vragen mensen advies of tips, dan wil ik ze best opweg helpen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Hier in de buurt valt er weinig tegenaan te bemoeien, de meeste honden zijn best behoorlijk opgevoed. Ik heb wel laatst een jong meisje kort uitgelegd hoe je "hier" aanleert. Haar Jack Russeltje bleef een heel stuk achter Dexter aanhuppelen tot ik bij de uitgang van het parkje op 't meisje kon staan wachten. Vond ik zelf niet zo handig dus uit eigenbelang gaf ik toen maar wat tips :F: En één keer toen een vrouw om advies vroeg over haar uitvallende hond, toen ik vertelde dat Dexter dat ook deed maar ik een goede aanpak had gevonden.

Verder zeg ik nooit iets maar ik praat sowieso niet zoveel met de meeste andere hondeneigenaren. Heb me wel een keer vreselijk moeten inhouden toen een vrouw mij wel even ging uitleggen hoe je een hond fatsoenlijk leerde loslopen. Ja, want zij had twee Zwiterse herders en die kregen gelijk een stroomband om want dan leerden ze 't tenminste. Knálharde schok, dat een paar keer en dan was het duidelijk. :blauwoog: De hond die ze bij zich had luisterde inderdaad voortreffelijk hoor, maar om nou te zeggen dat er ook nog enig plezier te zien was..doodzielig vond ik het. Dan doe ik er misschien wat langer over, maar Dexter houdt er tenminste ook nog een beetje lol in.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 1 keer ongevraagd advies gegeven. dat was aan een mevrouw die met 1 kruk loopt en een dwergpoedeltje. dat poedeltje viel uit naar iedere hond. ze is een paar keer met mij opgelopen, treed iets meer consequenter op. nu kan ze gewoon honden passeren zonder uitvallen. als het hondje mij ziet staat ze altijd te kwispelen want ze weet dat ze wat lekkers krijgt.
ellen
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Aan een buurvrouw met twee huskies, een border collie en een wijlen mechelkruising heb ik ooit aangeboden om haar honden te gaan wandelen/fietsen omdat de honden buiten de tuin om zelden beweging krijgen (ze heeft fibromyalgie). Ze is er nooit op ingegaan en de honden worden verder prima verzorgd dus ik bemoei me er niet mee.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Jaap* schreef: Die heb ik een keer goed verteld wat ik vond dat hij moest doen :engel:
je hebt dat toch met een praktijkvoorbeeld met hem als onderzoeksobject gedaan hè :hmmm: ?
:LOL: :LOL:
Dat hoop ik wel eigenlijk :engel:
Ik vermoed alleen dat betrokkene zich daar niet voor wilde lenen.

Denk dat ik in zo'n geval ook niet stil zou blijven.
Gelukkig ben ik zulke idioterie nooit tegen gekomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ik heb laatst iemand verweten dat haar hond nooit iets geleerd had en daarom niet luisterde. En ja, ik was hevig geïrriteerd. Want ik wachtte en wachtte, tot die luie muts haar hond kwam ophalen die mijn honden lastig viel, zodat ik niet door kon lopen. Die hond was nooit gesocialiseerd en altijd weggehouden bij andere honden, mocht andere honden aanblaffen aan de lijn, maar verder niets ingestoken. Ik was best taai hoor.

Als mensen hun honden niet willen opvoeden, prima, maar val met die hond MIJ en mijn honden dan niet lastig!
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

dagmar88 schreef:
Dinos schreef:
Jaap* schreef:
Dinos schreef:poept op achterplaats omdat ze angstig is.?
Hoe weet je dat?
Dat er oorzakelijk verband tussen die twee zaken bestaat bedoel ik?
Nee weten wij niet maar geeft eigenaar aan hond poept niet buiten omdat ze bang is.
Nu ga ik al beetje naar meer info die wij hebben.
En snap dat er meer vragen zijn ,maar wou het zo simpel mogelijk houden in topic, vandaar de summiere info, omdat ik benieuwd ben of mensen wel of niet zouden reageren, en neem van mij aan
Eigenaars weten niet welk ras hoe groot het wordt , karakter etc etc.

Wat zou het? Heb er één die als het even kan met geknepen billen loopt en na de wandeling meteen naar de achterdeur schiet om daar te kakken. Of we nu 5 minuten, een half uur of 2.5 uur weg zijn geweest.
Niet ideaal, maar ach, het scheelt wel weer zakjes :tongue:
Je bent overdag toch gewoon van huis? Ik heb bv een heel ander ritme dan mijn buurvrouw en kan haar uitvallende hond niet zo waarderen.
Ze zijn zo luidruchtig dat ik ze gelukkig makkelijk ontloop. Zij ziet mij zeer zelden met de honden en denkt daar dan weer van alles van :mrgreen:

Als een hond echt slecht wordt behandeld bel je daarvoor.
Bij een twijfelgeval kun je hooguit een gesprekje aanknopen en op een vriendelijke manier advies geven. Met (ver)oordelen schiet de hond niets op; dat sust alleen je eigen geweten.
Ja klopt ik ben overdag van huis, maar dit speelt niet in Zeeland,
Hond is inmiddels 1.5 jaar ongeveer en vanaf pup zien opgroeien, en ook al eens staan kletsen met eigenaars.
Die dus zelf aangeven dat ze niet lopen + vriendin is wel thuis en kijkt op hun woning! niet dat ze een hele dag met verrekijker zit mag ik hopen hahahaha.
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Lemuria schreef:De enige keer dat ik iemand overigens wel zou aanspreken, is als ik met eigen ogen (dus niet van horen zeggen van de vriend van de kennis van een vriendin van de eigenaar) zou zien dat de hond klappen krijgt bijvoorbeeld. Dan gaat m'n barriere van bemoeienis aan de kant :)
Ook dat heeft z'n nuances. Aftuigen is not done...een klap aan de kop zonder dat de hond piepend wegkruipt is weinig mis mee is mijn mening.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik ook, één keer gebeurd, jaren geleden stond een mevrouw haar mechelaar op een parkeerterrein te schoppen.
Kom haar nog geregeld tegen maar ze durft me al jaren niet meer aan te kijken.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lemuria

Chris78 schreef: Ook dat heeft z'n nuances. Aftuigen is not done...een klap aan de kop zonder dat de hond piepend wegkruipt is weinig mis mee is mijn mening.
Van een klap tegen de kop kunnen ze van mij ook gewoon commentaar verwachten hoor. Als dat je enige middel is om je hond onder controle te krijgen... :roll:
Hooguit als je hond knettergek in de lijn hangt tegen een andere hond, als schrik-effect om hem uit die gemoedstoestand te krijgen. Maar *hond luistert niet* dús *klap*...Nope :'-) Niet elke hond piept als hij pijn heeft.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik denk niet dat de hond mishandeld wordt ,of het moet door afgegleden zoon zijn maar heb ik nooit gezien.
Dus laten we daar niet vanuit gaan.
Dit gaat puur om een hond die straks voor hun niet meer te handelen is, wie ben ik om dat te zeggen.
Iemand die weet om welk type hond het gaat en daar ervaring mee heeft en iets meer info heb als wat ik in topic heb gezet.
Maar vindt de reactie,s van wel of niet aanspreken interessant om te lezen, met de info die jullie hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”