en vooral pancreasranetje schreef:Is er wel eens bloedonderzoek gedaan om te kijken of er niet iets is dat slecht functioneert (nieren, lever, gal enz.)?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarschijnlijk blokkade in de darmen
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Waarschijnlijk blokkade in de darmen
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja er is al eens een volledig bloedbeeld bepaald maar ik weet niet meer of dat er toen bij zat.Zamunda schreef:en vooral pancreasranetje schreef:Is er wel eens bloedonderzoek gedaan om te kijken of er niet iets is dat slecht functioneert (nieren, lever, gal enz.)?
Maar waarom zou dat invloed hebben op de ontlasting?!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Zamunda
- Zeer actief
Als er onvoldoende verteringsenzymen zijn (die uit de pancreas/alvleesklier moeten komen) krijg je een grijze ontlasting. Wat er overigens (totaal) niet bij past in jouw verhaal is dat de ontlasting ook heel hard is, dat was ik even vergeten. Maar je zou het eens voor kunnen leggen aan je DA.Gimmick schreef:Ja er is al eens een volledig bloedbeeld bepaald maar ik weet niet meer of dat er toen bij zat.Zamunda schreef:en vooral pancreasranetje schreef:Is er wel eens bloedonderzoek gedaan om te kijken of er niet iets is dat slecht functioneert (nieren, lever, gal enz.)?
Maar ik zou toch eerst eens veranderen van voer denk ik.
-
Lientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hier helpt een theelepeltje visolie over de KVV. Maar alleen vanwege te harde ontlasting, die ziet er verder wel normaal uit, dus geen krijtjes.
-
Lientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hier helpt een theelepeltje visolie over de KVV. Maar alleen vanwege te harde ontlasting, die ziet er verder wel normaal uit, dus geen krijtjes.
- Gimmick
- Zeer actief
Ik ben toch wat huiverig voor voer wisselen.Zamunda schreef:Als er onvoldoende verteringsenzymen zijn (die uit de pancreas/alvleesklier moeten komen) krijg je een grijze ontlasting. Wat er overigens (totaal) niet bij past in jouw verhaal is dat de ontlasting ook heel hard is, dat was ik even vergeten. Maar je zou het eens voor kunnen leggen aan je DA.Gimmick schreef:Ja er is al eens een volledig bloedbeeld bepaald maar ik weet niet meer of dat er toen bij zat.Zamunda schreef:en vooral pancreasranetje schreef:Is er wel eens bloedonderzoek gedaan om te kijken of er niet iets is dat slecht functioneert (nieren, lever, gal enz.)?
Maar ik zou toch eerst eens veranderen van voer denk ik.
In het verleden met haar veel verkeerde ervaringen opgedaan mbt voerwisselingen.
We zijn er nog steeds niet uit waar ze nu precies zo heftig op reageert.
Dan zal ik een uitsluitingsdieet moeten gaan doen maar mijn hemel wat is dat ingewikkeld.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Zamunda
- Zeer actief
Dan zou ik het gewoon heel goed met je DA overleggen. Vragen wat hij/zij aanraadt om de ontlasting minder hard te krijgen (en daarin de tips van hier meenemen). Daarnaast overleggen over de kleur van de ontlasting, of hij/zij daar iets zorgelijks in ziet. Misschien eens een vers monster meenemen ter beoordeling.
Op zich, als ze al heel lang die grijze ontlasting heeft en ze het verder goed doet (dus niet meer honger dan voorheen, of gewichtsverlies)... Nouja, overleggen dus denk ik.
Op zich, als ze al heel lang die grijze ontlasting heeft en ze het verder goed doet (dus niet meer honger dan voorheen, of gewichtsverlies)... Nouja, overleggen dus denk ik.
- Gimmick
- Zeer actief
Heel lang tja ze is net 2 jaar en pas vanaf de leeftijd van 7 maand bij ons.
Het was al een drama om haar stabiel te krijgen. Ze had ruim 15 kg overgewicht toen ze bij ons kwam. We hebben haar laten afvallen en ze is nu wel moeilijk op gewicht te houden ze is snel te dik maar ze is ook snel te slank. Het is een extreem actieve hond dus dat ze snel te mager is weet ik daar aan.
Ze krijgt nu 800gr smuldier per dag. En soms zelfs 1000gr smuldier per dag.
Het was al een drama om haar stabiel te krijgen. Ze had ruim 15 kg overgewicht toen ze bij ons kwam. We hebben haar laten afvallen en ze is nu wel moeilijk op gewicht te houden ze is snel te dik maar ze is ook snel te slank. Het is een extreem actieve hond dus dat ze snel te mager is weet ik daar aan.
Ze krijgt nu 800gr smuldier per dag. En soms zelfs 1000gr smuldier per dag.
- Gimmick
- Zeer actief
Ik zit me net te bedenken.
Ze krijgt nu af en toe als beloningsbrokje een van die brokjes van Alsa Nature.
Misschien eens kijken wat dat doet met haar als ik echt weer 100% terug ga naar alleen haar voer en kapot geknipte pensstaafjes als beloning.
Ze krijgt nu af en toe als beloningsbrokje een van die brokjes van Alsa Nature.
Misschien eens kijken wat dat doet met haar als ik echt weer 100% terug ga naar alleen haar voer en kapot geknipte pensstaafjes als beloning.