Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuringsdienst van waarde over kluifjes
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Keuringsdienst van waarde over kluifjes
Jesus wat ben jij een irritant figuur zeg.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
angelseye2000
- Actief
Lekker inhoudelijk.Jaap* schreef:Jesus wat ben jij een irritant figuur zeg.
ik sis net mei bemuoie.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
-
susan0101
- Vaste gebruiker
? Wat een onzin. Ik vind z'n info erg prettig. Als er iemand irritant is dan is het liesbet.Jaap* schreef:Jesus wat ben jij een irritant figuur zeg.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gaat heen ... wat een geneuzel dat gedram. Je koopt wat je wil en dan laat je dit wel of niet meewegen. In mijn geval dus niet want dan kun je zelf niks meer eten en je hond ook niet. Ik geloof t allemaal wel.
Ik kan me prima vinden in de reacties van Liesbeth snap alleen niet dat ze nog reageert op dat doorgedram van hem.
Ik kan me prima vinden in de reacties van Liesbeth snap alleen niet dat ze nog reageert op dat doorgedram van hem.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
susan0101
- Vaste gebruiker
Er wordt uitgelegd aan iemand die het vertikt om te lezen. Als er iemand dramt is het liesbeth. Get over it.
En nu graag terug naar inhoudt.
-
Marion.
Mijn hemel, door welke betweterige beginnelingen worden we nu toch allemaal weer overvallensusan0101 schreef:Er wordt uitgelegd aan iemand die het vertikt om te lezen. Als er iemand dramt is het liesbeth. Get over it.
- Jaap*
- Zeer actief
Jij bent net zo irritant. Met je dwingend gedrag. Zijn jullie lid van dezelfde voersekte ofzo?susan0101 schreef:Er wordt uitgelegd aan iemand die het vertikt om te lezen. Als er iemand dramt is het liesbeth. Get over it.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En u is? Ik maak graag zelf uit wat ik onzin vind als je t niet erg vind en ook of ik on topic ga. Of ben jij een wannabee modje?susan0101 schreef:Er wordt uitgelegd aan iemand die het vertikt om te lezen. Als er iemand dramt is het liesbeth. Get over it.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
Dat denk ik wel JaapJaap* schreef:Jij bent net zo irritant. Met je dwingend gedrag. Zijn jullie lid van dezelfde voersekte ofzo?susan0101 schreef:Er wordt uitgelegd aan iemand die het vertikt om te lezen. Als er iemand dramt is het liesbeth. Get over it.
-
angelseye2000
- Actief
Marion. schreef:Dat denk ik wel JaapJaap* schreef:Jij bent net zo irritant. Met je dwingend gedrag. Zijn jullie lid van dezelfde voersekte ofzo?susan0101 schreef:Er wordt uitgelegd aan iemand die het vertikt om te lezen. Als er iemand dramt is het liesbeth. Get over it.
En nu graag terug naar inhoudt.![]()
![]()
Beetje rustig aan heh Jaap en de rebelleclub.
Over sekte gesproken.
Jullie passen allemaal leuk bij elkaar.
Lekker inhoudelijke allemaal.
Zet dit topic in vredesnaam op slot.
- kipo
- Zeer actief
Ik voel me rebels vandaag, dus ik kom ook nog een duit in het zakje doen
.
Het verhaal van Michiel vind ik helder en duidelijk, Angelseye beweert vervolgens dat hij/zij (?) al heel de tijd hetzelfde zegt, maar dat had ik niet uit zijn/haar teksten begrepen. Ik zie mezelf als intelligent genoeg om begrijpend te kunnen lezen, dus wat mij betreft ligt dat aan de schrijver, niet aan mij.
Het verhaal van Michiel vind ik helder en duidelijk, Angelseye beweert vervolgens dat hij/zij (?) al heel de tijd hetzelfde zegt, maar dat had ik niet uit zijn/haar teksten begrepen. Ik zie mezelf als intelligent genoeg om begrijpend te kunnen lezen, dus wat mij betreft ligt dat aan de schrijver, niet aan mij.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Sluiten van topics gebeurd hier zo goed als niet gelukkig.
Idd. Stuk van Michiel is duidelijk.

-
angelseye2000
- Actief
Je duit in het zakje is verhelderend vergeleken met wat ik hier zoal langs zie komen.kipo schreef:Ik voel me rebels vandaag, dus ik kom ook nog een duit in het zakje doen.
En ik ben het met je eens.
Mijn uitleg was misschien niet helemaal duidelijk maar er wordt ook niet goed gelezen en het "niet inhoudelijke" gaat maar door.
Michiels verhaal is op zich duidelijker. Maar dat buffelhuid de eerste laag (opperhuid) is*
en dat Farmfood kluiven bestaan uit onderhuidsbindweefsel heb ik vraagtekens bij.
*Farmfood deerhide is wel de bovenste eerste laag (outlayer) van de (leder)huiden van reeën en herten, maar dit is om op te kauwen en hier worden geen verteerbare kluiven van gemaakt!?
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... rhide.html
Ik kan het mis hebben maar dat verneem ik dan graag.
Daarnaast verneem ik graag van "het clubje" en anderen of ze weleens een B-kwalitatieve kluif gehad hebben die afkomstig was uit Zuid Amerika. Zo ja, welk merk en uit welk land kwam ie?
- Liesbeth
- Zeer actief
Het zal me de reet roesten waar de huid, die gebruikt wordt voor een kluif, vandaan komt.
Mijn bewering is gewoon heel simpel. Je kan goede en slechte kluiven produceren van runderhuiden uit alle landen van de wereld.
Ik vind het echt onzin om te beweren dat kluiven, gemaakt van huiden van Zuid-Amerikaanse runderen, zoveel beter zijn dan kluiven van huiden uit andere landen.
Dit is echt het laatste wat ik hierover zeg, in dit topic.
Mijn bewering is gewoon heel simpel. Je kan goede en slechte kluiven produceren van runderhuiden uit alle landen van de wereld.
Ik vind het echt onzin om te beweren dat kluiven, gemaakt van huiden van Zuid-Amerikaanse runderen, zoveel beter zijn dan kluiven van huiden uit andere landen.
Dit is echt het laatste wat ik hierover zeg, in dit topic.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
angelseye2000
- Actief
Je kunt topics beter sluiten als het niet meer gaat om de topic en inhoudt en menmalinois schreef:Sluiten van topics gebeurd hier zo goed als niet gelukkig.
alleen maar "niet inhoudelijke" berichten plaatst en men op persoon gaat spelen.
Reactie van Kipo is prima. Zo kan het ook.
- Jaap*
- Zeer actief
Het heeft anders wel geholpen om een eind aan het gezeik en de runderdiscriminatie te maken 
-
angelseye2000
- Actief
Zo'n opmerking zegt genoeg over je......Liesbeth schreef:Het zal me de reet roesten waar de huid, die gebruikt wordt voor een kluif, vandaan komt.
Mijn bewering is dat "goede rawhide kauwkluiven voornamelijk uit Zuid Amerika komen" en dat die niet te vergelijken zijn met
de b-kwaliteit buffelhuid kluiven uit Taiwan die men liet zien in het programma. Ik gebruik Farmfood als voorbeeld en vermeld ook andere merken van echte rawhide (geen BUFFEL) kluiven die daar vandaan komen om het te onderbouwen.
Daarnaast heb ik je/men gevraagd of er mensen zijn die rawhide kluiven uit Zuid Amerika hebben gehad die vergelijkbaar slecht zijn zoals de buffelhuidkluiven? Zo ja welke en welk merk? (Tot nog toe niets gehoord? Verrassend.)
Net als met de KVW uitzending over "dierlijke bijproducten", waarbij men de consumenten niet goed informeert (zie link), zou je kunnen opmaken dat
alle huidkluif producenten met chemicaliën worden gewassen. En dat is niet geval. Het programma is meer entertainment dan de journalistieke uitstraling die het lijkt te hebben. Ik geef dus aan dat er nogal wat verschil is tussen de huidkluiven en beweer dat "echt goede rawhide kauwkluiven voornamelijk uit Zuid Amerika komen".
http://www.voerwijzer.com/dierlijke-bij ... kattenvoer
Vervolgens volgen enkele reacties van je die verontwaardiging bij mij veroorzaken.....omdat ik het of reeds verteld heb of dat je niet goed gelezen hebt maar wel dingen roept?. Bijv.:
"Je hebt MIJ iig nog niet duidelijk gemaakt waarom die kluiven uit andere landen dan Zuid-Amerika slechter zouden zijn."
Lezen: Ik heb reeds uitgelegd dat de Zuid Amerikaanse rundvee stapel veel beter van kwaliteit is, dat de kwaliteit van de huiden beter zijn, dikker (langer kauwplezier en dus beter voor de tanden) en er wordt anders schoongemaakt (met waterstofperoxide ipv chemicaliën).
Dan roep je bijv. "Ik ben het Michiel van Farmfood eens dat er 2 types `buffelhuidkluiven´ op de markt zijn."
Lezen: hij heeft het niet over 2 types buffelhuiden. Hij probeert uit te leggen dat buffelhuid en de huid van Zuid Amerikaanse runderen verschillend zijn.
Bekend verhaal: verbaas u niet, verwondert u slechts.
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 03 nov 2014 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Ik hoop hetJaap* schreef:*verwijderd*
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar t gebeurd niet of nauwelijks... gelukkig. Dus deal er gewoon mee. Zo werkt t al jaren primaangelseye2000 schreef:Je kunt topics beter sluiten als het niet meer gaat om de topic en inhoudt en menmalinois schreef:Sluiten van topics gebeurd hier zo goed als niet gelukkig.
alleen maar "niet inhoudelijke" berichten plaatst en men op persoon gaat spelen.

- kipo
- Zeer actief
michiel schreef:Het is belangrijk om het verschil te weten tussen zogenaamd 'buffelhuid' en 'onderhuids bindweefsel'. Ik wil niet belerend zijn, maar in een gesprek is het voor iedereen prettig als over dezelfde grondstof wordt gesproken.
"Buffelhuid" is een verzamelnaam voor alle soorten gelooid leer. Dit is de eerste laag van een runderhuid waar ook de haren uit groeien. Dit zijn huiden die in eerste instantie gebruikt worden in de leer industrie, en daarom worden ze gelooid (http://nl.wikipedia.org/wiki/Leerlooien" onclick="window.open(this.href);return false;). De buffelhuid botten worden vaak geknoopt van kalver huiden die niet dik genoeg zijn voor de leer-productie.
"Onderhuids bindweefsel" is de 2e laag van de huid en heeft een andere structuur dan de opper huid. De leerhuid en onderhuid worden machinaal gespleten. Omdat hier geen haren uit groeien is het niet nodig om dit onderhuid te looien. De huiden worden wel gewassen met waterstofperoxide (H2O2) om bacteriën te doden. Waterstofperoxide wordt tijdens het wassen volledig gesplitst in water (H2O) en zuurstof (O2).
De Farm Food "Rawhide" botten bestaan uit 100% onderhuids-bindweefsel. De kauw-botten die voornamelijk in de Keuringsdienst van Waarde uitzending zijn behandeld betreffen zogenaamd "buffelhuid".
Nou, zeg het maar, waar in het verhaal van Michiel staat er iets over de herkomst van die huiden? Ik zal wel gek zijn, maar ik zie dat er niet in staan.angelseye2000 schreef: Dan roep je bijv. "Ik ben het Michiel van Farmfood eens dat er 2 types `buffelhuidkluiven´ op de markt zijn."
Lezen: hij heeft het niet over 2 types buffelhuiden. Hij probeert uit te leggen dat buffelhuid en de huid van Zuid Amerikaanse runderen verschillend zijn.
Bekend verhaal: verbaas u niet, verwondert u slechts.
-
angelseye2000
- Actief
In sommige gevallen jammer.malinois schreef:Maar t gebeurd niet of nauwelijks... gelukkig. Dus deal er gewoon mee. Zo werkt t al jaren primaangelseye2000 schreef:Je kunt topics beter sluiten als het niet meer gaat om de topic en inhoudt en menmalinois schreef:Sluiten van topics gebeurd hier zo goed als niet gelukkig.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh ik weet niet of ik bij HET clubje hoor maar ik heb geen idee waar de kluiven van mn honden vandaan komen. Het zijn de enigen van min 30 cm lengte en stevig genoeg om er langer dan een half uur mee te doen.

-
angelseye2000
- Actief
Nou, zeg het maar, waar in het verhaal van Michiel staat er iets over de herkomst van die huiden? Ik zal wel gek zijn, maar ik zie dat er niet in staan.[/quote]
???? Volgens mij begrijp je me niet of ik jou niet ;o)
Ten eerste komen, zo goed als ik weet, buffelhuid kluiven niet uit Zuid Amerika en worden deze alleen, of voornamelijk, in Azië gemaakt. Indien iemand b-buffelhuid kluiven uit Zuid Amerika heeft of weet dan verneem ik dat graag ;o)
Ten tweede komen de rawhide huiden van Farmfood uit Zuid Amerika en is dit niet te vergelijken met de buffelhuid uit Taiwan die getoond werd.
Farmfood: "De witte Rawhide® kauwkluiven komen uit Brazilië en worden gemaakt van de huiden van runderen die daar voor de vleesproduktie worden gehouden."
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
???? Volgens mij begrijp je me niet of ik jou niet ;o)
Ten eerste komen, zo goed als ik weet, buffelhuid kluiven niet uit Zuid Amerika en worden deze alleen, of voornamelijk, in Azië gemaakt. Indien iemand b-buffelhuid kluiven uit Zuid Amerika heeft of weet dan verneem ik dat graag ;o)
Ten tweede komen de rawhide huiden van Farmfood uit Zuid Amerika en is dit niet te vergelijken met de buffelhuid uit Taiwan die getoond werd.
Farmfood: "De witte Rawhide® kauwkluiven komen uit Brazilië en worden gemaakt van de huiden van runderen die daar voor de vleesproduktie worden gehouden."
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 03 nov 2014 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Clubje of niet als mensen maar normaal reageren.malinois schreef:Oh ik weet niet of ik bij HET clubje hoor maar ik heb geen idee waar de kluiven van mn honden vandaan komen. Het zijn de enigen van min 30 cm lengte en stevig genoeg om er langer dan een half uur mee te doen.
Misschien is het handig dat je wel komt te weten waar je kluiven vandaan komen zowel voor je hond als voor jezelf?
Kwaliteit betaal je voor.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zal maar zoals ik al zei dan kun je niks meer eten. Dat uurtje max op een dag geloof ik wel. Zolang mn dame al ruim 13 is en al jaren deze kluiven krijgt zal t wel meevallen.angelseye2000 schreef:Clubje of niet als mensen maar normaal reageren.malinois schreef:Oh ik weet niet of ik bij HET clubje hoor maar ik heb geen idee waar de kluiven van mn honden vandaan komen. Het zijn de enigen van min 30 cm lengte en stevig genoeg om er langer dan een half uur mee te doen.
Misschien is het handig dat je wel komt te weten waar je kluiven vandaan komen zowel voor je hond als voor jezelf?
Kwaliteit betaal je voor.
En ik voer ook geen kvv wat duurder is dan mn eigen stukje vlees dus ik zal vast enorm slecht voor mn honden zijn dat is dan maar zo.

- Liesbeth
- Zeer actief
Goed, nog één keer.angelseye2000 schreef:Zo'n opmerking zegt genoeg over je......Liesbeth schreef:Het zal me de reet roesten waar de huid, die gebruikt wordt voor een kluif, vandaan komt.
Ik geef die kluiven al helemaal niet, dus voor mij en mijn honden maakt het niet uit waar de huid vandaan komt om die kluiven te produceren. Dus in die zin zal het me idd de reet roesten
Maar buiten dat, stel dat ik dat soort kluiven wel zou geven, dan vind ik het productieproces van die huid naar eindproduct (wat voor product dan ook) veel belangrijker dan de herkomst van een huid (lees rund, land). En dan ga ik echt uit van het proces nadat het rund geslacht is.
Er zijn zoveel landen op de wereld met runderen die goede huiden hebben. Ook daar kunnen gewoon goede huiden vandaan komen om 'goede' kluiven van te maken.
Dat een fabrikant prat gaat op kluiven van huiden uit Zuid-Amerika heeft voor mij iig geen enkele toegevoegde waarde.
Voor de laatste keer het gaat (er voor mij) om het productieproces en het eindproduct.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
angelseye2000
- Actief
Je mag van mij zelf weten wat je geeft of doet.malinois schreef: Dat zal maar zoals ik al zei dan kun je niks meer eten. Dat uurtje max op een dag geloof ik wel. Zolang mn dame al ruim 13 is en al jaren deze kluiven krijgt zal t wel meevallen.
En ik voer ook geen kvv wat duurder is dan mn eigen stukje vlees dus ik zal vast enorm slecht voor mn honden zijn dat is dan maar zo.
Er zijn al genoeg mensen die zeggen dat het zo "moet" en zo "niet".
Een barf- en kvvpolitie is al meer dan genoeg ;o)
Ik probeer alleen aan te geven dat men soms dingen over een kam scheert
en dat er wel degelijk verschil is, in dit geval "huid"kluiven, en dat je daarvoor ook betaald.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dol eet wel kluifjes van de dierenwinkel maar die van de action of big bazaar moet ze niet.Ik weet niet of jullie op deze reactie zitten te wachten maar ik dacht ik deel hem even 

-
angelseye2000
- Actief
Effe wachte.....Liesbeth schreef:Dit is echt het laatste wat ik hierover zeg, in dit topic.
Lekker geloofwaardig. Past bij je reacties.Liesbeth schreef:Goed, nog één keer.
"Ik geef die kluiven al helemaal niet, dus voor mij en mijn honden maakt het niet uit waar de huid vandaan komt om die kluiven te produceren. Dus in die zin zal het me idd de reet roesten" Maaarrrrrrr jahoor "Maar buiten dat, stel dat ik dat soort kluiven wel zou geven, dan vind ik het productieproces van die huid naar eindproduct (wat voor product dan ook) veel belangrijker dan de herkomst van een huid (lees rund, land). En dan ga ik echt uit van het proces nadat het rund geslacht is."
Het maakt jou niet uit waar bijv. de kok zijn ingrediënten vandaan haalt (b-kwaliteit of niet, of het dier een goed leven gehad heeft of niet e.d) als ie er maar iets lekkers van maakt. Prima. Dat mag je vinden.
Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk uitmaakt dat de herkomst en kwaliteit van de grondstoffen ook bepalend is, tezamen met hoe je het bereid tot eindproduct.
De aanleiding van mijn bericht was......dat de Keuringsdienst van Waarde geen duidelijkheid verschaft over de verschillende "huid" kluiven, dat er nogal wat kwaliteits verschil is (buffelhuid uit Azië vs rawhide uit Zuid Amerika) en dat dit een gemiste kans is. Ze maken dezelfde fout bij de uitzending over dierlijke bijproducten: slechte en/of onvoldoende informatie. Het is een zogenaamd "journalistiek" programma en dan is het belangrijk dat je de consument goed voorlicht. Je doet het goed of je doet het niet is mijn mening. In beide gevallen vindt ik dat er een suggestie gewekt wordt dat het allemaal hetzelfde is (in dit geval "kauwkluiven van huiden met chemicaliën" en "petfood met dierlijke bijproducten bevat darmen met ontlasting"). In dit laatste geval was dit ook voerwijzer opgevallen gelet op haar reactie. http://www.voerwijzer.com/dierlijke-bij ... kattenvoer
"Er zijn zoveel landen op de wereld met runderen die goede huiden hebben. Ook daar kunnen gewoon goede huiden vandaan komen om 'goede' kluiven van te maken."
Klopt. Kan....maar dat gebeurt zelden in deze landen.
Nederland bijv. Ken je een NL producent die rawhide kauwkluiven maakt?
Duitsland. Ken je een Duits producent die rawhide kauwkluiven maakt?
Etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan omdat er meer komt kijken dan alleen goede runderhuiden.
Maar goede runderhuiden is wel een belangrijk onderdeel, naast lage lonen, hard werken,
veel vlees en/of leerverwerking e.d. Het is het totaal plaatje.
Rawhide is vaak een "restproduct" van grote leerbedrijven of vleesbedrijven (bijv JBS). En deze
zijn er in verhouding veel in Zuid Amerika.
Deze bepalende voorwaarden zijn niet overal in de wereld, vandaar ook dat ik niet voor niets berichte dat
"echt goede rawhide kauwkluiven voornamelijk uit Zuid Amerika komen"
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 03 nov 2014 21:45, 3 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Dat is meer een leuke woordspeling voor dit forum na aanleiding van een bekende spaghetti western die ik erg goed vindt geheten "the good the bad and the ugly" waarin de bekende uitspraak zit "there are 2 kinds of people my friend, those with loaded guns and those who dig....now you dig" en daarnaast is het een verwijzing naar een uitspraak van Duke Ellington die eens gezegd heeft "There are simply two kinds of music, good music and the other kind ..."Kells schreef: Gezien je onderschrift denk je zelf behoorlijk zwart-wit.
Dat staat ook geheel los van dat ik vindt dat jezelf mag weten wat je geeft of doet.
Ik vertel alleen dat er wel verschil is en dat je daarvoor betaald.