Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Collapsed tranchea - vernauwde luchtpijp - medicijnen??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie0782
geregistreerd lid

Collapsed tranchea - vernauwde luchtpijp - medicijnen??

Ongelezen bericht door nathalie0782 »

Beste hondenliefhebbers,

Gisteren ben ik bij de cardioloog in Gronau geweest met Woepie. Hij blijkt idd een ruisje bij het hart te hebben en een lekkende klep maar dat zijn niet de oorzaken van het hoesten. Later zijn er nog 3 foto's gemaakt en de oorzaak van het hoesten blijkt een vernauwde luchtpijp te zijn, dit komt wel vaker voor bij kleine hondjes. Volgens deze arts is daar eigenlijk ook niks aan te doen en zal het hoesten alleen maar erger worden. Af en toe een ab kuur geven ook omdat hij kleine ontstekingen heeft op de hartklepjes.
Nou heb ik gisteren natuurlijk al het één en ander opgezocht en ik zie dat er wel degelijk medicijnen gegeven kunnen worden om het hoesten te verminderen, waaronder hoestonderdrukkers. Geef zelf al een kinderhoestdrankje tijmsiroop.
Woepie heeft geen vocht achter of in de longen dus de dosering plastabletten kon enorm omlaag, daardoor kon hij ook omvallen. Daarnaast heeft hij nog Vetmedin gekregen.
Toch blijf ik nog mijn vraagtekens houden...want als het hoesten alleen maar erger wordt, waarom hoest hij dan sinds vorig weekend minder? En Woepie heeft geen last van die andere symptomen alleen maar de hele dag door hoesten en regelmatig kokhalzen (nu dus iets minder) en het is zeer acuut ontstaan, vandaar dat ik dacht aan kennelhoest...
Zie oa deze site voor meer info: http://www.dacmalpertuus.be/vrij.cfm?id=25" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie of wie heeft hier ervaringen mee en kan tips geven vooral mbt medicatie!
Zolang hij nog vrolijk en wierig is, wil ik alles proberen (geen operatie hoor)....

Alvast bedankt.

Groetjes Nathalie
Laatst gewijzigd door nathalie0782 op 04 nov 2014 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Iemand ervaring met Collapsed tranchea - vernauwde lucht

Ongelezen bericht door Pemba »

Afbeelding
nathalie0782
geregistreerd lid

Re: Iemand ervaring met Collapsed tranchea - vernauwde lucht

Ongelezen bericht door nathalie0782 »

Dank u...dat had ik inmiddels ook gevonden via google nadat ik dit bericht had geplaatst...Maar denk dat daar niet veel mensen meer op reageren aangezien het hondje van de TS geen afwijkingen had...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”